Gość athi Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Moja primerka z 2003 ma juz przejechane 190 tyś, ma instalacje gazową ale niestety gaśnie równierz na bęzynie, czy to jest przyczyna zaworów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Człowieku, czy naprawdę nie zdajesz sobie sprawy, że na tak postawione pytanie nikt nie jest w stanie udzielić jakiejkolwiek sensownej odpowiedzi ????????!!!!!!!!! Jaki silnik, w jakich okolicznościach gaśnie a w jakich nie gaśnie, czy są jakieś inne nieprawidłowości, czy diagnostyka coś wykazuje itp ? "równierz na bęzynie" - Niektóre przeglądarki mają wbudowany słownik ortograficzny.... polecam na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArturG Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam. Mam podobny problem w swojej primerce 1.6 16V z instalacją gazową. 1,5 roku jezdziło sie nią ok, lecz od niedawna zaczeła zle zapalć gdzy rozgrzany jest silnik. Na wolnych obrotach slinik sie telepie aż czuć drgania w kieronicy. Byłem juz u trzech mechaników i nikt mi nie powiedział co jest przyczyną tego zjawiska. Podłanczany był też komputer do instalacji gazowej i nie wykazał błędu. Na bęzynie czy gazie jest tak samo-telepanie silnikiem i co kilkanaście sekund silnik pracując na wolnych obrotach przygasa ale nie gasnie. Gdy rano go zapalam to odpala dobrze ale też sie telepie silnik a gdy zaczynam jechać to szarpie po dodaniu gazu. Wymieniłem juz świece, przewody do swiec, kopółkę i paleć zapłonowy. Wyczyszczona została przepustnica i dalej nic. Proszę o rady co tam mogło sie zepsuć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Podłącz pod komputer od silnika a nie gazu i zobacz co powie. Pomierz kompresje na cylindrach i juz będziesz coś wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArturG Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Komputer podłączony do silnika tez nie wykazał błędu. Dodam ze po wykręceniu przez mechanika świec powiedział że jedna jest opalona i że moę to być spowodowane że do tego cylindra dostaje się lewe powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Komputer podłączony do silnika tez nie wykazał błędu. Dodam ze po wykręceniu przez mechanika świec powiedział że jedna jest opalona i że moę to być spowodowane że do tego cylindra dostaje się lewe powietrze Czy to jest równomierne, cykliczne telepanie, czy raczej nierówna praca ? Zacznij od tego, że gdy telepie wyłączaj po kolei po jednym cylindrze, stwierdzisz wówczas czy przyczyną jest zła praca jednego z cylindrów (jeśli po odłączeniu jednego z nich nic czy prawie nic sie nie zmieni w pracy silnika). Jeśli okaże się że tak samo silnik reaguje na wyłączanie każdego z cylindrów, to będzie oznaczało że jest jakiś problem "ogólny". Jeśli Ci szarpie i na benz i na gazie tak samo przy dodawaniu gazu, duże szanse że coś nie tak z przepływomierzem. Najlepiej podłączyć interfejs i sprawdzić odczyty sondy lambda w takim momencie, spróbować ręcznie wzbogacić albo zubożyć mieszanke i sprawdzić efekty. To na początek... Gdyby natomiast okazało się że problem jest z jednym z cylindrów to: zmierzyć kompresję, jeśli w tym jednym będzie za niska, zrobić próbę olejową, sprawdzić luzy zaworowe. Sprawdzić też czy jest dobra iskra na każdej ze świec (wykręcić je, położyć na "masie", kręcąc rozrusznikiem patrzeć czy każda porządnie iskrzy) Co to znaczy że jest jedna świeca opalona ? Ma nagar, czy przeciwnie jest jaśniejsza od pozostałych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.