Coobcio Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) Ładnie wpakowane w miejsce klimy: A tu cały artykuł: http://www.nissanklubben.dk/forum/index.php?showtopic=20511&mode=threaded&pid=122001 Kolega dał mi tego linka jak ktoś z naszych zachodnich sąsiadów wpakował kompresor, bardzo fajna robota no i wynik też przyzwoity ponad 100KM z litra pojemności no i przebieg momentu przepiękny - pnie się w górę razem z obrotami w turbo tak się nie da Edytowane 22 Listopada 2009 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) No i koszta tez ladne, w przeliczeniu chce za to 9tys.pln + robota,wiec na luzie ponad 10 wyjdzie,a za tyle to juz bardziej rozwojowy swap bedzie. Edytowane 23 Listopada 2009 przez grzeg255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Cenowo wychodzi nieco więcej jak dołożenie turbo wiec cena przyzwoita... Pewno w Polsce coś taniej idzie takie coś zrobić. Dałem to jako ciekwostkę może ktoś swoj patent jakiś na to będzie mieć. Tak po głowie chodzi mi doładowanie SR20VE i właśnie nie wiem czy kompresorem - fajna zabawa by mogła być czy tradycyjnie turbiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) Cenowo wychodzi nieco więcej jak dołożenie turbo wiec cena przyzwoita... Pewno w Polsce coś taniej idzie takie coś zrobić. No widzisz ziom... gadaliśmy na gg - mówiłem Ci że Rotrex to nie żadne gówno... to jest chyba najwyższa półka kompresorów. W tym linku zamontowali właśnie małego rotrexa Strona forum jest duńska, tak jak właśnie firma Rotrex. Produkuje ona za***iste kompresory oparte na przekładni planetarnej, wielkości alternatora. Wałek wejściowy kompresora kręci się do 10k RPM natomiast sam wirnik (napędzany mechanicznie) ma prędkość zwielokrotnioną przez przekładnię, koszt to około 1700 euro netto nówka seria C3x a więc taki którego potem idzie spokojowo odsprzedać. własne smarowanie, zimna część, w porównaniu do turbo o wiele łatwiejszy montaż + może zostać ładny długi kolektor 4-1 lub 4-2-1... Kontrola stanu co 80kkm (sprawdzenie/uzupełnienie poziomu oleju). Tanio nie będzie, nie z tym kompresorem. W Polsce jeździ jeden C30, w alfaclub. Zbyt mało tego na rynku jest. Taniej będzie na pewno z Eatonem M62 od Merca CLK (Roots) ktory ma dosyć małe wymiary i można go za około 1500 dostać. Tak po głowie chodzi mi doładowanie SR20VE i właśnie nie wiem czy kompresorem - fajna zabawa by mogła być czy tradycyjnie turbiną. Hehe powiedziałeś mi wczoraj na gg - jak wchodzić, to grubo! Nie tam +30PS... Więc wchodź grubo, wstaw kompresor i turbo, kompresor będzie Ci dmuchał od samiutkiego dołu (wstawisz inne kółko pasowe żeby się szybciej kręcił na niskich) a turbinkę wysterujesz na wysokie. Daj to na 4 łapy i idę o zakład że dłuugo nikt Cię nie skilluje na tym setupie. Edytowane 23 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) Doładowanie kompresorem silnika N/A to praktycznie same plusy i sporo łatwiej mechanicznie to ogarnąć. Wujku jest taki projekt w PL tyle że to calibra kompresor + turbo wielkości wiadra z napędem na 4łapy:)Ogarnięcie czegoś takiego w stajni nissana było by za***iste napęd 4x4 to tylko SKY Link do tej calibry: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61305&hl=calibra Edytowane 23 Listopada 2009 przez tomiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Doładowanie kompresorem silnika N/A to praktycznie same plusy i sporo łatwiej mechanicznie to ogarnąć. Wujku jest taki projekt w PL tyle że to calibra kompresor + turbo wielkości wiadra z napędem na 4łapy:)Ogarnięcie czegoś takiego w stajni nissana było by za***iste napęd 4x4 to tylko SKY Link do tej calibry: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61305&hl=calibra tomiw chodzilo mi o projekty z Rotrexem. Wedlug moich informacji jest jeden Rotrex w PL a alfaclub. Eatonow M62 jest wiecej. Osobiscie, tez jestem fanem kompresora, szczegolnie w QG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) tomiw chodzilo mi o projekty z Rotrexem. Wedlug moich informacji jest jeden Rotrex w PL a alfaclub. Eatonow M62 jest wiecej. Osobiscie, tez jestem fanem kompresora, szczegolnie w QG Jak widac w QG tez sie da http://www.almeraownersclub.com/dto_garage.php?&do=viewvehicle&vehicle_id=1003 http://s46.photobucket.com/albums/f122/Kleppen/?action=view¤t=MOV00564.flv Edytowane 23 Listopada 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Widze ze temat zwizany z kompresorem wiec sie dołacze. Razem z Pawłem (MaGaver) rozmawialiśmy aby do moje Primery władować kompresor. Klimatyzacja oczywiście won.. kwestia doboru cześci. Jestem na etapie zbierania wiedzy i informacji na ten temat. Chcialbym zapytac jakie sa wasze opinie. Coobcio co byś radził?? Moze jakieś link, podpowiedzi itp.