Gość jareksy Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Podczas ostatniego przeglądu technicznego mechanik powiedział, że mam za dużą zbieżnośc przednich kół w moim Nissanie Primera P11 lift, 1,8l, liftback. Jaka powinna być prawidlowa wartość zbieżności dla tego samochodu? Pozdrawiam, Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Według "Info Techa" zbieżność powinna wynosić " od +1mm do -1mm" czyli pewnie najlepiej aby zbieżność przy ustawianiu wynosiła "0" i koła były ustawione równolegle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam79 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Ostatnio ustawiałem zbieżność w swoim P11.144 2.0 Na wydruku mam tolerancje dla kół lewego i prawego 0 06' Przy okazji przed ustawieniem sprawdź zawieszenie, szczególnie wahacze górne, bo też wbrew różnym opiniom mają wpływ na zbieżność gdy są mocno wyeksploatowane (sprawdzone na własnym przykładzie - pomiar zbieżności przed i po wymianie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 szczególnie wahacze górne, bo też wbrew różnym opiniom mają wpływ na zbieżność gdy są mocno wyeksploatowane (sprawdzone na własnym przykładzie - pomiar zbieżności przed i po wymianie). Możesz to rozwinąć ? Bo ja właśnie od kilku miesięcy mam spaprany kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wymieniłem dolne wahacze z łącznikami stabilizatora oraz zwrotnicami i zaczęło mi lekko ściągać. Podłużnice sa nietknięte i właśnie podejrzewam te górne wahacze bo od kilku miesięcy stukają, szczególnie dobitnie stuknie przy podjeżdżaniu i zjeżdżaniu z krawężnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 baciarek jeżeli miałeś dawno nie robione górne wahacze to warto to zrobić bo górne wahacze odpowiadają w znacznej części za kąt wyprzedzenia osi sworzia zwrotnicy, ten kąt jest po to aby utrzymywać kierunek jazdy na wprost, jasną rzeczą jest że wahacze nie zużywają się równomiernie i z tego powodu zwrotnice mogą mieć różne kąty i może w którąś strone ściągać. Umnie tak było, po wymianie tulei górnych wahaczy jest ok. Podnieś auto , zdejmij koło , sprawdź luzy. adam79 ta tolerancja co podałeś z wydruku to jest to zbieżność połówkowa mierzona w stopniach, w mm jest mierzona zbieżność całkowita wynikająca z różnicy odległości między przodem kół a tyłem. Ja u siebie zbieżność sprawdzałem własnoręcznie uspawanym przyrządem i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Luzy są bankowo, bo stukają. Kiedyś zakładałem wątek o stuknięciach związanych z krawężnikami teraz już mam pewność, że to wahacze górne. Co prawda na tej zbieżności gość ustawił równoległość kół do tego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Ale kilka nocy miałem zarwanych na myśleniu skąd to się wzięło bo wypadku nie było a blacharz mi sprawdził podłużnice i podłogę pod kątem wypadkowości. A tu nagle zonk gość mi mówi, że ktoś do końca czegoś nie wyprowadził. Teraz dzięki temu wątkowi oczy mi się otworzyły, że to przecież może być ten p......y wahacz górny geometria się mogła rozjechać. Co najciekawsze, poprzednie wahacze można było wyczuć ja się dobrze kołem szarpało w górze. A te saschy widzę wyrobiły sie w specyficzny sposób, że pod dużymi obciążeniami stukają. No nic po 35 tyś od wymiany wymiana ponownie ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 nie koniecznie wymiana. przeczytaj wątek o skrzypieniu w przednim zawieszeniu, troche tam napisałem o tych puknięciach przy wjeździe na krawężnik, też tak miałem świeżo po wymianie ale to była wina nieodpowiedniego doboru smarowania tulei, teraz mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam79 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 U siebie przed wymiana nie czułem luzów, samochód przeszedł bez problemu przegląd techniczny, dopiero skrzypienie zmusiło mnie do wymiany. Wymieniłem prawy wahacz i nie poczułem różnicy w prowadzeniu. Samochód zarówno przed jak i po wymianie nie ściągał i jechał jak po szynach. Po paru miesiącach lewy wahacz zaczął się domagać wymiany więc go wymieniłem. Tym razem po wymianie samochód zaczął ściągać w lewo i trzeba był kątrować kierownicą żeby jechać prosto. Pojechałem na ustawienie zbieżności i teraz jest ok. Z ciekawości zrobiłem sekcję obu wymienionym wahaczom i okazało się, że prawy nie miał jeszcze luzów tylko smar sobie wysechł i skrzypiało, za to lewy miał luzy i smarowanie już by mu nie pomogło. Jako ciekawostke napiszę, że oba wahacze były jeszcze oryginalne i dotrwały do ok. 140kkm a w książce serwisowej mam wpis z ASO z przeglądu po 60kkm "smarowanie górnych wahaczy". Wymieniłem na Lemfordera i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Według "Info Techa" zbieżność powinna wynosić " od +1mm do -1mm" czyli pewnie najlepiej aby zbieżność przy ustawianiu wynosiła "0" i koła były ustawione równolegle. Nieprawda. Od 0 do 2 mm (1 mm nominal), czyli koła powinny być zbieżne, chociaż 0 mm jest dopuszczalne (minimal) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 (edytowane) bankroot skąd wziąłeś tą zbieżność i taką teze że powinny być zbieżne? koła przednie powinny być ustawione z regóły zbieżnie w samochodach z tylnym napędem gdyż koła w osi pchanej mają tendencje do rozchodzenia się a w osi napędzanej do schodzenia... powiedz mi że to też nieprawda. Edytowane 27 Listopada 2009 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 bankroot skąd wziąłeś tą zbieżność i taką teze że powinny być zbieżne? koła przednie powinny być ustawione z regóły zbieżnie w samochodach z tylnym napędem gdyż koła w osi pchanej mają tendencje do rozchodzenia się a w osi napędzanej do schodzenia... powiedz mi że to też nieprawda. Z najbardziej wiarygodnego źródła, czyli z serwisówki. Teza, że koła powinny być zbieżne jasno wynika z tego co podałem wcześniej. Nie znam regUły, o której piszesz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 bankroot zwracam honor... poprostu nie chciało mi się szukać w manualu i wziąłem zbieżnoć z info techa, i pewnie ta z manuala jest raczej bardziej wiarygodna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.