Gość skoczekx Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 witam, mam od niedawna almerę tino 1.8 i w związku z tym chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań: 1. muszę wymienić przednie amortyzatory - czy monroe są ok, czy lepsze będą kayaba? a może jakieś inne? 2. olej do silnika 5w50 mobil 1 jest ok? 3. jakich świec używacie? 4. jaki płyn do wspomagania? 5. jaki akumulator polecacie? 6. jaki płyn do chłodnicy? 7. zabezpieczaliście podwozie przed korozją? 8 jakie tarcze i klocki na przód? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 (edytowane) mam od niedawna almerę tino 1.8 i w związku z tym chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań: 1. muszę wymienić przednie amortyzatory - czy monroe są ok, czy lepsze będą kayaba? a może jakieś inne? 2. olej do silnika 5w50 mobil 1 jest ok? 3. jakich świec używacie? 4. jaki płyn do wspomagania? 5. jaki akumulator polecacie? 6. jaki płyn do chłodnicy? 7. zabezpieczaliście podwozie przed korozją? 8 jakie tarcze i klocki na przód? Odpowiem to co wymieniałem lub słyszałem. 1. Ponoć Kayaby są lepsze 2. Olej wg producenta powinien być max 10W/40 czyli półsyntetyk!!! i ja taki leję i od początku serwis taki lał (wg książki serw.)Używam naszego Lotosa i myślę że jest OK, chwilami mam wrażenie że płaci się tylko za nazwę/markę. Jak miałem od nowości Poldka(1 autko)to laliśmy Castrol GTX jakiś tam (full wypas minerał) może to coś dało bo za 15 lat jazdy nigdy nie wziął oleju ale tak gdzieś ostatnie 5 lat laliśmy też Lotosa bo Castrol zaczął się jakiś inny robić (lany już w Polsce ) Olej ma spełniać zalecane normy i koniec kropka! 3. Świece dałem NGK i to koniecznie wymień bo jak są słabe to stracisz cewkę - ja tu szukam przyczyn uszkodzenia mojej, świece: 54 zł cewka: po super cenie nowa 410zł 4. Płynów jeszcze nie wymieniałem bo były nowe a autko mam 1,5 roku 5. Akumulator nie uwierzycie ale mam oryginał zwykłego białego Boscha o wartości ...... 37Ah i daje radę (powinien być ok.60-65 Ah) w zeszłą zimę spoko. Niemiec w komisie musiał wymienić bo stary padł (autko chwilę stało) to wziął łajza przełożył z innego prawie nowy ale malutki. Ponieważ robię raczej (oprócz wakacji) krótkie dystanse może to być na plus bo taki mały jest w stanie się doładować. 6. Klocki też nie wymieniałem ale w końcu muszę rozebrać bo popiskuja czasami (mech zerkał przy zmianie kół i mówił że jeszcze są ) 7. Korozja jak masz gdzie to zrób mi się nie podobają niektóre fragmenty podwozia (tylko rudy nalocik ale zawsze)no i ruda jest na wewn. fragmentach klapy silnika-tu zabezpieczyłem. Ale nawet jak poleci to wymienić będzie w miarę łatwo. o podłogę trzeba dbać!!! Edytowane 24 Listopada 2009 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 mam od niedawna almerę tino 1.8 i w związku z tym chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań: 1. muszę wymienić przednie amortyzatory - czy monroe są ok, czy lepsze będą kayaba? a może jakieś inne? 2. olej do silnika 5w50 mobil 1 jest ok? 3. jakich świec używacie? 4. jaki płyn do wspomagania? 5. jaki akumulator polecacie? 6. jaki płyn do chłodnicy? 7. zabezpieczaliście podwozie przed korozją? 