Gość diablo1433 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Witam, niestety nie znalazłem odpowiedzi na intrygujące mnie pytanie, czy sunny N14 diesel 1994 ma jakiś przekaźnik do sterowania systemem EGR?? Edytowane 18 Listopada 2009 przez diablo1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 EGR z tego co wiem jest urzadzeniem mechanicznym działającym na zasadzie ciśnienia-podciśnienia.Żadnej elektryki tam nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 to co w takim razie może powodować zacinanie się zaworu EGR, i przepustnicy powietrza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Jak poznajesz że zawór EGR się zacina?Przeprowadziłeś analizę spalin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Ogólnie może napiszę co mnie niepokoi. Nabyłem słono rok temu autko super jeździło i wszystko było ok do października wtedy zaczęły się kłopoty. Wymieniałem olej i że uszczelka pod pokrywą puszczała wymieniłem ją i umyłem silnik myjką ciśnieniową. I po tej operacji zaczął nawalać EGR zaczął się prawdopodobnie zacinać (okropny muł w dolnych obrotach i straszny czarny dym!!!). auto w ogóle nie chce jechać. dodatkowo w kabinie pojawiło się jakieś cykanie tak jakby jakiś przekaźnik (ale tylko na 3,4,5 biegu) :/ co to może być ??? proszę o pomoc bo już nerwów już nie mam. a dodam jeszcze że po tej operacji byłem u mechanika stwierdził że to wtrysk się zacina więc są założone 4 nowe końcówki, filtr powietrza wymieniony... Edytowane 18 Listopada 2009 przez diablo1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 To nie są objawy niesprawnego EGR-U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) hmm, to w takim razie czego to może być przyczyna??? czy może zostało coś zalane dzięki mojemu czyszczeniu silnika??? Edytowane 18 Listopada 2009 przez diablo1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 A przy myciu nie zalałeś przez przypadek aparatu zapłonowego?? Jak dla mnie to raczej elektryka. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59624-zatarty-czy-zalany/ Tu jest dla benzyny ale objawy podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Może przepływomierz nie szyje.Poszukaj na forum objawy niesprawności przepływki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Hmmm... Mowa o CD20 czy CD20E? U mnie (CD20E) EGR jest zasilany (nie sterowany) podciśnieniem i steruje nim jakaś elektronika(kostka przepuszczająca w odpowiedniej ilości podciśnienie) za kolektorem dolotowym. Próbowałeś go czyścić? Banałka, założyłem o tym temat na podforum Almery. To może być objaw niedomykającego i zacinającego się EGR. U mnie był dym ale tylko na wyższych obrotach (był minimalnie niedomknięty z powodu zanieczyszczenia) Ważne pytanie: Pisząc przepustnica powietrza masz na myśli ten zawór działający na podobnej zasadzie co EGR za filtrem? Jakie masz objawy albo dowody jego niesprawności? Analiza spalin czy komp gawno da - nie poznasz przyczyny, najlepiej wyciągnij ten zawór, to nie jest dużo roboty. Przepływki w bezturbowcu nima i tu jest mowa o Dieslu nie piszcie o zapłonie:D zmyliła ta przepustnica... Jak coś to na gg Edytowane 18 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 no w sumie... odłączyłem zawór EGR jeździ lepiej ale pali ok 8 - 9l jak na diesla to trochu dużo i podpiołem wszystko z powrotem i dalej się męczę... to jest silnik CD20 a jeśli chodzi o sterowanie EGR to na kolektorze dolotowym są przykręcone dwa jakby elektrozawory do których prowadzą po dwa kabelki i wężyki. I tu nasuwa się pytanie czy jednak te elektro-zawory nie są sterowane jakoś elektronicznie ?? Przeczyściłem zawór EGR i kolektor ssący, niestety nic nie pomogło :/ dalej lipa. Zacina się co jakiś czas, wydaje mi się że jednak z tym sterowaniem EGR jest coś nie tak czy te "elektrozawory" da się jakoś rozebrać i przeczyścić czy gdzie indziej szukać przyczyny?? nie wiem zalana pompa czy jakaś elektryka przy pompie?? Jak ktoś się czuje na siłach to proszę o jakieś sugestie co po kolei sprawdzić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) zaslep EGR poprzez wykrecenie tej rury i wloz monete bodajże 2grosze. a to ze ci pali tyle to nie wina EGR. Te silniki naprawde potrafia tyle spalic. Tylko 1.7 diesel Nissana byly udane, 2.0 męczą problemy i glupie usterki... a jesli chodzi o zawory to masz tu hydraulike zaworową tam nic sie nie ustawia. Edytowane 19 Listopada 2009 przez