notek-a Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Dzięki za podpowiedzi, oczywiście sprawdzę filtr, ale najwcześniej w środę - wcześniej nie będę miał kiedy. Wolałbym oczywiście, żeby był to filtr niż sonda lambda. Na razie mogę dodać tylko kolejne spostrzeżenie - objawy pojawiają si.ę po rozgrzaniu silnika i kilka razy zdarzyło się, że potem znikają i silnik chodzi normalnie - równo. Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza - wygląda normalnie, nie ma śladów jakiegoś pyłu np. z blacharni. Dzisiaj samochód został podpięty pod komputer i wyszło, że to jednak sonda lambda - ta za katalizatorem. Acha, i jeszcze coś - w międzyczasie zaczęła palić się tez kontrolka "check engine". Po podpięciu błędy zostały wykasowane i kontrolka zgasła, ale już znowu się pali:( O kosztach i rezultacie naprawy napiszę już po. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lesiam Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Obawiam się, że niestety jest to sonda. Mialem identyczne objawy ( 40 tys przebiegu, silnik 1.4) jak opisujesz. Wymieniłem filtr, po 2 dniach było to samo i skończylo się na wymianie sondy. Przy okazji czy wzroslo Ci średnie spalanie? W moim przypadku tak o ok. 2 litry/100 ;-(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Spalanie średnie chyba nie wzrosło, ale patrzę tak na oko bo jeszcze nie tankowałem i nie zmierzyłem dokładnie. Oceniam to po wskazówce poziomu paliwa i przejechanych kilometrach oraz komputerze - choć ten troszeczkę chyba wariuje - czasem, w podobnych jak wcześniej okolicznościach, pokazuje jakby więcej, a czasem nawet mniej (po odłączeniu akumulatora - bo też tak eksperymentowałem, i przejechaniu około 1 km poza miastem pokazał średnie spalanie 16l, a po kilku następnych kilometrach spadło do 4l/100km:)) Dzisiaj zatankowałem do pełna i wyszło, że wcale nie pali więcej a przynajmniej drastycznych różnic nie ma. Sonda wymieniona - już kilka dni temu, ale nie pisałem, żeby sprawdzić czy wszystko ok. Sonda BOSCH, produkcji niemieckiej - koszt sondy to 500zł, dodatkowo dzoszła robocizna i diagnostyka komputerem - ale to już po znajomości. Wymieniłem też przy okazji świece (bo już przebieg 57 tys. km) na NGK platynowe (te które były fabrycznie to CHAMPIONy). Silnik pracuje już normalnie. Edytowane 25 Marca 2011 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Przebieg blisko 60 tys,to jeśli sie nie mylę czas na nowe świece.Wymieniałeś w serwisie?, warsztacie? ile płaciłeś za świeczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Dokładnie - wg książki to czas na świece - dlatego wymieniłem, ale nic im jeszcze nie było. Świeczki, tak jak i lambdę, wymieniałem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Same świece kosztowały po 48zł/szt. - po dużym rabacie. Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durex666 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam Trochę odświeżę temat . Objawy to szarpanie podczas jazdy do ok 3 tys obrotów , na biegu jałowym czasami zdarzy spadek do ok 600 po czym następuje skok do ok 1200 obrotów .Zauważyłem też zwiększone zużycie paliwa. Wszystko to dzieje się po rozgrzaniu silnika . Czy jest możliwy fakt iż przy np padniętej sondzie lambda nie zaświeci się kontrolka check engine ? Objawy mam identyczne jak kolega notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Może ,może,a jak masz zwiększone spalanie to w 90% to sonda.Czasami nawet diagnostyka na stanowisku nie wykaże,bo nie! i taka jej złośliwości uroda i juz Ale najprędzej jak możesz rób diagnostyke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durex666 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Jutro auto odstawiam do mechanika który ma też diagnostykę aczkolwiek wychodzi on z załozenia / i ne tylko on / że sonda jest tak delikatnym czujnikiem że błąd powinien wskoczyć . Swoją drogą kupując to auto miałem nadzieję że tego typu problemy mnie ominą . Zobaczymy co znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Respi Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam Trochę odświeżę temat . Objawy to szarpanie podczas jazdy do ok 3 tys obrotów , na biegu jałowym czasami zdarzy spadek do ok 600 po czym następuje skok do ok 1200 obrotów .Zauważyłem też zwiększone zużycie paliwa. Wszystko to dzieje się po rozgrzaniu silnika . Czy jest możliwy fakt iż przy np padniętej