Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2,0 td wysokie spalanie


Gość saddams
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jopotam tankował ropę a nie wyrób ropopodobny. Już kiedyś pisałem ,że jak tankowałem na Ukrainie, to wręcz denerwowało mnie yo że check się nie włącza a i wskazówka paliwa nie opada zbyt szybko

 

Serwisowka całość po angielsku (innej nie ma) http://www.sendspace.pl/file/99fVnSNC/

Nie wiem o które przewody ci chodzi więc poszukaj sobie sam. Najprędzej w plikach ec cd20 lub em i tam zakładce cd20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak byłem na urlopie w zeszłym tygodniu, tydzien na warmi to sprawdziłem sobie spalanie na trasie .

To ja jak jechałem kierunek Starogard Gd-Malbork-Elblag dalej na kierunek na Warszawe i pózniej skręt na Pasłęk to przy równym liczniku 200 km był Cpn to wlałem ropy i wyszło mi chyba 6,7 l jak dobrze pamietam na 100km.

Pózniej tydzien krótkie trasy w granicach 30-40km to miałem wynik15,5l na 225 km. To jest w granicach 7,5-7,7 l na 100km.

A wracajac do domu to przy wyniku na 160km na podliczniku na cpn wyskoczyła cyferka 9,6 l. To na 100km by było tez jakies 6,4l .W tym zaznacze że cały Malbork od strony Elblaga w kierunku Starogard Gd był korek i nawet nie patrzałem ile stałem w korku.A myślę że wynik by był mniejszy jeśli by tak myk bez korków przez miasto. A tak na trasie t średnia predkość to 100-120km/h.

I myślę że to nie najgorszy wynik na trasie.

Teraz wiadomo idzie zima to spalanie pewnie wzrosnie minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawor co jest przy kolektorze ssacym to jest zawor EGR. I teraz tak. Kolo pompy VAC masz elektrozawor (na dwa piny)ktory steruje zaworem EGR. NA tym zaworze masz dwa krocce. Jeden jest krotszy i do niego idzie przewod od pompy VAC. Natomiast do dluzszego krocca ma byc podlaczony przewod od zaworu EGR. Jesli nie miales tego wiekszego przewodu to po prostu miales odlaczony zawor EGR. Pewnie czules w trasie ze turbina CI sie wczesniej zalaczala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam powiem tak moja P11 byla po korek zatankowana i przejchalem rowne 200km trasa zatankowalem ile wejdzie i rowne 10litrow do pelnego weszlo ale to w trasie i przy predkosci 100km/h ale w miescie to potrafi naprawde z 10 litrow jak nic spalic dziwne to jest strasznie ze tak duzo pala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówa Jeśli masz zapchany filtr powietrza (zbyt gęsty to też to samo co zapchany) Zrąbany przepływomierz masy powietrza Zle ustawiony kąt wtrysku. Przestawiony nastawnik na pompie co skutkuje złą dawką wtrysku, Lejące wtryski. podupadły silnik i ślizgające się sprzęgło lub jakikolwiek inny objaw nie wymieniony tutaj a wpływający na pracę silnika, to nie masz się czemu dziwić że spali 10 a nawet i więcej na mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz filtr powietrza jest powiedzmy nowy wymienialem w wakacje ,pompa to do wymiany bo na zagrzanym silniku ciezko pali , a co do reszty to nie mam pojecia jak sie sprawuje , bo silnik ma swoja moc ale tez duzo pali i bardzo kopci na czarno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny dym był opisywany wielokrotnie na forum najczęściej to zapchany filtr -powietrza, zacięty EGR, lejące wtryski a dopiero potem przestawiony nastawnik lub zarżnięte turbo

 

KONIEC OT tematów poszukaj w FAQ dla CD20T http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie powinienes cieszyc jak ci pali 6,3-6,5 !!!!!!!!!!!

