Gość niunia Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Witam! W ostatnich dniach stałam się posiadaczką Nissan Almera S 2003 1,5 benzyna i mam parę pytań do kolegów. 1. jak i gdzie sprawdzić jaki dokładnie mam silnik. 2. jakie płyny należy wymienić w aucie - jestem umówiona na wymianę oleju (chyba w silniku). 3. jak wymienić lusterko - sterownie manualne - po lewej stronie może jakiś poradnik z fotografiami. 4. zaprzyjaźniony mechanik powiedział mi ze moje auto nie ma paska rozrządu a jakiś łańcuch cyt. -"pracuje cicho wiec jeszcze nie jest do wymiany" - ma z 20 lat stażu niestety w VW. 5. jaki filtr powietrza kupić? oryginał? inny? ps. dodam jeszcze ze jestem w Anglii i kierownice mam po prawej. Nie mam się do kogo zwrócić z ww pytaniami, wiedzę czerpię z tego forum, ale jest ono bardzo obszerne wiec prosiłabym o konkretne odp. czy oznaczenie N16 odpowiada do mojego modelu? wszelkie rady miło widziane! Pozdrawiam Anna Edytowane 6 Grudnia 2009 przez niunia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kj9120 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 2* olej w silniku i wypadało by jeszcze wszystkie filtry powymieniac 3* dział zrób to sam, opisane na modelu n15 moze sie przyda (tylko tam jest dodane jeszcze jak zamontowac podgrzewanie) 4* i ma racje 5* osobisie polecam firme JapanParts w miare tanie i dobre, a orginal napewno dosc drogi Tak oznaczenie n16 to Twój model a ten silnik w dowodzie albo po numerze VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 hejka a o jakie filtry chodzi dokładnie powierza i oleju coś jeszcze?? w uk jest taka strona myślę ze ok http://www.japarts.co.uk/shop/ Anna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 popatrz Aniu tutaj katalog tutaj po wpisaniu VIN-u wswietla ci sie dane twojej n16 - stronka po rusu ale dasz rade... poza tym jesli wejdziesz na jakakolwiek stronke *.co.uk na temat czesci zamiennych i podasz swoj numer rejestracyjny to wyswietli ci sie marka i model auta... taki to juz anglicy maja katalog/baze danych pojazdow ze po wpisaniu numeru tablic rejestracjnych mozesz sie wiele dowiedziec o aucie... warto pojechac do dealera nissana i sprawdzic autko... poza tym w jakies czesci uk mieszkasz? jak cos to pisz... zreszta cala rodzina nismo jest by sobie pomagac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 witam ponownie!! a wiec tak; moja almera jest już po wymianie: -olej + filter, castrol 10W40 (nie wiedzieliśmy co wcześniej lali) -filter powietrza (straszny syf) -filter kabinowy (jeszcze gorszy syf) -nowe świece NGK -dwie nowe opony na przód co dalej? z tego co się dowiedziałam od znajomego i z forum warto sprawdzić jeszcze olej dla skrzyni biegów, tu tez nie wiem co było lane i nawet jak i gdzie to sprawdzić proszę o pomoc w tej sprawie... kolejny problem to piszczący pasek po lewej stronie silnika (podobno od wspomagania) nie ten od alternatora:) może ktoś mi podać jaki kupić, jakie wymiary i jak on się nazywa pzdr anna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Zobacz sobie płyn chłodniczy czy poprzedni własciciel nie dolewał wody - weź strzykawke i do zamrażalki sprawdź klocki i tarcze ale to trzeba już pościągać koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 tarcze i klocki sprawdzone; są jeszcze ok czy ktoś może mi podać rozmiary pasków klinowych z tego co wiem są dwa jeden do wspomagania drugi do alternatora... PZDR anna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Polecam paski Gates - do twojego auta 1szt. 4PK850 oraz w zależności czy masz klimę czy też nie: 6PK1098 (z klimą) albo 6PK818 (bez klimy). wyszukiwarka => https://www.gates-online.com/GatesEU/pl/PL/adirect/gateu1?cmd=Automotivewebcat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek_1983 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Koleżanko, zdjęcie tak pobudziło wyobraźnię, że odpowiedzi na każde pytanie dostaniesz w tempie ekspresowym he he. Panowie, potrzymajcie koleżankę trochę w niepewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 hej fotka jak fotka specjalnie pomniejszona na stronie http://japancars.ru/cat/nissan/ wpisałam mój nr VIN (dzięki hordagoga78) tam znalazłam że: pasek do