Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

(N16, 1.8) Brak śladów oleju na bagnecie


Missiakkuss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wujek_trzcina

Zanim spiszesz autko na straty wlej 10W60 (może być Shell) i sprawdź czy nie ucieka Ci olej spod dekielka od zaworów. U mnie właśnie wyciek był przyczyną konsumpcji. Zalałem 10W60 bo zacząłem kręcić ten motor >5k rpm, oleju nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

Klasyczna bolączka 1.8 :( Gdzieś mi się obiło o uszy że są jakieś zestawy (nie pamiętam czy same pierścienie czy coś jeszcze) trwalsze od oryginałów które niwelują ta klasyczną bolączkę tego silnika praktycznie do zera.

Nie wieszajcie tylko teraz na mnie psów bo pojęcia nie mam gdzie to wyczytałem lub usłyszałem. Pewnie wykopałem kiedyś gdzieś na forum ale na prawdę nie pamiętam :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem w QG18DE są luźne pasowanie pierścienie które niestety wymagają precyzyjnego złożenia. Silnik jest konstrukcji japońskiej i tam nie było by z tym pewnie problemu ale nasze almery składali angole a królami dokładności to oni nigdy nie byli.

 

Jak już masz zamiar rozbierać silnik to zrób wszystko co się da łącznie z głowicą czyli zawory, uszczelniacze, prowadnice może jakiś portnig? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozebrany, widziałem pierścienie i wyglądały źle :( Jak będę miał ostateczny rachunek za naprawę to napiszę wszystko co i jak :) Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15W40 zalane w takim silniku ? To pewnie jakiś mineralny. Ja wbrew zaleceń jeżdżę na 5W40 i przez 6kkkm silnik nie wziął ani kropli.

 

Ja chciałem czyścić przepłwkę, przepustnicę i krokowy, ale okazało się że trzeba ustawić potem bieg jałowy, a że mam auto z 200r to podobno nie działa ta chałupnicza metoda ustawiania go. W ASO zaśpiewali mi w sumie za czyszczenie + ustawienie 460-480zł, więc jeżdżę z delikatnym szarpaniem przy małych obrotach.

 

Tak tj mineralny teoretycznie najgęstszy więc najmniej go powinien brać. Kiedy auto ma duży przebieg to zalewa się go mineralem, żeby nie spalał tyle oleju, tyle że mój ma 92 tys. km :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciekzzz

Missiakkuss

to co musisz zrobić to:

1. pierścienie (komplet)

2. komplet uszczelek silnika (z uszczelniaczami zaworów włącznie)

3. dobry olej - półsyntetyk Mobil 5w50 albo motul 6100+ +uszczelka i filtr, najlepiej oryginał.

 

wszystko na oryginalnych częściach robiłem i jestem po 40 tys. po wymianie i nie bierze nic oleju, posty że sama wymiana oleju na gęstszy pomoże to między bajki włożyć, a pomiar ciśnienia na cylindrach to wtedy gdy auto mocy nie ma. sprawa ewidentnie nieszczelności.

powodzenia w walce z niss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciekzzz mobil 1 5w50 to olej syntetyczny, a nie pol, wiem bo sam taki leje do siebie i wszystko sprawnie smiga! Tyle, ze ja mam m 1,5 a nie 1,8 i zero problemow z olejem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Missiakkuss

to co musisz zrobić to:

1. pierścienie (komplet)

2. komplet uszczelek silnika (z uszczelniaczami zaworów włącznie)

3. dobry olej - półsyntetyk Mobil 5w50 albo motul 6100+ +uszczelka i filtr, najlepiej oryginał.

 

wszystko na oryginalnych częściach robiłem i jestem po 40 tys. po wymianie i nie bierze nic oleju, posty że sama wymiana oleju na gęstszy pomoże to między bajki włożyć, a pomiar ciśnienia na cylindrach to wtedy gdy auto mocy nie ma. sprawa ewidentnie nieszczelności.

powodzenia w walce z niss.

 

Witam

Mobil1 5W-50 to pełny syntetyk. :P Więcej tutaj:

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil1_5W-50.asp

Pozdrawiam :)

Edytowane przez danstan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Helix 5W30, zobaczymy jak się będzie zachowywał po remoncie :) Dodatkowo trzeba było wyszlifować parę części i cała naprawa lekko przekroczyła 3000 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...