Gość mariusz 22 Di Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam Jestem tu nowy . Jeżeli macie pytania odnośnie modyfikacji oprogramowania w silniku 2,2 Di słuze pomoca. Jeżeli jesteście zainteresowani profesjonalna zmiana oprogramowania. Znam ten silnik od podszewki wiec jeżeli problem z softem to pisać pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Cześć. Mam 2.2 di z roku 2000.Do 2000obr wogóle nie ma siły.Wymieniłem przepływke filtry,zaslepilem egr,wywalilem kata.Myslisz ze zmiana oprogramowania cos pomoze i czy to jest bezpieczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz 22 Di Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Cześć. Mam 2.2 di z roku 2000.Do 2000obr wogóle nie ma siły.Wymieniłem przepływke filtry,zaslepilem egr,wywalilem kata.Myslisz ze zmiana oprogramowania cos pomoze i czy to jest bezpieczne? W tym zakresie obrotów do 2000/min nie będzie rewelacji . Najlepszy program jaki mam do tego silnika pozwala poczuć moment od 2300 obr. i to jest max co można z niego wyciśnąć. Natomiast po zmianie mapy efekty napewno odczujesz w przedziale od 2300 do 4000obr/min dodatkowo możesz zyskać do 55Nm momentu obrotowego, V max na prostej ok.194km/h Przy niezmiennym stylu jazdy spalanie spadnie około 0,5l/100km Tak zmiana oprogramowania jest bezpieczna pod warunkiem że znasz podstawowe zasady jazdy dieslem z turbiną. Zdania o zaślepianiu EGR są podzielone jednak ja uważam ,że jezeli chodzi o dodatkowe km to pozytywna zmiana. Wycięcie katalizatora pozytywnie wpływa na przyrost mocy ponieważ spaliny w kolektorze rozpędzają się bardziej co pozwala na większą sprawność turbiny. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Szczerze mowiac to wywalenie kata u mnie nic nie dalo.Zaslepienie egr owszem odczulem, duzo szybsza reakcja na gaz.Twierdzisz ze 55nm nie bedzie mialo wplywu na awaryjnosc.Z tego co kojarze 290 nm to bardzo duzo.Chodzi mi glownie o sprzeglo i uklad przeniesienia napedu.Skad jestes i ile to kosztuje u Ciebie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz 22 Di Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Szczerze mowiac to wywalenie kata u mnie nic nie dalo.Zaslepienie egr owszem odczulem, duzo szybsza reakcja na gaz.Twierdzisz ze 55nm nie bedzie mialo wplywu na awaryjnosc.Z tego co kojarze 290 nm to bardzo duzo.Chodzi mi glownie o sprzeglo i uklad przeniesienia napedu.Skad jestes i ile to kosztuje u Ciebie:) Tak masz racje wywalenie katalizatora bez zmiany mapy w sterowniku dużo nie pomoże... 2,2 to stara konstrukcja nie oszukujmy się ale ma tez plusy jest w miare twarda Jestem ze śląska . Cena zależy od wybranej modyfikacji sterownika . Po reszte zapraszam na GG pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dexondyl Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam jestem na forum już kilka miesięcy i powiem szczeże iż takiego czegoś szukałem tylko w dobrej cenie. Przy wstępnej rozmowie z Mariuszem Di ustaliłem cenę ok 700pln. Jestem umówiony na jutro na 9 AM, zobaczymy efekty???????????????? przyznam że trochę sceptycznie do tego podchodzę, ale jazda ze 110 km jest tak nudna ze nawet TICO może cię wyprzedzić. Jutro przedstawie fakty!