Gość rysuchom Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam, 8 miesiecy temu kupilem P11.144 ale dotad nie wiem czy mam sprawny ABS.Nie wiem jak przeprowadzić test sprawnosci.Moze ktoś pomoze w tej sprawie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 a co się dzieje że pytasz? jeśli nie pali się kontrolka abs lub nie włącza się chwilkę przed zatrzymaniem samochodu to śpij spokojnie i oby jak najdłużej bez tych objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Pod warunkiem, że ta kontrolka w ogóle się zapala przy włączeniu zapłonu. Może być przepalona żarówka. Jest jeden sposób na sprawdzenie tego czy Ci działa abs: jeśli przy gwałtownym hamowaniu koła się blokują, to abs nie działa. Jeśli pedał hamulca kopie i koła się nie blokują, to abs działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 jak to jak zdjagnozować... rozpędzić się na ślizgiej nawierzchni i wykonać hamowanie kontrolne i obserwować czy pedał odbija i czy słychać charakterystyczne pykanie w układzie hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość otanek99 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) Witam. Podłączę się pod temat bo mam problem z ABS, który zbyt szybko reaguje. Podczas nawet delikatnego hamowania na suchej i przyczepnej nawierzchni tuż przed zatrzymaniem załącza się ABS. Kontrolka nie świeci ale zrobiłem diagnostykę i wymigało mi:61 - pompa hydrauliczna / relay, 63 - przekaźnik systemu. Czyżby pompa do wymiany? Może ktoś miał coś podobnego bo przeszukałem forum i pomimo całej masy tematów nie ma nic podobnego. Jeszcze jedno, gdzie szukać przekaźnika ABS. Edytowane 23 Listopada 2009 przez otanek99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 mialem podobnie, wszyscy pisali ze pierscień na przegubie. okazalo sie ze czujnik w lewym przednim kole pękł i dostal wody:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Tak jak kolega napisał, sprawdz pierścienie i czujniki ABS w kołach i dokładnie obejrzyj przewody od czujników. Już z jedną taką dowcipną primerką walczyłem, okazało sie ze przewód sie złamał i raz działało a następnym razem już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość otanek99 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Dzięki za podpowiedź,napewno sprawdzę. A czy wymigane błędy nic nie znaczą, bo uszkodzone czujniki to inne kody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Możesz jeszcze sprawdzić oporność na rozpiętych kostkach pod maską. Jeśli zabraknie jej na którymś z czujników, to znaczy że albo jest przełamany przewód albo sam czujnik jest uszkodzony. Jeśli przewód można przelutować, to czujnik raczej do wymiany. Choć są tacy, co je naprawiają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rychuo@wp.pl Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 (edytowane) Witam. Mam mały problem (chyba) z ABS. Po zmianie kół na zimowe podczas nawet lekkiego hamowania zaczął odbijać mi pulsacyjnie pedał hamulca. Koła zostały wyważone. Więc pojechałem do mechanika. Wymienił mi zjechane tarcze i klocki, ale problem nadal pozostał. Więc po raz drugi wyważyłem koła w innym zakładzie i nadal to samo. Dodam, że przy mocniejszym hamowaniu słychać straszny huk i cały samochód "się trzęsie". Może ktoś przerabiał coś odobnego? Czy to czyjnik ABS? Kontrolka sie nie zapala przy hamowaniu. Edytowane 26 Listopada 2009 przez rychuo@wp.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 (edytowane) Koledzy ja mam tak, kontrolka od ABS zaczęła się świecić i gasnąć po zgaszeniu autka (normlalne, bo podobno po wyłączeniu zapłonu błędy w komputerze ABS się resetują) no i jak już kontrolka się nie świeci to ABS działa, no i jak niby działa to przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni to pompa bije na pedał i po odpuszczeniu hamulca zapala się kontrolka ABS i układ wtedy nie działa. Po takiej przejażdżce sprawdziłem błędy i wyskoczyło mi: 12 - Rozpoczęcie sekwencji, 21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty, 22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie (dotyczy chyba czujnika prawego przedniego koła) Z początku myśłem, że mam któryś pierścień do wymiany (czy. przegub) ale po sczytaniu błędów wychodzi że czujnik, tylko teraz pytanie czy jak wymienię czujnik będzie już ok i nie będzie ABS bez powodu się załączał czy nadal będzie bił jak głupi i trzeba będzie pierścień wymienić? czytałem ten topic -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/28210-p11wp11-abs-brzeczy-ju-podczas-lekkiego-naciniecia-hamu/page__st__60 ale nie chciałem odgrzewać kotleta ale wywnioskowałem że należało by wymienić i czujnik i przegub co mi się to za bardzo nie uśmiecha... Edytowane 1 Grudnia 2009 przez rafi1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość otanek99 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Podłączę się pod temat bo mam problem z ABS, który zbyt szybko reaguje. Podczas nawet delikatnego hamowania na suchej i przyczepnej nawierzchni tuż przed zatrzymaniem załącza się ABS. Kontrolka nie świeci ale zrobiłem diagnostykę i wymigało mi:61 - pompa hydrauliczna / relay, 63 - przekaźnik systemu. Czyżby pompa do wymiany? Może ktoś miał coś podobnego bo przeszukałem forum i pomimo całej masy tematów nie ma nic podobnego. .................................................................................................... No i lipa. Zgodnie z sugestiami spr. pierścienie i są ok. następnie pomierzyłem czujniki i na trzech 1.6 do 1.7 a prawy przód 1. Wymieniłem czujnik na nowy, też bosch i to samo. Gdzie dalej szukać? Może jednak te kody błędów(61 - pompa hydrauliczna / relay, 63 - przekaźnik systemu) oznaczają coś konkretnego. Jeszcze sprawdzę amorki bo z tyłu coś mi stuka choć wątpię że to to bo ABS głupieje na równiutkiej nawierzchni przed samym zatrzymaniem gdy koła ledwo się toczą i nie ma mowy o podskakiwaniu koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-j Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Witam, jestem posiadaczem PRIMERY P11 Kombi 1999 rok, silnik 2,0 moc 96 kW. Lokalizacja Tychy. Przeczytałem wcześniejsze wpisy i niestety dalej jestem"głupi". Po kolei. Mam problem z abs-em, czy jest możliwe sprawdzenie na komputerze i zlokalizowanie błędu. Pytam bo serwis nie chce jednoznacznie odpowiedzieć a warsztat elektryka dał odpowiedź, że "nie ma takiej opcji" i w programie nie pokaże mi co jest nie tak. Wiem, że mam problem na tylnej osi i chyba nieoryginalny, czyli dorabiany czujnik na prawym tyle. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Będziemy w stanie więcej pomóc jak napiszesz o co chodzi :-) Za pomocą samodzielnej diagnozy przez OBD2 nie da się sprawdzić ABS. Nie jestem pewien czy i komputery serwisowe to potrafią - być może tak. Ale można sprawdzić samemu metodą kodów błyskowych. Poszukaj na forum, była instrukcja jak to zrobić. Samochód sam Ci powie co mu dolega bez płacenia mechanikom którzy nie zawsze się znają. Aha, mi się raz zdarzyło że ta metoda nie zadziałała. Objawy były takie że losowo, zazwyczaj na wybojach, zapalała się lampka ABS i równie losowo gasła. Winna była przerwa na masie pompy. Tej usterki producent nie przewidział i kody tego nie pokażą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.