Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2.0 td jak stwierdzic czy dziala turbo


Gość andy p11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem ten egzemplarz z urwanym paskiem rozrządu

powiem szczerze ze nigdy nie jezdziłem nissanem z tym silnikiem

moje pytanie to : czy przy 2000/2500 obrotów czuć że włącza się turbo ?

pomocy bo mam wrażenie że kupiłem metro :whistle: jade :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

cisnienie doładowania najlepiej sprawdzić programem serwisowym albo chociaż manometrem i to podczas jazdy.. jesli wszystko dobrze poskładaleś czy tam mechanicy a turbiny nie słychać to ciesz sie bo znaczy ze jest w dobrej formie..oczywiście o ile pompuje... ten silnik nie rwie z kopyta jak np tdi-ki to stary poczciwy dieselek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie doładowania najlepiej sprawdzić programem serwisowym albo chociaż manometrem i to podczas jazdy.. jesli wszystko dobrze poskładaleś czy tam mechanicy a turbiny nie słychać to ciesz sie bo znaczy ze jest w dobrej formie..oczywiście o ile pompuje... ten silnik nie rwie z kopyta jak np tdi-ki to stary poczciwy dieselek...

 

 

dzięki za odpowiedz na moje pytanie

już wiem że mam zwykłego diesla :o czyli szału nie ma

ale mam nowinę kod błedu 21 {poczytałem troszke na forum }

check sie nie swieci po wykasowaniu błedu kod 55 mała rundka kod 21

co z tym robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 2500 czuć ale tak delikatnie ze prawie tego nie zauważysz jak na trójce sie przyciśnie to jeszcze czuć ale 4i5 to juz prawie w ogole ;)

Edytowane przez waichwaich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyraźnie czuć kiedy załącza się turbina nawet na 4 i 5 biegu. A przypływ mocy czuć dopiero od 2.500 obr/min. A na postoju dodatkowo słychać delikatny świst przy 2.500 obr. Ale ogólnie to trochę muł to jest :( Przydałoby się z 50 koni więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod 21 czyli pierwszy wtryskiwacz do wymiany Steruje on dawką paliwa. Pytanie czy masz Boscha czy Zexela. Tan czujnik jest wewnątrz wtryskiwacza i samego się nie wymienia.

Co do turbiny to możesz zdjąć rurę i przytkać rękę to poczujesz czy dmucha. To tak na prędko a samo ciśnienie sprężania to jedynie manometrem podpiętym pod króciec podczas jazdy, bo silnik musi być obciążony podczas pomiaru

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzieki za podpowiedzi

kod błedu 21 to wtryskiwacz sterujący, może ktoś poradzi jak ten temat ugryzdz :(

da sie to zregenerować ? kupic nowy ? uzywany?

cz to moze byc przyczyną braku mocy i spalania koszmarnych ilosci paliwa ?

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy to koszmarny koszt Coś koło tysiaka (zwykły ponad 300, końcówka 234) jeśli to Bosch

Regeneracja nie wchodzi w grę, Czyli zostaje tylko używka od zdrowego dawcy.

Temat wielokrotnie wałkowany, dlatego nie chcę go rozwijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego and_pec kod 21 nie musi od razu oznaczać wymianę wtrysku sterującego...!!!

Kolego andy p11 napisz czy miałeś coś robione(wymieniane) przy rozrządzie i pasku na pompie???

Jeżeli tak to możesz mieć źle ustawiony kąt wtrysku i przez to może być kod 21...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie coś mi się pochrzaniło z tym kodem 21 i to już od bardzo dawna (nawet umieściłem to w tłumaczeniu błędów, ale już dałem cynk jarkkowi żeby poprawił)

21 to injedtiom timing control valve a znajduje się on w pompie a nie w wtryskiwaczu Tam jest needle lift sensor i pokazuje kod 34 jak jest uszkodzenie.

