Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Awaria silnika Almera N16 2004r.


Gość gajda555

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gajda555

Witam.

 

Na wstępie chciałem napisać że jestem posiadaczem Nissana Almery N16 2004r. 1.5Dci(Renault) 82KM(przebieg 200tys.).

Mój problem zaczął się po wymianie rozrządu(tak mi się wydaje). Mianowicie mechanik wymieniał rozrząd,filtr paliwa, filtr oleju, filtr kabiny, olej. Samochód odstawiłem jeżdżący(równo pracujący silnik, normalne spalanie, poprawne ciśnienie,regularnie wymieniane płyny eksploatacyjne, brak jakichkolwiek budzących niepokój dźwięków) Samochód odebrałem z warsztatu, pracował normalnie jak przed naprawą. Jedyne zastrzeżenie to ledwo słyszalne stuknięcie z prawej strony samochodu w okolicach rozrządu przy zmianie biegów(uważałem ze to winna pękniętego kołpaka i nie koncentrowałem się na tym ponieważ miało ono siłę ''tykania zegarka'' choć nie wiem czy przyczyną nie jest ten kołpak. Po przejechaniu 250km z prawej strony samochodu zaczął wydobywać się metaliczny hałas, mechanik u którego wymieniany był rozrząd zdiagnozował to jako uszkodzony pompo wtryskiwacz. Po wizycie u tzw. ''pompiarza'' i diagnozie, stwierdzono że uszkodzone zostały panewki, wał i korbowody. Mianowicie czy przeprowadzone naprawy mogły zostać wykonane źle bądź zostały zastosowane złe części co mogło mieć wpływ na zniszczenie silnika. Proszę o pomoc i radę z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na wstępie chciałem napisać że jestem posiadaczem Nissana Almery N16 2004r. 1.5Dci(Renault) 82KM(przebieg 200tys.).

Mój problem zaczął się po wymianie rozrządu(tak mi się wydaje). Mianowicie mechanik wymieniał rozrząd,filtr paliwa, filtr oleju, filtr kabiny, olej. Samochód odstawiłem jeżdżący(równo pracujący silnik, normalne spalanie, poprawne ciśnienie,regularnie wymieniane płyny eksploatacyjne, brak jakichkolwiek budzących niepokój dźwięków) Samochód odebrałem z warsztatu, pracował normalnie jak przed naprawą. Jedyne zastrzeżenie to ledwo słyszalne stuknięcie z prawej strony samochodu w okolicach rozrządu przy zmianie biegów(uważałem ze to winna pękniętego kołpaka i nie koncentrowałem się na tym ponieważ miało ono siłę ''tykania zegarka'' choć nie wiem czy przyczyną nie jest ten kołpak. Po przejechaniu 250km z prawej strony samochodu zaczął wydobywać się metaliczny hałas, mechanik u którego wymieniany był rozrząd zdiagnozował to jako uszkodzony pompo wtryskiwacz. Po wizycie u tzw. ''pompiarza'' i diagnozie, stwierdzono że uszkodzone zostały panewki, wał i korbowody. Mianowicie czy przeprowadzone naprawy mogły zostać wykonane źle bądź zostały zastosowane złe części co mogło mieć wpływ na zniszczenie silnika. Proszę o pomoc i radę z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

O ile się nie mylę w tym silniku pasek rozrządu napędza również pompę cieczy chłodzącej. Oznacz to że wraz z wymianą paska powinno się wymienić pompę wody (aby z powodu jej ewentualnej awarii nie doszło do zerwania paska i uszkodzenia silnika). Ale zwykła fuszerka też jest możliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gajda555

O ile się nie mylę w tym silniku pasek rozrządu napędza również pompę cieczy chłodzącej. Oznacz to że wraz z wymianą paska powinno się wymienić pompę wody (aby z powodu jej ewentualnej awarii nie doszło do zerwania paska i uszkodzenia silnika). Ale zwykła fuszerka też jest możliwa

Wszystko wymienił.(słyszałem że można przestawić pompę przy wymianie rozrządu co skutkuje uszkodzeniem panewek, ale nie wiem jestem zwykłym laikiem) Z trzech mechaników dwóch mówi że to zwykły zbieg okoliczności a jeden o tej teorii z przestawioną pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

gdyby pompe przestawił, auto by nie palio, silnik nie pracował by równo, do tego by kopcił. Komputer by wyłapał błąd.

może źle złożył rozrząd i odpalił i tłoki spotkały sie z zaworami, ale to znów zawory by sie pokrzywiły.

Możliwe ze ten silnik ma słabe panewki i tłoki pod wpływem uderzeń wyrobiły panewki.

 

A możliwe że naprawę paneki się skończyły, w końcu to renówka, i do tego wysilona.

 

Zdjęcie głowicy ukarze sie prawda - czy są ślady uderzeń zaworów na denkach tłoków.

 

Jeżeli ich nie będzie, to po prostu naturalnie silnik się skończył...naprawa główna, tania nie będzie.

 

i wszyscy mnie ganią, jak pisze że nowe auta są do du..py.

Taka prawda, mocno wysilone konstrukcje mają przejechać 250tkm - przykład - focus TDDI - po tym przebiegu korbowód wychodzi bokiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolega majsterus ma racje te silniki są do bani i padają w nich panewki a po zdięciu głowicy okaże się że zawór stukał w tłok ale to jest spowodowane luzem na panewce, pierwszy przypadek o jakim słyszałem to w tamtym roku 1.5 dci przy przebiegu ok 150 000, miesiąc temu coprawda w 1.9 dci ale to samo panewka na wale przy rozrządzie jak da rade to wstawie fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rączki opadają :( Kolego nie wiesz przypadkiem na jakich olejkach pracowały te silniczki?

Co myślicie o przejściu na syntetyk z przebiegiem 100 000 i pracy na półsyntetyku w k9k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...