Gość ntt Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam, mam krótkie pytanie, czym różni się silnik z Almery N15 ( GA14 ) od silnika z Sunny N14 ( też GA 14 )? Są jakieś różnice czy silniki są identyczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Sam silnik jest identyczny, nie wiem jak z osprzętem. GA14 był w kilku wersjach, najpopularniejsze: DE i DS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość badger79 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Generalnie rożnica polegała chyba na tym, ze w almerze jest to 16V, no i moc zwiekszona z 75 do 87 kM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 generalnie to bzdury opowiadasz. GA14DS to silnik na gaźniku, 16 zaworów, DOHC, generował 75 koni GA14DE to silnik na wtrysku, 16 zaworów, DOHC, mial 75 koni [zdławiona wersja niemiecka] oraz 87 [normalny europejczyk]. Wystepowal zarowno w sunnych pod koniec produkcji jak i w almerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ntt Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 (edytowane) Zapewne zastanawiacie się dlaczego pytam, otóż mam Sunny III (N14) właśnie z silnikiem GA14DE o mocy 87 KM, uważam że jest to zaskakująco dobra jednostka ( samochód z 9.1993) Jednak po ostatnich perypetiach z nim, muszę wymienić wszystkie wtryski. Wymiana ich jest nieopłacalna, taniej wyjdzie zakupić silnik, przy czym silnik z Almery jest tańszy w zakupie niż taki sam opisany jako Sunny N14. Almer jest znacznie więcej. Dlatego zadałem to pytanie. Co do oznaczeń DS i DE to doskonale wiem o nich dlatego że mój samochód podczas rejestracji dostał w dowód 55 kW a z Austriackich dokumentów wynikało że moc samochodu to 87 KM, miałem z tym kilka problemów przy naprawach jak otrzymywałem części do gaźnika a nie do wielopunkta. Jestem bardzo wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. Teraz zaczynam się zastanawiać czy do komory w Sunny będzie pasował GA16 z Almery albo silnik o poj. 2000 CCM ( nie pamiętam oznaczenia) na pewno to silnik GTI Edytowane 10 Grudnia 2009 przez ntt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Zapewne zastanawiacie się dlaczego pytam, otóż mam Sunny III (N14) właśnie z silnikiem GA14DE o mocy 87 KM, uważam że jest to zaskakująco dobra jednostka ( samochód z 9.1993) Jednak po ostatnich perypetiach z nim, muszę wymienić wszystkie wtryski. Wymiana ich jest nieopłacalna, taniej wyjdzie zakupić silnik, przy czym silnik z Almery jest tańszy w zakupie niż taki sam opisany jako Sunny N14. Almer jest znacznie więcej. Dlatego zadałem to pytanie. Co do oznaczeń DS i DE to doskonale wiem o nich dlatego że mój samochód podczas rejestracji dostał w dowód 55 kW a z Austriackich dokumentów wynikało że moc samochodu to 87 KM, miałem z tym kilka problemów przy naprawach jak otrzymywałem części do gaźnika a nie do wielopunkta. Jestem bardzo wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości. Teraz zaczynam się zastanawiać czy do komory w Sunny będzie pasował GA16 z Almery albo silnik o poj. 2000 CCM ( nie pamiętam oznaczenia) na pewno to silnik GTI Znaleźć silnik SR20DE.. lub co lepiej SR20DET w rozsądnej cenie i nie dobity, graniczy z cudem.. pozatym musisz być świadomy że przy zmianie na taki silnik musisz zmienić skrzynie, półośki, przeguby, zawieszenie, chłodnice, ecu i kupe innych żeczy.. najlepiej gdybyś miał wóz dawce.. standardowa seryjne przeniesienie napędu GA14 mie wytrzymają mocy takiego konika.. nad tym GA16 to mozna pomyśleć.. ale SR to już przesada.. i pali jak smok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ntt Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Znaleźć silnik SR20DE.. lub co lepiej SR20DET w rozsądnej cenie i nie dobity, graniczy z cudem.. pozatym musisz być świadomy że przy zmianie na taki silnik musisz zmienić skrzynie, półośki, przeguby, zawieszenie, chłodnice, ecu i kupe innych żeczy.. najlepiej gdybyś miał wóz dawce.. standardowa seryjne przeniesienie napędu GA14 mie wytrzymają mocy takiego konika.. nad tym GA16 to mozna pomyśleć.. ale SR to już przesada.. i pali jak smok Wspomniany silnik to jedynie marzenie, zapewne samochód dawcę by się znalazło jedna pracy do wykonania jest bardzo dużo. Pozostanę w sferze realiów i będę szukał nie "wyśmiganego" GA16. Jako drugi samochód i tak od dawna chodzi mi Primera PW11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 GA16DE powinien podejść bez wymiany żądnych części. Plug'n'play jak to niektórzy okrślają. Poniewasz sam nigdy silnika nie wymieniałem, prosze o potwierdzenie od kogoś kto to robił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 GA16DE powinien podejść bez wymiany żądnych części. Plug'n'play jak to niektórzy okrślają. Poniewasz sam nigdy silnika nie wymieniałem, prosze o potwierdzenie od kogoś kto to robił . hi hi to pug and play to trochę za duzo powiedziane... trza jeszcze przeprogramować komp bo dawka paliwa będzie za mała, z tego co kojażę osprzęt jest ok, ale software nie do końca.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomas.ns Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 podłacze się bo sam swapowalem niedawno z 1.4 na 1.6 z primery do almery i tak silnik chodzi na kompie od 1,4 i faktycznie troche mu mało doł ma za***isty ale wyższe oboty to juz muł silnik pasuje bez problemowo tylko łapy i uchwyty łap muszą być stare z 1.4 skrzynia z 1,6 raczej nie podejdzie tzn nie wiem tego do końca bo wałki sprzegłowe w tych skrzyniach sa rózniej długosci i zostałem na skrzyni od 1,4 faje krótkie przełozenie osprzet przekładasz stary alternator i rozrusznik etc ... generalnie to wywalic stary silnik bez skrzyni zapodac |GA16 a kompa zawsze mozesz sobie dokupic ja tak zrobilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.