Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]Bardzo dziwna sprawa


Dominik14

Rekomendowane odpowiedzi

Problem mam niemaly.Po kupnie autka problem z gazem mialem bo slabo smigal na lpg na benzynie troche lepiej.Zaczalem kombinowac bo obroty na lpg spadaly auto gaslo wiedz gazownik stwierdzil ze sterownik uszkodzony bingo s4.Zmienil mi na srube zamiast krokowca na wezu-auto odzyskalo troche mocy ale obroty dalej dziwne mialo a na pb dobre wiedz wymienilem membrany.Poregulowalem zaplon przyspieszylem i bylo tak-na lpg jak zasuwalo ladnie to obroty mial niskie a na pb wszystko ok.Pojawil sie dziwny dzwiek przy odpalaniu zimnego silnika taki grzechot cichy przez 2 sek.Wszystko bylo ok az tu nagle ni z tego ni z owego auto stracilo na mocy na lpg i na pb.Wszystko poczyscilem-przeplywke,krokowyprzepustnice,wymienilem swiece i obroty na lpg sie zrobily ladne ale auto dalej mul.Teraz samo sie zrobilo ze obroty raz sa dobre raz zle i obojetnie czy pb czy lpg(na pb lepiej).Juz sam nie wiem co to jest.Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten grzechot z silnika to najprawdopodobniej rozrząd:( a z tymi obrotami t nie mam pojęcia, ja mam ten sam problem i nie wiem co to może być ale wydaje mi się ze może dostawać za dużo powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozrzadem to troche dziwna sprawa bo slyszalem juz rozrzad grzechoczacy w kilku nissanach i to jest calkowicie nie to samo-to cos jakby bardziej zawory klepaly.Dodam tez ze auto nie reaguje na przyspieszanie zaplonu-wczesniej jak przestawialem to roznice bylo czuc a teraz nic.Moze ktos wie jak sie sprawdza sonde 3 przewodowa miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II czy I generacja LPG (I masz po wyjęciu krokowca) to nieporozumienie dla tego auta moim zdaniem. Zamiast się w nieskończoność bawić w regulacje, może po prostu zainstalować sekwencję, albo przynajmniej blosa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to sie zrobila I generacja a ze takie cos w tym aucie to pomylka to wiem tylko ze taki juz kupilem i nie mam kasy na sekwencje.Niepokoi mnie to ze na pb tez jest zle.Moze ktos mi napisac jak sprawdza sie sonde,przeplywke,krokowiec domowymi sposobami?Na autodiagnostyce mam kod 55 wiec brak bledow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływke czyscilem sprayem do czyszczenia przepustnic itp-sam rozpylony plyn usunal caly brud do czysta czyli srebrnego koloru

 

Aha jak wczesniej auto mialo dobrego kopa(miedzy 3,5 a 4 tys obrotow jakby sie turbo zalaczalo) to nie moglem ustawic obrotow na gazie(byly ok 500)a jak przykrecilem troche dawke na srubie to obroty byly ok tylko mul sie robil i najbardziej ta mulowatosc mnie martwi

 

Wlasnie wyciagnalem mikser z dolotu aby sprawdzic jak bedzie na pb bez zwezki i auto szarpie i slabo przyspiesza zwlaszcza do 4 tys obrotow.Zrobilem diagostyke-blad 11,12,21.Test sondy mowi ze jest dobra.W piatek przed czyszczeniem przeplywki tez mialem kod 12 a po czyszczeniu i odlaczeniu klemy na pare minut mialem kod55

 

A co powiecie na to-po tym wszystkim odlaczylem kleme,wykrecilem przeplywke i jeszcze raz popsukalem sprayem odlaczylem sterownik lpg i sprawdzam-kod55,wiec wszystko zlozylem do kupy i jazda-auto slabo chodzi,obroty znow wariuja i kod 43 sie pojawil?Moze ktos mi powiedziec o co tu chodzi?

 

Aha przeplywka to chyba raczej jest dobra bo jak czyscilem przepustnice bez demontazu na odlaczonej rurze doprowadzajacej powietrze to silnik wkrecal sie tylko na 2-2,5 tys obrotow a jak wszystko poskladalem to bylo juz ok

 

A moze to byc wina uszkodzonego sterownika bingo s4?Mogloby to az tak namieszac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kręcisz sobie śrubą i nie wiesz co sie dzieje, pewnie raz masz mieszankę za ubogą raz za bogatą. Regulacja I gen to dwie śruby i nie na chybił trafił tylko wg analizatora spalin, ostatecznie wg wskazań sondy lambda ale to już trzeba troche pokombinować. W ten sposób możesz sobie łatwo silnik wykończyć. A co do złej pracy na benzynie - jeśli jeździsz na źle wyregulowanej instalacji to komp modyfikuje mapę "samouczącą się" i jak przełączasz na benz to jest kicha - tak też może być.

Mulowatosc po przykreceniu sruby - za uboga mieszanka - zarżniesz silnik.

Moja propozycja - pójść do dobrego gazownika, niech założy sprawny sterownik i dokładnie wyreguluje instalację by pracowała jako II gen. A najlepiej sekwencja - przecież komplet gratów do zrobienia sekwencji na bazie stag-300 można kupić na allegro za ok 1000 zł albo i mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po kazdej regulacji dawki gazu musze robic reset kompa przez odlaczenie aku i pozniej uczyc go na nowo bo jesli tak to troche dziwne bo mulowatosc zaczela robic sie sama z siebie a dzisiaj chcialem sprawdzic jak smiga bez lpg i miksera w rurze wiec odlaczylem aku,wyciagnalem mikser zlozylem podlaczylem aku i na benzynie sie dusilo i nie mialo mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...