Gość aron20000 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam przetłumaczyłem sobie z manual'a sposób korekty wyprzedzenia wtrysku otot on: PRIMERA 2.0 TD ustawianie wyprzedzenia kąta wtrysku 1. Ustawić 1 tłok w TDC(GMP-po polsku) przy suwie sprężania TDC: Without painted mark-> Znak TDC: to ten bez oznaczenia kolorem (patrz zdjęcie) 2. 3. Mało istotne 4. Obrócić wał o dwa obroty zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara i sprawdzić czy czujnik zegarowy pokazuje tą samą wartość. 5. obrócić wał przeciwnie do ruchów wskazówek zegara o ok. 100 stopni, potem obracaj powoli zgodnie z ruchem wskazówek, i jak się zatrzyma ustaw wskazówkę czujnika na 0 mm 6. Następnie obrócić wał zgodnie z ruchem wskazówek zegara i umieść żółty znak (plunger lift (wznis tłoczka) timing mark: Yellow painted Mark [patrz zdjęcie] ) na znak na bloku silnika. 7. odczytaj wznios tłoczka Plunger lift: 0.89 ± 0.08 mm (0.0350 ± 0.0031 in) na plunger lift timing mark Increase – Powiększać (patrz zdjęcie) decrease - Zmniejszać (patrz zdjęcie) Wszystko jest jasne poza jednym szczegółem, który tłok trzeba rozumieć jako 1, ten od strony rozrządu (wałek rozrządu - wał korbowy), czy ten od strony skrzyni biegów gdzie jest pompa i napędzający ją pasek zębaty? Jeszcze zdjęcie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Bierzesz się za takie rzeczy jak ustawianie wtrysku a nie wiesz tak podstawowych rzeczy... Na początek jak się coś chce wiedzieć to korzysta się z "google" . Pierwszy tłok to jest ten od strony pasków klinowych i paska rozrządu. Jak by Ci to coś pomogło to komputer korzysta z pomocy pierwszego wtryskiwacza na którym jest taki mały czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aron20000 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Jak by Ci to coś pomogło to komputer korzysta z pomocy pierwszego wtryskiwacza na którym jest taki mały czujnik. Właśnie tak podejrzewałem, że chodzi o ten tłok z przeciwnej strony pompy wtryskowej . Wczoraj nie dałem rady znaleźć tej informacji w "google". Jeszcze mistrzu jakbyś powiedział co miałeś na myśli pisząc to powyżej, jeśli ma mi to pomóc w ustawianiu tego kąta, to byłbym bardzo wdziączny. Rozumiem, że gdyby regulacja nie pomogła to mam się przyjrzeć dla tego czujnika i wtrysku? Auto trzeba długo kręcić zanim zapali, na zimnym i na ciepłym silniku kiedy się zgasi i odczeka ok.5-10min. Czy ktoś mógłby jeszcze napisać, gdzie się znajduje i jak mniej więcej wygląda zaworek przelewowy na pompie wtryskowej. Poniżej zdjęcie pompy (w którym miejscu jest ten zawór): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Wszystko jest jasne poza jednym szczegółem, który tłok trzeba rozumieć jako 1, ten od strony rozrządu (wałek rozrządu - wał korbowy), czy ten od strony skrzyni biegów gdzie jest pompa i napędzający ją pasek zębaty? Jeszcze zdjęcie: A tak na przyszłość... Zawsze pierwszy tłok jest od strony paska rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Na tej fotce oprócz pompy to jest masa innych gratów pod nią i nie koniecznie od Primery, ale to szczegół. Kolego bez obrazy ale zleć ustawienie kąta fachowcom, Bo jak pytasz się o takie pierdoły jak kolejność tłoków i zawór przelewowy to bałbym się pozwolić tobie zapas założyć jakbym złapał kapcia. Tak do pytania to zauważ jak ida przewody paliwowe. Jeden jest z filtra paliwa(tylko