RAAAD Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 No p10 mniej spala a w nowszych dołożyli turbo i coś za coś kosztem wiekszego spalania i wiekszej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 w szwagierki maździe 2,0 DiTD średnie spalanie jest poniżej 6l/100. ale ja i tak nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 W nowych silnikach to pewnie jest nowa generacja i nowoczesniejsze wtryski czy system comonrail. Jak ktos wczesniej pisał na forum nasze silniki sa okolice 2000 roku a technologia idzie do przodu, Ja ogolnie też nie narzekam. Jak słysze jak ktos chce kupowac auto czy kupi mine na kołach to sie ciesze że moje nismo tak fajne jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 tamta mazda jest z 99r, więc tylko roczek młodsza niż moja primera. silnik zapewne nowocześniejszy tam jest wtrysk paliwa bezpośredni, a u nas pośredni (chyba że coś pomieszałem) i przy tych samych 90KM my mamy 177, a ona 220 Nm momentu obrotowego, i to czuć wyraźnie jak się w pedał depnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Wtrysk pośredni a bezpośredni to nie kwestia nowoczesności. Oba były stosowane równolegle. Częściej pośredni bo cichszy. A że w nowych silnikach stosuje się przedwtryski, eliminuje to ten problem. Dzisiaj tankowałem 8,5l/100km. Pali jak chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) Cos mi sie wydaje ze u mnie ktorys wtrysk konczy zywot. Ostatnio zauwazylem ze dlugo trzeba krecic zeby go zapalic, czy to cieply czy to zimny, bledow brak. Potrzeba ok. 3 s. krecenia zeby zlapal, kiedys bylo pstryk i palil, a teraz gorzej i po odpaleniu jest troche dymu. Czasami zakopci na czarno, a czasami na bialo po odpaleniu. Jak sprawdzic takim domowym sposobem ktory wtrysk leje? Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Chyba jedyna opcja to wykręcić i dać na pompę z manometrem. Inaczej nie sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Wykrecilem dzis 2 wtryski (tyle mi sie udalo, pomimo wielkiego trudu) i z jeden niby na oko ok, nie okopcony, nie mokry, a drugi okopcony i tak jakkby wtrysk nie domykal i leje z niego, byl tez mokry. Wymienie narazie 3 wtryski i sie zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) Wykrecilem dzis 2 wtryski (tyle mi sie udalo, pomimo wielkiego trudu) i jeden niby na oko ok, nie okopcony, nie mokry, a drugi okopcony i tak jakkby wtrysk nie domykal i leje z niego, byl tez mokry. Wymienie narazie 3 wtryski i sie zobaczy. Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Maciek a czemu miales trudnosci z odkreceniem? no chyba ze nie miales klucza 27 rurkowego bo taki powinien byc klucz do odkrecenia wtryskiwaczy. Sterujacy tez nalezy sprawdzic pod katem cisnienia. trzeba wszystkie 4 wyrecic i sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Wlasnie tego klucza rurkowego nie mialem, dzisiaj go kupie. 2 poszly oczkowym 27, moze i reszta by poszla ale nie dalo sie ich ruszyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Tak spoglądam czasami na to spalanie i wiem że tą 8 spali w mieście tzn na krótkich trasach. A ostatnio zalałem za 100zeta i patrząć na wskazówke myślałem że zrobię te 250 km i o dziwo podeszło mi prawie pod 300km A chcąc sprawdzić dokładnie to wiem że musze zalać do pełna zbiorniczek. Już nie raz sprawdzałem i pewnie nie raz sprawdze tak dla siebie . Sprawdzałem ostatnio filtr powietrza i był czysty w sumie nie dawno wymieniany, A co do filtra paliwa to spuszczałem z odstojnika i spłyneła piekna ropa i tak powinno być i oby tak dalej z moim nismo No i wymiana oleju silnika w końcu 10kkm zrobione .Olej wlałem Ravenol 10W/40 -filtr filtrona. I spokój na niecały rok Dziś zalałem full zbiornik i wizyta do lekarza i troche jezdziłem. I zrobiłem 115km no może za duża trasa to nie jest i zalane po trasie i wynik 7,88l. Może by było mniej gdybym nie trzymał mocniej na obrotach czy wyprzedzic czy pedał przycisnac do predkosci. Może