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Dexondyl: Co ty piszesz? Skoro objeżdża cię Tico (mam nadzieję że to tylko przenośnia była) to albo nie umiesz nim jeździć, albo coś jest z nim nie tak. Konie są odpowiedzialne za Vmax a nie za przyśpieszenie, za to odpowiadają niutonometry... Ja tam nie narzekam bo sporo kolesi objeżdżam. Fakt że CAI i zaślepienie EGR dało całkiem sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dexondyl Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Przekazuje dobre nowiny. gość pełen profesjonalizm , operacja trwała ok godziny NIE TEN SAMOCHÓD -było 110 a jest 140KM, v-max ze 168km/h teraz 195km/h dziura turbo zmalała ciągnie na każdym biegu Powiem wam bajka. Jeszcze raz podziękowania dla Mariusza DI. Super sprawa polecam wszystkim. Jak będe miał więcej czasu wstawie wykresy z hamowni P.S Z tym TICO to przecież wiadomo że przenośnia kolego, teraz audi 2,5 a ma spore problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz 22 Di Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) theant: Co ty piszesz? Skoro objeżdża cię Tico (mam nadzieję że to tylko przenośnia była) to albo nie umiesz nim jeździć, albo coś jest z nim nie tak. Konie są odpowiedzialne za Vmax a nie za przyśpieszenie, za to odpowiadają niutonometry... Ja tam nie narzekam bo sporo kolesi objeżdżam. Fakt że CAI i zaślepienie EGR dało całkiem sporo. Konie nie są odpowiedzialne za Vmax ,koń mechaniczny jest jednostką mocy 1 KM = 75 kGm/s = 735,49875 W = 0,9863 HP tak dla jasności. na Vmax sklda się bardzo wiele czynników zaczynając od pojemności,rodzaju paliwa(wartosci energetycznej,liczby oktanów/cetanów),przełożenia itp.... Edytowane 20 Listopada 2009 przez mariusz 22 Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) Przekazuje dobre nowiny. gość pełen profesjonalizm , operacja trwała ok godziny NIE TEN SAMOCHÓD -było 110 a jest 140KM, v-max ze 168km/h teraz 195km/h dziura turbo zmalała ciągnie na każdym biegu Powiem wam bajka. Jeszcze raz podziękowania dla Mariusza DI. Super sprawa polecam wszystkim. Jak będe miał więcej czasu wstawie wykresy z hamowni Gratuluję, chętnie zobaczę przebieg krzywych. Jestem ciekaw czy coś lepszego nich ALL Tuning udało się osiągnąć ? P.S. Jest szansa jakiś filmik z przyspieszania tych 140 koników zobaczyć:] ? Edytowane 20 Listopada 2009 przez sleepyhead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Prędkość max ze 168km na 195? Trochę dziwne, moja almera nie jest demonem predkosci ale na autostradzie 200 raz mi sie udało osiągnąć. Czekam z ciekawością na wykresy bo to może być ciekawa alternatywą dla alltuning. Ps. Kiedyś rozmawiałem z gościem od tuningu i powiedzial ze powyzej 300nm i 130km w almerze sprzeglo moze nie wyrabiac.Ciekawe jak bedzie u Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) Tak masz racje wywalenie katalizatora bez zmiany mapy w sterowniku dużo nie pomoże... Właśnie to jest sprwadzone i wiele razy było sprawdzane na hamowni - to naj prostrzy i najwięcej dający mod dla tego silnika, radykalnie poprawia rekcję na gaz i powoduje że turbodoładowanie czuć już od 2000obr.min a nie jak w serii od 2500... Tak samo jaki i grubszy układ wydechowy, jest to wszytko przetestowane i opisane. CO do softu to seryjny jest słabiutki, jak się robi chipsa to obowiązkowo należy podnieść boost, bez IC spokojnie możę to być wartość na poziomie 1,1 bara. TO miłego doskonalenia tych strasznie zamulonych 2,2 Di A jeszcze jedynie nie było testu filtra stożkowego, jak zakceptuje to ta jednostka, swojego czasu przeprowadzałem test jakiegoś fikuśnego dolotu BCM w Seacie Altei XL żeby nie skłamać przyniosło to z 5KM i 40Nm !! Nm doszły w najniższym zakresie