Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NOTE - BRAK MOCY, SZARPANIE -problemy


Respi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi, oczywiście sprawdzę filtr, ale najwcześniej w środę - wcześniej nie będę miał kiedy. Wolałbym oczywiście, żeby był to filtr niż sonda lambda.

Na razie mogę dodać tylko kolejne spostrzeżenie - objawy pojawiają si.ę po rozgrzaniu silnika i kilka razy zdarzyło się, że potem znikają i silnik chodzi normalnie - równo.

 

Wczoraj sprawdziłem filtr powietrza - wygląda normalnie, nie ma śladów jakiegoś pyłu np. z blacharni.

Dzisiaj samochód został podpięty pod komputer i wyszło, że to jednak sonda lambda - ta za katalizatorem.

Acha, i jeszcze coś - w międzyczasie zaczęła palić się tez kontrolka "check engine‎". Po podpięciu błędy zostały wykasowane i kontrolka zgasła, ale już znowu się pali:(

 

O kosztach i rezultacie naprawy napiszę już po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że niestety jest to sonda. Mialem identyczne objawy ( 40 tys przebiegu, silnik 1.4) jak opisujesz. Wymieniłem filtr, po 2 dniach było to samo i skończylo się na wymianie sondy. Przy okazji czy wzroslo Ci średnie spalanie? W moim przypadku tak o ok. 2 litry/100 ;-(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spalanie średnie chyba nie wzrosło, ale patrzę tak na oko bo jeszcze nie tankowałem i nie zmierzyłem dokładnie. Oceniam to po wskazówce poziomu paliwa i przejechanych kilometrach oraz komputerze - choć ten troszeczkę chyba wariuje - czasem, w podobnych jak wcześniej okolicznościach, pokazuje jakby więcej, a czasem nawet mniej (po odłączeniu akumulatora - bo też tak eksperymentowałem, i przejechaniu około 1 km poza miastem pokazał średnie spalanie 16l, a po kilku następnych kilometrach spadło do 4l/100km:))

 

Dzisiaj zatankowałem do pełna i wyszło, że wcale nie pali więcej a przynajmniej drastycznych różnic nie ma.

 

Sonda wymieniona - już kilka dni temu, ale nie pisałem, żeby sprawdzić czy wszystko ok. Sonda BOSCH, produkcji niemieckiej - koszt sondy to 500zł, dodatkowo dzoszła robocizna i diagnostyka komputerem - ale to już po znajomości.

Wymieniłem też przy okazji świece (bo już przebieg 57 tys. km) na NGK platynowe (te które były fabrycznie to CHAMPIONy).

Silnik pracuje już normalnie.

Edytowane przez notek-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg blisko 60 tys,to jeśli sie nie mylę czas na nowe świece.Wymieniałeś w serwisie?, warsztacie? ile płaciłeś za świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - wg książki to czas na świece - dlatego wymieniłem, ale nic im jeszcze nie było. Świeczki, tak jak i lambdę, wymieniałem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Same świece kosztowały po 48zł/szt. - po dużym rabacie.

Edytowane przez notek-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Trochę odświeżę temat . Objawy to szarpanie podczas jazdy do ok 3 tys obrotów , na biegu jałowym czasami zdarzy spadek do ok 600 po czym następuje skok do ok 1200 obrotów .Zauważyłem też zwiększone zużycie paliwa. Wszystko to dzieje się po rozgrzaniu silnika . Czy jest możliwy fakt iż przy np padniętej sondzie lambda nie zaświeci się kontrolka check engine ? Objawy mam identyczne jak kolega notek-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ,może,a jak masz zwiększone spalanie to w 90% to sonda.Czasami nawet diagnostyka na stanowisku nie wykaże,bo nie! i taka jej złośliwości uroda i juz :D

