Gość piter2323 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 witam aby wymienić paski klinowe bo mi piszczy od wspomagania to muszę ściągnąć nadkole czy jest jakiś inny patent. Czy przy wymianie mogę napotkać jakieś większe problemy? Przypomnę silnik 3.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Nadkola nie musisz sciagac ale oslone tak a przynajmneij tak mi sie wydaje (jak ja sciagalem pasek to oslone mialem zdjeta). Luzujesz napinasz ktory znajduje sie u gory (chyba w prawo), musisz tez poluzowac srubke ktora trzyma rolke napinajaca. Jak juz pasek bedzie wystarczajaco luzny to go sciagasz i zakladasz nowy. Musisz uwazac zeby nie przesadzic z napieciem bo lozyka powiedza pa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Nadkola nie musisz sciagac ale oslone tak a przynajmneij tak mi sie wydaje (jak ja sciagalem pasek to oslone mialem zdjeta). Luzujesz napinasz ktory znajduje sie u gory (chyba w prawo), musisz tez poluzowac srubke ktora trzyma rolke napinajaca. Jak juz pasek bedzie wystarczajaco luzny to go sciagasz i zakladasz nowy. Musisz uwazac zeby nie przesadzic z napieciem bo lozyka powiedza pa chodzi ci o ta śrubę która jest zaznaczona nr 1 do poluzowania rolki napinającej? hmmm aby wymienić 2 paski to chyba muszę się trzymać następującej kolejnosci jak na foto? jak nie to mnie poprawcie. Jescze jedno do śrub nr 3 i 4 jedyne dojście to jest od dołu? oto foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Tak sruba nr 1 luzujesz rolke, nr to napinacz paska. Paska od wspomagania nigdy nie sciagalem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 witam i oto wcześniej obiecany manuala . Będziemy potrzebowali następujących narzędzi: -grzechotka z nasadkami 10,12,14 -klucz oczkowy nr 12 -srubokret krzyzakowy -jakas rura to przedluzenia klucza oczkowego o jakies 30cm Czas wymiany 2 paskow w jedna osobe bez pospiechu to ok 3godziny na rys nr 1 zamieściłem kolejności odkręcania śrub aby cała wymiana poszła nam sprawnie. To czas wziaść się do roboty.Na początku musimy odkręcić przednie prawe koło. Jak to już zrobimy to odkręcamy plastikowa osłonę. Jeżeli mamy ja już zdjęta to poluzujemy śrubę która jest na obrazku oznaczona nr1 (klucz nr12) , następnie popuszczamy napinacz śruba nr 2 (klucz nr 14). Te dwie czynności pozwolą man ściągnąć pasek napędzający klimatyzacje,alternator. Teraz aby ściągnąć pasek od wspomagania musimy odkręcić śrubę nr 3(do niej jest troche utrudnione dojscie) sruba ta znajduje sie ona kolo napinacza paska rozrządu. Aby sobie z nią poradzić będzie nam potrzebny klucz nr 12 oczkowy i przedłużka np rura. Nalezy ja delikatnie poluzować . Jak sobie poradziliśmy z ta sruba to została nam nr 4 dojscie do niej jest od strony kola najlepiej tu sprawdzi się grzechotka z nasadka 12. Śruba nr 4 ściągamy pompę wspomagania na dol co pozwoli nam poluzować a następnie ściągnąć drugi pasek(miejsce jej jest zaznaczone zielona strzałka). Naciąganie pasków wykonujemy w odwrotnej kolejności. Mam nadzieje ze wam sie to przyda, jak bedziecie sie bawic z ich wymianą Pozdrawiam Piter2323 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin QX Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 profesionalny opis! polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaX Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 No to kilku mechaników nie wiedziało, że jest jeszcze ta śrubka nr1 do poluzowania i krecili napinaczem we wszystkie strony Pewnie w szrtvagenach jest inaczej. Dzięki za instrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.