Ja jak jechałem w trase okolo 180 km zbiornik full to chyba było niecałe 6 ,ale to tylko widziałem po wskazówce,bo jakby sie przykleiła do górnej wskazówki:rolleyes2:.Szkoda ze nie byłem na stacji to bym sie przekonał. Jak bede miał okazje to sprawdze dokladnie .To tyko moje przypuszczenia.Predkosc okolo 120 -100,miasto wiadomo 60km/h:).

a mnie pali 10 w mieście

 

KOlego turbosprezarka zwieksza cisnienie powietrza w kolektorze ssacym co powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i zarazem tlenu wpywajacego do komory spalania w danym czasie. W zwiazku z tym zeby utrzymac taki sam sklad mieszanki paliwowo powietrznej potrzebnej do tego zeby silnik pracowal dobrze nalezy zwiekszyc ilosc paliwa. W zwiazku z tym zwieksza sie moc silnika.I do tego wlasnie sluzy turbosprezarka zeby zwiekszyc moc silnika przy jego nie zmienionej masie..P10 2.0 D ma moc 75KM i pali 6 ponad 6 litrow. P11. 2.0 TD ma moc 90KM i w trasie spalil Ci ponad 6 litow. Teraz masz porownanie. A jesli uwazasz ze jest slaby to sprawdz przeplywomierz, filtry.

gózik prawda mnie pali9 litrów albo i więcej

 

Witam powiem tak moja P11 byla po korek zatankowana i przejchalem rowne 200km trasa zatankowalem ile wejdzie i rowne 10litrow do pelnego weszlo ale to w trasie i przy predkosci 100km/h ale w miescie to potrafi naprawde z 10 litrow jak nic spalic dziwne to jest strasznie ze tak duzo pala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spinacz w rękę i zrób sobie autodiagnostyke .

Wyskocza ci błedy i bedziesz wiedział co masz do naprawy i wtedy może ci bedzie palic ropy tak jak powinna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poczytaj na forum jest diagnostyka i opis do modelu napewnp sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość nightstalker

odświeżam temat i się dołączam z moim problemem zamartwiacie się spalaniem w granicach 7-8 litrów to się chyba załamiecie jak mój tyle łyka na trasie jadąc 100 110 km/h ostatnio sprawdzałem robiąc trasę Lublin Łódź. W mieście pali około 10-12 litrów bo zbiornik starcza na 550 km i to przy spokojnej jeździe la-emeryt. Oprócz tego muli się strasznie dopóki nie dojdzie na pierwszych trzech biegach do 2,5k obrotów, poniżej 2 tysięcy nie ma jazdy.

Dodam że było wymieniane turbo bo padło,myślałem że kopcenie to wina złego kąta wtrysku więc w skrobowie ustawiali pompę i turbo też wsadzili( jak tylko się doturlałem od razu powiedzieli że najpierw mam kupić nowe turbo- dobrze że ojciec jechał za mną swoim samochodem to skoczyliśmy do wygnawowa, ale wracając do tematu) i teraz pytanie , bo słyszałem że po wymianie turbiny powinno się ustawić jej ciśnienie,a podejrzewam że tego w skrobowie raczej nie zrobili, czy to może być przyczyna tego? Pytanie drugie jak mam sprawdzić czy to nie EGR? Przepływomierz to zapewne tylko na stacji diagnostycznej sprawdzę, chyba że się mylę, to mnie poprawcie.

pozdrawiam Night

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz sprawdzisz TAK samemu bez placenia na stacji diagnostycznej.

 

EGR jak jest niedobry to samochod traci moc i kopci na czarno. Najlepiej go zaslep . Jak to zrobic masz TUTAJ na stronie 1 tematu.

