Gość Rudy89 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Dzięki za odp. Na 99% jest to CD20E. Lampka check engine zapala mi się standardowo przy zacinaniu pedału gazu, przechodzi w tryb awaryjny. Podczas falowania obrotów lampka ani błyśnie. Ostatnio udało mi się uspokoić obroty delikatnie operując pedałem gazu. Będe musiał poprosić mechanika o sprawdzenie czujników. Najgorsze jest to, ze obroty falują tylko między ciepłym i zimnym silnikiem... Ja odłączyłem u siebie czujnik wału korbowego dla próby i odpalił, ale obroty strasznie falowały. Może trzeba iść tym tropem. Ale silnik dobrze przyśpiesza i jak dasz gaz na luzie to nie faluje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szubi Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Ja odłączyłem u siebie czujnik wału korbowego dla próby i odpalił, ale obroty strasznie falowały. Może trzeba iść tym tropem. Ale silnik dobrze przyśpiesza i jak dasz gaz na luzie to nie faluje? Auto przyspiesza bez zarzutu. Jak silnik był nagrzany lub zimny to obroty nie falowały, nawet po dodaniu gazu na luzie. Po serwisie było ok (wymiana rozrządu, pasków, filtrów, oleju), potem znów zaczęło falować aż zaczął piszczeć pasek klinowy. Po naciągnięciu paska falowanie zniknęło podobnie jak piszczenie. U mnie problemem prawdopodobnie był nieudolny poprzedni mechanik, który nie potrafił naciągnąć poprzedniego paska i założył go... po skosie :/ rolki które go prowadziły były całe starty i zostały wymienione. Także całkiem prawdopodobne że gdzieś w paskach klinowych tkwi problem falowania obrotów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duczekzabrze Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 W zimnym przy obecnych temp jak troche pochodzi nierowno po zapaleniu to raczej normalka, ja mam 1.7 igla nie bierze oleju 150tys przebiegu i jak na taka temp odpala go zimnego to z 2-3s zawsze se podymi i lekko nierowno pochodzi, cos w tym stylu jak tutaj, jednak jesli dzieje sie to na cieplym to bym juz szukal przczyny w pompie, fitrze paliwa, moze jakas nieszczelnosc i sie zapowietrza? Odprowadzales wode z filtra? pozdrawiam no sorki ale miałem CD17 i nie ważne czy zima czy lato odpalał zawsze za pierwszym razem i wiadomo zadymi ale chodził równiotko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz53 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witam Do tematu - falowanie wolnych obrotów - dodam moje doświadczenie. Przez dłuższy czas miałem te objawy w moim silniku CD20E do czasu aż padł alternator. Po naprawie alternatora t.j. wymianie stojana i prostownika diodowego silnik chodzi jak zegarek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.