Gość janusz-pawlak Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Z instrukcji wynika, że należy włączyć przyciskiem świeżego powietrza wpuszczanie tegoż powietrza z zewnątrz podczas normalnego ogrzewania, wentylacji lub używania klimatyzacji. Problem w tym, że przy każdym włączeniu silnika przycisk ten (u mnie) jest wyłączony. Pytania : 1. Nie da się zrobić aby układ pamiętał że tryb był włączony, za każdym razem trzeba włączać ? 2. Co się dzieje jeśli oba przyciski (świeżego powietrza i recyrkulacji) są wyłączone tak jak to jest przy właczeniu silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Przy odbiorze auta pytałem się sprzedawcy po co włączać przycisk świeżego powietrza skoro przy nieświecącym/niewłączonym przycisku też jest świeże powietrze tłoczone? Sprzedawca nie wiedział. Zacząłem użytkować auto w październiku, schładzanie auta mi nie było potrzebne, więc jeżdżę ciągle bez włączonej klimatyzacji. Przycisk śweżego powietrza mam ciągle wyłączony (recyrkulacji też). Jedyny podświetlony przycisk to nawiew na nogi i górę. AC nie włączam. I dobrze mam samochód ngrzewany i wentylowany. Jedynie podczas nawiewu na szybę by ja odparować włącza się klima. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Przy odbiorze auta pytałem się sprzedawcy po co włączać przycisk świeżego powietrza skoro przy nieświecącym/niewłączonym przycisku też jest świeże powietrze tłoczone? Sprzedawca nie wiedział. Zacząłem użytkować auto w październiku, schładzanie auta mi nie było potrzebne, więc jeżdżę ciągle bez włączonej klimatyzacji. Przycisk śweżego powietrza mam ciągle wyłączony (recyrkulacji też). Jedyny podświetlony przycisk to nawiew na nogi i górę. AC nie włączam. I dobrze mam samochód ngrzewany i wentylowany. Jedynie podczas nawiewu na szybę by ja odparować włącza się klima. Skąd wiadomo, że przy nie włączonym przycisku świeże powietrze jest tłoczone ?. Wentylator słychać, nadmuch jest, ale czy to powierze z zewnątrz ? Z odpowiedniego schematu w service manual wynika, ze są tylko dwie mozliwości A i B wlotu świeżego powietrza, przy recyrkulacji jest B wraz z klimatyzacją. Natomiast nie wiadomo, czy np. przy wyłączonym przycisku świeżego powietrza nie jest B ale bez klimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Z instrukcji wynika, że należy włączyć przyciskiem świeżego powietrza wpuszczanie tegoż powietrza z zewnątrz podczas normalnego ogrzewania, wentylacji lub używania klimatyzacji. Problem w tym, że przy każdym włączeniu silnika przycisk ten (u mnie) jest wyłączony. Pytania : 1. Nie da się zrobić aby układ pamiętał że tryb był włączony, za każdym razem trzeba włączać ? 2. Co się dzieje jeśli oba przyciski (świeżego powietrza i recyrkulacji) są wyłączone tak jak to jest przy właczeniu silnika ? Też się nad tym zastanawiałem przy czytaniu instrukcji. Ale podczas jazdy stwierdzam że przy wyłaczonych obu przyciskach idzie powietrze z zewnątrz bo jak się włączy recylkulację to szyby zaraz zaparują. Ale faktycznie jest to niejasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Przy włączonym ustawieniu AUTO światełka cyrkulacji wewnętrznej i obiegu powietrza z zewnętrz nie świecą się ponieważ sam "system" decyduje skąd pobierać powietrze by jak najszybciej uzyskać zadaną temperaturę. Przy włączeniu samochodu nie świeci się żadne światełko i faktycznie powietrze pobierane jest z zewnątrz - wiem to choćby stąd, że nigdy nie zdarzyło mi się by zaparowały szyby przy takim ustawieniu. Nie sądzę natomiast by bez włączonej opcji AUTO następowało automatyczne przełączanie się nawiewu pomiędzy powietrzem z zewnątrz a powietrzem z wnętrza. Pewnie wiecie ale nie zaszkodzi przypomnieć - w zimie także trzeba używać klimatyzacji, absolutne minimum to raz na miesiąc przez 10 minut. Czynnik chłodzący jest zarazem czynnikiem smarującym cały układ klimatyzacji. W ekstremalnym przypadku długotrwałe nieużywanie klimatyzacji może doprowadzić np. do zatarcia się kompresora!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.