Gość pelee Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam, mam problem z podobno ECG tym od spalin co jest w wydechu.Swieci sie czasem kontrolka na konsoli taka na dole zegarów pomarańczowa jakby "para wychodzaca" i samochodzik jezdzi do 60 km max i 1500 obrotów. po wyłaczeniu silnika gasnie czasami za pierwszym razem czasem trzeba sie zatrzymac kilka razy. W serwisie powiedziano mi ze nie moga okreslic co sie dzieje tego jak nie ma problemu non stop i to moze sie dziac jak sie robi tylko miasto i sie zamula samochodzik ale ja nie daje mu powodów do tego. POMOCY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymansky Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam, mam problem z podobno ECG tym od spalin co jest w wydechu.Swieci sie czasem kontrolka na konsoli taka na dole zegarów pomarańczowa jakby "para wychodzaca" i samochodzik jezdzi do 60 km max i 1500 obrotów. po wyłaczeniu silnika gasnie czasami za pierwszym razem czasem trzeba sie zatrzymac kilka razy. W serwisie powiedziano mi ze nie moga okreslic co sie dzieje tego jak nie ma problemu non stop i to moze sie dziac jak sie robi tylko miasto i sie zamula samochodzik ale ja nie daje mu powodów do tego. POMOCY To jest DPF - diesel particulate filter , czyli po naszemu Filtr Cząstek Stałych Trzeba auto przegonić dość dobrze w instrukcji pisze dokładnie ,co i jak . Ogólnie auto ma dostać w "palnik" na kilku kilometrowym odcinku (najlepiej autostrada lub inna prosta kilkukilometrowa) ,aby syf w owym filtrze usunąć. Reasumując: Auto źle użytkowane = za słabo ,mało dynamicznie jeżdżone na syfiastym paliwie lub dodatkowo nie taki olej w silniku. Przegonić auto , zalać dobrego paliwa nie oszczędzać na nim !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TripleX Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Też miałem ten problem ale został rozwiązany: 1) Dobre Paliwo -Tylko VPower Diesel 2) Olej Nissana dla DPF 3) Ciężka, oj ciężka stopa na Trasie :] W ASO gdzie się serwisuję powiedzieli, iż eksperymentowali z różnymi olejami Shell/Castol itd (nawet te 'nisko pyłowe') ale klienci przestali przyjeżdżać na reklamacje dopiero po zastosowaniu tych 'specjalnych', mam gdzieś f-vat -był drogi ale puki co nie mam problemu .. w Każdym razie w aucie mam jeszcze go trochę ma takie zielone DPF Pytam się więc gości "Jaki związek ma olej do spalin?" -Obiecali że sprawdzą/dowiedzą się do następnej wizyty ale przyznam że problem się więcej nie powtórzył. P.S. na f-vat mam taki tytuł: "ACEA C3 LOW ASH HTHS 5w40" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pelee Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Masz faktycznie racje co do tego DPF ale tylko do tego bo nie oszczedzam tego samochodu nic a nic i max obroty tez widzi czesto, moze jest jakis problem bo to automat jest.Własnie jak jezdze nie podkrecajac go na obrotach to niema tego problemu i nawet po 300km. A wracajac do oleju to wydaje mnie sie to absurdalne i normalne nabijanie klienta i targanie kasy z jego kieszeni bo pomyslmy jak spaliny maja wpływ na olej i odwrotnie to tak jak by powiedzieli ze musisz powietrze w kolach u nich nabijac by spalał 8 l/100km. Gadalem z jednym mechanikiem "znachorem" i powiada ze mozna to waryjactwo wywalic z wydechu za pomopca psilnego cisnienia a inny ze te czujniki co sa na wydechu mozna przeczyscic. Ciekawe co?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymansky Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Masz faktycznie racje co do tego DPF ale tylko do tego bo nie oszczedzam tego samochodu nic a nic i max obroty tez widzi czesto, moze jest jakis problem bo to automat jest.Własnie jak jezdze nie podkrecajac go na obrotach to niema tego problemu i nawet po 300km. A wracajac do oleju to wydaje mnie sie to absurdalne i normalne nabijanie klienta i targanie kasy z jego kieszeni bo pomyslmy jak spaliny maja wpływ na olej i odwrotnie to tak jak by powiedzieli ze musisz powietrze w kolach u nich nabijac by spalał 8 l/100km. Gadalem z jednym mechanikiem "znachorem" i powiada ze mozna to waryjactwo wywalic z wydechu za pomopca psilnego cisnienia a inny ze te czujniki co sa na wydechu mozna przeczyscic. Ciekawe co?? pozdrawiam To zobacz jak spaliny mają wpływ na olej , zalej świeżym ,odpal i zobacz jaki ma kolor przed a potem po ( dla porównania w benzynie tak szybko nie zmienia koloru ). Olej musi być ACEA C3 = niskopopiołowy , żaden inny bo zatka DPF i nie ruszysz z miejsca. Zalej Castrol Edge 5W-30 i na pewno będzie OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.