sondzie lambda nie zaświeci się kontrolka check engine ? Objawy mam identyczne jak kolega notek-a U mnie to była sonda a kontrolka "CHECK ENGINE" się nie zapaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Dla tego pisałem ,że ta sekutnica potrafi nieźle napsuć nerwów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durex666 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 No i stało sie tak jak myslałem . Po wyczyszczeniu przepustnicy problem pozostał .Mechanik stwierdził że skoro nie ma błędów to nie sonda .Czy serwis nissana będzie w stanie zdiagnozować mi sondę pomimo braku błędów ? Macie jakieś sprawdzone namiary w pobliżu Tarnowskich Gór ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 (edytowane) Trzeba podłączyć pod komputer consult i sprawdzić poszczególne elementy. Może to być np. przepływomierz lub czujnik wałka rozrządu, sonda itd. itd. Jeżeli znasz parametry serwisowe to można przepływomierz sprawdzić poprzez podpięcie pod ELM 327 i na laptopie podejrzeć wartości i porównać z serwisowymi. Gdybyś miał silnik 1.6 to moglibyśmy wymienić części ale niestety nie ma tak łatwo bo w moim jest inny osprzęt Tutaj wezmą od Ciebie dużo mniej niż w serwisie. http://www.maril.pl/ Pozdrawiam Edytowane 31 Stycznia 2013 przez rootmaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Mi w Marilu zdiagnozowali, a drugą "obudzili" bez wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Tak się zastanawiam czytając posty o awariach sond.Co prawda nie są one nagminne ale jednak się zdarzają i będą się zdarzać,bo przecież nasze bryczki mają już troszkę nakulane.I zastanawia mnie to czy nie warto po prostu zainwestować raz ,a solidnie w obydwie nowe sondy?Wiem,jest to dość kłopotliwy wydatek,ale czy mając zamiar jeździć jeszcze takim autkiem,nie inwestujemy w spokojną przyszlość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durex666 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 No i dojechałem do serwisu Marila skokami . Diagnoza.Wypadanie zapłonu spowodowane rozciagniętym łancuszkiem rozrządu . Do tej pory jestem w szoku !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Szok to dopiero będzie przy kasie.Nyski niestety z łańcuchami tak miewają.Dlatego ważny jest odpowiedni olej i "normalna" jazda w odpowiednim zakresie obrotów,by nie obciążać w imię kropelki paliwa ,całego układu.W notkach to i tak rzadkość,w stosunku do micry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Teraz sam już nie wiem, czy odpowiedni w tym przypadku to zalecany 5W30, czy może lepiej dobry 5W40 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Ranger,jak już to chodzi o "dół" Kiedyś przerabiałem temat organoleptycznie(n15) i panaceum okazał się 10w...zamiast 5w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 W sumie coś w tym może i jest. Wielu kolegów zgłaszało, że ASO na przeglądach zalało im 10W40. Może wyszli z założenia, że skoro sprawdziło się to w Micrach to i sprawdzi się w Note. Tylko cholerka szkoda lać do prawie nowego silnika półsyntetyk... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 W Niemczech też/zwłaszcza silnik 1.4.Są też w pełni syntetyczne 10 w(ja taki zalewałem do n15)Są do aut Bardzo wysilonych i to oleje drogie. np. http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_High_Mileage_10W-30.aspx http://www.mobiloil....age_10W-40.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 W Niemczech też/zwłaszcza silnik 1.4.Są też w pełni syntetyczne 10 w(ja taki zalewałem do n15)Są do aut Bardzo wysilonych i to oleje drogie. Ale raczej 10W60 lub 10W50. A tu mam wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Patrz wyżej Prawie każda firma takie ma.Mi aso zalewało właśnie 10w60 po awarii łańcucha na gwarancji=zeeero problemów(230kkm)A łańcuch padł przy 60kkm przy oleju 0w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durex666 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 (edytowane) Cenę naprawy mniej wiecej znam . Odnośnie oleju to miałem 10W40 Edytowane 2 Lutego 2013 przez durex666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Wszystko super ale to niby oleje do silników z przebiegiem powyżej 100000 km. Muszę poszperać w kąciku QQ - tam był namiar na jakąś niemiecką formę, która robi oleje "dedykowane". Do Nissanów faktycznie mieli olej 10W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.