Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] GTI Strzały w tłumiku a przyspieszony zapłon.


Gość p'xxl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że... na przyspieszonym zapłonie mam strzały w tłumiku. Fajne to ale przyspieszenie zapłonu miało zoptymalizować spalanie mieszanki a strzały raczej nie są tego dowodem. O co cho? Wcześniej się nie przysłuchiwałem. Nie wiem czy ten przyjemny dla ucha problem powstał ostatnio czy był wcześniej. Dodam, że wymieniłem świece i przewody: Świece Bosh 4 elektrodowe; Przewody NGK (wykluczam ponieważ na starych jest to samo) O co cho?

Edytowane przez p'xxl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że... na przyspieszonym zapłonie mam strzały w tłumiku. Fajne to ale przyspieszenie zapłonu miało zoptymalizować spalanie mieszanki a strzały raczej nie są tego dowodem. O co cho? Wcześniej się nie przysłuchiwałem. Nie wiem czy ten przyjemny dla ucha problem powstał ostatnio czy był wcześniej. Dodam, że wymieniłem świece i przewody: Świece Bosh 4 elektrodowe; Przewody NGK (wykluczam ponieważ na starych jest to samo) O co cho?

 

Zazwyczaj taki efekt wystepuje po opóznieniu zapłonu więc jezeli sam kręciłeś zapłonem to go pradopodobnie opózniłeś i niespalone paliwo dopala się w układzie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie występuje podobny efekt przy książkowo ustawionym zapłonie. Poprzedni właściciel wywalił katalizator pozostawiając puszkę. Zastanawiam się czy przyczyną nie jest właśnie brak kata lub ewentualnie za bogata mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem. Zastanawiałem się też czy to nie przez to, że leję dla spokojności ducha wachę 98 a zapłon mam na 17 stopni. Na przeglądzie pan stwierdził dużą zawartość węglowodoru w spalinach. To przez niedopalanie się paliwa. Czy może to być też wina sondy lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem. Zastanawiałem się też czy to nie przez to, że leję dla spokojności ducha wachę 98 a zapłon mam na 17 stopni. Na przeglądzie pan stwierdził dużą zawartość węglowodoru w spalinach. To przez niedopalanie się paliwa. Czy może to być też wina sondy lambda?

 

sprawdzał kolega tę sondę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

A jak sie sprawdza lambdę? Gdzieś na diagnostyce?

Właczasz zapłon i spinasz w gniezdzie od diagnostyki te same styki co przy sprawdzaniu błedów. Jak zacznie migac check engine to od razu odpalasz. Czekasz az silnik isiagnie optymalna temp. Wchodzisz na 2-2.2tys obrotow. I wtedy lampka od check powinna mrugnac przynajmniej 5 razy w przeciagu 10 sek. (moze wiecej).

 

Drugi sposob to wpinasz woltomierz do sondy i na odpalonym silniku powinno zmieniac sie napiecie (0-0.3)[V] i (0.6-1)[V]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że... na przyspieszonym zapłonie mam strzały w tłumiku. Fajne to ale przyspieszenie zapłonu miało zoptymalizować spalanie mieszanki a strzały raczej nie są tego dowodem. O co cho? Wcześniej się nie przysłuchiwałem. Nie wiem czy ten przyjemny dla ucha problem powstał ostatnio czy był wcześniej. Dodam, że wymieniłem świece i przewody: Świece Bosh 4 elektrodowe; Przewody NGK (wykluczam ponieważ na starych jest to samo) O co cho?

 

Jaka instalacja LPG - sekwencja czy mikser?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...