Bart-qlka2 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Myślę że bardzo dużo zależy od warunków i sposobu jak się jeździ z tym silnikiem. Też myślałem że mam źle dawkę ustawioną i trzeba będzie zmniejszyć bo nie schodził poniżej 8-8,5L ale teraz przez dwa tygodnie pojeździłem dłuższe trasy i ti s prędkością ok. 90km/h czyli bez szaleństwa i spalanie wyszło na poziomie 5,37 L/100. Z tego wychodzi że chyba dawka jest dobra tylko silnik musi mieć odpowiednie warunki do takiego spalania. No chyba że nasze stacje benzynowe dodają nam wirtualnych litrów do baku i z tego wynikają różnice w spalaniu? Po takich wynikach na razie nie jadę na ustawianie dawki bo chciałem to załatwić z czyszczeniem nastawnika ale stwierdzam że póki check się nie zapala to chyba dam se spokój. W Piekarach Śląskich za regulację dawki chcą 200PLN a nastawnika nie wyczyszczą bo twierdzą że to bez sensu i pomoże tylko na chwilę - najlepiej wymienić. Nie wiem ile w tym prawdy ale tak mi powiedzieli. Jeszcze kwestia dymienia - też zauwazyłem że jak przycisnę w okolicach 2,5-3k obrotów to przydymi dość konkretnie szczególnie jak jest pod górę i przy przyspieszaniu. Wtryski miałem dwa razy sprawdzane i nie leją (w jednym przypadku byłem świadkiem sprawdzania to widziałem). Mam nowe końccówki kupione ale póki co ich nie wymieniam bo słyszałem że nie ma to sensu póki nie leją - też nie wiem ile w tym prawdy. Zastanawiam się czy to dymienie nie ma czegoś wspólnego z turbosprężarką. Chodzi mi o przypadek jakby olej dostawał się do kanały spalinowego czy to nie będzie dymić na czarno? Pozdrawiam. Bart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Kwestia dymienia to przegon go tak do 100 na trojce z 1,5km . Wbrew pozorom nie tylko emerycka jazda sprawia ze osad odklada sie na lopatkach wirnika . Zobaczysz czy pomoze i czy bedzie dalej dymil. Jesli nie to zastosujemy inny patent . Jesli nie zauwazyles czarnej chmury przy odpalaniu to nie beda lejace wtryski. Poza tym bylyby trudnosci z odpaleniem. Mozesz ewentualnie je przeczyscic jakims srodkiem do czyszczenia wtryskiwaczy lub wlac 300gramm mixolu na caly bak paliwa. Nastawnika nie ruszales . Jest tak caly czas nawet gdy palil te 8-9lw miescie. Tu kolega moze miec racje ze to bedzie jednorazowo przy tankowaniu. .Maciek a moze bylo tak ze jak wracales z trasy to juz troche na rezerwie przejechales i po zatankowaniu za te 40 zl policzyles to zuzycie w momencie zapalenia sie rezerwy. A my szukamy Bog wie gdzie przyczyny Co do zuzycia paliwa przez moje autko to po regulacji nie wiem jakie jest gdyz robie konserwacje i skasowalem odlaczajac akumulator ostatni przebieg i nie pamietam ile bylo na liczniku. Jak zrobie i troche pojezdze to dam CI znac. Te 200zl za ustawienie to 2razy drozej niz u mnie wolaja a tez jest drogi zaklad . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Nie to nie to, bo niedawno zalalem go za 100zl i tez tak wychlal, zaraz jade po filtr powietrza, fakt faktem ma juz ten filtr 13 tys km. Sprobuje dolac cos do paliwa. Chmury przy odpalaniu nie ma, a przeganianie nie pomaga, a po za tym caly czas go gonie do 3-4 tys. Zobaczymy co bedzie po wymianie filtra, dam znac. A kopcic to pamietam ze od zawsze kopcil, po 3 tys. robi sie czarno wszedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 To fakt jak kolega pisze że wszystko zależy od stylu jazdy. Ja mam nadzieje się nauczyłem już tym traktorkiem jezdzić. Tzn gaz