Gość diablo1433 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Teraz na pewno już żadnego nie umyję za dużo mnie to kosztuje . Jeżeli miałby ktoś jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę o wpisanie problem dalej nie rozwiązany... Edytowane 20 Listopada 2009 przez diablo1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Oglądałem dzisiaj u siebie tą klapę dławiącą- przepustnicę. Podciśnienie przymyka ją przy małym obciążeniu U mnie się domyka i otwiera. By na stałe otworzyć można odłączyć wiązkę, ale zobacz czy klapa jest na bank otwarta (dźwigienka cięgna jest na dole) jeśli nie trzeba pewno czyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Po pierwsze sterowanie zaworem EGR odbywa się za pomocą podciśnienia z vacu pompy, sam zawór jest sterowany elektrycznie, do jego wyłączenia wystarczy odpięcie wtyczki z tego diwajsu na kolektorze ssącym. Jeden odpowiada za sterowanie EGR a drugi za sterowanie mechanizmem gaszenia silnika/odcięciem zapłonu - to jest właśnie ta klapka za filtrem powietrza, po odpięciu od niej węża - zamyka się i silnik zostaje zalany paliwem (mechanizm służy ochronie silnika - diesel na swoim własnym oleju z układu smarowania potrafi rozkręcić się do kilkunastu tysięcy obrotów!!!). Klapka jest w pozycji normalnie zamkniętej i otwiera się dopiero po odpaleniu silnika (służy również jako coś w rodzaju ssania), zamyka się po osiągnięciu zbyt dużej prędkości obrotowej silnika (sprawdzone organoleptycznie) oraz przy schodzeniu z obrotów (mocno słyszalny, dobrze brzmiący efekt w przypadku luźnego dolotu - stożka). W/g mnie zalałeś coś z czujników okolicach pompy wtryskowej... Ale muszę nad tym pomyśleć bo nie chcę głupot pisać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) Mickey ty miałeś CD20 i z tą klapą chyba jest inaczej- dzisiaj na parkingu sprawdzałem : ona w spoczynku jest na maksa otwarta, podciśnienie ją przymyka podczas jazdy z małym obciążeniem i niedużymi obrotami(np na luzie) ograniczając dopływ powietrza, co umożliwia zasysanie spalin z EGR-u. Wyjęcie wtyczki powoduje całkowite otwarcie klapy i nie powoduje zauważalnej zmiany pracy silnika na luzie. Piszę, że klapa nigdy się nie zamyka, bo na luzie w całym zakresie położenia cięgna nie ma zauważalnej różnicy. Po wyłączeniu silnika chyba też przez chwilę się przymyka(ale nie jestem pewien, bo nie miałem pomocnika), by ograniczyć telepanie. To co napisałem wynika z moich obserwacji i może być błędne. Jak ktoś wie lepiej to niech napisze bo sam jestem ciekaw jak i po co działa ta klapa. Coś podobnego jest w VW TDI/SDI 64,90 i 110 koni i podobno w starszych mercach. A co do zalania czujników to może czujnik wtrysku sterującego? Może wykonasz test OBD spinaczem biurowym? Są kody z Primery TD może są takie same... Edytowane 20 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) dzięki wszystkim za zainteresowanie . Dzisiaj zrobiłem tak że odłączyłem wężyk od "przepustnicy powietrza" i jest lepiej to znaczy mniej kopci i jedzie tak samo jak wcześniej przed myciem ale zaczął jakby głośniej chodzić chyba przez to że ta przepustnica jest cały czas otwarta. Jeszcze nie testowałem go na trasie ale jak na razie pozytywniej wydaje mi się że może być coś zwalone z tym "elektrozaworkiem" albo może coś z wężykiem ?? A co do zalania czujników to może czujnik wtrysku sterującego? Może wykonasz test OBD spinaczem biurowym? Są kody z Primery TD może są takie same... A właśnie o co konkretnie chodzi z OBD ?? i jak sprawdzić