Gość jacekb Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Jak zanurkujesz pod deskę rozdzielczą od strony kierowcy, to kierując wzrok w stronę kolumny (tam gdzie radio i sterowanie nawiewem) to zobaczysz cięgna od systemu nadmuchu - interesuje Cię zwłaszcza jedno - mniej więcej w połowie wysokości, zamocowane takim dziwnym białym plastikiem. Pozmieniaj kierunek nawiewu (na gorącym silniku) - u mnie było tak, że ze środkowego leciało zimne, chyba że dałeś nawiew na twarz. Cięgno o którym pisałem powyżej steruje klapkę, która odpowiedzialna jest za zamykanie dopływu powietrza z zewnątrz (w nowszych Nissanach - koło środkowego nawiewu jest pokrętło ciepło/zimno - steruje właśnie taką klapką).Mocowanie cięgna umożliwia jego regulację (otwarcie klapki zależne jest od kierunku nawiewu: twarz/nogi/szyba) za pomocą plastikowego mocowania - ja ustawiłem tak, że cały czas jest zamknięte - od razu czuć zmianę. Nie powinno Ci to zająć więcej niż 10min (ja by to przeanalizować rozkręciłem pół wnętrza). [ Dodano: Sro 16 Sty, 2008 23:22 ] Jak zanurkujesz pod deskę rozdzielczą od strony kierowcy, to kierując wzrok w stronę kolumny (tam gdzie radio i sterowanie nawiewem) to zobaczysz cięgna od systemu nadmuchu - interesuje Cię zwłaszcza jedno - mniej więcej w połowie wysokości, zamocowane takim dziwnym białym plastikiem. Pozmieniaj kierunek nawiewu (na gorącym silniku) - u mnie było tak, że ze środkowego leciało zimne, chyba że dałeś nawiew na twarz. Cięgno o którym pisałem powyżej steruje klapkę, która odpowiedzialna jest za zamykanie dopływu powietrza z zewnątrz (w nowszych Nissanach - koło środkowego nawiewu jest pokrętło ciepło/zimno - steruje właśnie taką klapką).Mocowanie cięgna umożliwia jego regulację (otwarcie klapki zależne jest od kierunku nawiewu: twarz/nogi/szyba) za pomocą plastikowego mocowania - ja ustawiłem tak, że cały czas jest zamknięte - od razu czuć zmianę. Nie powinno Ci to zająć więcej niż 10min (ja by to przeanalizować rozkręciłem pół wnętrza). mam do Cibie pytanie: - czy po tej "operacji" o, której piszesz powyżej - jak masz ustawione kierunek nawiewu na inny niż na twarz np na nogi lub na szybę to czy wtedy leci z środkowej kolumny ciepłe powietrze???? - sorry ale nie mogę się z Twojego postu tego doczytać ! pozdrawiam nissomaniaków i Ciebie w szczególności!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 mam do Cibie pytanie: - czy po tej "operacji" o, której piszesz powyżej - jak masz ustawione kierunek nawiewu na inny niż na twarz np na nogi lub na szybę to czy wtedy leci z środkowej kolumny ciepłe powietrze???? - sorry ale nie mogę się z Twojego postu tego doczytać ! pozdrawiam nissomaniaków i Ciebie w szczególności!!! Raz jeszcze: Inżynierowie z Nissana wymyślili to tak, że niezależnie od tego jak ustawisz nawiew(twarz,nogi,szyba), środkowymi otworami ma się dostawać "swieże" (pewnie przechodzące tylko przez filtr) powietrze. Jednakże auta sprzedawane są w różne części świata ilość tego świeżego powietrza musi być regulowana - w starszych modelach ilość jest "na stałe" a w nowszych masz dodatkowe pokrętło. Po zabiegu, który opisałem ze środkowego nawiewu nie leci powietrze z zewnątrz (klapka sterująca dopływem powietrza jest tak "skonfigurowana", że jest cały czas zamknięta). Zatem jak dam nawiew na szybę, to leci tylko na szybę, jak na nogi to tylko na