Gość Kurpik Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 (edytowane) witam czy powinna sie swiecic caly czas kontrolka ESP w 2 litrowym 150 konnym silniku ? Edytowane 11 Grudnia 2009 przez kurpik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 witam czy powinna sie swiecic caly czas kontrolka ESP w 2 litrowym 150 konnym silniku ? Witam, moim zdaniem kontrolka ESP powinna się zaświecić tylko w przypadku jego działania, a więc podczas przekręcenia kluczykiem (rozruch), oraz gdy nastąpi poślizg jednego z kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Kolejną opcją jest trwałe wyłączenie działania ESP (przyciskiem). W T-30 przycisk ESP jest na wysokości lewego kolana, a niestety nie wiem gdzie jest w T-31. Może jeździsz z wyłączonym układem ESP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psa1976 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę. u mnie zdemolował serwis przy montażu akcesoriów. Objaw...permanentne palenie sie kontrolki ESP i brak mozliwości wyłączenia z deski. Ostatnio jeździłem Patrolem z tym samym problemem !. Koszt wymiany coś około 8tys. chyba że masz gwarancje ale trzeba powalczyć w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cadavre Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Ciągłe palenie się kontrolki z ESP oznacza, wg instrukcji, błąd w jego działaniu a raczej brak działania. Jeśli nie pali się też kontrolka z hamulca to biegiem do serwisu, jeśli świeci - kontrola układu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Motorhead Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 HA! Chyba doszedlem o co chodzi z ta swiecaca kontrolka ESP... ZBIEZNOSC!! Wystarczylo wymienic konczace sie drazki i ustawic zbieznosc i przestala sie swiecic! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) czyli drążki zabroniły działać ESP. Nie lubią się? czy raczej w serwisie zresetowali komp dla higieny ogólnej? Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Jeśli ESP odpowiada za stabilizację toru jazdy - mierząc momenty obrotowe kół i wyhamowując to wpadające w poślizg czyli kręcące się szybciej, to przy złej geometrii kół napędowych a tu mamy 4 jedno lub kilka kręcąc się pod innymi kątami będzie generowało różne momenty obrotowe i ESP szaleje.. Gdyby zresetowali kompa to po pierwszym zrywie ze świateł a dalej występującym problemie świeciła by się od nowa. Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez kubrick007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 ESP... mierząc momenty obrotowe kół... jaką masz wersję wyposażenia??? da radę to gdzieś odczytać? zrobić wykres? (mówimy o Nm - niutonometrach)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Na działanie koła w ruchu obrotowym ma wpływ wiele sił ich wypadkowa daje ruch. ESP jest systemem który to analizuje i w razie poślizgu, nadsterownosci, pomaga opanować sytuacje. Czy sa narzędzia lub programy którymi mozna samemu to zmierzyć to chyba nie. Wartości w Nm sa mierzalne momentu siły napędowej. Uszkodzony drążek ma wpływ na inny kat osadzenia koła wiec w dużym uproszczeniu moment siły jako iloczyn siły ramienia i kata miedzy nimi zawartego będzie inny i ESP może działać nom stop lub sie wyłączyć żeby nie uszkodzić auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Nigdy nie wnikałem w dokładną budowę systemu esp (kontrola stabilizacji jazdy), ale wydaje mi się (a nawet jestem o tym przekonany) iż system ten korzysta z czujników i danych zebranych z ABS... Aby mierzyć siły (naprężenia) w układzie musiały by być zainstalowane tensometry... a nie słyszałem o takim rozwiązaniu... - mogę oczywiście się mylić i jeśli tak jest chętnie poczytam prawidłową informację. To, że ustawienie geometrii i zbieżności oddziałuje na esp - wiem doskonale, odczułem to nawet w swoim aucie po lifcie... esp interweniuje znacznie wcześniej niż przed liftem. Zeshky sugerował u mnie wymianę śrub na mimośrodowe, ale jeszcze tego nie zrobiłem... za wolno jeżdżę po zakrętach aby się tym przejmować (dotyczy tylko mojej nysy t30 ). Drążąc temat... w jaki sposób esp wykrywa uślizg osi? mierząc prędkość poszczególnych kół i je porównując, czy do tego wykorzystuje jeszcze jakieś czujniki? np. tensometr, żyroskop czy jeszcze