Monty Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Dzisiaj znowu to samo + kontrolka silnika zapaliła się. Pojechałem do nissana, okazało się, że to sonda lambda. Wymieniona na nową, póki co śmiga bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Dzisiaj znowu to samo + kontrolka silnika zapaliła się. Pojechałem do nissana, okazało się, że to sonda lambda. Wymieniona na nową, póki co śmiga bez problemów. Napisz koszt dla orientacji, ile Cię skasowali za podlączenie i sondę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byq Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) Witam. Panowie opiszę moją historie. moj Note 1.4 z przelotem 88kkm podobne obajwy. Tzn. odpalilem auto jezdzilo normalnie, wraz z rozgrzaniem silnika coraz gorzej tj szarpanie falujace obroty, to samo co koledzy powyzej opisywali. Czek dlugo nie swiecil, ale w koncu sie pokazal. Po diagnostyce u bardzo dobrego "magika" padlo na sonde ale ta przed katem, zostawielm auto u magika, posprawdzal wszystko co moglo by spowodowac takie objawy ... ale pozostalo wymienic 1 sonde. Sonde kupilem uzywana ale oryginal, i ... tymrazem auto na zimnym szarpie faluja obroty a jak sie rogrzeje to jedzie jakby nic mu nie bylo. "Magik" stwierdził iz zakupiona uzywana sonda rownie jest uszkodzona tylko w inny sposob. Zlozylem wiec reklamacje na uzywke, Pan bezproblemow wysłał mi kolejną sztuke choc mowil iz auta z ktorych pochodza sondy przed rozbiorka nie mialy bledow na desce. Zalozylem ta druga i z poczatku wygladalo ze bedzie ok ale niestety to samo, zimny lipa, rozgrzany ok. Swieci czek. "Magik" twierdzi iz na bank obie uzywki musza byc uszkodzone, aby kupic nowa dedykowana, poniewaz uniwersalna moze sie nie sprawdzic. Mnie dziwi iz w waszych przypadkach wymienialiscie sondy za katem ktore tak naprawde raczej nie maja wiekszego wplywu na prace silnika bo analizuja spaliny. Ja wymienilem jedynka 2 razy i objawy pozostaly tylko w odwrotnej kolejnosci w stosunku do tego co bylo na poczatku, mysle by jeszcze spróbowac wymienic sonde za katem tak jak w waszych przypadkach. Jesli nie pomoze to wowczas nowa dedykowana jedynka, bo uniwersalna ponoc moze w przypadku nota nie dawac rady. albo mam pecha do uzywanych albo wymienilem nie ta co trzeba pomocy Edytowane 28 Października 2015 przez byq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pindrucik Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Niby sonda tylko bada ale przecież nie robi tego dla samego badania. Na podstwie danych komputer może dostosowywać pracę silnika co w przypadku dziwnych informacji z uszkodzonej sondy może skutkować kiepską pracą jednostki napędowej. Tak przynajmniej ja to widzę. Edytowane 29 Października 2015 przez pindrucik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Z tego co mi wiadomo ŻADNA używana sonda nie będzie prawidłowo podawała do komputera. Nowa przystosowuje się po jakimś czasie i czasami wymiana równa się adaptacja..... a co dopiero używka która zrobiła kilka tysięcy km z innym silnikiem. Taka sonda już po pomiarach ma porządne odchyły. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOE Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Kolega M@res bardzo się myli. Sonda nie przystosowuje się, Używana sonda może być sprawna i nic nie przeszkadza na taką wymianę należy tylko sprawdzić z jaką częstotliwością próbkuje oraz jak szybko zaczyna działać po uruchomieniu silnika ale do tego potrzebny jest fachowiec z odpowiednim narzędziem i wiedzą aby to stwierdzić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 Sondy przerabiałem w Mercedesach i to przez dłuższy czas. W każdym bądź razie życzę powodzenia w dobieraniu używanej sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pindrucik Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) "W każdym bądź razie ..." Wybacz że się czepiam (mimo iż sam często popełniam dużo błędów), ale z jakiegoś powodu nie potrafię przejść obok tego sformułowania. Piszemy i mówimy w każdym razie Co do samej sondy to warunkiem poprawnej pracy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury. Z jakiegoś powodu w tym przypadku dzieje się to chyba zbyt wolno. Tak mi się wydaje Edytowane 30 Października 2015 przez pindrucik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) Wybacz że się czepiam (mimo iż sam często popełniam dużo błędów), ale z jakiegoś powodu nie potrafię przejść obok tego sformułowania. Piszemy i mówimy w każdym razie Mniej kompleksów a życie będzie przyjemniejsze........czasami zła pisownia w języku ojczystym nie jest z powodu niedouczenia, a z powodu przebywania w środowisku gdzie ten język jest językiem w którym się nie rozmawia, jedynie w gronie najbliższej rodziny i to ponad dekadę. Zostało mi pisanie w języku potocznym który dopuszcza takie sformowanie w każdym bądź razie Nowego słownika przed 2-3 lat nie przyswoiłem. Powinno być w każdym razie lub - w nieco innym znaczeniu - bądź co bądź. Wyrażenie w każdym bądź razie, powstałe być może ze skrzyżowania tych dwóch, nie uchodzi za poprawne. Bylibyśmy skłonni je zaakceptować w języku potocznym, ale np. Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN odrzuca je bezwarunkowo. Pozdrawiam Edytowane 30 Października 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pindrucik Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) Dlatego piszę, że się czepiam Sam często stosuje dziwne formy typu "spadać w dól" itp. Tylko z tym jednym wyrażeniem mam jakąś dziwną fobię. Po prostu musiałem Pozdrawiam Edytowane 30 Października 2015 przez pindrucik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byq Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Sonda przed katem wymieniona tymrazem na nowa, dedykowana i nadal to samo :/ odpialem ta za katem i auto jezdzi bez problemowo czy wiec bedzie to jednak sonda za katem ? Jutro bede mial dwojke wiec powinno sie wyjasnic Edytowane 1 Listopada 2015 przez byq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Sonda za katem nie podaje takich parametrów do kompa jak pierwsza....ona kontroluje czy katalizator jest drożny i prawidłowość działania pierwszej sondy. Może faktycznie katalizator zawalony ?? Może sonda która podaje że katalizator jest zapchany. Tutaj można zgadywać. Jak będziesz miał nową drugą sondę to sprawdzisz. "W nowoczesnych silnikach sondy lambda są instalowane w układzie wydechowym, przed i za katalizatorem. Jedna strona czujnika ma kontakt z gazami wydechowymi, druga – z powietrzem atmosferycznym. Powietrze atmosferyczne jest wykorzystywane, jako materiał referencyjny dla pomiaru zawartości tlenu w spalinach (kontrola drożności katalizatora). Na podstawie napięcia sondy lambda sterownik wykrywa skład mieszanki (uboga lub bogata). Steruje on objętością wtryskiwanego paliwa, tak aby uzyskać optymalny skład mieszanki (λ = 1), który jest warunkiem najbardziej efektywnego oczyszczania spalin w katalizatorze. Uwzględniane jest przy tym aktualne obciążenie silnika. Objętość wtryskiwanego paliwa musi być obniżona, jeśli mieszanka jest zbyt bogata (λ < 1) oraz podwyższona przy zbyt ubogiej mieszance (λ > 1). Jeżeli zamontowano także drugą sondę, tzw. sondę diagnostyczną, którą umieszcza się za katalizatorem, kontroluje ona prawidłowość działania sondy regulacyjnej (przed katalizatorem) i sprawności katalizatora. Dzięki temu sterownik może skompensować odchylenia, obliczając zmodyfikowane wartości." Edytowane 1 Listopada 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byq Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) okazało się ze sonda za katem ! to samo co u kolegów, wymieniłem i jest ok. Edytowane 3 Listopada 2015 przez byq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akrystian Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 (edytowane) Witajcie. Trafiłem tu w związku problemami z moim NOTE. Objawy jak wyżej. Auto gdy się rozgrzeje zaczyna się dławić, tracić moc, wymaga mocniejszego wciśnięcia gazu żeby przyspieszać. Podczas jazdy na małym gazie czuć lekkie pooszarpywanie. Gdy samochód stoi na biegu jałowym co jakiś czas występuje lekkie podbicie obrotów ale nie spadają poniżej 700/800. Po lepszym rozgrzaniu objawy potrafią się zmniejszyć i auto normalnie jeździ tylko trochę gorzej pracuje na biegu jałowym i czasem lekko podbija na sekundę obroty. Check się nie pali, na zimnym chodzi idealnie na komputerze żadnych błędów. Elektronik (doświadczony) twierdzi że coś się dzieje z pierwszą sondą i to będzie przyczyna, ewentualnie przepustnica. Gdy mówiłem mu co tu przeczytałem twierdzi że druga sonda nie ma wpływu na pracę silnika. Konsultowałem to z kolejnym doświadczonym elektronikiem i też twierdzi, że druga sonda absolutnie nie ma wpływu na pracę silnika. I bądź tu człowieku mądry jestem umówiony na naprawę, termin dość odległy ale nie wiem co robić bo nie chcę kupować niepotrzebnie złej sondy. Jak można to sprawdzić, czy poprzez odpięcie wtyczki z drugiej sondy ? Druga sonda (za katalizatorem) wynika z dokumentacji serwisowej była dawno temu już raz wymieniana ale samochód miał wtedy ok 20.000km przebiegu a teraz ma 100.000 więc mogła się znowu zepsuć przecież. Edytowane 15 Marca 2018 przez akrystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 (edytowane) Zajrzyj do tematu wyżej, błąd P0132/oxygen sensor na moje posty. Może znajdziesz odpowiedź? Edytowane 15 Marca 2018 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akrystian Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 (edytowane) Janio czyli w Twoim przypadku po wymianie drugiej sondy ZA KATALIZATOREM auto zaczęło chodzić normalnie ? Pomimo że na komputerze wychodziło, że to ta pierwsza działa nie prawidłowo. Edytowane 15 Marca 2018 przez akrystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 (edytowane) Janio czyli w Twoim przypadku po wymianie drugiej sondy ZA KATALIZATOREM auto zaczęło chodzić normalnie ? Pomimo że na komputerze wychodziło, że to ta pierwsza działa nie prawidłowo. Taka była rzeczywistość. Najpierw po pomiarach mieli wymieniać pierwszą, później doszli do wniosku, że jednak druga. Pierwsza sonda jest regulacyjna, druga zaś diagnostyczna, to wprawni i znający się na rzeczy mechanicy zdecydowali na wymianę drugiej. Trafili, chociaż na początku wydawało mi się, że coś jeszcze jest nie tak. Prawdopodobnie jak zauważyli koledzy w postach wcześniejszych sonda uczyła się. Obecnie auto spisuje się dobrze. Edytowane 15 Marca 2018 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.