Ale najprędzej jak możesz rób diagnostyke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro auto odstawiam do mechanika który ma też diagnostykę aczkolwiek wychodzi on z załozenia / i ne tylko on / że sonda jest tak delikatnym czujnikiem że błąd powinien wskoczyć . Swoją drogą kupując to auto miałem nadzieję że tego typu problemy mnie ominą . Zobaczymy co znajdzie :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Trochę odświeżę temat . Objawy to szarpanie podczas jazdy do ok 3 tys obrotów , na biegu jałowym czasami zdarzy spadek do ok 600 po czym następuje skok do ok 1200 obrotów .Zauważyłem też zwiększone zużycie paliwa. Wszystko to dzieje się po rozgrzaniu silnika . Czy jest możliwy fakt iż przy np padniętej sondzie lambda nie zaświeci się kontrolka check engine ? Objawy mam identyczne jak kolega notek-a

 

U mnie to była sonda a kontrolka "CHECK ENGINE" się nie zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego pisałem ,że ta sekutnica potrafi nieźle napsuć nerwów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało sie tak jak myslałem . Po wyczyszczeniu przepustnicy problem pozostał .Mechanik stwierdził że skoro nie ma błędów to nie sonda .Czy serwis nissana będzie w stanie zdiagnozować mi sondę pomimo braku błędów ? Macie jakieś sprawdzone namiary w pobliżu Tarnowskich Gór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Trzeba podłączyć pod komputer consult i sprawdzić poszczególne elementy. Może to być np. przepływomierz lub czujnik wałka rozrządu, sonda itd. itd. Jeżeli znasz parametry serwisowe to można przepływomierz sprawdzić poprzez podpięcie pod ELM 327 i na laptopie podejrzeć wartości i porównać z serwisowymi. Gdybyś miał silnik 1.6 to moglibyśmy wymienić części ale niestety nie ma tak łatwo bo w moim jest inny osprzęt ;)

 

Tutaj wezmą od Ciebie dużo mniej niż w serwisie.

http://www.maril.pl/

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rootmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czytając posty o awariach sond.Co prawda nie są one nagminne ale jednak się zdarzają i będą się zdarzać,bo przecież nasze bryczki mają już troszkę nakulane.I zastanawia mnie to czy nie warto po prostu zainwestować raz ,a solidnie w obydwie nowe sondy?Wiem,jest to dość kłopotliwy wydatek,ale czy mając zamiar jeździć jeszcze takim autkiem,nie inwestujemy w spokojną przyszlość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dojechałem do serwisu Marila skokami . Diagnoza.Wypadanie zapłonu spowodowane rozciagniętym łancuszkiem rozrządu . Do tej pory jestem w szoku !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szok to dopiero będzie przy kasie.Nyski niestety z łańcuchami tak miewają.Dlatego ważny jest odpowiedni olej i "normalna" jazda w odpowiednim zakresie obrotów,by nie obciążać w imię kropelki paliwa ,całego układu.W notkach to i tak rzadkość,w stosunku do micry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger,jak już to chodzi o "dół" Kiedyś przerabiałem temat organoleptycznie(n15) i panaceum okazał się 10w...zamiast 5w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie coś w tym może i jest. Wielu kolegów zgłaszało, że ASO na przeglądach zalało im 10W40. Może wyszli z założenia, że skoro sprawdziło się to w Micrach to i sprawdzi się w Note. Tylko cholerka szkoda lać do prawie nowego silnika półsyntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech też/zwłaszcza silnik 1.4.Są też w pełni syntetyczne 10 w(ja taki zalewałem do n15)Są do aut Bardzo wysilonych i to oleje drogie.

np.

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_High_Mileage_10W-30.aspx

http://www.mobiloil....age_10W-40.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech też/zwłaszcza silnik 1.4.Są też w pełni syntetyczne 10 w(ja taki zalewałem do n15)Są do aut Bardzo wysilonych i to oleje drogie.

 

Ale raczej 10W60 lub 10W50. A tu mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz wyżej Prawie każda firma takie ma.Mi aso zalewało właśnie 10w60 po awarii łańcucha na gwarancji=zeeero problemów(230kkm)A łańcuch padł przy 60kkm przy oleju 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenę naprawy mniej wiecej znam . Odnośnie oleju to miałem 10W40

Edytowane przez durex666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super ale to niby oleje do silników z przebiegiem powyżej 100000 km. Muszę poszperać w kąciku QQ - tam był namiar na jakąś niemiecką formę, która robi oleje "dedykowane". Do Nissanów faktycznie mieli olej 10W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...