8 jakie tarcze i klocki na przód? ad1. Ja zalozylem na tyl gazowe KAYABY -tak poelcali mechanicy (500zl matetrialyu + 100zl robocizna) ad2. Olej lej taki jaki miales -jak miales 5W50 mobil1 to zalalbym tez takim pod warunkiem pewnego jego pochodzenia (oryginal) i pod warunkiem zenie bieze ani kropli. Jak bieze albo nie wiesz jaki byl wczesniej to lej 10W40 KONEICZNIE. ad5. wg mnie najtanszy ktory ma sensowna gwarancje i masz sprawdzonego dostawce (zaufany sklepik w miescie) i oczuwscie wazny jest prad rozruchu (mniej istotna jego pojemnosc) ad6. Polecam polecany wszedzie PRESTONE 7. Tak -ja zabezpeiczalem wszedzie podwozie i nadwozie bo w podwoziu miales slady rudej w miejscu laczenia sie blach (czesciowo hiszpanie nie zabezpieczyli antykorozyjnym podkladem albo tez odpadl po czasie), klapa tylna faktycznie podatna na rdze (od spodu od wewnatrz) 8. na przod zalozylem polecane wszedzie ATR /LUCAS (nie piszcza, cena przystepna i marka znana) ad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Dzięki za pomoc. Kupiłem jednak Monroe, bo za 2 zapłaciłem 600zł. Kayaby na przód to wydatek ok. 900-950zł, na tył są tańsze. Co do oleju, to chyba zaleję Mobilem 10w40, bo pewności, że nie brał nie mam, a przy przebiegu ponad 100 000 km półsyntetyk będzie chyba lepszym wyjściem... Świece kupię NGK. Płyn we wspomaganiu zostaje, bo podobno się go tylko dolewa, więc tylko doleje. Akumulator chyba kupię 54ah Centry albo Varta - prąd rozruchu 510A. Płyn do chłodnicy kupiłem Valvoline Maxlife (5l koncentrat). Klocki założe Lucasy. pozdrawiam i raz jeszcze dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Polecam konserwację profili zamkniętych fluidolem wtłaczanym sprężarką w warsztacie lub ewentualnie podobnym środkiem w sprayu. Otwiera się takie gumowe zatyczki w drzwiach i progach i się ładuje aż wyjdzie drugą dziurką. Fabryczne zabezpieczenie jest zwykle niewystarczające, a ubywa z czasem i jeśli bok był robiony to mogli zapomnieć lub zaniechać takiej konserwacji. Z punktu widzenia starszego auta jakie posiadam, które jest dobrze zabezpieczone od dołu polecam zawczasu posmarować barankiem mocowań zawiasów drzwi i klapy (w kombi i hatchbacku). W "sam naprawiam" odradzają zalewania samego koncetratu- ponoć jest mniej efektywne od mieszanki (w co zresztą trudno mi uwierzyć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 (edytowane) Traktorzystą jestem od roku , i w tym czasie za duzo nie zdziałałem (szczęściem nie musiałem): ad.1 - nie wiem jakie mam, jak wymieniane to przez poprzedniego właściciela ad.2 - tu w 100% zgadzam sie z przedmówcami, "trzymamy ciągłość zalewania tym samym olejem", i w myśl tego zalewam 10W40 Shell'a, bo właśnie takim był pojony od wyjazdu z salonu. Tu ciekawostka (już kiedyś wspominałem) w papierach dostałem broszurkę nissanowsko-shellowską, gdzie wskazanym dla Tino olejem jest 10W60, a 10W40 jest tylko opisany "przy gwiazdce", jako również spełniający wymogi. ad.3 - podobnie jak w ad.1, lecz niedługo czeka mnie wymiana to dam znać ad.4 - podobnie jak w ad.1, i przy potrzebie wymiany spojrzałbym w instrukcję ad.5 - akuratnie na przełomie wiosna/lato wymieniałem, zapytałem w ASO, wskazali 47A/h, a ja frajer-pompka, demontując stary-padły nie spojrzałem na jego parametry, i kupiłem Centrę 47A/h (jakiś wzmocniony, i 3lata gwarancji), nie pomnę prądu rozruchu, ale wiem już że, za mały zarówno prad, jak i akumulator - po zakupie, z netu zciągnąłem rozpiskę Centry i dla Tino wskazana jest jakaś 50-tka, z wyższym prądem rozruchu, dodatkowo zalecenia Centry potwierdziła moja żonka, ona jeździła na starym aku, i po zmianie stwierdziła, że kręci, ale jakby słabiej. ad.6 - podobnie jak w ad.1, czyli to dopiero przede mną ad.7 - nie, nie mam jak sprawdzić co tam pod spodem sie