Gość clooks Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Przerabiane kilak razy, lecz nic ciekawego nie znalazlem. Chcialbym podniesc moja almere z tylu. Jest dziwnie niesymetrycznie ulozona,i nie chodzi tu konkretnie o moj samochod, tylko kazde n15. Pytanie brzmi, jak najmniejszym kosztem to poprawic? Od jakiego auta bd pasowac sprezyny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Obniż z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Przod jest wlasnie wg mnie idealnej wysokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muchamati2 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Ludzie obnizają a ty bedziesz podnosił??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berlov Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Mam dokładnie ten sam problem. Z almery i tak sportowego samochodu się nie zrobi a wyższe zawieszenie przy naszych poligonach zamiast dróg na pewno by się przydało. Przerabiał już ktoś ten problem ze strony praktycznej ? Wymieniłem już specjalnie w tym celu tylne sprężyny na standardowe ( mam wersje sr , więc była niższa od serii ) ale zbyt wiele to nie dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Mam dokładnie ten sam problem. Z almery i tak sportowego samochodu się nie zrobi (...) Polemizował bym. Wkładasz silnik SR20DET na przykład albo nawet SR20DE obnizasz troche zawieszenie, utwardzasz zakładasz szerokie kapice na lekkich felgach i już masz autko do amatorskiego sportu idealne. Poza tym nie wiem o co wam chodzi z tym brakiem symetrii w almerach - że niby tył siedzi niżej?? Jeżeli macie taki problem to czas na kompleksowy remont tylnego zawieszenia. P.S. Ostatnio stałem w kolejce do myjni obok Subaru Forester i zderzaki kończyły nam się na tej samej wysokości (sprawdzone na oko) jedyne co zmniejszało moj prześwit w porównaniu do Subaru to belka tylnego zaiweszenia wiec naprawde nie rozumiem co i po co chcecie podnosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 (edytowane) Nie chodzi tu o obiektywna ocene sytuacji czy jest dobrze,za nisko czy za wysoko Jednemu sie podoba nizej, 2giemu nizej. Mieszkam w gorach, i im wyzej tym lepiej. Wiec jak sie za to zabrac? Tylko wymiana sprezyn ? Ale na jakie ? Chodzi tylko o tyl. Edytowane 25 Listopada 2009 przez clooks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 ja uważam że jeżeli masz oryginalne i jest za nisko to trzeba dobrać coś z innego modelu - nie ma zestawów podwyższających, do tego trzeba będzie tez dać dłuższe amortyzatory o większym skoku no a to zmiękczy zawieszenie i może moim zdaniem znacznie wpłynąc na prowadzenie się auta tzn je pogorszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Chodzi o podwyzszenie rzedu powiedzmy 2/3 cm. Z jakiego samochodu moglbym ich uzyc ? Jesli zmiekczy, to chyba dobrze, bo almerka ma twarde zawieszenie, nie na polskie drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berlov Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 ja właśnie zamontowałem nówki sprężyny i amorki z serii i w porównaniu z sr jest na pewno wyżej ale właśnie tych 2-3 cm brakuje. Poprzednio miałem mondeo i krawężniki i leśne dukty były niestraszne a almerą już nie raz zawadziłem o podłoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Chodzi o podwyzszenie rzedu powiedzmy 2/3 cm. Z jakiego samochodu moglbym ich uzyc ? Jesli zmiekczy, to chyba dobrze, bo almerka ma twarde zawieszenie, nie na polskie drogi. Nie wiem od jakiego więc nie powiem. To że zmiękczy to źle dla prowadzenia auta - zwłaszcza że zmienisz parametry zawiasu tylko jednej osi. ażeli piszesz że almera jest twarda to proponuję pojeździć hondą civic tak mniej więcej z 1999 roku No i jeżeli nie lubisz twardych zawieszeń to czemu kupiłeś japońskie auto? Nie lepiej było francuza było by miękko kanapowo i niestabilnie w zakrętach Nie wiem za bardzo Panowie o czym wy piszecie ze alma stoi za nisko - stoi przeciez wyżej niż większość nowych aut i to duzo wyżej. Troche niżej stoją sedany bo mają mniejsze koła chyba 13". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Ja proponuję przesiąść się na terenówkę! O ile z obniżeniem raczej problemu nie ma, to do podwyższenia raczej nie widziałem gratów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DezMond Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 No i jeżeli nie lubisz twardych zawieszeń to czemu kupiłeś japońskie auto? Moja alma jest miekka jak sam skur....., kupilem ja przy 68tys od jakiegos dziadka i watpie zeby cos w zawieszaniu majstrowal, mam nadzieje ze na wiosne sie wyrobie z wymiana zawiesznia, bo jezdze ponad rok i mnie .... strzela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Moja alma jest miekka jak sam skur....., kupilem ja przy 68tys od jakiegos dziadka i watpie zeby cos w zawieszaniu majstrowal, mam nadzieje ze na wiosne sie wyrobie z wymiana zawiesznia, bo jezdze ponad rok i mnie .... strzela Nie wiem jak to jest w N16 ale N15 są twarde. Może w N16 renalut stroiło zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Dobra, podajcie mi jakie sprezyny kupic i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Raczej nikt Ci nie poda takiej informacji bo nikt nie przeprowadzał takich nielogicznych zabiegów Na 90% jestem pewien że nie ma producenta który zrobił by sprężyny stawiające auto wyżej niż fabryka - zwłaszcza to auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Ale chodzi tu o sprezyny od innego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endriu1986 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 (edytowane) Wstaw po prostu nowe sprężyny do almery i amory Kayaby gazowe i Ci się podniesie tył w stosunku do tego co masz na starych na pewno. U ojca w lagunie jak wymieniliśmy 4 amory na kayaby gazowe, i sprężyny z przodu to wygląda przód jak terenówka:D aż za wysoko to wyszło, no ale już żadne krawężniki nie straszne i zrobiło się sztywno jakby to nie był francuz. Tył też się podniósł dość znacznie na kayabach gazowych, w lagunie belka skrętna więc nic więcej nie dało się zrobić, ale same Kayaby gazowe naprawdę podniosły tył. Wcześniej wsadziliśmy Recordy ze zintegrowanymi sprężynami jakiś wynalazek, ale mimo że tył się podniósł, to szybko osiadł i prowadzenie było jakieś niepewne. Koszt może nie jest aż taki tani, ale inwestycja się odwdzięczy w pewności prowadzenia. A jak chcesz tanio, to możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych takie gumy co się wkłada między zwoje sprężyny, troche ci to usztywni tył, jak wsadzisz ze 2 albo 3 w każdą sprężyne, to moze nawet minimalnie się uniesie. Edytowane 27 Listopada 2009 przez Endriu1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Wymienilem sprezyny na nowe i podniosło sie moze z 1cm. I wlasnie tych 3/4cm brakuje. Mechanik mowil mi ze na sprezynach tego nie da sie zrobic bo sprezyna przy montazu jest sciskana tymi elementami mocujacymi. JA widze jednp rozwiazanie-dłuższy amortyzator, albo wydłużenie jego górnego gwintu. Ale nie wiem jak to technicznie bedzie mozliwe. Ale mam zamiar przy tym pogrzebać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Sprezyny mozna dac inne wtedy sie podniesie ale skok amortyzatora bedzie mniejszy wiec z tym tez pasowalo by cos zrobic. Ja wymienialem przod po tym jak fabryczna po 140tys km pekla i nic sie nie zmienilo, nadal stoi beznadziejnie nisko robiac klopot kierowcy przed kazdym progiem zwalniajacym. (n16) Oprocz tego ze stoi nisko to uwazam ze z uwagi na duza mase rowniez mocno sie ugina (np. na