Gość mlodykulka Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam. doszedlem do tego ze w przednim lewym kole mam uszkodzony czujnik opornosc pokazuje 1. chcialbym sie dowiedziec jak moge go wymontowac? bo rpobuje probuje i nie moge;/ POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Jeżeli zależy ci na ABS-e to przygotuj się na wymianę całej piasty ze sprawnym czujnikiem.Często sie zdarza że samego czujnika nie mozna wykrecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 zgadza sie uszkodzony wydłubiesz ale jeśli chcesz kupic używke to sprzedadzą ci z całą piastą raczej nikt nie jest w stanie wyciągnąć go nie uszkadzając.. swój stary możesz wydłubywać na maxa...uzywając wszelkich dostepnych ci narzedzi i pomysłów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Jest możliwość wyciągnięcia czujnika, ale niestety trzeba poświecić piaste i dużo czasu. Mi udało się wyciagnąć czujnik tnąc piaste Dremelem (multiszlifierką) w miejscu gdzie się znajduje czujnik po 3 godzinach pracy i dużej ilości WD 40 udała się operacja i bez uszkodzenia czujnika. Przepis na udana operacje DUŻO cierpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Potwierdzam co powiedział kolega DRAZIG w identyczny sposób udało mi się wymontować czujnik z zakupionego kompletu czujnik + piasta, wyjęcie czujnika z zakupionej piasty to jak dla mnie to chyba jedyne rozwiązanie ponieważ kupując piaste z czujnikiem to na 80% łożyska w tej piaście nie będą się nadawały do jazdy ze względu na to że takie części u sprzedawców leżą pod golym niebem i są narażone na działanie czynników atmosferycznych no i w końcu rdzewieją, no i doszła by wymiana łożysk. Ja też miałem walnięty lewy czujnik tylko że u mnie opór był ok. i jak go chciałem wyjąć to poszedł w drobny mak, ale po wyjęciu okazało się że końcówka metalowa ta przy pierścieniu była rozklepana i załapywała dwa garby i był błąd tego typu że komputer tak jakby widział pełny pierścień bez przerw. Jak kupowałem to kupiłem 2 piasty w razie by coś poszło nie tak przy wycinaniu i koszt dojazdu po drugą by wyniósl prawie tyle samo co piasta, no ale odpukać na szczęście, troche zabawy i wszystko poszło tak jak trzeba i ABSik działa a druga piasta leży bezczynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek0203 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Wymieniałem czujnik w Serwisie Nisana 50.-robocizna, który kupiłem na Allegro 350.- nowy Boscha.Uwinęli śię migiem i nie było problemu z wymontowaniem starego.Reset błędu zrobili gratis.Życzę udanej naprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 co do kosztów wymiany u mnie to koszt pokonania 70 km w jedną strone po piasty , 2 piasty po 100zł szt.- oryginalne z anglika z tym że jedna została ewentualnie do odsprzedania, robota została w kieszeni. No z tym błędem to Ci zrobili łaske bo akurat błąd to gratisowo sam się kasuje. Z dwojga złego to nawet te głupie szpilki zostają a pewnie jedna jakieś tam pieniądze też kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam, To może i ja dodam coś od siebie, czujnik da się wyjąć w całosci, i to bez uszczerbku na zdrowiu piasty kiedyś to robiłem..(ale w warunkach domowych to nie wykonalne) trzeba rozpocząć oczywiście od odkręcenia śruby mocującej, i spryskania obficie całości preparatem zwanym WD40 po 6-8 godzinach środek zpenetował jż większość tego co się dało, wykonuje dwa nacięcia szlifierką między metalowym kołnieżem i piastą po obu stronach, i wciakam w nie sciągacz turbin z wirnika do turbosprężarek od vw, (podejżewam że to do tego służy), ja zaadaptowałem to do czujników elegandzko daje się wyciągnąć bez walenia młotkiem, i wbijania śrubokrętów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam U siebie zrobiłem to tak. Kupiłem używaną zwrotnicę i nie za bardzo miałem ochotę przekładać całej, więc spryskałem w używce czujnik WD a potem dopasowałem rurkę z dość grubą ścianką. Przyłożyłem do czujnika od strony przegubu (uważając na metalowy rdzeń czujnika)i delikatnie młoteczkiem pobijałem wyszło bardzo sprawnie i bez uszkodzeń! Zajęło mi to 10min., potem już tylko założenie czujnika przy tym 2 Tyskie i się nie obejrzałem a już zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.