ten wtrysk sterujący, gdzie on jest?? W/g mnie zalałeś coś z czujników okolicach pompy wtryskowej... Ale muszę nad tym pomyśleć bo nie chcę głupot pisać... Jakbyś mógł mnie nakierować gdzie ewentualnie są jakieś czujniki to na pewno to sprawdzę Edytowane 20 Listopada 2009 przez diablo1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Złącze OBD jest przy bezpiecznikach pod plastikową klapką. Trzeba połączyć jakieś 2 piny drutem. Kody mogą (ale nie muszą) być takie jak do CD20T, które są zamieszczone w przyklejonym temacie w primerze, jest tam też które to piny. Kody wyświetlane są chyba miganiem kontrolki silnika. Zaraz... już się pogubiłem - ty chyba nie masz kontrolki silnika... Czujnik wtrysku sterującego ma taką małą kostkę przy wtrysku sterującym (tym większym) i odpowiada chyba za korekcję kąta wtrysku, na tym się moja wiedza o tym kończy... Co do przepustnicy- to pewnie była non stop przymknięta- znaczy że elektronika musiała non stop puszczać podciśnienie. Wężyki są na bank okej skoro podciśnienie przymyka klapę. Problem w tym, że też kiedy nie powinno. Ja bym poszukał kompletnej przepustnicy używki w dobrej cenie. Pytanie co z elektroniką - czy na pewno jakiś diwajs na kolektorze odpowiada za tą klapę(czy to on nie nawala)? Na pewno na samym jej korpusie(klapy) jest jakaś i ja bym właśnie ją obstawiał- ta na kolektorze powinna być w porządku skoro podciśnienie dochodzi do klapy. Edytowane 21 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Złącze OBD jest przy bezpiecznikach pod plastikową klapką. Trzeba połączyć jakieś 2 piny drutem. Kody mogą (ale nie muszą) być takie jak do CD20T, które są zamieszczone w przyklejonym temacie w primerze, jest tam też które to piny. Kody wyświetlane są chyba miganiem kontrolki silnika. Zaraz... już się pogubiłem - ty chyba nie masz kontrolki silnika... Niestety nie mam tej kontrolki więc lipa bo chyba żadna inna kontrolka tego mi nie wyświetli :/ Pytanie co z elektroniką - czy na pewno jakiś diwajs na kolektorze odpowiada za tą klapę(czy to on nie nawala)? Na pewno na samym jej korpusie(klapy) jest jakaś i ja bym właśnie ją obstawiał- ta na kolektorze powinna być w porządku skoro podciśnienie dochodzi do klapy. mnie się jednak wydaje że może być zwalony ten właśnie elektrozawór bo on właśnie "chyba" jest odpowiedzialny za puszczanie tego podciśnienia w odpowiedniej chwili a powietrze jest z pompy prawda?? więc ten elektrozawór jest odpowiedzialny za puszczanie tego powietrza a że puszcza go cały czas więc coś chyba jest z nim nie tak. Tak mnie się wydaje... Edytowane 21 Listopada 2009 przez diablo1433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 No tak ale jak ja wyjmowałem wtyczkę z tego diwajsu na korpusie klapy to się zamykał. Więc raczej on jest ostatnią instancją odcinającą dopływ podciśnienia. A te diwajsy na kolektorze mają jakieś wtyczki?- nie przyglądałem się im. Podciśnienie jest z Vacuumpompy idzie najpierw do sprzętu na kolektorze potem do sprzętu na korpusie i potem do tego cylinderka który podnosi cięgno i przymyka klapę. Jeśli te urządzenia na kolektorze mają wtyczki to spróbowałbym pośmigać z różnymi kombinacjami odłączenia. Możesz też podłączyć wężyk i poprosić kogoś by zwiększał obroty i obciążenie (wciśnięcie pedała gazu) i obserwować jak zachowuje się cięgno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 No tak ale jak ja wyjmowałem wtyczkę z tego diwajsu na korpusie klapy to się zamykał. Więc raczej on jest ostatnią instancją odcinającą dopływ podciśnienia. A te diwajsy na kolektorze mają jakieś wtyczki? tak właśnie jest, a jeśli chodzi o te "diwajsy" mają wtyczkę(dwa kabelki) i być może tam jest coś co mogłem zalać (znaczy te diwajsy w środku, czy one są rozbieralne w ogóle??) bo może tam bym to odkręcił i jakoś przeczyścił (może coś zaśniedziało) skoro jakieś kabelki tam są??? czy ktoś może to rozbierał??