nie pytaj gdzie jest filtr ). To ten zasilający (jakbyś nie wiedział), a drugi biegnie od przelewu do baku. Jak odnajdziesz oba to będziesz wiedział gdzie jest przelew. Myślę że w opisie nie ma niejasności i nie będziesz się dopytywał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aron20000 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Na tej fotce oprócz pompy to jest masa innych gratów pod nią i nie koniecznie od Primery, ale to szczegół. Kolego bez obrazy ale zleć ustawienie kąta fachowcom, Bo jak pytasz się o takie pierdoły jak kolejność tłoków i zawór przelewowy to bałbym się pozwolić tobie zapas założyć jakbym złapał kapcia. Tak do pytania to zauważ jak ida przewody paliwowe. Jeden jest z filtra paliwa(tylko nie pytaj gdzie jest filtr ). To ten zasilający (jakbyś nie wiedział), a drugi biegnie od przelewu do baku. Jak odnajdziesz oba to będziesz wiedział gdzie jest przelew. Myślę że w opisie nie ma niejasności i nie będziesz się dopytywał Mistrzu zdaję sobie z tego sprawę, że nie mam wiedzy osoby z 20-letnim stażem w serwisie nissana. Moje zdanie jest takie, że gdy nie jestem czegoś pewny to poprostu pytam i nie uważam tego bynajmniej za jakąś ułomność mojej osoby, wręcz przeciwnie (nie każdy musi być wszechwiedzącym mechanikiem, od każdej marki), kto pyta nie błądzi, a ten kto się uważa za wszechwiedzącą osbę może się kiedyś zdziwić. Mówią, że człowiek uczy się całe życie więc wszystko przede mną. Poza primerką, którą nabyłem niedawno (którą sobie bardzo cenię), posiadam jeszcze passata b4 z 1996 roku w TDI, który nie widział fachowej ręki mechanika od 7 lat, od kiedy go posiadam i ma się nawet lepiej niż dobrze (a przez ten czas psuł się nieraz), ale zawsze sobie radziłem (mam warunki do samodzielnej naprawy i doświadczenie, może niewielkie, ale to moje hobby a nie praca i tu też może być różnie bo osoba doświadczona robi to na pamięć). Ze swoim starym Passatem i nie tylko swoim, kąt wtrysku przerobiłem już wiele razy i na wiele sposobów tj. Vagiem i na czujnik, bo z tego co się okazuje też tak się da, i nikt nigdy nie narzekał. Ostatnio walczyłem z silnikiem 1.9 CDti opla mojego znajomego, który doświadczył problemów, jak się okazuje całkiem powszechnych, z tym silnikiem i jakoś całkiem dobrze sobie poradziliśmy, z tą już trochę powiedzmy sobie szczerze zaawansowaną jednostką. Reasumując and_pec cenię sobie (i to bardzo) Twoją wiedzę i umiejętności, a jeszcze bardziej porady, ale żeby nie zwariować słowa krytyki birę na barki chociaż staram się też brać do serca. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Hmmm Nie gniewaj się "aronie" ale z początku tematu ja też odniosłem wrażenie jakbyś pierwszy raz pod maskę zajrzał. Mylne widać to wrażenie było... Skoro masz już bogaty zasób wiedzy w tej dziedzinie to do roboty... Może i Twoje porady niejeden forumowicz wykorzysta a i po wszystkich odpustach chwalić Cię będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Ups Zadziwiasz mnie kolego. Skoro masz doświadczenie z VP37 to nasza pompa nie powinna stanowić dla ciebie problemu, bo to zwykła VE EDC tak samo jak VP 37 Oznaczenie naszej VE4/10E2200L736 Czyli pompa rozdzielaczowa z tłoczkiem 10mm z regulatorem suwakowym, max obrotami 2200 lewymi i numerem wykonania 736. Wyprzedzenie wtrysku wynosi 0,89+/- 0,08 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.