adambyw Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Ostatnio na trasie Kraków lublin spapusiał mi 6,34/100. Teraz mam 8,5 po mieście ale trzyma mi prawy zacisk z przodu, to ma prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toshiba Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Mój przepływomierz wymieniany rok temu, filtry nowe, kąt wyprzedzenia ustawiony, koncowki nie mam pojęcia w jakim są stanie na trasie 80-100 km/h 5,7 l/100km i jeszcze by sie dało zejsc po miescie 9 -10 l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Moja się trochę się ogarneła ze spalaniem. Przy normalnej jeździe w 9 mieści się, a teraz wyjeździłem cały bak i spalił 9,9l. cały czas klima i gaz do dechy myślę że to i tak nie taki zły wynik. W piątek jadę w trasę i zobaczę jak spali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Ja miałem full zbiornik i zrobiłem trasę 660km i byłem na cpn bo już blisko komornika było to wlałem 48l. Jazda tak koło 120km/h i odcinki krótkie 30 km czy krótsze.No czasami wyprzedzić.I jest spalanie 7l. No mogło być mniej ale nie jest źle. Dolałem wcześniej Stp do paliwa co się dolewa co 2kkm teraz jeszcze wlałem koncentrat do czyszczenia wtryskiwaczy co się dolewa co 5kkm. Zapalał mi się coraz częściej check. Teraz już jest lepiej pewnie przeczyściło ukł paliwowy. No i po 3 tyg znowy zalałem full zbiornik i zrobiłem i zrobiłem na 58 l 835km. Może troche spokojniej jezdziłem tzn koło 100-110km/h no czasami wyprzedzić I ogólnie jestem zadowolony ze spalania teraz w okresie wiosenno-letnim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 ja ostatnio na zbiorniku zrobiłem 850 km zanim dolewałem, ale jeszcze z 20-30km można było pociągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 (edytowane) To mamy podobne spalanie Oby tak dalej Edytowane 17 Czerwca 2012 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Nie wiem jak wy osiągacie takie niskie wartości spalania w waszych autach ???!!!. U mnie nie mogę zejść poniżej 10 l/100km. Może to wina opon ( 205/60/15 ) , żaden hebel nie trzyma, jeżdżone jak tasówkarz, filtry powymieniane, ostatnio walczyłem z przepływką ( temat powyżej o badaniu przepływki ) ale i z nową i starą tak samo się zachowuje. Może to wina skrzyni - opory czy jak ( możę wymienić olej w skrzyni nie zawadzi - już 200 tyś. wyjeżdżone ) albo końcowki wtrysków wymienić ???. Co radzicie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 jeśli nie dymi na czarno to wtrysków nie ruszaj, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Nic nie kopci , może to katalizator ( o ile występuje ) zabity i dlatego stawiając opór spala większe dawki paliwa aby się bujnąć ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Najlepiej podjedz do dobrego pompiarza i niech ci sprawdzi dawke paliwa czy wyreguluje przez komputer silnik . Są dwa sitka na pompie,jedno jest na klucz 17 wężyk od filtra paliwa .To sitko można samemu wyczyscic Drugie jest niżej gdzie się ustawia kąt wtrysku Mi po takiej regulacji i ustawienie silnika lepiej pracował i nie dławił sie na obrotach. Np wcześniej na 5 biegu przy prędkości 60km/h nie mogłem jechać przy wartości 1500 obrotów bo silnik sie dusił i musiałem wrzucić 4, teraz przy tych wartościach na 5 jadę spokojnie i delikatnie gazu i prędkość wzrasta. Ogólnie gaz traktuje delikatnie tzn nie cisne szybko na dół do deski, biegi zmieniam przy obrotach około 2500 i powoli do przodu. Z wyprzedzaniem też nie mam problemów. No czasami jest jak jade z ogranicznikiem z boku ( dziewczyna ;( ) A filtr paliwa to też często zmieniałem i teraz mam założone zaworek zwrotny z pompką jak przy francuzach jest i filterek do diesla Filtrona jak w maluchach jest . Zaworek kosztuje koło 20zł a flterek koło 5-7zł. A filtr chyba koło 40 parę zł.Na zimę założę normalny metalowy Filtrona. Na nim najdłużej jezdziłem.Na wiosnę pewnie znowy