Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nurtujące pytanie - silnik Almera N15


Gość ntt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

generalnie to bzdury opowiadasz.

 

GA14DS to silnik na gaźniku, 16 zaworów, DOHC, generował 75 koni

GA14DE to silnik na wtrysku, 16 zaworów, DOHC, mial 75 koni [zdławiona wersja niemiecka] oraz 87 [normalny europejczyk]. Wystepowal zarowno w sunnych pod koniec produkcji jak i w almerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zastanawiacie się dlaczego pytam, otóż mam Sunny III (N14) właśnie z silnikiem GA14DE o mocy 87 KM, uważam że jest to zaskakująco dobra jednostka ( samochód z 9.1993) Jednak po ostatnich perypetiach z nim, muszę wymienić wszystkie wtryski. Wymiana ich jest nieopłacalna, taniej wyjdzie zakupić silnik, przy czym silnik z Almery jest tańszy w zakupie niż taki sam opisany jako Sunny N14. Almer jest znacznie więcej. Dlatego zadałem to pytanie.

 

Co do oznaczeń DS i DE to doskonale wiem o nich dlatego że mój samochód podczas rejestracji dostał w dowód 55 kW a z Austriackich dokumentów wynikało że moc samochodu to 87 KM, miałem z tym kilka problemów przy naprawach jak otrzymywałem części do gaźnika a nie do wielopunkta.

 

Jestem bardzo wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. Teraz zaczynam się zastanawiać czy do komory w Sunny będzie pasował GA16 z Almery albo silnik o poj. 2000 CCM ( nie pamiętam oznaczenia) na pewno to silnik GTI

Edytowane przez ntt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zastanawiacie się dlaczego pytam, otóż mam Sunny III (N14) właśnie z silnikiem GA14DE o mocy 87 KM, uważam że jest to zaskakująco dobra jednostka ( samochód z 9.1993) Jednak po ostatnich perypetiach z nim, muszę wymienić wszystkie wtryski. Wymiana ich jest nieopłacalna, taniej wyjdzie zakupić silnik, przy czym silnik z Almery jest tańszy w zakupie niż taki sam opisany jako Sunny N14. Almer jest znacznie więcej. Dlatego zadałem to pytanie.

 

Co do oznaczeń DS i DE to doskonale wiem o nich dlatego że mój samochód podczas rejestracji dostał w dowód 55 kW a z Austriackich dokumentów wynikało że moc samochodu to 87 KM, miałem z tym kilka problemów przy naprawach jak otrzymywałem części do gaźnika a nie do wielopunkta.

 

Jestem bardzo wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. Teraz zaczynam się zastanawiać czy do komory w Sunny będzie pasował GA16 z Almery albo silnik o poj. 2000 CCM ( nie pamiętam oznaczenia) na pewno to silnik GTI

Znaleźć silnik SR20DE.. lub co lepiej SR20DET w rozsądnej cenie i nie dobity, graniczy z cudem..

pozatym musisz być świadomy że przy zmianie na taki silnik musisz zmienić skrzynie, półośki, przeguby, zawieszenie, chłodnice, ecu i kupe innych żeczy.. najlepiej gdybyś miał wóz dawce..

standardowa seryjne przeniesienie napędu GA14 mie wytrzymają mocy takiego konika..

nad tym GA16 to mozna pomyśleć.. ale SR to już przesada.. i pali jak smok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleźć silnik SR20DE.. lub co lepiej SR20DET w rozsądnej cenie i nie dobity, graniczy z cudem..

pozatym musisz być świadomy że przy zmianie na taki silnik musisz zmienić skrzynie, półośki, przeguby, zawieszenie, chłodnice, ecu i kupe innych żeczy.. najlepiej gdybyś miał wóz dawce..

standardowa seryjne przeniesienie napędu GA14 mie wytrzymają mocy takiego konika..

nad tym GA16 to mozna pomyśleć.. ale SR to już przesada.. i pali jak smok

 

Wspomniany silnik to jedynie marzenie, zapewne samochód dawcę by się znalazło jedna pracy do wykonania jest bardzo dużo. Pozostanę w sferze realiów i będę szukał nie "wyśmiganego" GA16. Jako drugi samochód i tak od dawna chodzi mi Primera PW11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA16DE powinien podejść bez wymiany żądnych części. Plug'n'play jak to niektórzy okrślają. Poniewasz sam nigdy silnika nie wymieniałem, prosze o potwierdzenie od kogoś kto to robił :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA16DE powinien podejść bez wymiany żądnych części. Plug'n'play jak to niektórzy okrślają. Poniewasz sam nigdy silnika nie wymieniałem, prosze o potwierdzenie od kogoś kto to robił :).

hi hi

to pug and play to trochę za duzo powiedziane... :whistle:

trza jeszcze przeprogramować komp bo dawka paliwa będzie za mała, z tego co kojażę osprzęt jest ok, ale software nie do końca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacze się bo sam swapowalem niedawno z 1.4 na 1.6 z primery do almery

i tak

silnik chodzi na kompie od 1,4 i faktycznie troche mu mało doł ma za***isty ale wyższe oboty to juz muł

silnik pasuje bez problemowo tylko łapy i uchwyty łap muszą być stare z 1.4

skrzynia z 1,6 raczej nie podejdzie tzn nie wiem tego do końca bo wałki sprzegłowe w tych skrzyniach sa rózniej długosci i zostałem na skrzyni od 1,4 faje krótkie przełozenie :) osprzet przekładasz stary alternator i rozrusznik etc ...

generalnie to wywalic stary silnik bez skrzyni zapodac |GA16 a kompa zawsze mozesz sobie dokupic ;) ja tak zrobilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...