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ja też jestem fanem kompresorów, zwłaszcza eatona bo tani jest i dobry Ja w perspektywie kilku miesięcy będę podchodził do doładowania swojego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jak widac w QG tez sie da Ech... sie rozmarzylem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ali-En Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jest CRX ED9 z kompresorem home made instalacja i CRX Del Sol też home made instalacja. Koszty na poziomie home made turbo. CRX ED9 klik CRX Del Sol klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 hmm.. ciekawy projekt, widze ze na kompresorze eatna. Wyszukałem ladny zestawik na bazie tego kompresora Mercedesa CLK 2.3 Kompressor Pytanie czy to bez większych problemów wejdzie, i jakies oprocz tego mody mnie czekaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 (edytowane) hmm.. ciekawy projekt, widze ze na kompresorze eatna. Wyszukałem ladny zestawik na bazie tego kompresora Pytanie czy to bez większych problemów wejdzie, i jakies oprocz tego mody mnie czekaja? Bardzo ladny zestaw... jak masz kase to sie nie zastanawiaj a jak nie masz to daj mi namiar i cene na to na PW Podejrzewam ze mnie rzezby niz przy turbo no chyba ze troszke ciecia i spawania zeby ladne mocowanko pod to dorobic no i ew. jedna rolka na wysiegniku zeby odwrocic kierunek obrotow (ale niekoniecznie) OD VW tez idzie podpasowac i tez w miare nieduzy jest: Edytowane 23 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 ten zestaw znalazlem na forum bmw post z tamtego roku. wiec watpie ze jest to aktualne. Chodzilo mi jedynie aby zilustrowac o co mi chodzi i czy taki kompresor sie nada Zestawik Ciekawi mnie jaki przyrost mocy byłby z kompresorem od VW.. cenowo nawet nie odstrasza;] ale jekis sa tego parametry;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ten z VW to z silnika 1.4 więc będzie miał za mały przepływ dla większego silnika. Tam on jest tylko dla polepszenia dołu bo pracuje razem z turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 jak tylko zapupiłem w tamtym roku sunny 1.6 to dowiedziałem sięże już w polsce ktoś robił kompresor do ga16de--i to ktoś z warszawy,niestety kontakt straciłem do kolesia co zamontował takie coś--wyniki z hamowni ok 170km 200nm...a i łatwiej to zamontować podobno jak turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DVD Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ten CRX Del Sol to wozek mojego kolegi z klubu - jest zrobiony w bardzo przyzwoitych pieniazkach a efekt ... co wam bede pisal zobaczcie sami tam wszystko na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alib1984 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ale to przyjemnie się wkręca... To już wiem skąd propozycja: "...wsadź turbo albo kompresor..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Osobiście wydaje mi się że z kompresorem o wiele wiecej roboty jak z turbo no i strasznie mało miejsca w naszych nissanach jest, do tego trzbeba będzie robić od podstaw kolektor wydechowy no i bądź co bądź kompresor o wiele mniejsza sprawność ma jak turbo... no a le fajna harakterystyka np. pod wyścigi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ali-En Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 W CRX pod maską też bardzo mało miejsca. I wg mnie kompresor lżej z korbami się obchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 do tego trzbeba będzie robić od podstaw kolektor wydechowy Dlaczego kolektro bede musiał robiś od podstaw.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 (edytowane) Dlaczego kolektro bede musiał robiś od podstaw.?? Bo moze byc tak, ze jesli chcesz wsadzac kompresor od merca (mowimy o M62 ktory jest i tak krotki w porownaniu np do M90) trzeba bedzie odsunac rury w strone skrzyni biegow zeby wszedl kompresorek pod alternator i nie wadzil o wydech - ale tym sie nie martw - jesli zaczniesz kompresorowac fure zglos sie do mnie dostaniesz w bardzo dobrej cenie taki (wyspawamy na furze). Plusem jest to ze Przemo72 z forum hondy obalil mit o kierunku obrotow tego kompresora - mozesz krecic w obie strony, jak bedziesz krecil w zla, spadnie mu troche sprawnosc ale na QG/GA okolice 170-180 kucy i 200 niutow @ 0.55 bara przy pieknym liniowym przyroscie od samiuskiego dolu to chyba zupelnie wystarczy. Ma byc budzetowo. W sobote bede atakowal temat takiego kolektorka na swoim samochodzie - dzierze migomat w dlon spawam punktowo zeby przylapac a potem na TiG do spawacza. Flansza CAD QG/GA juz poszla na laser. A na kolektorze mialbys ladne dlugie rurki a nie to badziewie co jest w serii QG/GA Edytowane 24 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Kuźwa to juz nie pomyślalem bo zamowilem kolektor SCAC;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 (edytowane) Nie szkodzi, polataj na SSAC'u ja do siebie wstawie na swoim samochodzie bo chetnych i tak jest nie za wiele na custom, ciezko nawet o fure na pol dnia zeby gotowy kolektor przerobic, choc moze Junior mi pomoze w tym wzgledzie - zobaczymy. Wystawie tego swojego samoroba w dziale gielda. Edytowane 24 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Nie szkodzi, polataj na SSAC'u ja do siebie wstawie na swoim samochodzie bo chetnych i tak jest nie za wiele na custom, ciezko nawet o fure na pol dnia zeby gotowy kolektor przerobic, choc moze Junior mi pomoze w tym wzgledzie - zobaczymy. Wystawie tego swojego samoroba w dziale gielda. Moze uda sie cos dobrać aby nie ruszac SSAC-ka, choć, tam w jejscu sprezarki od klimy, nie jest za duzo miejsca.. kużwa... hmm.. moze coś pokombinujemy A Czy SSAC-ka mogłbyś jakoś przerobić by odpowiednich wielkości kompresor wszedł.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.