nogi... generalnie.... bo jak zobaczysz w instrukcji serwisowej auta (linki na forum - to po angielsku) - w ustawieniu "szyba" trochę powietrza leci przez boczne nawiewy i przez środek. To co wyeliminowałem tą operacją, to uniemożliwiłem powietrzu z zewnątrz (które omija nagrzewnicę) dostanie się do ciepłego wnętrza. [ Dodano: Czw 17 Sty, 2008 13:23 ] mam do Cibie pytanie: - czy po tej "operacji" o, której piszesz powyżej - jak masz ustawione kierunek nawiewu na inny niż na twarz np na nogi lub na szybę to czy wtedy leci z środkowej kolumny ciepłe powietrze???? - sorry ale nie mogę się z Twojego postu tego doczytać ! pozdrawiam nissomaniaków i Ciebie w szczególności!!! Raz jeszcze: Inżynierowie z Nissana wymyślili to tak, że niezależnie od tego jak ustawisz nawiew(twarz,nogi,szyba), środkowymi otworami ma się dostawać "swieże" (pewnie przechodzące tylko przez filtr) powietrze. Jednakże auta sprzedawane są w różne części świata ilość tego świeżego powietrza musi być regulowana - w starszych modelach ilość jest "na stałe" a w nowszych masz dodatkowe pokrętło. Po zabiegu, który opisałem ze środkowego nawiewu nie leci powietrze z zewnątrz (klapka sterująca dopływem powietrza jest tak "skonfigurowana", że jest cały czas zamknięta). Zatem jak dam nawiew na szybę, to leci tylko na szybę, jak na nogi to tylko na nogi... generalnie.... bo jak zobaczysz w instrukcji serwisowej auta (linki na forum - to po angielsku) - w ustawieniu "szyba" trochę powietrza leci przez boczne nawiewy i przez środek. To co wyeliminowałem tą operacją, to uniemożliwiłem powietrzu z zewnątrz (które omija nagrzewnicę) dostanie się do ciepłego wnętrza. [ Dodano: Czw 17 Sty, 2008 13:23 ] mam do Cibie pytanie: - czy po tej "operacji" o, której piszesz powyżej - jak masz ustawione kierunek nawiewu na inny niż na twarz np na nogi lub na szybę to czy wtedy leci z środkowej kolumny ciepłe powietrze???? - sorry ale nie mogę się z Twojego postu tego doczytać ! pozdrawiam nissomaniaków i Ciebie w szczególności!!! Raz jeszcze: Inżynierowie z Nissana wymyślili to tak, że niezależnie od tego jak ustawisz nawiew(twarz,nogi,szyba), środkowymi otworami ma się dostawać "swieże" (pewnie przechodzące tylko przez filtr) powietrze. Jednakże auta sprzedawane są w różne części świata ilość tego świeżego powietrza musi być regulowana - w starszych modelach ilość jest "na stałe" a w nowszych masz dodatkowe pokrętło. Po zabiegu, który opisałem ze środkowego nawiewu nie leci powietrze z zewnątrz (klapka sterująca dopływem powietrza jest tak "skonfigurowana", że jest cały czas zamknięta). Zatem jak dam nawiew na szybę, to leci tylko na szybę, jak na nogi to tylko na nogi... generalnie.... bo jak zobaczysz w instrukcji serwisowej auta (linki na forum - to po angielsku) - w ustawieniu "szyba" trochę powietrza leci przez boczne nawiewy i przez środek. To co wyeliminowałem tą operacją, to uniemożliwiłem powietrzu z zewnątrz (które omija nagrzewnicę) dostanie się do ciepłego wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarosław Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam i pytam;jak w wielu Nissanach i ja mam urwaną dżwignię od regulacji obiegu powietrza wewn/zewn.Parowanie szyb to katorga.Jak zrobić aby na pewno był otwarty obieg zewn.Parkuję pod chmurką więc proszę o najprostszy i najszybszy sposób gdzie co i jak.