Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

diagnostyka primera


Gość Alien66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zajrzyj w poniższe tematy

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/

przeczytaj uważnie, zweryfikuj jakie masz złacze i...... decyduj co dalej :)

Jezeli koniecznie chcesz/musisz bawić się z laptopem:

- jeśli masz złącze OBD2, to stoisz przed niewiadomą odpalenia interfejsu ELM327

- jeśli masz złacze OBD1, to stoisz przed wielką niewiadomą podpięcia się z jakimś interfejsem - nie czytałem aby ktoś z ELM323/327 podpinał sie pod OBD1 (które klubowicze/forumowicze standardowo zczytują "po błyskach"). Jeśli jednak miałbyś OBD1, i koniecznie chciałbyś diagnozowac z lapka, to czekałby Cię eksperyment, zakupu kabla przejsciówki OBD1/OBD2, zakupu, podpięcia i odpalenia interfejsu ELM.

 

Podsumowując. Przeczytaj dokładnie wskazane tematy, sprawdź co masz (złącze), i potem świadomie decyduj, czy chcesz się w to bawić, i na jakich zasadach?!

I tyle z moich mądrości. ;)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po blyskach troche ciezko sie polapac. widzialem jak kumpel podpina sie w instalacje gazowa i do laptopa. nie ktore auta da sie podpiac pod laptopa ale z starszym nissanem to moze byc problem. nie wszyscy diagnosci maja adaptery. w mojej okolicy jest kilku znajomych co maja primerki. podobna tez sa interfejsy do chiptuningu. dzieki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam OBD2, primerka z 2000r i ten ELM327 działa, ale tylko do kasowania błędów. Jak chcę "podejrzeć" pracę samochodu, sondy itp. itd. to chwilkę działa potem traci połączenie i tak w kółko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakie sprzeta zaopatruja się diagności (zwłaszcza ci non-ASO), natomiast z obserwacji własnych tego co oferowane jest na aukcjach, to zauważyłem, że są interfejsy o "wąskiej specjalizacji" tj jak diagnostyka to nie chiptuning, i odwrotnie (nie widziałem w przystepnej cenie interfejsu "all in one"). Do tego dochodzi kwestia odpalenia (jak obecnie z ELM327), oraz wiedzy co do obsługi.

Wracając do Twoich chęci poznawczych, to jeśli zidentyfikowałbyś u siebie złącze OBD2 (trapez - jakby co to zajrzyj we wskazane tematy są tam fotki), miałbyś chęci i czas w nadchodzącą niedzielę, to zapraszam na spota płockiej grupy, jak nic nie pokrzyzuje mi planów, zamierzam wziąść ze sobą lapka i interfejs (może ktos bedzie chciał zobaczyć jak to wyglada, czy moze sie podpiąć.

Jeżeli jednak masz złacze OBD1 (prostokąt), to na razie raczej można zapomniec o podpieciu się, bo wcześniej trzebaby, sprawdzić czy protokół po którym gadają nissany na OBD1, jest w dyspozycji interfejsu. Przy pozytywnej weryfikacji co do protokołu, trzebaby sprawdzić rozmieszczenie sygnałów na OBD1, i na OBD2, zrobić/zakupić stosowną przejściówkę z OBD1/na OBD2, i pozostałby juz tylko sprawdzić czy czy zagada, nie zagada, będzie "ka-bum" lapka/interfejsu/komputerka auta ;)

 

Ja mam OBD2, primerka z 2000r i ten ELM327 działa, ale tylko do kasowania błędów. Jak chcę "podejrzeć" pracę samochodu, sondy itp. itd. to chwilkę działa potem traci połączenie i tak w kółko ;)

Na każdym sofcie masz tę przerwę połaczenia? Tez coś takiego, na którymś programie (pojedyńczej sztuce) zauważyłem, na innych, na których próbkowałem, i na obecnym, który używam (EasyOBD II), to wydaje mi się, że potrafią podtrzymać połączenie. To że komputer auta kończy w pewnej chwili połaczenie zabardzo mnie nie dziwi, i wydaje mi się, ze programy mają auto-nawiazanie połączenia w tle, że przy uzytkowaniu nie powinno sie tej przerwy łaczności zauważać - ostatecznie przy pomiarze obrotów silnika, nie mówiąc o możliwości sprawdzenia bieżącej predkości auta, wspomniany mechanizm jest nieodzowny.

