rafarar Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Witam Mimo prób szukania na forum mego problemu nie natrafiłem na odpowiedź. Jeśli się mylę proszę o nakierowanie mnie linkiem. Moje dane auta: Model: PRIMERA Typ: P10E Rok produkcji: 12.1995 Nadwozie: SEDAN Silnik: GA16DE TYPE ENGINE SLX Skrzynia biegowa: manualna 5 biegowa Problem dotyczy hałasu pracy silnika. Gdy silnik jest na jałowym biegu lub gdy wrzucam wsteczny albo 1 bieg przy obrotach 1.5tyś oraz 2.5tyś słychać bardzo nie przyjemny hałas wydający się z lewej strony silnika w okolicach pasków, podobny do poluzowania się wszystkich śrubek i nakrętek oraz innych klęczących części. O dziwo przy obrotach silnika 2tyś nie ma takiego hałasu. Jestem po wymianie pasków alternatora i wspomagania oraz ponad 1tyś km zrobiony po tej wymianie. Zapewne będzie trzeba coś wymienić tylko nie wiem co i nie chcę dać się nabierać mechanikom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Rozrząd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Witam Wyjaśnił się problem. Po szperaniu i rozważaniu przez doświadczoną oraz młodą ale zbzikowaną głową na tle aut, doszliśmy do celu poszukiwań. 1. Osłona rury wydechowej tak hałasowała, przy obrotach 1,5 i 2,5tyś przeżarta rdzą wibrowała. Mocne związanie w całość wyciszyło ten problem ( ale wiem że i wydech do wymiany ) 2. Wlałem nowiutkiego Oleju 10W40 Castrol Magnatec ( płynniej chodzi ) i oczywiście Filtr Oleju nówka 3. Dolałem oleju do skrzyni biegów 75W90 GL-4 ( Łagodniej wchodzą biegi {wielkie zdziwienie sprzedawców że chcę kupić aż 3L i wymienić w japończyku, bo producent według ich wiedzy nie przewiduje takiej opcji}) 4. Wymieniłem H4 na bosch plus 60 ( zadowolony jestem z nich ) Hałas ustał ale pojawiło się piszczenie wymienionych pasków od wspomagania przy max skręceniu kierownicy do oporu oraz rzadkich jękach od alternatora ( prawie nie słyszalnych ). Jak to bywa z autami jak się już wzięło za jedno wychodzi drugie. Okazało się że mam progi tak przeżarte rdzą że czeka mnie ich wymiana na wiosnę (skubane od spodu tak że nie widać z boku niczego). Jak już wspomniałem i wydech też się skłania do wymiany, oraz opornik regulacji dmuchawy, bo działa tylko 4 stopień, o lampeczkach nie wspomnę z podświetleń nawiewu (szukałem pokazywałem ale nikt w sklepach nie miał takich ). Dziękuje za zainteresowanie się moim problemem oraz za wszelkie rady płynące od was. Życzę Wam Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 4. Wymieniłem H4 na bosch plus 60 ( zadowolony jestem z nich ) Nie znoszę tych wnerwiających oślepiaczy na drogach nocą... Zastanów się czy jeśli nie walisz większych świateł, co Ci jadący z naprzeciwka jakie obelgi ci ślą... lub sam klniesz na tych co oślepiają... a stałeś się właśnie jednym z nich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 ja na Twoim miejscu stawialbym na jakies lozyska, albo lozyska altenatora, albo po prostu pompa wody juz halasuje , lozyska maja to do siebie ze halasuja przy wolnych obrotach gdy diostaja ruchu wiekszego halas zanika, wyjatkiem jest to gdyuy juz z kulek w lozyskach zostaja kamienie ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Hałas ustał ale pojawiło się piszczenie wymienionych pasków od wspomagania przy max skręceniu kierownicy do oporu oraz rzadkich jękach od alternatora ( prawie nie słyszalnych ). za słaby naciąg pasków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Bober Wymieniłem specjalnie na H4 Bosch plus 60, ponieważ lampy w autach po przejechaniu 200tyś nie dają już takich właściwości co nowe. Wymieniłem również dlatego, gdyż wężyk nowych autek jadących sobie drogą w nocy oślepił mnie do tego stopnia że cudem uniknąłem potrącenia rowerzysty. Miałem słabe światła więc straciłem orientacje na drodze, zjechałem do prawej i zmniejszyłem prędkość do minimalnej. 