Gość wkwj Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam, mam Almerę N16 (2001) z silnikiem benzynowym 1.8 (tak, tak, z tych co to lubią olej :-). Ale dzisiaj z innej beczki - nurtuje mnie pytanie co to jest i jaką pełni funkcję element pokazany na załączonym zdjęciu (tzn. krótka, gruba i zaślepiona na jednym końcu plastikowa rurka podłączona od dołu do elastycznego rękawa prowadzącego powietrze z filtra i czujnika przepływu do przepustnicy). To jakiś osadnik, tłumik, element dopasowujący "objętość" układu dolotowego ? Chciałby tą rurkę zdemontować i coś tam w jej miejsce podłączyć, ale nie wiem, czy to nie spowoduje "błędnego" działania silnika. Pozdrawiam, wkwj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam, mam Almerę N16 (2001) z silnikiem benzynowym 1.8 (tak, tak, z tych co to lubią olej :-). Ale dzisiaj z innej beczki - nurtuje mnie pytanie co to jest i jaką pełni funkcję element pokazany na załączonym zdjęciu (tzn. krótka, gruba i zaślepiona na jednym końcu plastikowa rurka podłączona od dołu do elastycznego rękawa prowadzącego powietrze z filtra i czujnika przepływu do przepustnicy). To jakiś osadnik, tłumik, element dopasowujący "objętość" układu dolotowego ? Chciałby tą rurkę zdemontować i coś tam w jej miejsce podłączyć, ale nie wiem, czy to nie spowoduje "błędnego" działania silnika. Pozdrawiam, wkwj chyba poprzedni wlasciciel puscil odme w amosfere czy sie myle koledzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wkwj Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Chyba nie, bo przewód idący od pokrywy głowicy jest podłączony do "rękawa" powietrznego bezpośrednio nad tą zagadkową "rurą". Poza tym ta "rura" wygląda mi na oryginalną. Zresztą po co puszczać odmę w powietrze - ma to jakiś sens ? Pozdrawiam, wkwj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 To rezonator. Projektanci wkładają takie udziwnienia do dolotu aby wygładzić przebieg mocy/momentu oraz zapobiec wibracją które mogły by być spowodowane przez fale stojące w dolocie. Ja zdemontowałem większość rezonatorów nie odbiło się to jakoś negatywnie na pracy silnika ale pomiędzy 3500-4000 słychać jakieś wibracje z dolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 tomiw---------a,wcześniej przed demontażem tych rzeczy nie miałeś tych wibracji,przy tych obrotach?????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wkwj Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 To rezonator. (ciach) Tak też myślałem, że to służy do "regulacji" objętości układu dolotowego. Zdejmę i posłucham :-) Dzięki za info. wkwj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.