demonem nie jest ale jechać 100km/h a 140 to pewnie jest różńica po normalnych drogach. I nie mam zamiaru go mulić. I jechac równą predkością autostrada a normalnymi drogami jest też różnica. Ale fajnie ciągnie jak trzeba. I myśle że poniżej 7 by zszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoliszcze Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Ostatnie tankowanie do pełna - przejechałem 721 km na 48,30 l ON - to daje 6,7 l/100 km. Warunki: +- 33% trasa, 67% miasto, czasami z włączoną klimą. Rekord: również przy tankowaniu do pełna przejechane 665 km na 42 l ON - to jest 6,32 l/100 km w czerwcu, mniej więcej 50/50 trasa-miasto, czasami klima. No i raczej go nie cisnę; Zazwyczaj... Rekord w drugą stronę - 7,49 l/100 w lipcu, większość w mieście, krótkie trasy,często klima. Więc ogólnie wygląda to lepiej niż się spodziewałem Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez smoliszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 U mnie klima cały czas pędzel od skrzyżowania do skrzyżowania i przy tankowaniu wyszło 10.47 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Ja sam zauważyłem że nasze nismo lubi spokojną jazdę. A jak trzymam na obrotach to spalanie wzrasta. Czasami warto trzymac na obrotach żeby przeczyścić i nie zamulić go. Teraz mam zalane do fula i postaram sie spokojnie jezdzić i sobie srawdze. Wiekszość to krotkie trasy. Chociaż teraz już bardziej jestem zadowolony niż go kupiłem jeśli chodzi o spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 tak nic nie zmniejsza skutecznie spalania jak tankowanie do pełna i wyliczenie średniej . przez portfel do mózgu a mózg do nogi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 (edytowane) Pewnie masz racje. Ze jak sie jedzie na cpn i był czesto but i mało km a kasy popłynie to i noga z pedału sie ściąga i jazda bardziej rozsadna. A w zimie to nawet nie patrze na spalanie a wiecej spali nie ma to tamto jak każde auto ,bo wiadomo że tylko lać i jezdzić w nismo No i sprawdziłem teraz sobie to moje spalanie przy spokojnej jezdzie. Patrząc na wskazówke paliwa to jak była na równo pół zbiornik to miałem 390km tak to wygladało. Nie wiem ile jest do pół zbiornika wg wskazówki bo wiadomo że w nismo wskazówka nie oddaje dokładnej miarki w litrach. Jazda była przeważnie odcinki 40 km w jedna strone i takie do pracy krótsze i w tym + - 100km klima A druga część w dole były też takie odcinki ale już krósze i bardzo duzo po mieście czy krótkie trasy. I dojechałem do 680km w sumie i I na cpn zalałem do fulla I wlałem 46,3l na 680km i jak dobrze policzyłem daje 6,6l/100km aż sie zdziwiłem że tak mało spalił i miło zaskoczony jestem No po krótkim czasie znowu sobie zalałem pełen zbiornik. I miałem wynik 640km a zalałem tyle samo jw 46,3l. Teraz jezdziłem krótsze odcinki i bez klimy. takze dla mnie wynik i tak jak najbardziej pozytywny Edytowane 24 Września 2011 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 (edytowane) Witam wszystkich.Czytam wasze posty i nasówa mi się pytanie jak wyżej.Parę miesięcy temu też pytałem o te same rzeczy jednak nikt nie wspominał o możliwości przestawienia napędu pompy o jeden ząbek.Jak konkretnie zachowywała by się primera w takim przypadku.Czy mogła by się stać mułowata i przyspieszenie by było mocno ograniczone.Moją strach wyprzedzić inny samochód bo nie wiem czy zdążę przed czołówką .