dzieje, więc zobaczę gdy będę na przegladzie, który mnie czeka, wtedy zadecyduję ad.8 - podobnie jak w ad.1, z tym że mam nówki, niedługo przed sprzedażą były wymieniane Pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Wszystko o czym pisałem powyżej oprócz akumulatora już wymieniłem. Po wymianie amorków różnica jest ogromna. Prawy był całkowicie zużyty (wyciek oleju, porwana guma), lewy jeszcze nie był najgorszy, ale jak wymieniać to lepiej komplet od razu. Olej zalany półsyntetyk 10w40 mobil. Mam nadzieję, ze nie będzie go ubywać. Co do świec-okazała się, że pod jedną był olej, więc do wymiany poszły wszystkie uszczelki pod świecami. Chłodnica zalana koncentratem valvoline. Olej w skrzyni nie był najgorszy, ale zalany jest durablend 75w90. Spód zabezpieczony fluidolem wtłoczonym sprężarką. klocki nowe lucasy, ale przy następnej wymianie trzeba też wymienić tarcze... mam pytanie dotyczące akumulatora-w spadku po poprzednim właścicielu mam aku 47ah 420a-prawdopodobnie to jest wytwór nissanowski, bo ma na wierzchu "made in uk",a poza tym żadnych oznaczeń producenta. auto zapala na dzień dzisiejszy, ale niekiedy gdy stoi dłużej trzeba trochę pokręcić. obawiam się, że jak przyjdą mrozy, to może być z nim problem. czy nie wydaje się Wam, że trochę za mały jest prąd rozruchowy? zastanawiam się czy nie kupić 55ah 600a centra futura.co byscie zrobili na moim miejscu?[/size][/size] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Sytuacje widziałbym tak, jeżeli między moją 47Ah Centrą Futurą nie ma innej 50-tki Centry Futury, to wskazana przez Ciebie powinna być tą zalecaną przez Centrę do Tino. Bo jak pamiętam, to jakaś 50-tka z futury (a nie innego typu/rodzaju) była właśnie zalecana w broszurce centrowskiej. Dla pewności/sprawdzenia, zciagnij sobie (powinna być w PDF'ie) ze strony Centry rozpiskę/tabelkę z autami i przeznaczonymi do nich aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Na stronie Centry jako odpowiedni do Tino z silnikiem 1.8 widnieje przy futurze oznaczenie CA602, czyli 60Ah 600A, więc jest b. duża różnica między montowanym w fabryce akumulatorze 47ah a w/w... Podobno (tak twierdzą Panowie z ASO) do Tino powinno się wkładać nic większego niż 52ah o zbliżonym do 600a prądzie rozruchowym... Jesteś zadowolony z futury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 (edytowane) witam, mam od niedawna almerę tino 1.8 i w związku z tym chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań: 1. muszę wymienić przednie amortyzatory - czy monroe są ok, czy lepsze będą kayaba? a może jakieś inne? 2. olej do silnika 5w50 mobil 1 jest ok? 3. jakich świec używacie? 4. jaki płyn do wspomagania? 5. jaki akumulator polecacie? 6. jaki płyn do chłodnicy? 7. zabezpieczaliście podwozie przed korozją? 8 jakie tarcze i klocki na przód? pozdr 1. 900zł? u mnie za 600 bym miał KYB a tak tylko Monroe. 2. Valvoline/Mobil 1 - jeśli jesteś pewien co było wcześniej lej to samo (klasa, 5W-50 to syntetyk o dużej lepkości, jak często wóz pałujesz, jak nie wystarczy 5w-40 lub 30 nawet) 3. NGK zimne 6 będą ok. 7. Kiedyś używałem Bolla, ale teraz polecam Noxudol/Waxoyl. Trochę kosztuje, ale robi robotę. Boll'a trzeba mieszać bo pęka. 8. Tarcze TRW, klocki Akebono/Ferrodo Premier/Kashiyama. pozdro Edytowane 2 Grudnia 2009 przez NadiR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 (edytowane) Na stronie Centry jako odpowiedni do Tino z silnikiem 1.8 widnieje przy futurze oznaczenie CA602, czyli 