Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Y10] Zawieszenie


Gość Grand

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum. Mykam na co dzień Nissanem Sunny Y10, którego przedstawię z czasem w innym dziale.

 

Otóż mam pytanie. Jakie znacie metody obniżenia zawieszenia w Y10? Czy wersja Sunny GTI-r ma takie same zawieszenie przednie jak Y10?

Nie chciałbym tracić na komforcie, bo twarde zawieszenie przy tej mocy mija się z celem, a słyszałem, że można wstawić kolumnę mc pehrsona (amortyzator+sprężyna) od GTI-r(podobno jest niższa). Prosiłbym o wszelkie rady.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Jest to mój pierwszy post na forum. Mykam na co dzień Nissanem Sunny Y10, którego przedstawię z czasem w innym dziale.

 

Otóż mam pytanie. Jakie znacie metody obniżenia zawieszenia w Y10? Czy wersja Sunny GTI-r ma takie same zawieszenie przednie jak Y10?

Nie chciałbym tracić na komforcie, bo twarde zawieszenie przy tej mocy mija się z celem, a słyszałem, że można wstawić kolumnę mc pehrsona (amortyzator+sprężyna) od GTI-r(podobno jest niższa). Prosiłbym o wszelkie rady.

Pozdrawiam. :)

 

Przyznam ze tez się zastanawiałem nad wstawieniem sprężyn i amortyzatorów od Gti ale nic się nie dowiedziałem na ten temat, na Twoim miejscu ściął bym sprężyny o jeden czy dwa zwoje (zalezy ile potrzebujesz).Sprężyny nie stracą na twardości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam ze tez się zastanawiałem nad wstawieniem sprężyn i amortyzatorów od Gti ale nic się nie dowiedziałem na ten temat, na Twoim miejscu ściął bym sprężyny o jeden czy dwa zwoje (zalezy ile potrzebujesz).Sprężyny nie stracą na twardości.

A ja bym takiego patenciarskiego pomysłu nie realizował. Kiedyś było to popularne (wielu młodych użytkowników golfów czy calibr- bez obrazy dla tych aut- próbowało takich rozwiązań- nic dobrego). Problem jest taki, że żadna ze sprężyn nie będzie wtedy prawidłowo współdziałać z pozostałymi. Poza tym pamiętaj że długość sprężyny jaką możesz wsadzić jest zależna od długości i zakresu działania amortyzatora. One też powinny razem współgrać.

Jeżeli chodzi o dopasowanie zestawu np od GTi to wydaje mi się, że masa przodu i tyłu auta nie jest jednakowa w obu autach i efekt może być dosyć niespodziewany B) .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w Y10 jest z tym problem... Tak jak da się wsadzić do przodu wszystko z innych N14 tak z tyłu robi się ciężko... Swego czasu Eibach i Vogtland produkowali sprężyny i amorki obniżające i utwardzające do auta (Eibach przestał napewno, Vogtland chyba już też)...

 

Pamiętaj, że jakakolwiek ingerencja w zawieszenie to zmiana komfortu jaki był fabrycznie... Nie da się jednocześnie zjeść cukierka i mieć cukierka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o takie odpowiedzi mi chodziło :)

Dzięki Panowie za rady, jednak nie będę ruszał zawieszenia. Zostanie takie jakie jest. W sumie nie jest aż tak wysoko jak w innych Sunny Y10.

Pozdrawiam. :)

I także słyszałem, że nie warto pakować się w zawieszenie od benzyniaka do diesla.

A przy skracaniu sprężyn, spręzyna ma inną charakterystykę pracy.

Chciałem coś fabrycznego niższego, ale widzę, że jest mało możliwości.

Jeszcze raz dzięki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...