Żadna kontrolka się nie pali ( check engine ) , napięcia na przepływce okejas, przepływka wyczyszczona płynem crc, nie dymi, oleju nie bierze, odpala jak złoto .. i niestety żre ON w większych ilościach niż jak miałem go wcześniej ( dysponował nim mój teść ale go odkupiłem ) niestety nie mam info czy nie wymieniał pasków u jakiegoś kowala. A ponadto - jakie wartości obrotowe macie przy 100 km/h ??? U mnie jak mam 80 km/h - 2000 obr. 100 km/h - 2300 obr. 110 km/h - 2500 obr Czy to są normalne wartości obrotowe czy zawyżone, oczywiście mowa o V biegu ????. Edytowane 12 Października 2011 przez Edwin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Jak bys chcial przestawic pasek od napedu pompy o jeden w ta czy we w ta to pojawia sie problemy z zapalaniem i bedzie gasl. Ja jak wymienialem paski to sie okazalo ze w zlym miejscu byl znak i wystepowaly wczesniej wspomniane objawy. Przeplywka ok w jakim sensie? Czyszczenie nic nie pomoze jak bedzie zwalona. Sprawdz napiecia i dopiero bedziesz wiedzial czy jest dobra. Robi sie to tak jezeli masz przeplywke hitachi, a jak masz boscha to podobnie do minusa i bialo niebieski kabel. 1,9-2,3V Jezeli jest ponizej to wymiana. http://www.nissanklub.pl/attachments/099_diagnoza_przep%C5%82ywomierza_marko99999.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Prędkości są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Przepływkę sprawdzałem już według wytycznych z linka i jest oki jednak drażni mnie mułowatość i brak zrywności ogólnej, odnoszę wrażenie iż turbo się nie załancza, próbowałem już doświadczeń z odcinaniem egr-u i nic dalej tak samo - przed i po.Myślę o zaprowadzeniu go do fachowców od diesli w celu sprawdzenia w/w nastawnika pompy gdyż wcześniej zaświecał mi się check ale po dolaniu do paliwa dodatku czyszczącego układ wtryskowy zgasła i teraz zaświeca się raz na tydzień po ostrym hamowaniu.Jednak wdepnięcie gwałtowne gazu tak do około 3 tyś. obr. powoduje gaśnięcie kontrolki ( oczywście na biegu jałowym ) Dodam iż jazda z zapaloną kontrolką czy zgaszoną nie ma żadnej różnicy w osiągach auta bo to też sprawdziłem.Jak wygląda taki zabieg usuwania niesprawności dotyczącej zacinania się suwaka /nastawnika pompy wtryskowej i jakie są zagrożenia niepoprawnie wykonanej naprawy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Dodam od siebie jeszcze tyle żeby sprawdzić przepływkę nie tylko na jałowym ale dodając zdecydowanie gazu. Napięcie powinno wzrosnąć gdzieś ponad 4V. Jak nie dojdzie do 4 to masz przyczynę. Pozdrawiam. Bart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Chyba najlepiej zawiesc autko do dobrego pompiarza. Napewno wskazane jest dobry filtr paliwa czy czysty filtr powietrza. Ja przepływki nie czysciłem ani nie mierzyłem napiecia. Ja swoja nyske zawozilem do pompiarza jak wymieniałem rozrząd. Ustawił mi kąt wtrysku i wyregulował dawke przez komputer, Chyba długo nie było to robione. A jakiś czas temu coś z rana nie chciał odpalić i też jechałem do pompiarza i wyczyscił sitka na pompie . Teraz nie narzekam na zrywność tzn żadnych oszałamiających predkości nie rozwijam ale wyprzedzić jak chce to nie mam żadnego problemu czy te 140 to spokojnie rozwija prędkość.Wiecej pewnie też by pojechał ale nie spieszy mi sie aż tak na naszych drogach. Ale co zauważyłem to teraz bardziej trzymałem na obrotach czy troche sie mi spieszyło i na 20l zrobiłem 260km co daje 8l/100km tak w przybliżeniu. A koledzy troche wiecej sie znaja na pomie czy czy regulacji to pewbie coś doradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Napewno znacznie obnizylo by sie spalanie po wymianie koncowek wtryskow i regulacji, u mnie widac ze wtryski robia zadyme, ostatnio wymianialem swiece zarowe i byly cale w czarnej sadzy. Kopci mi troche na czarno przy gwaltownym depnieciu mysle zeby pojechac na komputer na regulacje dawki, moze wtryski nie sa az tak winne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Teraz znowu sporo jezdziłem i na 56l zrobiłem 800km i to jest tak w bardzo małym przybliżeniu. Bo jakoś litr w tą czy km w tą to nie robi mi różnicy. A regulacje pewnie zrobie jak odstawie auto do mechanika. To pewnie mi przejrzy wtryski czy tak ogólnie. A ze spalania i tak jestem zadowolony. Tym bardziej że cena ropy wzrasta:(. Regulacje przez kompa to miałem może rok temu to i wtryski przejrzał i dawke ustawił i autko lepiej śmigało. I polecam każdemu regulacje dawki paliwa przez komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.