obrotów - po prostu suszara o wiele wcześniej wstawała. Hamownia nie jest droga, stożek jakiś nie firmowy też tani tak więc czekam na jakieś świerze wykresy Aaaa U Albina sprzegło znosiło 400Nm bez problemu ale on miał jeszcze wtryski z 2,5Di i doładowanie 1,4 bara w piku no i dołożone IC. Główną słabością tych silników to seryjne wtryskiwacze, malutka turbina GT15 - taka sama jak w pierwszych 1,9TDi 90KM no i słaby soft w sterowniku pompy... Edytowane 20 Listopada 2009 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ANDREW Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 (edytowane) Z tą prędkością maksymalną po chipie to faktycznie coś nie tak jest.Ja swoją seryjną 2.2 Di bez katalizatora 210km/h jechałem. Edytowane 20 Listopada 2009 przez ANDREW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Konie są odpowiedzialne za Vmax a nie za przyśpieszenie, za to odpowiadają niutonometry... Co za bzdura! Samymi niutonometrami nie pojedziesz i to wlasnie moc glownie odpowiada za rozpedzanie auta. Moc to moment obrotowy w funkcji obrotow, dzieki mocy łatwiej porownywac auta o innych przelozeniach skrzyn biegow. Tubodiesle maja tyle momentu, bo mają krotki zakres obrotow i inne przelozenia niz benzyny. Gdyby bylo jak piszez Almera ze swoimi 235 Nm objezdzala by wszystkie auta, o podobnej masie, a mniejsza wartoscia momentu a tak nie jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ANDREW Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Dobrze mówisz.Ja miałem Punto II HGT i miało tylko 160Nm i 132 km. I objeżdżałem inne niby dużo mocniejsze auta.Również diesle.Które mają jak wiadomo większy moment obrotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AlmerGawlo Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Witam wszystkich forumowiczów, Dziś przeprowadziłem chiptunning u mariusza 22 Di. Ogólne wrażenia bardzo dobre, tuninng przeprowadzony błyskawicznie i miło. W trasie powrotnej samochód sprawował się bardzo dobrze. Teraz V bieg to dla niego za mało, przydałby się VI , który byłby taki jak bez chipu jest V czyli troche mulasty ale na trasy w sam raz (ciszej by chodził). Nie muszę się teraz długo prosić o 160km/h, a 140km/h to mam niechcący przy 2,5k obr/min. na V. Oczywiście zawsze tak jest bo prędkość obrotowa bezpośrednio przekłada się na kilometry, ale teraz te 2,5k obrotów osiąga się błyskawicznie. Cieszę się również że poprawiło się zachowanie przy ruszaniu. Samochód płynniej się rozpędza. Bardzo ładnie zachowuje się powyżej 2500obr. To wrażenia na gorącą, przyjrzę się mu bardziej z czasem i może coś jeszcze dodam. Obiecuję wrzucić też wykresy silnika, jak tylko odwiedzę hamownię. Dodam jeszcze, że nie mam katalizatora. Mi bardzo pomogło jego usunięcie. Zanotowałem wzrost (z katem)/(bez kata): Moc max:103,5/119,2KM, Moment max 225/245Nm Moc średnia 71,8/80,9KM, Moment średni 169/189Nm. Ciekawe jaki będzie wpływ chiptunningu na te wielkości. Planuję też zaślepienie EGR, tylko nie wiem gdzie on się znajduje. Jeżeli macie link z opisem, będę wdzięczny. Oczywiście sam też będę dalej szukał. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Z tą prędkością maksymalną po chipie to faktycznie coś nie tak jest.Ja swoją seryjną 2.2 Di bez katalizatora 210km/h jechałem. a ja dodam ze mam katalizator i 208-209 poszła i też dla mnie jest dziwna prędkość o której piszecie.ale przyśpieszanie faktycznie mam średnie. Edytowane 21 Listopada 2009 przez anderman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz 22 Di Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Nie piszcie ze mam 260Nm i objezdzam wszystkie auta weźcie pod uwagę stosunek masy samochodu do KM i Nm !!! a co Vmax w 2,2Di sa 2 rodzeje skrzyń biegow ktore maja różne przełozenia. Zmiana mapy sterownika głównie poprawia sprawność silnika w zakresie obrotów 2300-3800obr/min Proponuje co niektorym zapozanie się z zasadą na jakiej działa silnik diesla z tubobodoładowaniam. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Właśnie to jest sprwadzone i wiele razy było sprawdzane na hamowni - to naj prostrzy i najwięcej dający mod dla tego silnika, radykalnie poprawia rekcję na gaz i powoduje że turbodoładowanie czuć już od 2000obr.min a nie jak w serii od 2500... Tak samo jaki i grubszy układ wydechowy, jest to wszytko przetestowane i opisane. CO do softu to seryjny jest słabiutki, jak się robi chipsa to obowiązkowo należy podnieść boost, bez IC spokojnie możę to być wartość na poziomie 1,1 bara. TO miłego doskonalenia tych strasznie zamulonych 2,2 Di A jeszcze jedynie nie było testu filtra stożkowego, jak zakceptuje to ta jednostka, swojego czasu przeprowadzałem test jakiegoś fikuśnego dolotu BCM w Seacie Altei XL żeby nie skłamać przyniosło to z 5KM i 40Nm !! Nm doszły w najniższym zakresie obrotów - po prostu suszara o wiele wcześniej wstawała. Hamownia nie jest droga, stożek jakiś nie firmowy też tani tak więc czekam na jakieś świerze wykresy Aaaa U Albina sprzegło znosiło 400Nm bez problemu ale on miał jeszcze wtryski z 2,5Di i doładowanie 1,4 bara w piku no i dołożone IC. Główną słabością tych silników to seryjne wtryskiwacze, malutka turbina GT15 - taka sama jak w pierwszych 1,9TDi 90KM no i słaby soft w sterowniku pompy... Coobcio, pewnie się będziesz oriętował czy jak najpierw zrobi się chipa a dopiero później podnosi doładowania i poszeża wydech to generalnie (lub inne zmiany typu filtry, -EGR, -CAT) efekt chipowania jest mniejszy niż jakby zrobić to w odrwotnej kolejności ? Pytam bo coś mi się wydaje, że nie poszedłem w moich poprawkach serii najbardziej efektywną drogą Wyczytałem na NKP, że sam dobrze zrobiony wydech odmula do 15KM, a to dało by tyle co wszystkie zmiany które do tej pory zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dexondyl Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam ponownie użytkowników forum ponownie. Czytając ten post widze że spore zamieszanie wprowadza ta " nasza" prędkość max, wyjaśniając: moja Almerka nie jest testowana na autostradzie tylko w drodze powrotnej do domu tj. jakieś 5 kilometrów prostego odcinka drogi czyli nie za wiele. Nadmieniam że i tak już 2x przekraczam dozwoloną prędkość no i że przy osiągnięciu 195km/h mam jeszcze spory zapas gazu. Myślałem że na forum chodzi nie tylko o prawie nie osiągalne wielkości tylko o realne ośiągi naszych samochodów które możemy wykorzystać w jak najkrótszym czasie. Jeszcze raz podziękowania dla "Mariusza DI" za naprawdę najlepszy patent na MODYFIKACJE MAPY jest naprawdę super. Po prawie tygodniu użytkowania sam. z modyfikacją dalej się nie nudzi . NAPRAWDE WARTO POLECAM WSZYSTKIM UŻYTKOWNIKOM TEGO SILNIKA 2,2 DI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 sleepyhead, to zależy czy ktoś wrzuca gotowca czy samemu piszę mapę i patrzy na dymienie... Generalnie na naszym rynku wrzuca się gotowce, tak wiec chipa możesz traktować jak np. usunięcie