założe taki przezroczysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 w p11 z dieslem kata nie ma. mi teraz pewnie też spalanie wzrośnie, bo poszedł wtrysk sterujący i będzie przekłamanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Ja mam za sobą kupno wtrysku sterującego. to trochę będziesz musiał wydać kasy,ja płaciłem 870zł z nowy. Chyba ktoś pisał o regeneracji ale nie wiem czy zdawało to egzamin, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eduardos Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 U mnie wsio okej , nic nie budzi wątpliwości tylko to spalanie psia mać. Na autko złego słowa nie powiem i jeszcze jak spalanie by było o 3 litry mniejsze na poziomie 7 litrów to już wogóle super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 To gdzieś musi leżeć problem Skoro można jeździć naszym traktorkiem i spalanie jest koło 7l . Poczytaj może o ekojeździe czy stylu jazdy. Ciężko cokolwiek jeszcze pomóc skoro mówisz że wszystko gra a spalanie jest koło 10l. Może sprawdź sobie to sitko na wężu od filtr czy sprawdź hamulce tzn klocki. Ja sam muszę chyba wyczyścić przednie klocki bo są zakurzone i ciężko pracuj tzn nie są luźne.Zauważyłem to przy wymianie koła jak miałem kapcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Wiesz co. Zostaw w spokoju rozne tam eko jazdy i inne pierdoly. Chociaz u mnie spalanie na trasie wyszlo troche ponad 5 l to tez mam juz gdzies styl jazdy. Jesli wszystko masz w porzadku to te opony moga zwiekszyc troche zuzycie paliwa. Jesli jezdzisz w miescie to nie ma bata ze spali wiecej i to duzo. Natomiast jesli w trasie bierze wiecej to najpierw sprawdz czy nie masz za duzej dawki paliwa ustawionej. Jesdz do pompiarza i niech ustawi. Prosze sie nie nastawiac na to ze sie samenu wszystko zrobi bo tak nie jest . Jesli mu przygazujesz i z rury wali czarny dym i na trawie to dobrze widac to moze byc za duza dawka paliwa . Koncowki tez robia swoje . Ja wlasnie wymienilem W ogole to go przegon dobrze na 3 biegu gdziesz 100km/h przez jakis czas. zeby przeczyscic turbo a potem sprawdz jak widac przygazowke na trawie. Zakladam ze turbo dobre tylko moze byc duzo nagaru i trzeba sie go pozbyc. Sprawdz koncowki czy nie leja i ustaw porzadnie dawke . Skoro przeplywka wynieniona i napiecie jest ok na przeplywce to tylko cos albo z dawka albo koncowki. No niech te opony szersze zwieksz o pol litra zuzycie ale chyba nie wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Ja jak zmniejszyłem dawkę to 10l osiągam w mieście jak jeżdzę cały czas z klimą i go gonie, teraz też muszę zająć się dawką po wymianie nastawnika bo wali na czarno jak jeżdżę z klimą, a bez klimy nie kopci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Dawkę zmieniasz na komputerze czy mechanicznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Mechanicznie, przesuwam nastawnik, jednak będę musiał się tym zająć bo dziś trasa 100km w obie z klima i 140 cały czas bo autostrada i 8.5l . Po wymianie nastawnika nie mogę znaleść właściwej pozycji, nie obędzie się chyba bez kompa teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Jak ktoś wam będzie ustawiał dawkę komputerem to wypytajcie o szczegóły tzn. jakim programem, czy coś trzeba czarować przy gnieździe diagnostycznym itp. (Podobno coś trzeba pokombinować z przełożeniem pinów i wtedy KTS da radę to odczytać). Ja na razie mam problem w znalezieniu kogoś kto da radę się podłączyć ale ja mam P11.144 z rocznika 1999. Od któregoś miesiąca 2000 r. szło się już normalnie przez gniazdo łączyć a u nie jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Dzisiaj byłem na kompie wykasować błąd 13 bo cały czas mi się check palił. Pisałem o tym błędzie w innym temacie co założyłem. I wykasował mi ,bo na spinacz nie udało mi się. Tyle co zauważyłem jak mi kasował błąd to był sprzęt Bosch KTS 670. Nie pytałem się jakim program ma