wspomnianych progach zw.) i w moim przypadku to jest glowna przyczyna czestego wadzenia spodem glownie na nowej konstrukcji progach zwalniajacych i na niespelniajacych zadnych normprogach z kostki brukowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Panowie... auta seryjnie są tak dobrane aby był rozsądek pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem oraz dobrane pod względem konstrukcyjnym. Tak tak... podnieś ją... Zobaczymy o ile ucierpi komfort i jak Ci będzie wlec d**e na zakrętach... Jeszcze wspomnisz moje słowa Poza tym przerabiając zawieszenie róbmy to kompleksowo, a nie pół środkami i pół rozwiązaniami, jedno tak drugie tak... Sprezyny mozna dac inne wtedy sie podniesie ale skok amortyzatora bedzie mniejszy wiec z tym tez pasowalo by cos zrobic. Ja wymienialem przod po tym jak fabryczna po 140tys km pekla i nic sie nie zmienilo, nadal stoi beznadziejnie nisko robiac klopot kierowcy przed kazdym progiem zwalniajacym. (n16) Oprocz tego ze stoi nisko to uwazam ze z uwagi na duza mase rowniez mocno sie ugina (np. na wspomnianych progach zw.) i w moim przypadku to jest glowna przyczyna czestego wadzenia spodem glownie na nowej konstrukcji progach zwalniajacych i na niespelniajacych zadnych normprogach z kostki brukowej. N16 seria ma problem z progami?! Jaja sobie robisz?! Auto wysokie jak cholera i nie takie rzeczy się przejeżdża, tylko trzeba myśleć a nie przepitolić się na 3. I uwierz mi że wiem co mówię bo sam śmigam obniżonym całą zimę i jakoś żyje... Tyra czasami osłonami przy wyprzedzaniu i na 15" na niektórych drogach ale nigdy nie miałem problemów gdziekolwiek wjechać, a tym bardziej na zdrowej serii. Edytowane 28 Lutego 2013 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Od 160tys km jeżdżę tym samochodem, na fabrycznych 15' w zasadzie każdy normalny próg to mus zwolnienia do zera, przejazd z dozwoloną prędkością 20km/h przez próg podrzutowy jest niewykonalne, bez walenia wydechem. N16 1.8 w miare pusta w środku stoi ok. 21cm nad ziemią od progu + wydech i belka środkowa wiszą dużo niżej. To nie jest wysoko. Wysoko to stoi np. Punto II, idealne do małopolskiego miasta, jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby były problemy z szuraniem spodem. Edytowane 28 Lutego 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bosman70 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Od 160tys km jeżdżę tym samochodem, na fabrycznych 15' w zasadzie każdy normalny próg to mus zwolnienia do zera, przejazd z dozwoloną prędkością 20km/h przez próg podrzutowy jest niewykonalne, bez walenia wydechem. N16 1.8 w miare pusta w środku stoi ok. 21cm nad ziemią od progu + wydech i belka środkowa wiszą dużo niżej. To nie jest wysoko. Wysoko to stoi np. Punto II, idealne do małopolskiego miasta, jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby były problemy z szuraniem spodem. Też miałem problem z niskim tyłem, skończyła się nawet regulacja reflektorów, na razie założyłem gumy gr.30mm, jest przez to ciut twardszy ale przynajmniej się trochę wyprostował, latem spróbuję coś kombinować, albo dłuższe sprężyny, albo dystans pod mocowanie. Wiadomo że większość obniża zawieszenia, ja jednak wolę wyższe, a na terenówkę mnie nie stać, poprzednio jeździłem cienkim na wysokich 13-kach i na sprężynach z Golfa, fakt że się bujał, ale dziury mu były niestraszne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 U mnie jest mw. rowno przod z tylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) najlpeszy paradoks jest w tym ze mierząc od progów do podłoża wysokosc sie zgadza-jest taka sama, ale patrząc po nadkolach to widac jakby duupa siedziała Edytowane 1 Marca 2013 przez kaziu588 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.