marcineq20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 jeśli chodzi o spalanie to przy podpiętym EGR spalanie jest w granicach 6 - 6,5 po mieście. Więc nie tragedia ale jak zaślepiłem zawór to spalanie skoczyło do ok 9 litrów . A co do tych 2"elektrozaworów" które sterują EGR to do nich jakieś kabelki są podpięte i od czego one mogą być ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) te kabelki sa od sterowania EGR czyli cisnienie-podcisnienie. Podejrzewam ze masz do wymiany caly zawor EGR ja np w swoim sunny 1.6 benzyna zaslepilem i spalanie nic nie skoczylo Edytowane 19 Listopada 2009 przez marcineq20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 te kabelki sa od sterowania EGR czyli cisnienie-podcisnienie. Podejrzewam ze masz do wymiany caly zawor EGR ja np w swoim sunny 1.6 benzyna zaslepilem i spalanie nic nie skoczylo Te kabelki są od sterowanie ciśnienie-podciśnienie. Zawór przeczyściłem i chodzi naprawdę lekko więc wydaje mi sie że to może to sterowanie jest walnięte albo jakiś przekaźnik może bo w kabinie coś mi cyka jak jadę to cykanie jest podobne do cykania kierunkowskazu też takie cykliczne ale co ciekawe tylko na 3,4,5 biegu :/ a co do spalanie to wiem w benzynach raczej nie wzrasta spalanie ale w dieslach nie wiem jak jest u mnie wzrosło wyraźnie... jeszcze jakieś pomysły ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 podjedz do elektryka i niech sie z toba przejedzie i sie wsłucha ale z tego co wiem egr nie ma sterowania elektronicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 A próbowałeś namierzyć który to przekaźnik?? Rozbierz deskę i zlokalizuj go jeśli możesz. Może od tej strony dojdziemy co to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 podjedz do elektryka i niech sie z toba przejedzie i sie wsłucha ale z tego co wiem egr nie ma sterowania elektronicznego No też mi się wydaje że tam żadnego sterowanie nie ma :/ nie wiem czy przeczytałeś wcześniejsze wpisy ale wszystko popsuło się po myciu silnika myjką ciśnieniową A próbowałeś namierzyć który to przekaźnik?? Rozbierz deskę i zlokalizuj go jeśli możesz. Może od tej strony dojdziemy co to jest. to cykanie słychać tak jakby po prawej stronie siedząc na siedzeniu kierowcy w okolicach środkowej konsoli... dokładnego miejsca nie jestem w stanie zlokalizować. Czy orientujesz się jakie przekaźniki się tam znajdują N14 2.0D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 no nie bardzo sie oreintuje jakie sa tam przekazniki;/ ale moze to nie jest wina egru tylko czegos innego... ale to juz musisz podjechac do mechanika co zna sie na tych silnikach nissana i ogolnie na nissanach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 no nie bardzo sie oreintuje jakie sa tam przekazniki;/ ale moze to nie jest wina egru tylko czegos innego... ale to juz musisz podjechac do mechanika co zna sie na tych silnikach nissana i ogolnie na nissanach no tak było by najprościej tylko trzeba by znać dobrego mechanika jakieś propozycje dobrego mechaniora w okolicach krakowa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 ja mam 2 speców od tych aut naprawde zankomitych ale w zgierzu lub w lodzi... wiec odpada. musisz u siebie w krakowie poszukac. sprawdz w necie wpisz w google i cos moze wyskoczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 No tak zrobię popytam i jak coś poradzę to dam znać... a mam jeszcze jedno pytanie czy może to być wina rury dolotowej ?? może jakoś lewe powietrze ciągnie albo coś takiego ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 wydaje mi sie ze to nie powietrze lewe. w najgorszym przypadku (odpukac) moze to byc wina pompy wtryskowej lub wtryskow a raczej koncowek wtryskiwaczy, ale to juz fachMani musza to oblookać. jak cos bedziesz wiedzial daj znac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 wydaje mi sie ze to nie powietrze lewe. w najgorszym przypadku (odpukac) moze to byc wina pompy wtryskowej lub wtryskow a raczej koncowek wtryskiwaczy, ale to juz fachMani musza to oblookać. jak cos bedziesz wiedzial daj znac:) Wtryski są zrobione znaczy końcówki wymienione bo jeden wtrysk się zacinał więc zostaje tylko pompa ewentualnie... ale co się mogło z nią stać? przed myciem silnika wszystko było ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Pamietaj na przyszłosc!!!! obojetnie jaki to samochód by nie był.... nie myje sie silników!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.