wspomagania kierownicy (power steering pump) i pompy wody (water pump)nissan oznacza jako: 11950-9F610 jego zamiennik-rozmiar ma oznaczenie 4PK850 moje auto nie posiada klimatyzacji (tylko nawiew ciepłe zimne - to nie klima?) wiec drugi pasek idzie do alternatora (cokolwiek to jest:) u nissana to 11720-9F610zamiennik-rozmiar to 6PK818 na ebay.co.uk udało mi się kupić oryginalny pasek pompy wody i wspomagania - mój znajomy mechanik mówi ze wymieni mi go; ale czy da się to zrobić pod domem?? bez tzw kanału?? proszę o konkrety.... druga sprawa to potrzebuje informacji na temat płynu - oleju do wspomagania kierownicy tez da się wymienić pod domem?? jaki kupić i co i jak za wszystkie info dziękuje jesteście super chłopaki ana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 (edytowane) Aniu zobacz ten zalaczony pdf - jest tam informacja na temat wszystkich plynow... sprawdz wartosci zalecane, symbole stojace przy wlasciwosciach plynow - mozesz rowniez zobaczyc do swej instrukcji - tez powinnas znalezc info na temat plynow ( rzuc okiem na tytul maintenance)... tutaj post http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54864-n16-18-automat-05/page__p__641862__fromsearch__1entry641862 masz tam odnosnik do manuala... poza tym zaskakuje mnie twoja wiedza o nissanku o cholera Aniu, teraz dopiero dojrzalem szczegoly w twoim avatarze... fiu fiu - nic dziwnego ze odpowiedzi masz co chwilke... MAINTENANCE.pdf Edytowane 2 Grudnia 2009 przez hordagoga78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Missiakkuss Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Chyba też muszę coś wrzucić w avatara bo to chyba pomaga Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Chyba też muszę coś wrzucić w avatara bo to chyba pomaga Pozdrawiam! badzmy szczerzy - nic nie pomoze nam w podniesieniu czytalnosci naszych postow... szczere zdjecie Nuski robi swoje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 witam! ponownie i dzięki za odp! almera jest już po wymianie paska klinowego (pompa wody i pompa wspomagania) można to zrobić bez kanału czas operacyjny to ok 45 min - problem to dojście do jakieś tam śruby - ale udało się nic nie piszczy nie jęczy. znajomy mechanik (ten od VW) który mi to zrobił tu cyt: "pasek też nie może być naciągnięty za mocno bo to może wykończyć łożyska" - może komuś taka rada się przyda... Po tej wymianie myślałam że to już koniec moich wydatków okazało się ze podczas jazdy testowej mechanik stwierdził ze coś gdzieś "ociera" wiec szybko na podnośnik i rozpędzał przednie koło ręką ja osobiście co jeden obrót koła słyszałam jakieś otarcie ale Pan mechanik stwierdził ze to nie to (czy takie otarcie to norma?)i mocno się przysłuchiwał potem drugie koło przednie ja słyszałam to samo co jeden obrót a on ciągle cie przysłuchiwał; w tylnich kołach robił to samo - po czym jeszcze raz się przejechał i padł werdykt tył jest w ok ale z przodu łożyska do wymiany - niestety nie może mi ich wymienić - muszę jechać do mechanika - jako że nie jestem w PL to chciałabym to zrobić w NISSANie w UK w moim mieście i tu pytanie do kolegi hordagoga78 po wizytówce widzę że tez żyjesz w UK i po Twoich postach wnioskuję że byłeś ze swoim autkiem u dilera - możesz coś więcej o tym napisać?? tzn jak i co powiedzieć chciałabym żeby sprawdzili całe auto - od strony technicznej czy to jest tzw full service? + oczywiście wymiana płynów i te nieszczęsne łożyska. Co do wymiany płynów to niby wymienia się wszystkie ale tu słyszałam różne opinie: 1. najważniejsze do wymiany to hamulcowy (tego jeszcze nie zrobiłam ale będzie zrobione) 2. wspomaganie kierownicy - od dwóch osób - to samo jego raczej się nie wymienia jeśli już to dolać (instrukcja mówi że się wymienia Dexron III (czerwony) np.Valvoline ATF 1) wiec jak to jest? ww mechanik tez jakoś się skrzywił kiedy powiedziałam ze na forum wyczytałam że się wymienia osobiście wydaje mi się że powinno się wymienić ale mechanik że mnie żaden + zero doświadczenia co o tym sądzicie?? 