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Zobacz w japancars.ru Vacuum Piping Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 tak właśnie jest, a jeśli chodzi o te "diwajsy" mają wtyczkę(dwa kabelki) i być może tam jest coś co mogłem zalać (znaczy te diwajsy w środku, czy one są rozbieralne w ogóle??) bo może tam bym to odkręcił i jakoś przeczyścił (może coś zaśniedziało) skoro jakieś kabelki tam są??? czy ktoś może to rozbierał??? Wymontuj i spróbuj wysuszyć farelką lub suszarką do włosów. Może zostały odrobiny wody powodując zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Wymontuj i spróbuj wysuszyć farelką lub suszarką do włosów. Może zostały odrobiny wody powodując zwarcie. Tak zrobię ale dopiero w poniedziałek i napiszę czy coś pomogło.... thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Rudy masz rację, nie w tą stronę opisałem ale funkcję spełnia dokładnie taką jaką ująłem wcześniej (to, że się zamyka przy odpuszczeniu gazu na biegu to też jestem pewien i że zamyka się po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów też sprawdziłem), więc diablo może jeśli myłeś silnik, to zalałeś gniazdo na kolektorze właśnie od tego sterowania mechanizmem gaszenia i to ono powoduje, że pali jak smok i z rury wali czarny dym (podobnie działa odcięcie zapłonu w tych silnikach - zamyka dopływ powietrza, wali czarnym dymem z wydechu i nie bardzo chce jechać...). Zresztą na to wskazywałaby reakcja na odpięcie wężyka od tego zaworu... W CD20 nie ma gniazda OBD, tam elektronika jest bardzo uboga. Tak BTW to Rudy gdzie masz w CD20 wtrysk sterujący?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) Ja mam CD20E tam jest to wtrysk pierwszy o "przodu silnika"- rozrzadu. W CD20 nie ma? Co do złego kąta wtrysku u mnie mogę zabrać się za to sam czy muszę gdzieś pojechać? Edytowane 22 Listopada 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHOO Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Kolego a w jaki sposób odłączyłeś ten EGR bo do niego nie idą żadne przewody elektryczne! jest on sterowany za pomocą podciśnienia które tworzy się w kolektorze dolotowym podczas suwu ssania( nie ma tam żadnej pompy jak ktoś wyżej pisał). Moęsz go się pozbyć na kilka sposobów możesz w rurkęmetalowąco idzie od kolektora wylotowego do zaworu na łączeniu wstawić monetę, lub drugi sposób mniej inwazyjny przy sprawnym (domykającym się zaworze) odłączyć gumowy przewód podciśnienia (ten co wpięty jest od góry do tego grzybka z membraną w środku) Bardzo ważne jest aby ten wężyk po odłączeniu zaślepić jeśli tego nie zrobisz to możesz mieć takie dziwne objawy. Działanie zaworu EGR możesz sprawdzić poprzez przegazowanie i sprawdzenie czy membrana od zaworu się podnosi i opuszcza. do spodu jest dojście do membrany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Wywaliłem cały EGR - rurka, zawór, no i ten diwajs przykręcony na ssaku (do którego idzie przewód sterujący otwieraniem i zamykanie EGR). Co do złego kąta - to jeśli masz czujnik zegarowy, "Sam naprawiam" i trochę pojęcia to jest to do ogarnięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1433 