coś... bo piszesz o pomiarach sił lub momentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Drążąc temat... w jaki sposób esp wykrywa uślizg osi? mierząc prędkość poszczególnych kół i je porównując, czy do tego wykorzystuje jeszcze jakieś czujniki? np. tensometr, żyroskop czy jeszcze coś... bo piszesz o pomiarach sił lub momentu? http://autokult.pl/2011/12/23/uklad-esp-jak-dziala http://www.kozak-k.net84.net/dokumenty/zasada_dzialania_esp.pdf Polecam przeczytanie ww artykułów. Podane są wszystkie składowe, które mają wpływ na funkcjonowanie systemu ESP czyli ponad 70 zmiennych. Szczególnie polecam drugi, który w maksymalnie wyczerpujący sposób opisuje jego działaniem z uwzględnieniem fizyki i elektroniki Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez kubrick007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie ma takiej opcji by ESP wyzwalało zużycie drążków jakie by ono nie było. Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 (edytowane) Witam. Między licznikami nie zapala się kontrolka "Esp" - czy tak ma być? Czy włącza się sama w jakiś warunkach . Ten przełącznik jest podświetlany jak włącze światła . Jak go przyciskam nic się nie dzieje . Jak to powinno działać ? Powtarzam prośbę - czy ktoś coś wie czemu ta lampka się nie pali ? Edytowane 29 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 (edytowane) To jest przełącznik ,którym WYŁĄCZA SIĘ kontrole trakcji-ESP. Kiedy kontrola trakcji jest wyłączona ,wtedy prawidłowo zapala sie kontrolka. Kiedy trakcji jest aktywna-kontrolka nie powinna palić się,jak pomimo tego pali się oznaczna to błąd/uszkodzenie esp. Jeśli w trakcie jazda kontrolka zapala sie ,mruga w prawidłowo działacym systemie oznacza ,że nastapił uźlizg kół(a) i kontrola trakcji zadziałała utrzymując zadany tor jazdy. Edytowane 30 Września 2017 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Chodzi mi o to ,że na tablicy liczników nic się nie zapala - czy włącze przełącznik "Esp" czy nie. Co z tym robić ? Lub co może być uszkodzone ? Czy naprawdę nie ma tu nikogo kto by miał chęć pomóc ??... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 fonir, oczekujesz cudów, a nie każdy z nas nosi przy sobie szklaną kulę. Nie napisałeś, czy kiedykolwiek wcześniej kontrolka działała prawidłowo i przestała Piotrek opisał wyżej działanie systemu i kontrolki. Jeśli w żadnej sytuacji kontrolka się nie zapala, może być pierdylion powodów. Od uszkodzonego podświetlenia kontrolki po uszkodzone czujniki ABS. Zczytałeś ewentualne błędy ? Byłeś u jakiegoś elektryka/elektronika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Od dwóch miesięcy mam ten samochód i tyle też się nie pali kontrolka... Czyli powinienem do elektryka / mechanika podjechać na komputer ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Od tego powinieneś zacząć. A pytałeś poprzedniego właściciela, czy coś wie na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Ten "właściciel" to zasrany oszust się okazał więc nic się nie dowiem niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Ten "właściciel" to zasrany oszust się okazał więc nic się nie dowiem niestety. Może twój samochód standardowo nie ma ESP. Może poprzedni właściciel dla bajeru dołożył przycisk. Pod poniższym adresem wpisz swój VIN i po zdekodowaniu daj info co masz w pozycji GRADE oraz w pozycji Spec code W szczególności w tej ostatniej pozycji najedź kursorem myszki na każdy z kodów i sprawdź opis kodu w pojawiającej się podpowiedzi. Daj info co tam masz. http://nissan.epc-data.com/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Sorry za mały OT. Nie wiesz czemu ten dekoder nie łyka numerów VIN Pathfindera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Nie wiem. Też mi się zdarzyło, że nie rozkodował innych modeli nissana. W większości przypadków były to problemy z modelami na rynek amerykański (z amerykańskim VIN'em). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 A więc wyszło jak na screenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Masz najwyższą wersję wyposażeniową ELEGANCE i już z tego powodu ESP powinno być na pokładzie Ale wskazuje także na to kod: VDCS2: F/VEHICLE DRIVE CONTROL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.