do mojego auta. Po prostu podłączył kostkę do auta i drugą do sprzętu diagnostycznego i jak auto się połączyło z komp to wykasował mi błąd 13 i 18 . Z 18 cały czas jeżdżę ,pewnie mi za jakiś czas wskoczy. I nie było problemu z podłączeniem się. Jak pierwszy raz byłem u niego dość dawno to nie miał takiej kostki.Musiał dokupić. Pytałem sie ile by było czyszczenie pompy to 350zł. Nowe uszczelki ,czyszczenie i ustawienie dawki na kompie i robocizna. Chyba dobra cena,tak myślę. A co do spalania to wlałem to byłem zalać full zbiornik i zrobiłem 640km i wlałem 44l . Większość bez klimy.I jest mało poniżej 7l. Ogólnie jestem zadowolony ze spalania,chociaż mogło być mniej Wlałem 0,5l miksolu na cały zbiornik chyba dobra proporcja. Jk czytałem wcześniej tematy to jakoś podobne były proporcje. Co ile km można wlać tego miksolu. Poczytałem o tym w prasie pewnie kolejny wynalazek i cena spora chociaż to pewnie starcza i starcza jak na 2000l. Tak wklejam do poczytania http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=envirox%20cena&source=web&cd=8&ved=0CF0QFjAH&url=http%3A%2F%2Fallegro.pl%2Fenvirox-oszczednosc-paliwa-5-12-diesel-i2356589614.html&ei=9D33T-atOcTHtAa2ucyrBQ&usg=AFQjCNH2CK-UjEmUK-vm5t3d5ml1NZfgvA&cad=rja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 W lipcu jeszcze bawiłem się z przesuwaniem nastawnika i udało mi się osiągnąć cel. Na trasie spala w przedziale 5-6 a w mieście 7-8,a wcześniej trasa 6,5-7-5 miasto 9-10,5l. Ostatnio tankowałem i zatankowałem 43litry bo miałem za mało kasy a wchodzi mi 48 a miałem bardzo głęboką rezerwę i na tym paliwie do zapalenia rezerwy przejechałem 620km co daje średnio nie całe 7l. w tym 30% trasy było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Tzn czyściłeś nastawnik i ustawiałeś komputerowo ? Ja wcześniej jak sprawdzałem to zrobiłem 300km na 20l. Ogólnie to były krotkie trasy około 30km i dalej. Teraz jeżdżę mniej p11 i stoi. Dziewczyna ma urlop i teraz już chorobowe to jeżdżę taniej gazownikiem n15 dużo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Ręcznie ustawiałem, ciężko było ale się udało bo ja zaadaptowałem nastawnik od Vv. Zaryzykowałem i kupiłem jakiś od Vv za 150zł i chodzi jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Acha . Ja spalanie mam jakie mam i nawet nie narzekam chociaż zawsze mogło być lepiej . Mam nastawnik do czyszczenia bo wyskakuje mi 18 od początku jak kupiłem ale nie przeszkadza to w niczym podczas jazdy. Wszystko poustawiane ,wyregulowane ,filtry i olej wymieniane na czas. Za czyszczenie chce pompiarz 350 zł . Ale jakoś mam obawy że jak to ruszy to zaraz bedzie cos do wymiany i będą wieksze koszta . I wolę jezdzic jak jeżdżę . Chociaż zawsze myślę złe myśli a nie jes tak zle. A spalanie może jeszcze by spadło. Ja nie zabieram się za to bo się nie znam na pompach ,regulacjach itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 witam. jestem po wymianie termostatu i pluję sobie w brodę , że tak późno bo w porównaniu do wskazań temperatury jakie są po wymianie to nigdy mi nie dogrzewał , a przecież komputer też ustala dawkę na podstawie temperatury silnika a co za tym idzie jak jest niedogrzany to ta dawka jest większa, zalałem teraz pod korek i sprawdzę jak wyjdzie spalanie. Wg wskaźnika ze sprawnym termostatem temperatura powinna być mniej więcej w połowie skali jeśli ktoś ma znaczną odchyłkę proponuje się nie zastanawiać i wymienić termostat, teraz mam w aucie ciepło jak w domu. Moja sugestia jest taka , że proponuję razem z wymianą rozrządu wymieniać termostat , koszt ok 50 zł a będzie pewność że silnik będzie miał odpowiednią temperaturę. Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem ale jak teraz będę komuś robił rozrząd to będę proponował też wymianę termostatu, bo czasem jest on pod rozrządem i odnowa trzeba zwalać pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.