Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kompresor w GA16De


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ładnie wpakowane w miejsce klimy:

kompressor3%20(2).jpg

 

A tu cały artykuł:

http://www.nissanklubben.dk/forum/index.php?showtopic=20511&mode=threaded&pid=122001

Kolega dał mi tego linka jak ktoś z naszych zachodnich sąsiadów wpakował kompresor, bardzo fajna robota no i wynik też przyzwoity ponad 100KM z litra pojemności no i przebieg momentu przepiękny - pnie się w górę razem z obrotami w turbo tak się nie da :P

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i koszta tez ladne, w przeliczeniu chce za to 9tys.pln + robota,wiec na luzie ponad 10 wyjdzie,a za tyle to juz bardziej rozwojowy swap bedzie.

Edytowane przez grzeg255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo wychodzi nieco więcej jak dołożenie turbo wiec cena przyzwoita... Pewno w Polsce coś taniej idzie takie coś zrobić.

Dałem to jako ciekwostkę może ktoś swoj patent jakiś na to będzie mieć.

Tak po głowie chodzi mi doładowanie SR20VE i właśnie nie wiem czy kompresorem - fajna zabawa by mogła być czy tradycyjnie turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Cenowo wychodzi nieco więcej jak dołożenie turbo wiec cena przyzwoita... Pewno w Polsce coś taniej idzie takie coś zrobić.

No widzisz ziom... gadaliśmy na gg - mówiłem Ci że Rotrex to nie żadne gówno... to jest chyba najwyższa półka kompresorów. W tym linku zamontowali właśnie małego rotrexa :) Strona forum jest duńska, tak jak właśnie firma Rotrex. Produkuje ona za***iste kompresory oparte na przekładni planetarnej, wielkości alternatora. Wałek wejściowy kompresora kręci się do 10k RPM natomiast sam wirnik (napędzany mechanicznie) ma prędkość zwielokrotnioną przez przekładnię, koszt to około 1700 euro netto nówka seria C3x a więc taki którego potem idzie spokojowo odsprzedać. własne smarowanie, zimna część, w porównaniu do turbo o wiele łatwiejszy montaż + może zostać ładny długi kolektor 4-1 lub 4-2-1... Kontrola stanu co 80kkm (sprawdzenie/uzupełnienie poziomu oleju). Tanio nie będzie, nie z tym kompresorem. W Polsce jeździ jeden C30, w alfaclub. Zbyt mało tego na rynku jest. Taniej będzie na pewno z Eatonem M62 od Merca CLK (Roots) ktory ma dosyć małe wymiary i można go za około 1500 dostać.

 

Tak po głowie chodzi mi doładowanie SR20VE i właśnie nie wiem czy kompresorem - fajna zabawa by mogła być czy tradycyjnie turbiną.

Hehe :) powiedziałeś mi wczoraj na gg - jak wchodzić, to grubo! Nie tam +30PS...

Więc wchodź grubo, wstaw kompresor i turbo, kompresor będzie Ci dmuchał od samiutkiego dołu (wstawisz inne kółko pasowe żeby się szybciej kręcił na niskich) a turbinkę wysterujesz na wysokie. Daj to na 4 łapy i idę o zakład że dłuugo nikt Cię nie skilluje na tym setupie.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładowanie kompresorem silnika N/A to praktycznie same plusy i sporo łatwiej mechanicznie to ogarnąć. Wujku jest taki projekt w PL tyle że to calibra kompresor + turbo wielkości wiadra z napędem na 4łapy:)Ogarnięcie czegoś takiego w stajni nissana było by za***iste ;) napęd 4x4 to tylko SKY :D

 

Link do tej calibry:

 

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61305&hl=calibra

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Doładowanie kompresorem silnika N/A to praktycznie same plusy i sporo łatwiej mechanicznie to ogarnąć. Wujku jest taki projekt w PL tyle że to calibra kompresor + turbo wielkości wiadra z napędem na 4łapy:)Ogarnięcie czegoś takiego w stajni nissana było by za***iste ;) napęd 4x4 to tylko SKY :D

 

Link do tej calibry:

 

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61305&hl=calibra

tomiw chodzilo mi o projekty z Rotrexem. Wedlug moich informacji jest jeden Rotrex w PL a alfaclub. Eatonow M62 jest wiecej. Osobiscie, tez jestem fanem kompresora, szczegolnie w QG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomiw chodzilo mi o projekty z Rotrexem. Wedlug moich informacji jest jeden Rotrex w PL a alfaclub. Eatonow M62 jest wiecej. Osobiscie, tez jestem fanem kompresora, szczegolnie w QG :)

Jak widac w QG tez sie da ;)

 

DSC00589.jpg

 

http://www.almeraownersclub.com/dto_garage.php?&do=viewvehicle&vehicle_id=1003

 

http://s46.photobucket.com/albums/f122/Kleppen/?action=view&current=MOV00564.flv

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze temat zwizany z kompresorem wiec sie dołacze.