 

Jak mnie wypuszczą z domu do auta, to przyjrzę się bliżej, jak to jest z tym zrywaniem połączenia. :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym sofcie masz tę przerwę połaczenia? Tez coś takiego, na którymś programie (pojedyńczej sztuce) zauważyłem, na innych, na których próbkowałem, i na obecnym, który używam (EasyOBD II), to wydaje mi się, że potrafią podtrzymać połączenie. To że komputer auta kończy w pewnej chwili połaczenie zabardzo mnie nie dziwi, i wydaje mi się, ze programy mają auto-nawiazanie połączenia w tle, że przy uzytkowaniu nie powinno sie tej przerwy łaczności zauważać - ostatecznie przy pomiarze obrotów silnika, nie mówiąc o możliwości sprawdzenia bieżącej predkości auta, wspomniany mechanizm jest nieodzowny.

Niestety na wszystkich programach. Easyobd 2 nie zdąży się połączyć i już rozłączone. Ten płatny program PCMSCAN tak samo łączy się i po chwili g..

scantool jak dobrze pamiętam nazwę najdłużej wytrzymuje. Bo łączy się błędy można usuwać, ale mogę tylko kilka razy kliknąć w opcje typu odczytywanie lampy, kąty itp po chwili zrywa połączenie i muszę cały interfejs wyłączyć i włączyć od nowa, aby na chwilkę mieć połączenie :) Już straciłem do tego cierpliwość i ostatnio nie ruszałem tego. Interfejs wymieniałem, bo początkowo było podejrzenie, że to jego wina, ale kolejny działa tak samo, więc to coś raczej z autem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prostokątne złącze w nissanie. wiec jakie oznaczenie ma kabel? i jaki program do podgladu bledow i ich kasacji. moze narazie sie do tego ogranicze. nie wiem czy w niedziele dam rady ale podalbyc godzine i miejsce spotkania.

zaciekawilo mnie bo z kumplem w instalacje gazowe sie wpinamy laptopem i wszystko widac, nawet na jakie wtryski dzialaja, ile paliwa i kiedy sie wylaczaja, wszystko mozna ustawic. no ale mam diesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na wszystkich programach. Easyobd 2 nie zdąży się połączyć i już rozłączone. Ten płatny program PCMSCAN tak samo łączy się i po chwili g..

scantool jak dobrze pamiętam nazwę najdłużej wytrzymuje. Bo łączy się błędy można usuwać, ale mogę tylko kilka razy kliknąć w opcje typu odczytywanie lampy, kąty itp po chwili zrywa połączenie i muszę cały interfejs wyłączyć i włączyć od nowa, aby na chwilkę mieć połączenie :) Już straciłem do tego cierpliwość i ostatnio nie ruszałem tego. Interfejs wymieniałem, bo początkowo było podejrzenie, że to jego wina, ale kolejny działa tak samo, więc to coś raczej z autem....

 

A na jakim systemie to robisz ? Wiem ze XP miał problemy z USB chyba po SP1. Problem może być też w zasilaniu USB. Np nowe HP mają problem z zasilaniem USB kiedy wpięty jest np pen i dysk zewnętrzny. Potrafi sie pogubić i tylko restart go ratuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prostokątne złącze w nissanie. wiec jakie oznaczenie ma kabel? i jaki program do podgladu bledow i ich kasacji. moze narazie sie do tego ogranicze. (...)

:| Normalnie ręce opadają..... :angry: (lenistwo w narodzie) :P;)

A co ja pisałem wyzej o prostokątnym złączu? Chyba na razie możesz zapomnieć o podpięciu się lapkiem, albo "przetrzesz szlak" :)

 

(...) zaciekawilo mnie bo z kumplem w instalacje gazowe sie wpinamy laptopem i wszystko widac, nawet na jakie wtryski dzialaja, ile paliwa i kiedy sie wylaczaja, wszystko mozna ustawic. no ale mam diesla :)

Wpinacie się z kabelkiem i softem, analogicznie jest i komputerkiem Twego auta, jest tylko jedno "ale", trzeba mieć i kabelek i soft.

 

(...) nie wiem czy w niedziele dam rady ale podalbyc godzine i miejsce spotkania. (...)

niedziela 29/11/2009 godz 11:00 na placu-parkingu przed Teatrem Dramatycznym - nie sposób nie trafić ;)

 

A na jakim systemie to robisz ? Wiem ze XP miał problemy z USB chyba po SP1. Problem może być też w zasilaniu USB. Np nowe HP mają problem z zasilaniem USB kiedy wpięty jest np pen i dysk zewnętrzny. Potrafi sie pogubić i tylko restart go ratuje.

