Sonic Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam. Są jakieś szczątki informacji na ten temat na forum ale zadnych konkretów nie znalazlem wiec pytam. Rok temu wykonalem pierwsze podescie zmiany podswietlenia nawiewu i zegarów na biale diody led. Jako ze diody swiecą punktowo wiec nie spodziewalem sie rewelacji ale było gorzej niz zle. Panel nawiewów byl oswietlony w sumie w 3 punktach tylko a reszta byla ciemna. Zegary praktycznie wcale nie swiecily tylko sie tliły leciutko w nocy. Nie poddalem sie i kupilem drugi rodzaj diod niby jakies bardziej rozpraszające ale efekt byl niewiele lepszy. Oczywiscie stosowalem orginalne miejsce gdzie wklada sie zarówki. Teraz pytanie, czy komus udalo sie to jakos ladnie podswietlic didodami led bez robierania licznika na czesci pierwsze tylko poporstu przez zamiane zarowki na diode/diody? Moze sa jakies diody albo jakies polaczone diody ktore ladnie beda rozpraszaly swiatlo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Tu masz jak to zrobiłem w Sunnym N14 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58206-n14-y10-podwietlenie-wnetrza/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Jak masz te diody jeszcze to spiłuj im czubek na płasko a resztę delikatnie zmatowić papierem ściernym. Będą świecić światłem rpozproszonym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Niestety w przypadku tych diód taka operacja znacznie pogorszy oświetlenie. Zwłaszcza jeśli diody wstawione są tylko w miejsca oryginalnych żarówek. Prościej jest po prostu kupić diody FLUX. Nie są drogie a kąt rozproszenia światła to ok 140-180 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Niestety w przypadku tych diód taka operacja znacznie pogorszy oświetlenie. Zwłaszcza jeśli diody wstawione są tylko w miejsca oryginalnych żarówek. Prościej jest po prostu kupić diody FLUX. Nie są drogie a kąt rozproszenia światła to ok 140-180 stopni. Czemu ?? Pytam z czystej ciekawości bo taka operacja po prostu powoduje rozproszenie światła i zwiększenie konta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Czemu ?? Pytam z czystej ciekawości bo taka operacja po prostu powoduje rozproszenie światła i zwiększenie konta. Dlatego, że dioda ma soczewkę o odpowiednim kącie świecenia. Szlifując ją faktycznie zmieniasz kąt rozproszenia, ale zmatowiona soczewka przepuszcza mniej światła. Robiłem tak kiedyś gdy nie były dostępne diody szerokokątne (flux lub walcowe) ale musiałem umieścić je blisko tarcz (praktycznie pod samą tarczą), żeby był odpowiedni efekt. Montując takie przeszlifowane diody w miejsce oryginalnych żarówek doświetlenie tarczy zegarów jest moim zdaniem słabe i nie daje odpowiedniego efektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 No to fakt. W sumie nie testowałem tego na zegarach jedynie na panelach podświetlenia w toyocie. Pewnie pobawię się tym jak przepalą mi się żarówki w licznikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.