powoli do przodu ,a nie żadnych pedał od razu do deski czy tego typu. w trasie to wiadomo że jak już jest 100-120 to ma tyle obrotów że pociagnie przy delikatnym gazie do przodu w wyprxzedzić to też wyprzedzi bo fajnie sie zbiera. A biegi to zmieniam koło 2000-2500obrotów w mieście . Benzynie to wiadomo że potrzebuje obrotów i przy 3000 zmieniałem biegi i był inny styl jazdy. I są różne techniki jazdy co wpływa na wieksze spalanie klima,właczone światła czy urzadzenia typu nawiew czy niezbedny ciężar w bagażniku i pewnie wiele innych rzeczy ciśnienie nie równe w oponach itp. tak ja myślę i tak jeżdże i widze że moje spalanie spadło. A czasmi wiecej jak przycisnac gazu trzeba coś spali. W końcu nie można go zamulać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Filtr wymieniony zobaczymy jak spali jutro. Co do jazdy w trasie to u mnie nie ma problemu do 160km/h go gonilem i 6,7 l spalil. Ja zawsze jade na trase po to aby odmulic samochod, a nie go domulic, a po miescie to ciagne go do 3 tys. obr. pedalu uzywam do polowy, czasami zdarzy mi sie do dechy (jak trzeba sie gdzies wlaczyc lub wyprzedzic). Zawsze tak jezdze i jezdzilem i palil do 8-9l, miejmy nadzieje ze sie teraz poprawi do prawidlowego poziomu. A kiedys probowalem eco drivingu i on wogule nic nie dal, wrecz przeciwnie jeszcze wiecej spalil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 A'propos pomiarów spalania, na ile można wierzyć wskazaniom komputera? Mój rekord to 5.1, a teraz mam w ok 6-8l, z tym że jeszcze nie sprawdziłem na ile się to przekłada na litry w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Po wymianie filtra spalanie wrocilo o normy ok 8l. w miescie. Po jego wymienieniu zniknely dziwne dzwieki ktore byly przy 1800obr, pisalem juz kiedys o tym i myslalem ze to wydech,a dopiero przestalo brzeczec po wymianie filtra, ciekawe co to bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Po wymianie filtra spalanie wrocilo o normy ok 8l. w miescie. Po jego wymienieniu zniknely dziwne dzwieki ktore byly przy 1800obr, pisalem juz kiedys o tym i myslalem ze to wydech,a dopiero przestalo brzeczec po wymianie filtra, ciekawe co to bylo. może obudowa filtra dostawała wibracji, wszystkie zatrzaski były domknięte ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 No tak, wszystko bylo pozapinane i ok, moze taki dzwiek sie tworzyl od zaciagania powietrza przez zasyfiony filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 No ja sprawdzałem u siebie teraz spalanie na krótkich odcinkach blisko komina. I spalanie mam minimalnie ponizej 8lna sto km.I zalane pod korek i teraz po 100km też. Odcinki to tak ogolnie krotklie trasy okolo 10 km w jedna strone czy po mieście to tu to tam. I nie jest żle tak myśle w porównaniu do naszych traktorków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 E no rewelacji nie ma. Tali silnik powinien zadowolić się spalaniem w okolicy 7l. Mi teraz wychodzi 6,5, była trasa kraków biłgoraj, tam i nazad, plus teraz trochę po obwodnicy krakowa. Ale ostatnio nie cisnę to i spalanie mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Jak narazie prima miesci sie w 9 l/100km w miescie, ale to chyba przez zacinajacy sie nastawnik. Musze sie za to zabrac dzisiaj zgasl mi 2 razy i to na zakrecie, to nie jazda. Sprobuje wlac srodek do czyszczenia wtryskow lub doleje mixolu, bo boje sie ruszac ten nastawnik, moze cos pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 