 

Razem z Pawłem (MaGaver) rozmawialiśmy aby do moje Primery władować kompresor. Klimatyzacja oczywiście won.. kwestia doboru cześci. Jestem na etapie zbierania wiedzy i informacji na ten temat. Chcialbym zapytac jakie sa wasze opinie.

 

Coobcio co byś radził?? Moze jakieś link, podpowiedzi itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. ciekawy projekt, widze ze na kompresorze eatna. Wyszukałem ladny zestawik na bazie tego kompresora

 

 

Mercedesa CLK 2.3 Kompressor

 

2969615qh8.jpg

 

ictransit1zp4.jpg

 

Pytanie czy to bez większych problemów wejdzie, i jakies oprocz tego mody mnie czekaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

hmm.. ciekawy projekt, widze ze na kompresorze eatna. Wyszukałem ladny zestawik na bazie tego kompresora

Pytanie czy to bez większych problemów wejdzie, i jakies oprocz tego mody mnie czekaja?

Bardzo ladny zestaw... jak masz kase to sie nie zastanawiaj a jak nie masz to daj mi namiar i cene na to na PW ;)

Podejrzewam ze mnie rzezby niz przy turbo no chyba ze troszke ciecia i spawania zeby ladne mocowanko pod to dorobic no i ew. jedna rolka na wysiegniku zeby odwrocic kierunek obrotow (ale niekoniecznie)

OD VW tez idzie podpasowac i tez w miare nieduzy jest:

post-16876-1258991923,1521_thumb.jpg

post-16876-1258991930,8287_thumb.jpg

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zestaw znalazlem na forum bmw post z tamtego roku. wiec watpie ze jest to aktualne. Chodzilo mi jedynie aby zilustrowac o co mi chodzi i czy taki kompresor sie nada

 

Zestawik

 

Ciekawi mnie jaki przyrost mocy byłby z kompresorem od VW.. cenowo nawet nie odstrasza;] ale jekis sa tego parametry;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko zapupiłem w tamtym roku sunny 1.6 to dowiedziałem sięże już w polsce ktoś robił kompresor do ga16de--i to ktoś z warszawy,niestety kontakt straciłem do kolesia co zamontował takie coś--wyniki z hamowni ok 170km 200nm...a i łatwiej to zamontować podobno jak turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wydaje mi się że z kompresorem o wiele wiecej roboty jak z turbo no i strasznie mało miejsca w naszych nissanach jest, do tego trzbeba będzie robić od podstaw kolektor wydechowy no i bądź co bądź kompresor o wiele mniejsza sprawność ma jak turbo...

no a le fajna harakterystyka np. pod wyścigi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Dlaczego kolektro bede musiał robiś od podstaw.??

Bo moze byc tak, ze jesli chcesz wsadzac kompresor od merca (mowimy o M62 ktory jest i tak krotki w porownaniu np do M90) trzeba bedzie odsunac rury w strone skrzyni biegow zeby wszedl kompresorek pod alternator i nie wadzil o wydech - ale tym sie nie martw - jesli zaczniesz kompresorowac fure zglos sie do mnie dostaniesz w bardzo dobrej cenie taki (wyspawamy na furze). Plusem jest to ze Przemo72 z forum hondy obalil mit o kierunku obrotow tego kompresora - mozesz krecic w obie strony, jak bedziesz krecil w zla, spadnie mu troche sprawnosc ale na QG/GA okolice 170-180 kucy i 200 niutow @ 0.55 bara przy pieknym liniowym przyroscie od samiuskiego dolu to chyba zupelnie wystarczy. Ma byc budzetowo. W sobote bede atakowal temat takiego kolektorka na swoim samochodzie - dzierze migomat w dlon spawam punktowo zeby przylapac a potem na TiG do spawacza. Flansza CAD QG/GA juz poszla na laser. A na kolektorze mialbys ladne dlugie rurki a nie to badziewie co jest w serii QG/GA :)

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Nie szkodzi, polataj na SSAC'u ja do siebie wstawie na swoim samochodzie bo chetnych i tak jest nie za wiele na custom, ciezko nawet o fure na pol dnia zeby gotowy kolektor przerobic, choc moze Junior mi pomoze w tym wzgledzie - zobaczymy. Wystawie tego swojego samoroba w dziale gielda.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkodzi, polataj na SSAC'u ja do siebie wstawie na swoim samochodzie bo chetnych i tak jest nie za wiele na custom, ciezko nawet o fure na pol dnia zeby gotowy kolektor przerobic, choc moze Junior mi pomoze w tym wzgledzie - zobaczymy. Wystawie tego swojego samoroba w dziale gielda.

Moze uda sie cos dobrać aby nie ruszac SSAC-ka, choć, tam w jejscu sprezarki od klimy, nie jest za duzo miejsca.. kużwa... hmm.. moze coś pokombinujemy

 

A Czy SSAC-ka mogłbyś jakoś przerobić by odpowiednich wielkości kompresor wszedł.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...