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Kolego a w jaki sposób odłączyłeś ten EGR bo do niego nie idą żadne przewody elektryczne! Witam Ty prawdopodobnie masz "benzynkę" a tam chyba tych przewodów nie ma, ja natomiast mam diesla CD20 i ja oprócz 2 diwajstrów i wężyków mam jeszcze kostkę z 2 przewodami. Wywaliłem cały EGR - rurka, zawór, no i ten diwajs przykręcony na ssaku (do którego idzie przewód sterujący otwieraniem i zamykanie EGR). A mam pytanie czy ten cały zestaw wymontowałeś z diesla CD20?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 No tak ale jeszcze musiałbym rozrząd sprawdzić... Nigdy nawet nie widziałem jak się rozrząd robi czy mając zestaw kluczy płaskooczkowych, "sam naprawiam" i ograniczone doświadczenie w grzebaniu pod maską można to zrobić? http://allegro.pl/item827672214_nowy_czujnik_zegarowy_nie_przegap.html moze byc taki czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 (edytowane) Kolego a w jaki sposób odłączyłeś ten EGR bo do niego nie idą żadne przewody elektryczne! Witam Ty prawdopodobnie masz "benzynkę" a tam chyba tych przewodów nie ma, ja natomiast mam diesla CD20 i ja oprócz 2 diwajstrów i wężyków mam jeszcze kostkę z 2 przewodami. Wywaliłem cały EGR - rurka, zawór, no i ten diwajs przykręcony na ssaku (do którego idzie przewód sterujący otwieraniem i zamykanie EGR). Chłopie ja Cię proszę... Gdybym mógł zrobiłbym zdjęcia, niestety autko już rozebrane... Poszukam jakiejś foty spod maski i wstawię (o ile znajdę) i nie obrażaj mnie, bo wiem czym jeździłem!!! Do każdego z tych sterowników na kolektorze ssącym dochodziła wtyczka na 2 piny... :/ A mam pytanie czy ten cały zestaw wymontowałeś z diesla CD20?? A niby to k...a skąd?? Przecież że nie z benzyniaka... To jest ten sterownik a na wierzchu co?? Wtyczka @Rudy Co do rozrządu, to wystarczy zdjąć (odkręcić) górna, plastikową pokrywę, ustawić koło na wale na znaki i wtedy albo na kole zębatym wałka rozrządu będziesz miał znak do doliczenia ilości zębów na pasku, albo znak pokrywający się ze znakiem na tej metalowej części osłony... Na czujnikach zegarowych się za bardzo nie znam, wiem tylko tyle, że jest tam trochę mało miejsca na zegar (i tak trzeba odkręcać przewody paliwowe bo się nie zmieścisz), poza tym czujnik powinien być wkręcany w pompę a na tym z allegro gwintu to ja raczej nie widzę... Wogóle postudiuj trochę "Sam naprawiam", tam jest ładnie wyjaśniony temat rozrządu... Edytowane 24 Listopada 2009 przez mikey_one Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Co do wyłączenia EGR wyjęciem wtyczki lub odłączeniem wężyka to jeśli chce się to zrobić powinno się też wyczyścić zawór, chyba że niedawno było to robione, bo brudny może się nie domykać i puszczać spaliny (już 2 takie widziałem w tym mój) i nawet przy wyłączonym sterowaniu i zasilaniu może być nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 (edytowane) Co do wyłączenia EGR wyjęciem wtyczki lub odłączeniem wężyka to jeśli chce się to zrobić powinno się też wyczyścić zawór, chyba że niedawno było to robione, bo brudny może się nie domykać i puszczać spaliny (już 2 takie widziałem w tym mój) i nawet przy wyłączonym sterowaniu i zasilaniu może być nie halo. Correct!! Dlatego nie tylko odłączyłem to ustrojstwo ale wywaliłem wszystko co za to odpowiadało, została tylko ta nieszczęsna wtyczka od urządzonka na ssaku... Edytowane 25 Listopada 2009 przez mikey_one Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.