60Ah 600A, więc jest b. duża różnica między montowanym w fabryce akumulatorze 47ah a w/w... Podobno (tak twierdzą Panowie z ASO) do Tino powinno się wkładać nic większego niż 52ah o zbliżonym do 600a prądzie rozruchowym... Jesteś zadowolony z futury? Ogólnie jestem zadowolony z tej "małej futurki", kręci bezproblemowo za każdym razem, od jednego przekręcenia. Ma też juz za sobą niemalże całkowite rozładowanie (autko zostawione na światełkach), po którym trzeba było odpalić po kablach od innego auta. Po tym incydencie miałem wziąść futurkę na noc do domu podpiac pod prostownik, ale jakoś nie miałem czasu, no i, że odpala bezproblemowo, to nie miałem przymusu, to i tak zostało. Niemniej myślę, że jednak jest za słaby, bo żonka stwierdziła że kręci nieco dłużej niż poprzednik. Trzeba też zaznaczyć, że moja futurka została zakupiona w okresie wiosenno-letnim br, więc nie wiem jak sie będzie zachowywać, gdy przyjdzie zima, i chwycą mrozy. W planach mam kupno mocniejszego, ale to tez zależy co zima przyniesie. Sprawdzę, jeszcze swoje sasoby dyskowe, może została mi rozpiska z czasu, kiedy kupowałem swoją futurkę, to zweryfikowałbym to, z tym co Tobie Centra wskazała. Co by mi jednak nie wyszło, to przy wskazaniach uzyskanych przez Ciebie z ASO, zdecydowałbym się, i jesli przyjdzie mi wymieniać, to wybiorę zakup wskazanej przez Ciebie Futury 55Ah 600A - bo prąd taki jak wskazali w ASO, a różnica 3Ah, to nie różnica 13Ah jak w przypadku tego, co wskazała Ci Centra. Dopisano 03/12/2009 No dobra, sprawdziłem, mam "stary" katalog Centry "2006/2007", i faktycznie Centra przewiduje dla Tino w benzynie 1.8/2.0, akumulatory 62Ah. W moim katalogu wskazane są akumulatory: CF04 - Centra Futura 62Ah 640A, i CP12 - Centra Plus 62Ah 540A. Jednak, jak już wspomniałem wcześniej, ze względu na wskazania z ASO, osobiście wybrałbym tą 55-kę czyli CF06 - Centra Futura 55Ah 600A. Edytowane 3 Grudnia 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dauser21 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) witam jaki płyn do wspomagania? Tino 1.8 benzyna, 2004, automat Edytowane 9 Maja 2015 przez dauser21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Wchodzi około litra, Olej ATF zgodny ze specyfikacją Dextron III. Chyba, że masz nieszczelności, to zalej nieco gęstszy Dextron 2. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majki_wi Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) witam, mam od niedawna almerę tino 1.8 i w związku z tym chciałbym uzyskać odpowiedź na kilka pytań: 1. muszę wymienić przednie amortyzatory - czy monroe są ok, czy lepsze będą kayaba? a może jakieś inne? 2. olej do silnika 5w50 mobil 1 jest ok? 3. jakich świec używacie? 4. jaki płyn do wspomagania? 5. jaki akumulator polecacie? 6. jaki płyn do chłodnicy? 7. zabezpieczaliście podwozie przed korozją? 8 jakie tarcze i klocki na przód? pozdr 1. ja mam kayaby i śmigają już drugi rok jest dobrze 2 olej jakim zalewam tinusia to valvoline 10w40 3. świece boscha fakt ze mam diesla 4. wspomaganie to ATF parametrami identycznymi jak z dextron III takim mam zalane 5. Futura 6 płynu - nie pamiętam 7.koniecznie środek zabezpieczający profile zamknięte w moim progi już pospawane... wiec progi, doły w drzwiach i klapie bagażnika, dolna cześć pasa przedniego, oraz tył pod zderzakiem 8. ja przód do TRW i klocki i tarcze. Pozdrawiam Majkel Edytowane 10 Maja 2015 przez majki_wi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.