Przez chwilę przyszło mi do głowy że może system grac rolę (i tu może też coś byc na rzeczy), ale jak wszystko sie poprawnie poinstalowało i "gada", do tego biorąc pod uwagę, że interfejs dostaje prąd z USB, ale też chyba, i ze złącza auta (musze sprawdzić czy pamieć mnie nie myli), to raczej braki prądowe nie są tu przyczyną zrywania połaczenia. Wcześniej nie kombinowałem w te stronę, ale obecnie przychodzi mi do głowy przyjrzenie się konfiguracji połączenia, bo pomnę, że przy swoich eksperymentach jak na porcie COM ustawiłem sobie predkośc 115200 to też się łączyło, coś zaczytywało i potem juz nie wyrabiało, zrywało - wypisz wymaluj sytuacja jaką ma Truszczu. Moze nie byc to to, ale przyjrzeć się, spróbować pozmieniać można?!

 

Ps.

Jakby co to ja mam lapka "HP Compaq 6510b" z Vistą biznesową (jednak Vista a nie XP - jeśli faktycznie ma to znaczenie)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem hp nx7400, zasilany z baterii. System to XP home edition chyba sp3 choć już zwątpiłem czy nie sp2 ;). Wszystko ustawiałem i instalowałem jak kazali w instrukcji. Potem próbowałem różne ustawienia z tymi prędkościami, ale praktycznie cały czas to samo. Jak się włącza kilka opcji do podglądania parametrów auta to nagle program zrywa połączenie. Jak połączę się od nowa i nic nie dotykam to przez dłuższą chwilę wszystko działa i nie zrywa połączenia. Potem znowu kliknę żeby pokazał "online" inną opcję i już zerwane połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś ustawić "na sztywno" protokół? Za wskazówką wujka_trzciny:"Nissan wyposażony w OBD2/EOBD, protokół komunikacji z pojazdem to ISO 9141-2". Jeśli system OK, (a moim skromnym zdaniem przy XP zupełnie wystarczy mieć SP2, i będzie latał jak perski dywanik u Alibaby ;) ), prędkość zalecana, to może wymuszenie jazdy na wskazanym protokole by pomogło?! U mnie wszystko ustawione na automatykę, ale myślę sobie, że może wystąpić coś takiego, że soft (z jakichś przyczyn) automatycznie będzie próbkował inny protokół czym będzie "wysadzał" połączenie. Było nie było, protokół to jeden z czynników determinujących połaczenie, i spróbowac zawsze warto ;)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Windowsach XP jest ustawiona dość agresywna polityka oszczędzania energii. Między innymi odcina ona zasilanie po pewnym czasie do urządzeń na USB jeśli nie zauważyła ruchu na danym porcie. Wyłącz to w ustawieniach USB i zobacz czy nadal będzie zrywał.

Ja właśnie będę kombinował nad odpaleniem tego sterownika na linuxie. Mam nadziej ze się uda bo nie mam żadnego windowsa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie masz OBD1 (gniazdo szare 14 pionowe)

i podejdzie fejs conzulta (mam je na allegro)

Co do zrywania polaczenia masz hu*** fejs i kluczowanie zegara jest

pewnie spieprzone bo zeby auto gadalo z kompem musi byc klucz 153,6khz

 

jeszcze raz : TO NIE JEST OBD2 !!!!

 

PS: Oszczedzanie energi nie ma tu nic do gadania ... musialo by chodzic z 30 min

zeby cos sie moglo przez to stac ;) Ja uzywam na usb i smiga az milo.

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ice

skoro żadnej windy nie masz, to wnioskuję, że nie od wczoraj "przygarnąłeś" pingwina ;) A w takim razie, to chyba nie powinieneś miec większych problemów, zwłaszcza, że (jeśli dobrze pomne wieści) emulacja windy jest juz bardzo dobrze dopracowana.

 

 

W tym aucie masz OBD1 (gniazdo szare 14 pionowe)

i podejdzie fejs conzulta (mam je na allegro)

Co do zrywania polaczenia masz hu*** fejs i kluczowanie zegara jest

pewnie spieprzone bo zeby auto gadalo z kompem musi byc klucz 153,6khz

 

jeszcze raz : TO NIE JEST OBD2 !!!!

 

PS: Oszczedzanie energi nie ma tu nic do gadania ... musialo by chodzic z 30 min

zeby cos sie moglo przez to stac ;) Ja uzywam na usb i smiga az milo.