Tak że kolego sprawdź połączenia napięcie i opór na zaworze kontroli czasu wtrysku i nie szukaj wtrysku sterującego

....ale plama sad.gif

 

PS Przeleciałem dziś serwisówkę i dostałem olśnienia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

na poczatek wielkie DZIEKI za podpowiedzi

traktomaniak widze że jestes GURU na tym forum

może chcesz naprawic to auto ? bo chyba mam do ciebie rzut beretem

ja i elektryka :unsure: raczej nie

 

chyba że opiszesz jak to zrobic krok po kroku

wiem że przeginam ale jestem zdesperowany :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze kolega andihaj, najpierw trzeba prześwietlić cały rozrząd i jego ustawienie, Kolego and_pec prośba o poprawienie tłumaczenia kodu 21, "Valve" to zawór a nie czujnik, tu napisałeś dobrze a w "kodach..." mała gafa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad jest o.k sprawdzany 2 razy kupilem paski mitsuboshi bez znakow drugie podejscie conti z fabrycznymi znakami do tego autodata nie ma mozliwosci błedu

to najdroszy rozrząd :angry: jaki wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może masz nie ustawiony kąt wtrysku

a do spr czy paski są dobrze nie potrzebna Ci autodata

w manualu w pliku em masz podane jak sprawdzić ten pasek na pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa&wałek 29 zembow miedzy znakami wał korbowy & wałek 43 miedzy znakami (blokada silnika)

43 zemby od znaku do znaku fabryczne znaki na pasku konti co wiecej można sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że wszyscy "wiedzą ile ma być zębów" a takie bzdóry piszą... przyjżyjcie się dokładnie rysunkom ,które wstawiałem a przytoczył and_pec . Od znaku do znaku na kole pompy i kole wałka rozrządu powinno być w sumie 31 zębów a to dlatego że wg. "Autodaty" zęby liczymy "0,1,2...28,29,30" oczywiście przy takim liczeniu wliczamy zęby będące nad znakami, jeżeli byśmy tych zębów nie wliczali to wyszło by 29. Też zakładałem paski contitecha i były na nich białe kreski które trzeba było ustawić na znakach, ale dla pewności wszystko sprawdzałem kilka razy bo można się bardzo łatwo machnąć o ząbek i d*pa. Podejrzewam że to może być coś przestawione albo poprostu zawór się mógł przyciąć ten w pompie bo jak by była przerwa w obwodzie to by pewnie wyskoczył błąd 94.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Życzę wszystkim wesołych świąt i bezawaryjnego nowego roku !!!

Dzieki za porady (forum peugeota to przy was głupki)tam kiedys sie stołowałem.

PS. injedtiom timing control valve. jeszcz sie do tego nie dobralem ale jesli ktos ma jakies rady z góry dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Damian Pawelec

U mnie wyraźnie czuć kiedy załącza się turbina nawet na 4 i 5 biegu. A przypływ mocy czuć dopiero od 2.500 obr/min. A na postoju dodatkowo słychać delikatny świst przy 2.500 obr. Ale ogólnie to trochę muł to jest :( Przydałoby się z 50 koni więcej :)

wtrace sie z takim malym zapytaniem... czy da sie jakos zwiekszyc moc w 2.0 TD? istnieje cos w stylu chipa?:) bo moj tez jest mulowaty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian Pawelec Trzeba było kupić SR20DE a nie CD20T Te jednostki są dla dystyngowanych panów biggrin.gif Nie słyszałem nic o chipowaniu wirusowaniu czy wstawianiu rezystorów jak ma to miejsce w VW TDi. Jedyną poprawa to jest zaślepienie egra i wyczyszczenie przepływki (tylko nie benzyną), do tego bezwzględna czystość filtrów, zwłaszcza powietrza. Był tu na forum też traktor z dorobionym intercoolerem, ale sądzę że koszt 1000 zeta nie jest adekwatny do uzyskanej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swojego ropniaka nie narzekam,jezdziłem kiedyś autkiem 1.6 - 16v.zetec.autko chodziło jak przecinak,potem miałem 1.8 td z interkulerem,a teraz mam 2.0 td i wiem że diesel mi pasuje poszaleć się nie da,ale oszczędność mi się podoba.

 

Mam tylko takie pytanko,czy po zaślepieniu wężyka od zaworu EGR,który doprowadza powietrze,będzie już jakaś zmiana,czy trzeba zaślepiać sam zawór EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...