E no rewelacji nie ma. Tali silnik powinien zadowolić się spalaniem w okolicy 7l. Mi teraz wychodzi 6,5, była trasa kraków biłgoraj, tam i nazad, plus teraz trochę po obwodnicy krakowa. Ale ostatnio nie cisnę to i spalanie mniejsze. Jak dla mnie to wydaje mi sie że nie jest zle. Porównując spalanie do naszych nismo w mieście.Niektorzy pisze że nawet 9-10 l potrafi spalic... Miałem wieksze spalanie ale porobiłem co nieco i jest lepiej. I może sie jeszcze poprawi. A tak typowo na trasie nie miałem okazji sprawdzić ale myślę ,że powinno być poniżej 7. Wiadomo że tdi w vw jeszcze mniej pala w trasie czy mieście. I diesel potrzebuje trasy. Ale mam tego i wiem że tylko wsiąć i jechac. A do spalania trzeba sie przyzwyczaić. Kazde auto wiecej pali w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Wlalem jakis srodek sonax do diesla do czyszczenia wtryskow i nastapila poprawa. Wczesniej gasl co 4 wysprzeglenie i za kazdym razem obroty spadaly w dol, a teraz ani razu nie zgasl i tylko raz spadly obroty, a pozniej juz ani razu. Na dodatek jeszcze zaczal troche mniej palic. Wczesniej wskazowka znikala w oczach, a teraz jak przyklejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Ja wybierałem sie w trase troche dalej niż okolice komina. Po ostatnim moim sprawdzeniu zrobiłem tutaj na krótkich trasach 175km i wlałem 14,3 l i cena 71zł bez kilku groszy. Co daje 7,1 na 87km. To pewnie jak pisałem te 8 l w mieście spali. Zaznacze że zawsze pod korek zalany tak samo. A trasa to było 2*160km co daje 320 km bez przystanków. Bez klimy w dwie strony. W jedną strone padało lekkim deszczem ,pogoda była nie ciekawa i jechałem tez kolo 100 szybciej czy wolniej. Wiadomo w miare bezpiecznie do pogody . A w drodze powrotnej było już sucho i nie żałowałem mu.Czy wyprzedzić czy trzymac go na obrotach żeby egr przeczyścił sie. I jestem zadowolony z tego że ładnie ciągnie itd. To spalanie na cpn wyszło mi 320km to wlałem równe 20l to wyszło mi dzieląc km czy litry na 3 106km-6,6l I myślę że przy bardziej spokojnej jezdzie może by zeszedł poniżej 6l na 100km.Ale wynik myślę że jest zadowalający jak dla mnie. Pewnie tdi w vw spaliłby dużo mniej w miescie czy nawet nawet nasze nismo wp10 w dieslu były bardziej ekonomiczne niż nasze traktorki w td. Ale nie jest zle jak dla mnie. Co wy myślicie o tym spalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 (edytowane) Ja wybierałem sie w trase troche dalej niż okolice komina. Po ostatnim moim sprawdzeniu zrobiłem tutaj na krótkich trasach 175km i wlałem 14,3 l i cena 71zł bez kilku groszy. Co daje 7,1 na 87km. To pewnie jak pisałem te 8 l w mieście spali. Zaznacze że zawsze pod korek zalany tak samo. A trasa to było 2*160km co daje 320 km bez przystanków. Bez klimy w dwie strony. W jedną strone padało lekkim deszczem ,pogoda była nie ciekawa i jechałem tez kolo 100 szybciej czy wolniej. Wiadomo w miare bezpiecznie do pogody . A w drodze powrotnej było już sucho i nie żałowałem mu.Czy wyprzedzić czy trzymac go na obrotach żeby egr przeczyścił sie. I jestem zadowolony z tego że ładnie ciągnie itd. To spalanie na cpn wyszło mi 320km to wlałem równe 20l to wyszło mi dzieląc km czy litry na 3 106km-6,6l I myślę że przy bardziej spokojnej jezdzie może by zeszedł poniżej 6l na 100km.Ale wynik myślę że jest zadowalający jak dla mnie. Pewnie tdi w vw spaliłby dużo mniej w miescie czy nawet nawet nasze nismo wp10 w dieslu były bardziej