50m dalej jechał rowerzysta. Autka jechały z Spotkania przedstawicieli pobliskiego hotelu. Nie stosuje różnych dziwnych modyfikacji typu 100W żarówka lub ala ksenon lecz dopuszczone żarówki sprawdzonej firmy i za każdym razem jadę na ustawianie lamp po wymianie żarówek. Też mnie oślepiają inni kierowcy jadący na specyfikach, przeróbkach, długich i halogenach, ale to nie oznacza że na po dziurawej drodze z innymi osobami na niej mam jeździć przy słabej barwie światła i liczyć na los, że nikt mi nie wpadnie na maskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Rafarar nie sądę że wiek lub czas urzytkowania miał wpływ na jakość świecenia... mam nissana ito dość długo, reflektory w nim mają lustro z jakiś materiałów ceramicznych.. są bardzo dobre i trwałe.. ni jak starość nie ma nic do żeczy.. zauważ że większa połowa ludzi jeździ raczej na normalnych światłach.. i radziłbym Ci je zmienić na normalne.. bo te żarówki wbrew Twoim przekonaniom nie są dozwolone.. jest takie coś jak HOMOLOGACJA, którą tracisz jeżeli produkt jest ekcpoloatowany inaczej niż powinien, >> czytaj dalej.. żarówki muszą mieć określoną barwę świecenia, oraz moc.. tego nie przeskoczysz.. pocieszające jest to że wszystko idzie w dobrym kierunku, bo jak piszesz zbyt wiele wypadkoów jest powodowanych oślepieniem... policja zacznie zabierać dowody rejestracyjne tym jeżdżącym kamikadze a diagnosci będą tracić uprawnienia, może nie jeden z drugim się wtedy zastanowi... W austriacka czy niemcka policja jest w stanie powieśić za jaja za takie coś.. tam wszyscy się na wzajem pilnuja, i przedewszystkim zabroniona jest sprzedaż tego gówna!! coby jakiś miecio nie wpadł na wspaniały pomysł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość inlustra Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 no ciekawe jest to ze aj rowniez mam taka p-10 dokladnie nawet rocznik i miesiac sie zgadza tez 1995 grudzien , i jak czytam o twoich problemach to dokladny klon moich , ja te osłonki aluminiowe z wydechu wywalilem przy okazji zmiany na 2,5 cala wydech dmuchawa tez dziala mi na 4 tylko oswietlenie konsoli dziala jak ma ochote teraz doszla jeszcze dyskoteka progi zaczelo mi tez brac na zakolach i w dol ale tylko od sopodu! teraz doszlo do tego ze odkleja cie tapicerka od drzwi slowem primka sie konczy ale za duzo w nia zainwestowalem zeby sie jej teraz pozbyc !! szukam elektryka samochodowego ktory doprowadzi mi primke do kultury okolice warszawy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e-gen Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Rafarar tak jak pisałem w jednym topiców, mam P10 92' i żadnego problemu ze świeceniem - podstawa to dobre dobry prąd na reflektorach oraz czyste szkła reflektorów (od wewnątrz) i odbłyśników. Jeżeli tracisz w nocy orientacje na trasie to problemem na pewno nie są Twoje słabe światła - bo jakichkolwiek świateł byś nie miał to i tak nie prześwietlisz kolumny świateł aut z naprzeciwka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 (edytowane) inlustra To fakt swoje lata te samochody już miały, ale i tak jestem zadowolony z tego modelu i jazdy nim. Teraz coś mi wydech dostał bassów (może te śniegi i minusowa temp jak o w górach), i pewnie na wiosnę na przeglądzie znowu wyjdzie, że tuleja wahacza po lewej stronie szwankuje. To mój pierwszy samochód, dlatego uczę się jak mogę obchodzenia z nim i eksploracji. e-gen To fakt trzeba pilnować czystości lamp i przewodów doprowadzających do nich prąd, niby nic ale rezultaty są widoczne. Znajomy proponował mi podłączenie lamp z obejściem paru miejsc, co niby miało zwiększyć moc świecenia zwyczajnej żarówki, nie skorzystałem. Edytowane 3 Stycznia 2010 przez Rafarar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e-gen Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Znajomy proponował mi podłączenie lamp z obejściem paru miejsc, co niby miało zwiększyć moc świecenia zwyczajnej żarówki, nie skorzystałem. domyślam się, że chciał Ci w układ zasilania wmontować przekaźniki - IMHO to dobry pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rami1000 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 "Żarówka H4 Bosch ExtraLife 60 Plus została uznana wg testów magazynu motoryzacyjnego Auto Świat za najlepszą i najwydajniejszą żarówkę H4!" Posiada homologacje bo jest to taka sama żarówka H4 jak