Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Duże opory przy skręcie na napędzie x4


Gość Sterkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam NAVARĘ D40

Zastanawia mnie czy prawidłowym jest że po przełączeniu na tryb 4H lub 4Lo samochód ledwo skręca.

Opór jest tak duży że jak nie przygazuję to mi zgaśnie

Nie mówiąc o tym że nie zawsze jestem w stanie wykręcić z napędem na 4 koła tego co normalnie z paluszkiem bym wykręcił na napędzie na 2 koła. Przecież napęd 4H jest dla ciężkich warunków kiedy nie można wyjechać w trudnym terenie.

A jak tu wyjechać skoro samochód ledwo skręca.

Byłem z wózkiem w serwisie bo na gwarancji ale oni twierdzą że tak musi być.

Że napęd na 4 cyt. "nie jest do skręcania tylko do jazdy na wprost".

Czy to prawidłowe?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O napedach tysiac razy bylo trzeba szukac. Tak jak napisales sluzy do ciezkich warunkow i jak najbardziej mozesz skrecac ale nie na przyczepnym podlozu. Mozesz uszkodzic mechanizmy. Twoja D40 nie ma centralnego mechanizmu roznicowego i dolaczaj przednia os tylko na sliskim by tylna os mogla usliznac sie na zakrecie pokonujac krotsza drode niz przednia. Mam nadzieje ze jasno pisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Ale ja nie właczam x4 gdy nie ma potrzeby. Tylko na śniegu lub lodzie lub gdy warunki są kiepskie np. w ulewie

I właśnie na śniegu mam czasami problem zaparkować czy wyjechać z parkingu bo samochód bardzo ciężko skręca.

Jest to niezależne czy skręcam do przodu czy do tyłu.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bez przesady, ja stojąc w miejscu z załączonym 4H lub 4Lo mogę skręcać kołami bez żadnych problemów. Specjalnie poszedłem sprawdzić. Odpaliłem autko, zapiąłem napęd i... SKRĘCA. A wydaje mi się, że brak centralnego mechanizmu różnicowego nie ma nic wspólnego ze skręcaniem (kół - nie samochodu).

A kolega nie ma problemu z promieniem skrętu tylko z samym skręceniem kół.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc w miejscu na zapiętym 4H można skręcać w lewo i prawo, natomiast w czasie jazdy skręcane koła hamują silnik. Dzieje się tak, ponieważ navara nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, a wiadomo, że podczas jazdy przy skręcie przednie koła obracają się z różnymi prędkościami.

 

Nie stanowi to problemu w błocie, piachu i śniegu, gdy koła lekko ślizgają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam NAVARĘ D40

Zastanawia mnie czy prawidłowym jest że po przełączeniu na tryb 4H lub 4Lo samochód ledwo skręca.

Opór jest tak duży że jak nie przygazuję to mi zgaśnie

Nie mówiąc o tym że nie zawsze jestem w stanie wykręcić z napędem na 4 koła tego co normalnie z paluszkiem bym wykręcił na napędzie na 2 koła. Przecież napęd 4H jest dla ciężkich warunków kiedy nie można wyjechać w trudnym terenie.

A jak tu wyjechać skoro samochód ledwo skręca.

Byłem z wózkiem w serwisie bo na gwarancji ale oni twierdzą że tak musi być.

Że napęd na 4 cyt. "nie jest do skręcania tylko do jazdy na wprost".

Czy to prawidłowe?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Piotr

 

Pewnie w serwisie kłamią ... naczytali się instrukcji samochodu, czy coś takiego. Na pewno navka popsuta hi, hi, hi.

 

A tak serio, to czemu nie wierzysz czlowiekowi z serwisu? Może chciał Tobie uswiadomić że popełniasz błąd.

Mam nadzieje że starzy wyjadacze NAVAR uświadomią Ciebie.

....a może lepiej sprzedaj ją i kup osobówkę. To tyle szyderstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...