Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana paskow klinowych


Gość piter2323

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piter2323

witam

aby wymienić paski klinowe bo mi piszczy od wspomagania to muszę ściągnąć nadkole czy jest jakiś inny patent. Czy przy wymianie mogę napotkać jakieś większe problemy? Przypomnę silnik 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadkola nie musisz sciagac ale oslone tak a przynajmneij tak mi sie wydaje (jak ja sciagalem pasek to oslone mialem zdjeta). Luzujesz napinasz ktory znajduje sie u gory (chyba w prawo), musisz tez poluzowac srubke ktora trzyma rolke napinajaca. Jak juz pasek bedzie wystarczajaco luzny to go sciagasz i zakladasz nowy. Musisz uwazac zeby nie przesadzic z napieciem bo lozyka powiedza pa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piter2323

Nadkola nie musisz sciagac ale oslone tak a przynajmneij tak mi sie wydaje (jak ja sciagalem pasek to oslone mialem zdjeta). Luzujesz napinasz ktory znajduje sie u gory (chyba w prawo), musisz tez poluzowac srubke ktora trzyma rolke napinajaca. Jak juz pasek bedzie wystarczajaco luzny to go sciagasz i zakladasz nowy. Musisz uwazac zeby nie przesadzic z napieciem bo lozyka powiedza pa :)

 

chodzi ci o ta śrubę która jest zaznaczona nr 1 do poluzowania rolki napinającej?

hmmm aby wymienić 2 paski to chyba muszę się trzymać następującej kolejnosci jak na foto? jak nie to mnie poprawcie.

Jescze jedno do śrub nr 3 i 4 jedyne dojście to jest od dołu?

 

oto fotopost-22521-1260281063,0714_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piter2323

witam i oto wcześniej obiecany manuala . Będziemy potrzebowali następujących narzędzi: -grzechotka z nasadkami 10,12,14 -klucz oczkowy nr 12 -srubokret krzyzakowy -jakas rura to przedluzenia klucza oczkowego o jakies 30cm Czas wymiany 2 paskow w jedna osobe bez pospiechu to ok 3godziny na rys nr 1 zamieściłem kolejności odkręcania śrub aby cała wymiana poszła nam sprawnie. To czas wziaść się do roboty.Na początku musimy odkręcić przednie prawe koło. Jak to już zrobimy to odkręcamy plastikowa osłonę. Jeżeli mamy ja już zdjęta to poluzujemy śrubę która jest na obrazku oznaczona nr1 (klucz nr12) , następnie popuszczamy napinacz śruba nr 2 (klucz nr 14). Te dwie czynności pozwolą man ściągnąć pasek napędzający klimatyzacje,alternator. Teraz aby ściągnąć pasek od wspomagania musimy odkręcić śrubę nr 3(do niej jest troche utrudnione dojscie) sruba ta znajduje sie ona kolo napinacza paska rozrządu. Aby sobie z nią poradzić będzie nam potrzebny klucz nr 12 oczkowy i przedłużka np rura. Nalezy ja delikatnie poluzować . Jak sobie poradziliśmy z ta sruba to została nam nr 4 dojscie do niej jest od strony kola najlepiej tu sprawdzi się grzechotka z nasadka 12. Śruba nr 4 ściągamy pompę wspomagania na dol co pozwoli nam poluzować a następnie ściągnąć drugi pasek(miejsce jej jest zaznaczone zielona strzałka). Naciąganie pasków wykonujemy w odwrotnej kolejności. Mam nadzieje ze wam sie to przyda, jak bedziecie sie bawic z ich wymianą Pozdrawiam Piter2323

post-22521-1260702868,5824_thumb.jpg

post-22521-1260704887,3958_thumb.jpg

post-22521-1260705714,9985_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 11 miesięcy temu...

No to kilku mechaników nie wiedziało, że jest jeszcze ta śrubka nr1 do poluzowania i krecili napinaczem we wszystkie strony :) Pewnie w szrtvagenach jest inaczej.

Dzięki za instrukcję.

:beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...