każda, ma taką samą standardową moc różni się konstrukcją. A lampy z czasem się zużywają, u mnie prawdopodobnie z powodu użytkowania przez poprzednich właścieli żarówek zbyt dużej mocy wypaliły się odbłyśniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 "Żarówka H4 Bosch ExtraLife 60 Plus została uznana wg testów magazynu motoryzacyjnego Auto Świat za najlepszą i najwydajniejszą żarówkę H4!" Posiada homologacje bo jest to taka sama żarówka H4 jak każda, ma taką samą standardową moc różni się konstrukcją. A lampy z czasem się zużywają, u mnie prawdopodobnie z powodu użytkowania przez poprzednich właścieli żarówek zbyt dużej mocy wypaliły się odbłyśniki. Każda żarówka będąca w sprzedaży ma homologacje, ale ona jest zawężona do odpowiedniego przedziału użytkowego, nie jest przeznaczona do zwykłych reflektorów i należałoby doczytać w jakich reflektorach była testowana, i do czego jest przeznaczona. Moc moze być taka sama, ale jaka jest temperatura barwy świecenia, i jak wyglada jej widmo światła, w porównaniu ze standardową h4, mało który Miecio wie o istnieniu takich parametrów... temperatura barwy może nawet byc przekroczona o 400% z resztą co tu będę pisał, załóżcie sobie jedną zwykłą i jedną super plus włączcie światła, i uklęknijcie 10m przed autem, albo wsiądź do drugiego auta i wymiń swoje auto, wtedy bym chętnie posłuchał opinii.. Tym bardziej takie dziadowskie "testy" są po to aby ludzie w nie wierzyli i kupowali to dziadostwo.. bo to nie jest "test" tylko "reklama" tak samo jak fiat panda, który był samochodem roku a nie będę kończył co o tym myślę.. ale jak chcecie to wieżcie gazetom.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rami1000 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 nie każda sprzedawana żarówka ma homologacje:) Faktem jest za to że 50% więcej światła oznacza iż jest go tyle w wybranym testowanym reflektorze a nie w każdym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 e-gen Powiadasz IMHO to dobry pomysł czy tylko wzmocnienie światła a po kontroli drogowej zatrzymanie dowodu rejestracyjnego? A co do moich Bosch H4 plus 60 cytat z Auto Świat z dnia 27-11-2009r. "Żarówka żarówce nierówna. Dlaczego ich jakość jest bardzo ważna? Jakie wybrać, by w nocy odpowiednio wcześnie zauważyć przeszkodę na drodze? W naszym teście sprawdziliśmy żarówki typu H4... ...superżarówki nie emitują po prostu większego o 50 proc. strumienia świetlnego (czyli ilości światła), bo to po pierwsze, niemożliwe, a po drugie, przepisy dają małe pole manewru: w przypadku żarówek H4 strumień świetlny żarnika mijania ma mieć 1000 lm z tolerancją w obie strony najwyżej 15 proc. Jednak nawet te 15 proc. nie jest wykorzystywane w pełni, co obrazują wyniki testu. Trik producentów polega na tym, że żarnik takich żarówek ma inną konstrukcję, jest gęściej skręcony, daje bardziej jednorodne światło. To, czy zmieni się ilość światła na drodze i o ile, zależy od reflektora. Te, które mają odbłyśnik z większą ilością sfer lepiej wykorzystujących zmodyfikowany żarnik, zaświecą jaśniej..." materiał zaczerpnięty ze strony: http://www.autoporadnik.pl/porady/test-zarowek-h4-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej/artykul?page=0,0 Wybrałem ten model ponieważ dobrze mi się prowadziło auto na poprzednich żarówkach i jak tylko nadarzyła się okazja wymieniłem po roku na nowe. Każdy ma swoje typy inni mają możliwości do testowania a inni wolą sprawdzone przez innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 e-gen Powiadasz IMHO to dobry pomysł czy tylko wzmocnienie światła a po kontroli drogowej zatrzymanie dowodu rejestracyjnego? Jemu chodziło bardziej o to żeby z przewodów zasilających halogeny wyprowadzić sygnał na przekaźnik, który by załączał napięcie prosto z aku na żarówki... defakto można w ten sposób podwyższyć napiecie na żarówkach(pomijając spadek napiecia na cienkich przewodach).. będą jaśniej świeciły, ale bedą się szybciej przepalać.. nikt nie zabierze dowodu za takie przeróbki, bo źrudło jak i reflektor dalej jest użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.