3.płyn do chłodzenia - to samo jak punkt 1 4. skrzynia biegów - też chce wymienić jak podjadę do nissana... ps moja wiedza o nissanie jest znikoma porostu czytam i pytam... jakos sobie trzeba radzic pozdr ANNA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) sprawa serwisow nissana w uk wyglada nastepujaco: istnieja 3 poziomy i (jak sadze) cena zalezy od lokazlizacji a dlaczego tak mowie? ostatni serwis robilem na 3 poziomie - a wiec wszystko do sprawdzenia i zabulilem kolo 32o funtow ale... jais czas wczesniej robilem rowniez poziom 3 tyle ze zaplacilem okolo 240 funtow wowczas dealer nissana miescil sie w malym bydunku i mial male znaczenie jak sadze - teraz zostal on przeniesiony do ogromnej hali i polaczony z innym (a wiec wiecej ludzi do wykarmienia) stad wyzsza cena (moj domysl) albo po prostu ceny poszly w gore... zamierzam to sprawdzic przy nastepnym serwisie... co najwazniejsze kilka dni po wizycie u dealera otrzymuje sie telefon w sprawie serwisu - jak byl wykonany, czy klient jest zadowolony - ogolnie mozna wowczas pochwalic lub pozalic sie na usluge... wraz z 3 poziomem oferowane sa dodatkowe atrakcje takie jak MOT za free czy inne cuda-wianki - do zorientowania sie na miejscu co do ewentualnych usterek w aucie to trzeba okreslic na miejscu co dolega autku - opowiedziec o objawach, wszelkich dziwnych zachowaniach auta itd tak zeby mechanicy wiedzieli gdzie zajrzec i czego szukac... najlepiej rzucic okiem do slownika technicznego by sprawnie opisac defekt i juz... zalaczam pliki z dokumentem ukazujacym co jest do sprawdzenia na danym poziomie mysle ze po powiekszeniu zobaczysz wyraznie co dokladnie sprawdzaja... nie wiem czy u wszystkich dealerach nissana obowiazuja takie same prawa, dokumenty czy poziomy serwisow... co do plynow - ja mam automata i znalazlem gdzies fachowe info o tym ze w automatycznych skrzyniach plynu sie nie wymienia (choc mozna i owszem) ale co do plynu hamulcowego to jak najbardziej - plyn hamulcowy posiada swoje wlasciwosci (zagooglowac 'wlasciwosci plynu hamulcowego' i przeczytac co i jak) plyn w ukladzie kierowniczym jak najbardziej trzymac na poziomie zalecanym na zbiorniku - jego brak moze sie okazac przyczyna myszkowania auta na drodze (opinia mechanikow) widze Aniu ze gryziesz temat z zawzietoscia mezczyzny i nie popuszczasz... ja rowniez chcialbym wiedziec jak najwiecej na temat mechaniki i tez chcialbym co nie co grzebnac przy autku ale nie mam czasu ani miejsca do tego stosownego poza tym pracuje autkiem codziennie i nie moge sobie pozwolic na rozgrzebanie dlatego pozostaje dla mnie jedynie wizyta w serwisie poza tym dobrze jest robic serwisy i dokumentowac je w ksiazce serwisowej - mozna w ten sposob wjac wiecej kasy przy ewentualnej sprzedazy auta... wiec dokumentuj wszelkie wizyty i zbieraj paragony czy faktury aby pokazac przyszlemu wlascicielowi fakt serwisowania auta - czyli dowodu na to ze sie dbalo o almere i jest w dobrym stanie... Edytowane 6 Grudnia 2009 przez hordagoga78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość niunia Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 super!! dziękuje za wyczerpującą odpowiedz!! Ten mój znajomy mechanik powiedział że można tak jeździć (ja pokonuje trasę dom/praca - praca/dom no i shopping:)) ale trzeba myśleć o wymianie , więc zdecydowałam ze odwiedzę serwis po nowym roku:) 320Ł za sam "check" to dużo chyba zrezygnuje i zlecę tylko: wymiana płynu hamulcowego (już doczytałam - zamienia się w wodę itd) wymiana oleju w skrzyni (wbrew obiegowej opinii ze olej jest dożywotni postanowiłam wymienić - liczę ze coś mi podpowiedzą jeszcze w tej spawie ale jestem za wyminą) płyn wspomagania - jestem za wymianą ale zobaczę co powiedzą w serwisie płyn chłodniczy - wymieniać??? nie wiem co tam i kiedy było lane. myślę że tylko te rzeczy to będzie grubo ponad 100 Ł Łożyska wbrew diagnozie mojego znajomego po czytaniu forum to może być (ten szum) skrzynia lub/i sprzęgło już sama nie wiem (za dużo informacji na raz)chyba porostu powiem tam żeby się przejechali i zobaczymy oczywiście po wizycie opisze co i jak tak dla porównania i wymiany doswiadczen pozdrawiam anna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 widze ze wymieniasz cale autko moze to i lepiej skoro nie masz ksiazki serwisowej i nie wiadomo co w srodk siedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.