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmas Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 [Parkuję pod chmurką więc proszę o najprostszy i najszybszy sposób gdzie co i jak.Pozdrawiam. Odkręcasz 2 śruby, potem 2 zatrzaski i wyjmujesz schowek. Po prawej widzisz dmuchawę, na górze widać będzie linkę, która steruje dźwignią do obiegu zewnętrznego - spróbuj ręką poruszać mechanizm, i "wepchnąć" klapę do środka - wtedy pewnie się odklei. Generalnie wyciągnięcie schowka daje w miarę komfotowy dostęp i umożliwia manipulacje - 10min i będzie naprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarosław Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cylo88 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 ja tez mam maly problem z ogrzewaniem jakos slabo grzeje a jak by tego bylo malo w trakcie jakiejs trazy wskazowka od ciepla dojdzie do polowy i nie raz zdazy sie ze opadnie do samego dolu a powietrze leci takie letnie moze ktos wie co sie z tym dzieje czyzby termostat i przy okazji gdzie on jest bo i tak mam nowy to mozna by bylo go wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luka5 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Witaj. Opiszę swój przypadek, kiedy walczyłem z tym samym tematem. Mam też N14 ale silnik 1,6 GA16 rocznik 94. Wymieniałem termostaty-nie pomogło a wskazówka zawsze trzymała się w granicach środka. Diagnozę przeprowadziłem w "chłopski sposób". Zdjąłem węże gumowe z króćców nagrzewnicy. Podłączyłem wąż ogrodowy i puściłem wodę. W jedną stronę przepływ był taki sobie a w drugą jeszcze gorszy. Podwiesiłem wężę i zalałem środkiem czyszczącym chłodnicę i pozostawiłem na czas dłuższy od wskazywanego w instrukcji. Powtórzyłem zabieg z wodą. W pewnym momencie woda przestała całkowicie przepływać przez nagrzewnicę a po chwili trysnęła z wielkim impetem. Jednak okazało się, że wraz z wodą wypłynął całkiem spory kawałek gumy i do tego nastąpił przeciek wewnątrz nadwozia. Wymontowałem nagrzewnicę (sporo roboty) i wiem na pewno! Cięgno otwierające klapy dopływu powietrz otwiera także zawór nagrzewnicy. Jest to proste ale żadko spotykane rozwiązanie. W miejscu mocowania plastikowego króćca do metalowej nagrzewnicy znajduje się gumowa uszczelka spełniająca dwa zadania: uszelnienie króćca i uszczelnienie przepustnicy takiej, jaką można spotkać w gażdym gaźniku. Wielokrotne zamykanie ogrzewania (powiedzmy wieloletnie) powoduje wycięcie gumy i zapchanie samego króća. Przepływ cieczy chłodzącej jest zamykany przez popsutą uszczelkę. Naprawa u speca od chłodnic kosztowała mnie 40zł. i polegała na założenie tejże właśnie uszczelki. Auto zaczęło grzać! (od tego wieloletniego fachowca wiem, że tylnko w Nissanie spotykał takie rozwiązania i mówił jeszcze, że nie ma sensu wymiana nagrzewnicy) Jeżeli pomogłem, to cieszę się bo sam potrzebuję pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaga Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 witam. Mój problem jest następujący: złamała mi się dźwigienka od regulacji temp w aucie. Teraz jest ustawione na max grzanie. Teraz zimą jest ok, ale przyjdzie lato i co wtedy? Jaka jest możliwość wyłączenia ogrzewania? Ta dźwigienka jest dosyć długa i złamała się gdzieś w środku, wydaje mi się, że sklejenie jej jest chyba niemożliwe. Czy miał ktoś podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.