Cos mi tu nie pasi, z tym OBD1 u niego. Jak to gdzieś stało "gdzie tu sens i logika"?

A dlaczego mi nie pasi?

Ano, jeśli Truszczu ma w aucie OBD1, to prosze o wyjaśnienie, jak wpiął się w złącze 14pin z wtyczką 16pin, i jakim cudem (mimo, że na chwilę, to jednak) ma odczyty z silnika? No i nie wiem jak Wam, ale mnie Truszczu nie wygląda na tak nieprzytomnego, by nie odróżnił prostokatnego złącza 14pin, od trapezowego 16pin.

Nie za dużo tu "cudownych" zbiegów okolicznosci (?!?), jeśli on ma złącze OBD1, a interfejs z wtyka na OBD2?? A jeżli to nie "cuda", to znaczy, że wystarczy odpowiednia przejsciówka z OBD2 na OBD1, i ELM327 zdiagnozuje starsze nismo. :)

Tak by mi wychodziło na logike, z zaistniałych zdarzeń.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Panowie mam OBDII, nie ulega to wątpliwości :D Interfejs pasuje i jak pisałem działa da się odczytać coś, ale przez chwilkę potem zrywa połączenia. OBD I nie wiem czy było montowane jeszcze w autach z 2000r.

Jutro spróbuję z innym laptopem i pod win 7 i wyjdzie czy to coś może mój laptop zaświrował czy to wina auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie wyjasnilo :) Zrywanie polaczenia moze byc rzeczywiscie wina systemu operacyjnego , ale rowniez uszkodzeniem interfejsu i razcej na to bym stawial.

 

Robalek - owszem masz tutaj calkowita racje, sa przejsciowki do diagnozowania z obd1 poprzez fejs na obd2 czyli ELM32x ale nie jest to kompatybilne

w 100% ...

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem na innym laptopie z windowsem 7. No i niestety to samo. Choć zauważyłem jedną zależność, rozłącza się w momencie włączenia którejś z opcji (w scantool'u), której jak podejrzewam nie obsługuje auto/nie ma takiego czujnika. EasyOBDII łączy się bez problemu, ale gdy klikam go online, to od razu zrywa połączenie, gdy klikam podgląd tablicy rozdzielczej to tak samo, traci połączenie.

Interfejs wymieniałem, ale objawy są te same. I to chyba coś z OBDII w aucie, a nie interfejs ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truszczu,

tu jednak raczej nie chodzi o lapka i system, i faktycznie zdaje się, że problem to komputer auta. Wczoraj mieliśmy spota grupy, nasz szeryf klonek też ma P11.144, i też ze złaczem OBD2, z tą tylko różnicą, że w ON. Próbowalismy kilka razy, i chociaż sofcik (EasyOBD II) pokazywał, że złącze jest OK, to jednak komputer auta nie chciał odpowiedzieć. Na razie porażka, ale mam nadzieję, że pójdzie "z palca", czego nie próbowaliśmy, bo takiego obrotu sprawy się nie spodziewałem, i nie zabezpieczyłem się ściągawką na tę okoliczność.

U Ciebie,to kombinowałbym z protokołami (wujek_trzcina wspominał o "normalnym", a dla ELM327 jakimś fast), zwłaszcza, że jak piszesz, wymiana interfejsu nic nie dała (watpię aby obydwa były walnięte).

Po cichu mam nadzieję, że chodzi tylko o protokół (normal/fast), lub predkość transmisji. Moja nadzieja, ma oparcie w tym, że Wasze auta (Twoje, i klonka) pochodzą z początków panowania OBD2, to i ich komputerki mogą nie być takie szybkie w "gadaniu" - a problemy ze zrywaniem, czy brakiem odpowiedzi, wyglądają mi na mające podłoże komunikacyjnie "prędkościowe" (za szybko). Tu wspomnę, że mój ELM327 v1.3a bez problemu gada z moją Tinką z 2003r (Pb), i tak samo z Almerą N16 z 2005r(ON) - potwierdzone empirycznie na spocie. I jak dobrze pomnę to gada na jakimś "fastowym" protokole, o którym nie było wspomnienia w fotorelacji u wujka_trzciny - sprawdzę co to za protokół, i dam znać. Zobaczymy też, jak się dalej potoczy sprawa podpięcia pod P11.144 klonka.

No to na razie byłoby tyle z moich spostrzeżeń/przemyśleń/oczekiwań.

Pozdrawiam :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...