Zawor na turbinie powinien byc juz ustawiony przy regeneracji(jesli chodzi o cisnienie. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nightstalker

ok ciekawa literatura, najpierw sprawdzę przepływomierz, bo z tego co czytałem o zaworze EGR to nie kopci więc wnioskuję że to nie to. Jeśli napięcie na przepływomierzu będzie dobre to dopiero będę robił patenty z EGR

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tego klekota nigdy nie zrozumiem. :) Niedawno bylem w trasie, i jak zwykle nie szczedzilem gazu, ciagnalem go tak do 4 tys. i predkosc nie przekraczalem 160km/h i spalil 6,7l. Nastepnego dnia odrazu po zapaleniu sie rezerwy zajechalem na stacje i zalalem go za 40zl :P , tylko tyle mialem, i zrobilem na tym 75km :blink: . Takiego ciosu od primery jeszcze nigdy nie dostalem. W trasie spalil idealnie a w miescie takie odbicia ma? Nigdy jeszcze nie przekroczylem nim 11 litrow/100km.

 

A nie myslal ktos nad daniem wiekszej rury na turbine, ktora doproawdza powietrze? W jednym miejscu jest znaczne zwezenie, a moze jakkby dal wieksza rure to by dostawal wiecej powietrza i mniej palil. Co wy o tym myslicie, bo ja chyba u siebie skusze sie na taka modyfikacje. Dokladniej to chodzi mi o to rure: http://imageshack.us/photo/my-images/853/17062011341.jpg/

 

Jednak wymienie ten filtr powietrza dla pewnosci, ostatnio na filtrze kabinowym przekonalem sie ze moze wygladac na lekko brudny a kompletnie blokuje przeplyw powietrza. Filtr z czerwonego zrobil sie miejscami prawie czarny.

 

Tylko jakkby to byl filtr to w trasie by tak dobrze nie wyszedl, ale w sumie to zaczal tak palic po trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakos mialem moze 10-12 kkm na filtrze powietrza i wiem ze najlepiej jest wymieniac z olejem co . Koszt filtra powietrz kosztował mnie 25 zł filtrona chyba jak dobrze pamietam.

A stary tez w miare wygladał. A że zima i lato minęło to tak od siebie postanowiłem wymienić. i wiadomo jak sie dba tak sie ma :whistle:

Moje spalanie w miescie teraz to koło 8. Fakt jestem po regulacji i takie tam inne.

No i gaz nie od razu tylko powoli do przodu co zauważyłem. I jedno co dobre to ropa tanieje.Podobno na wakacje ma być wyższa cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakos mialem moze 10-12 kkm na filtrze powietrza i wiem ze najlepiej jest wymieniac z olejem co . Koszt filtra powietrz kosztował mnie 25 zł filtrona chyba jak dobrze pamietam.

A stary tez w miare wygladał. A że zima i lato minęło to tak od siebie postanowiłem wymienić. i wiadomo jak sie dba tak sie ma :whistle:

Moje spalanie w miescie teraz to koło 8. Fakt jestem po regulacji i takie tam inne.

No i gaz nie od razu tylko powoli do przodu co zauważyłem. I jedno co dobre to ropa tanieje.Podobno na wakacje ma być wyższa cena.

A spadlo ci spalanie po wymianie niby w miare dobrego filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos nie zauważyłem.

Napewno jakiś wpływ ma jak sie olej czy filtry paliwa czy powietrza wymienia czesciej niż tylko jezdzic i jezdzic nic nie wymieniając.

Tak zauważyłem że mam czasami może ciut wiecej jak sie go na obrotach trzyma.

a sprawdzałeś może czy egr nie jest zawalony sadzą.

Dużo o tym jest pisane. Zaślepia go itd.

Ja mam normalnie.Jak wymieniałem rozrząd to własnie go czyściłem z tej zadzy, było jej troche.

No i byłem na reguacji kata wtrysku i ustawienia dawki paliwa .

