Gość Kowal Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Witam, Śledzę forum od niedawna, a to mój pierwszy post. Mam prośbę o Wasze opinie Mam dokładnie takie same objawy Od wczoraj mam nastepujacy problem1) gdy samochod sie porusza to biegi wchodza bez problemu (czasem tylko z malutkim oporem) - jest ok 2) gdy tylko sie zatrzymam to nie moge wbic zadnego biegu (silnik pracuje) po puszczeniu sprzegla na luzie, przygazowaniu i ponownym wcisnieciu sprzegla czesto udaje sie wbic bieg ale slychac jakies stukniecie (stukniecia), samochod szarpiac rusza (na jedynce) a potem juz jedzie bez problemu i mozna biegi przerzucac 3) proba wrzucenia wstecznego biegu na wlaczonym silniku konczy sie zgrzytem, czasem zastosowanie powyzszej procedury daje mozliwosc wbicia wstecznego 4) wsyztskie biegi wchodza przy wylaczonym silniku. moge samochod odpalic np. na wstecznym albo jedynce i swobodnie ruszyc i kontynuowac jazde źródło: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=17970 - niedawno wymieniałem płyn w skrzyni, nic nie cieknie - nie było żadnych objawów ślizgania się sprzęgła - nie było żadnych problemów z praca skrzyni - pedał sprzęgła pod koniec ma skok, tak jakby łapał od pewnego momentu Przeszukałem to forum i inne w sieci - mam kilka rozwiązań. Co o tym myślicie? a ) wymiana sprzęgła (takie telefoniczne opinnie mechaników) b ) wymiana wysprzęglika c ) regulacja wysokości łapania sprzęgła d ) coś z siłownikiem od sprzęgła proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Witaj! Myślę, że może być pęknięta sprężyna (słoneczko) docisku sprzęgła i przez to są takie objawy, że biegi na postoju wchodzą ze zgrzytem. W czasie jazdy biegi będą wchodzić lepiej tak jak piszesz. W swoim życiu motoryzacyjnym już wiele razy pękło mi "słoneczko" docisku w różnych samochodach i wiem z własnego doświadczenia, że daje to różne objawy od ślizgającego się sprzęgła do trudności z włożeniem biegu i ciągnięciem samochodu na wciśniętym sprzęgle ale często objawy są takie jakie przytoczyłeś z innego forum. Wspominasz też, że wciskanie pedału sprzęgła nie jest jednolite więc może pierwsze sprawdź czy układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony - po prostu odpowietrz układ, ale ja raczej stawiam na pękniętą sprężynę docisku. Przy pękniętej sprężynie docisku wciskanie sprzęgła też może być niejednolite. Powodzenia Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kowal Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Witaj! Myślę, że może być pęknięta sprężyna (słoneczko) docisku sprzęgła i przez to są takie objawy, że biegi na postoju wchodzą ze zgrzytem. W czasie jazdy biegi będą wchodzić lepiej tak jak piszesz. W swoim życiu motoryzacyjnym już wiele razy pękło mi "słoneczko" docisku w różnych samochodach i wiem z własnego doświadczenia, że daje to różne objawy od ślizgającego się sprzęgła do trudności z włożeniem biegu i ciągnięciem samochodu na wciśniętym sprzęgle ale często objawy są takie jakie przytoczyłeś z innego forum. Wspominasz też, że wciskanie pedału sprzęgła nie jest jednolite więc może pierwsze sprawdź czy układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony - po prostu odpowietrz układ, ale ja raczej stawiam na pękniętą sprężynę docisku. Przy pękniętej sprężynie docisku wciskanie sprzęgła też może być niejednolite. Powodzenia Andrzej Dzięki za odpowiedź. W pierwszej kolejności zobaczę to co mogę zrobić sam, bo z dociskiem to już do mechanika podjadę. Napiszę jak rozwiąże problem, tak by zostało dla innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 KOWAL i jakie wieści z warsztatu..?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kowal Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 KOWAL i jakie wieści z warsztatu..?? Niestety sprzęgło, ale jeszcze nie wiem co dokładnie, bo rozkręcają go mechanicy Nie jest to kwestia regulacji wysokości łapania ani siłownik sprzęgła. Można to sprawdzić po odgłosie - jak wrzucisz jedynkę na wył. silniku i odpalisz to usłyszysz tarcie, ale samochód ruszy. Będę wiedział wszytko dokładnie to napiszę (zapewne we wtorek). Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu. Wymienione sprzęgło na kpl LUK. Mechanik powiedział, że mogło nie być wcześniejszych objawów. Oglądałem stare sprzęgło i słoneczko było już starte do żywego, tarcza starta do nitów. Po prostu sprzęgło się skończyło. Odbijanie pedału sprzęgła to kwestia wyregulowania, co zrobili. Robiłem to w Pro-Car na Jagielońskiej w Warszawie (tani nie byli, bo za wymianę zapłaciłem prawie 750zł z uzupełnieniem płynów; mieli problem z terminami, ale za to zrobili mi przegląd tego co wymaga kosmetyki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.