ekonomiczne niż nasze traktorki w td. Ale nie jest zle jak dla mnie. Co wy myślicie o tym spalaniu? Spalanie wg mnnie jak najbardziej akceptowalne. A tak nawiasem mówiąc to VW TDI spali najmniej nie w trasie, nie w mieście, nie w jeździe mieszanej tylko na forum VW jak akurat stoi w garażu albo pod blokiem czy pod stodołą. Wtedy pali poniżej 4L Edytowane 26 Lipca 2011 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Z tym vw to akurat tak po znajomych wiem że potrafią mało spalić szczególnie w trasie. Poniżej 6 l w tdi. Ale w miescie to wiadomo że mało jaki mało pali jesli sie śmiga na krótkich trasach silnikach diesla. Bo nie którzy wolą diesla a inni gazownika. Np diesel spali 8 w miescie co daje 40 zeta a gazownik spali 12l co daje 30 zeta. Ale są uroki diesla i gazownika. Zależy co kto woli ale to inne tematy do tego. A na allegro to całkiem mało pala samochody poniżej normy i po kupnie można sie zdziwic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Ta moja primera to jednak pali jak chce, czasami potrafi 8l, a czasami szkoda slow. Teraz zalalem pelny bak 49l. przejechalem 350km i zniknelo 3/4 baku. Mysle ze zrobi gora 100-150km. Wyjezdze do konca i zaleje go od nowa do pelna i zobaczymy, moze to poprostu plywak robi mnie w balona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 no ja ostatnie wlałem 30l. i zrobiłem na tym 400km po mieście. sam się zdziwiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) Na ja też miałem zalane pod korek . I mam troche poniżej pół zbiornika. Chociaż wiemy wszyscy że nie ma co patrzec na wskazówke to tylko tak żeby było wiadomo. Bo może być poł zbiornika wg wskazówki a wlejemy 25 litrów. I na trezerwie sie zrobi 50-70 km. Ale takiej extremy nie robiłemże do zera aż stanie. Sprawdzałem czy rezerwa sie zapali i w razie W 5l w bagazniku . Ale do tematu to zrobiłem 412 km bo miałem okazje byc przy aucie i sprawdziłęm i jest kilka mm poniżej pół i tutaj blisko komina trasy krótkie że nie zdaży sie rozgrzać . Bo każdy wie że diesel to na trasy tylko jest ekonomiczny. I teraz myślę że to dobry wynik . Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Właśnie wróciłem z nad morza. Zatankowałem Bio100 na bliskiej, klima chodziła cały czas, zrobiłem na 49 litrach 782km. Wychodzi jakieś 6,26 l/100km. Czyli jak chce to potrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No ,potrafi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Dzis zatankowalem znowu do pelna i: Na 50,7 l. zrobilem 550km, co daje 9,22 l./100km . Fakt faktem ze 100% miasto i czasami z klima i jej nie oszczedzalem, ale zeby az tyle spalila, a niby diesel oszczedny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Czasami sie zastanawiam czy inne diesle generacji japonskiej TD są też takie oszczedne jak nasze nismo ? Bo gazowniki to wiem że są tanie w japoncach i dobrze znosza gaz.... No ja jak teraz jezdziłem po tutaj krótkich trasach to to spalanie trzymało sie w granicach 8. A na trasie poniżej 7 i nieoszczedzam tzn wmiare z głowa do warunków atmosferycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 W Toyocie carinie, miałem silnik 2C czyli 2.0D, 75KM. Spalanie od 5,8 do 7,5, ale 7,5 to palił jak codziennie licznik na autostradzie wskazywał 160kmph. Średnio koło 6,5 na trasie mieszanej. Samochód był bez klimy. Z tego co wiem to nie do końca silnik japoński, bo kupiony od renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.