I moge powiedzieć że po tym autko o wiele lepiej sie zbiera czy lepiej sie jedzi.

taka różnice zauważłem przed a po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wywalony. Kiedys pamietam ze mial tez takie cos w trasie, spalil 8l. na tej samej trasie co zawsze (w obie 300km), a pozniej im wiecej jezdzilem tym spalanie spadalo i w trasie nadal spada, ale w miescie rosnie. Dodam ze po miescie to praktycznie bez korkow tyle ze stoje rano 15min w korku, chyba nie ma tragedi i powodu zeby tyle palil. Rozumiem ze moze wziasc w miescie te 2-3l. wiecej niz w trasie ale zeby prawie 5? Bledow nie ma, mysle zeby mu przestawic dawke na nastawniku, ale boje sie dotykac bo slyszalem ze moze gorzej przyspieszac itp, ze jak za duzo to check.... Mozna mu obnizyc dawke bez zadnych konsekwencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek w trasie 6,7 l/100km to mysle ze jest dobry wynik. A jak to obliczyles .Czy ze wskaznika paliwa czy recznie po przeliczeniu kilometrow. . Dobrze mozesz mu zmniejszyc lekko dawke .Ja juz kiedys opisywalem jak to robic jesli chcesz robic sam . No chyba ze pojedziesz na ustawienie dawki. Filtr powietrza to mozesz sprawdzic i ewentualnie wymienic (ja wymienilem na filtrona i moze byc) . Teraz trzeba sie zajac tym spalaniem w miescie . Fakt troche duze . Powiedz mi jak dlugo sie nagrzewa autko do mormalnej temp pracy tzn po jakim czasie albo po ilu kilometrach. Teraz jest cieplo to powinien sie szybko nagrzac. . Jesli jest inaczej to pomimo tego ze nie ma bledow zainteresuj sie czujnikiem temperatury silnika i termostatem. Czujnik to wiesz jak sprawdzic i termostat tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeliczylem tak ze ilosc litrow paliwa przemnozylem przez 100 i podzielilem przez ilosc km. To wlasnie po trasie zaczal jakos swirowac z tym spalaniem. Co do nagrzewania samochodu to z tego jestem od zawsze zadowolony, nawet w zime po nie mal 5km juz jest nagrzany, a teraz tak po 4 km juz jest nagrzany. Do pracy to mam niecale 20km. A w ktora strone przesunac mu ten suwak, zeby zmniejszyc dawke? Oczywiscie najpierw go wyczyszcze bo rzecz jasna sie zacina i obroty spadaja. Filtr jest lekko przykopcony, wymienie dla pewnosci jutro, filtr paliwa nowy, na oleju dopiero 6 tys zrobione. Teraz jak zginely wszystkie bledy to powinien mniej palic, a nie wiecej, sproboje z tym suwakiem moze nic sie nie stanie. Jak cos bedzie nie tak to zapali sie check?

 

A zastanawiam sie jeszcze nad katem wtrysku. Jak powinien byc ustawiony? Moze przy okazji go ustawie, bo slyszalem ze to tez ma wplyw na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nagrzewa sie szybciej. Jakby CI sie nastawnik zacinal to wywaliloby 18 . Mozesz sprawdzic kat wtrysku ale tylko czujnikiem zegarowym. Wartosc kata to 0,89+/-0,08mm. Jak beda Ci przeszkadzac przewody paliwowe przy wkrecaniu zegara to je wykrec. Tylko pamietaj. czujnik ma pokazac 0 na znaku kola pasowego do ustawiania rozrzadu czyli gdy tlok 1 cylindra bedzie w GMP. Przekrecasz kolem pasowym(bedziesz kluczem za srube kola pasowego krecil zgodnie z ruchem wskazowek zegara ) i ten zolty znak na kole pasowym(do ustawiania kata wtrysku) ma pokryc sie ze znakiem na obudowie silnika .Wtedy ma pokazac 0,89+/-0,08mm.Jesli jest inaczej to korygujesz pompa wtryskowa. .zalatwiony kat wtrysku. Jak bedzie nieprawidlowy to bedzie spadal z obrotow i czasami zgasnie na krzyzowce. .Prosze sprawdzic . Ja placilem 80zl.