kata czy montaż sportowego filtra powietrza czyli kolejność takich modyfikacji będzie dowolna... Natomiast jak ktoś ci będzie robić indywidualny program to najlepiej porobić mechanikę tak jakbyś chciał i na końcu dopieścić to programem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz 22 Di Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 sleepyhead, to zależy czy ktoś wrzuca gotowca czy samemu piszę mapę i patrzy na dymienie... Generalnie na naszym rynku wrzuca się gotowce, tak wiec chipa możesz traktować jak np. usunięcie kata czy montaż sportowego filtra powietrza czyli kolejność takich modyfikacji będzie dowolna... Natomiast jak ktoś ci będzie robić indywidualny program to najlepiej porobić mechanikę tak jakbyś chciał i na końcu dopieścić to programem. Tak ? to powiedz mi czym sie rozni silnik w serii 2,2di od silnika w serii 2,2di ? lub silnik 2,2di z wymontowanym katem od 2 takiego samego ? Jezeli mam almere 2,2di i testowalem kilkanasie softow na chamowni ? Wez kogos kto zna temat i jedz do firmy X ktora ma chamownie i ceny od 1400 w góre Wiesz ile jest w PL ludzi ktorzy umią edytowac mapy profesionalnie ? na palcach jednej reki ci policze, a ile jest warsztatów ? i wszyscy profesjonalisci akurat troche siedze w tym temacie od paru lat.... Powiedz mi ile kosztuje czynsz pracownicy sprzet.... ? sam sobie odpowiesz... Jak bys siedział w temacie to byś wiedział ze tunerzy z calej europy maja forum gdzie wymieniaja sie wsadami i pokazuja co osiagneli z danym silnikiem.to jest naprawde waskie grono. A ty chcesz mi powiedziec ze firma X bedzie sie "spuszczac" nad 10 letnia almera ? za 1400zł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 dexondyl 1 post i już pisze że cena ustalona, w drugim poście od razu chwali. AlmerGawlo wczoraj zarejestrowany i od razu w pierwszym poście "ochy" i "achy" nad zachipowaną almerą. Wykresów oczywiście zero śmierdzi mi autoreklamą sleepyhead, to zależy czy ktoś wrzuca gotowca czy samemu piszę mapę i patrzy na dymienie... Generalnie na naszym rynku wrzuca się gotowce, tak wiec chipa możesz traktować jak np. usunięcie kata czy montaż sportowego filtra powietrza czyli kolejność takich modyfikacji będzie dowolna... Natomiast jak ktoś ci będzie robić indywidualny program to najlepiej porobić mechanikę tak jakbyś chciał i na końcu dopieścić to programem. W moim wypadku, mimo że program był w 100% indywidualny i nie widziałem dymienia za autem, to jednak paliwa panowie z Alltuning zostawili troszkę w nadmiarze. W efekcie po dołożeniu samego intercoolera, moment wzrósł z 280Nm do 300Nm, a moc ze 117KM do 126KM. Podejrzewam, że zrobienie wydechu tak jak u freezer'a dałoby kolejne 10-15Nm w wyższym zakresie obrotów i moc pewnie zbliżyłaby się do 140KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz 22 Di Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) dexondyl 1 post i już pisze że cena ustalona, w drugim poście od razu chwali. AlmerGawlo wczoraj zarejestrowany i od razu w pierwszym poście "ochy" i "achy" nad zachipowaną almerą. to moze zkontaktuj sie z nimi ok a potem pisz glupoty...sam go poprosilem ze opisal efekty w tym watku Edytowane 22 Listopada 2009 przez mariusz 22 Di Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 reasumując to co piszecie najlepszy efekt osiągne jak wyrzuce kat , zmienie wydech i filtr powietrza a dopiero zabiorę sie za program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.