Teraz dawka na nastawniku. Mozesz ja zmniejszyc przesuwajac nastawnik w kierunku akumulatora . Tylko ze teraz jak ja zmniejszysz to tym bardziej bedzie CI spadal z obrotow i nawet gasl. A co chcesz sam zmniejszac ?

Ja mysle ze dawka bedzie dobrze ustawiona bo te 6,7 w trasie i przy predkosci prawie 160 to dobry wynik . MOze ktos sie wypowie kto jezdzi podobnie w trasie.

Ale moze szukamy dziury w calym i po trasie mogl przeplywomierz juz dostac . MOze najpierw przed tymi wszystkimi regulacjami bys sprawdzil przeplywke . Warto sprawdzic bo moze nie pokazac bledu a byc niedobra . Zreszta o tym juz wiesz . I za sprawdzenie nie zaplacisz bo to zrobisz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po czyszczeniu nastawnika mam zmniejszoną dawkę (bo coś pompiarzom falowały obroty i musieli)i pali 9-10l po mieście nadal.Dużo łatwiej teraz go zgasic przy ruszaniu i muszę mocniej cisnąc żeby jakoś jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak sprawdzilem dzis:

Przeplywka (napiecie 1,9V)

Kat wtrysku (idealnie 0,89+/-0,08mm).

Nastawnika stwierdzilem ze nie bd ruszal bo jak w trasie mowisz ze ok, a po za tym nie chce zeby mi gasl i slabo przyspieszal, bo jedyna rzecz z ktorej jestem zadowolony to bardzo dobre przyspieszenie.

Jedynie czepne sie tego filtra powietrza znowu, sami ocencie w jakim jest on stanie, wedlug mnie troche brudny: http://imageshack.us/photo/my-images/641/19062011343.jpg/ , http://imageshack.us/photo/my-images/13/19062011342.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci Maciek tak. Ja bym sie zdecydowal jednak troche mu zmniejszyc dawke. U mnie tak sie dzialo z obrotami ale przed regulacja kata. U Ciebie jesli jest prawidlowy to po wymianie filtra jesli sie nie zmniejszy zuzycie to lekko mu zmniejsz . Przyspieszenie ma dobre bo moze jest dosc duza dawka paliwa .Ale znowu to zuzycie w trasie nie jest az tak duze. Filtry widzialem gorsze . Dziwi mnie to tylko ze takie zuzycie wyszlo po tej trasie a przedtem bylo w miare OK. Ewentualnie dawke to zmniejszal bys sam czy jednak zdecydowal bys sie na komputerowe ustawienie .Ja ustawial bym na komputerze bo w kazdej chwili mozna dawke skorygowac w ramamch uslugi a poza tym troche ciezko jest trafic za 1 razaem samemu z dawka. Trzeba troche poeksperymentowac.

 

TY masz zalepiony EGR . Sprawdz czy sie nie odezwal znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tobie jak pali ten silnik? Ja to napewno wiem ze w trasie spokojnie schodzi ponizej 7l. a w miescie zawsze kiedys zamykal sie w przedziale 8-9l , lub pozostaje popularny scenariusz "leja wtryski", ale mysle ze jakkby laly to w trasie by tak dobrze nie wyszedl, a zauwazylem ze zakopci przy 3000obr. chwile i pozniej nie, tyle ze to jest doslownie oblok, czarno sie robi az, ale to tylko jak go przygazuje na postoju, a podczas jazdy tego zjawiska nie zauwazam, ale na postoju to jak depne to podloze robi sie czarne. Co do EGR-a to z jednej strony mam monete, a z drugiej nic sam zawor egr, bez rury. Sam zawor ladnie dokrecony i nic nie puszcza itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dodam że filtr miałem podobny.Chociaż foto nie oddaje rzeczywistosci.

A wymieniłem tak od siebie poprostu.Miał 15 kkm i wymieniłem teraz na filtrona biały.

tyle sie wypowiem co do filtra.

Kolega krzysiek fachowiec co do silnika czy pompy to wiecej pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...