Gość mzciej05 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam mam nissana primerę 2.0TD P11 od paru dni zaczęłą mimmigać wykrzyknik migał i mgasł na wybojach i podczas chamowania ale jak silnik się rozgrzał to problem znikał dzisiaj rano zapaliłem auto zaczął mi migać ponownie wykrzyknik migał i gasł ale teraz jak gwałtownie ruszam na wstecznym biegu to mi miga miga nawet jak mjet rozgrzany niewiem co jest grane niby płyn jest klocki nietrą mi jeszcze proszę o pomoc niewiem może jakiś kabel nie łączy niewiem gdzie szukać wspomnę że jak ręczny zaciągnę to wykrzyknik świeci ajak spuszczę to gaśnie najbardziej czyli tu dział wszystko ok. najgorzej na zimnym silniku i podczas cofania i na dołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Może pływak w zbiorniczku się zawiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andihaj Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 kolego masz przerwany wężyk idący od pompy vacum i dlatego Ci swieci jak cofasz(u mnie tak było)sprawdz wszystkie te gumowe węzyki przy pompie vacum bo nie pamietam który to był jak już znajdziesz ten przerwany to go wymień i problem zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Temat lampki hamulca był wielokrotnie przerabiany na forum: płyn ma być na max w zbiorniczku. Może klocki się już kończą a do tego jeszcze któryś tłok nie odbija. Co do przewodów od vacuum, to przy nieszczelności waliło by olejem z przewodów od smarowania pompy (pomijam odwieczny problem pocenia się ich przy zakuwkach), a przy przewodach podciśnieniowych nie byłoby wspomagania na serwie. Najczęściej leci przewód od serwa, sprawdź też działanie zaworka zwrotnego na przewodach vacuum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzciej05 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Temat lampki hamulca był wielokrotnie przerabiany na forum: płyn ma być na max w zbiorniczku. Może klocki się już kończą a do tego jeszcze któryś tłok nie odbija. Co do przewodów od vacuum, to przy nieszczelności waliło by olejem z przewodów od smarowania pompy (pomijam odwieczny problem pocenia się ich przy zakuwkach), a przy przewodach podciśnieniowych nie byłoby wspomagania na serwie. Najczęściej leci przewód od serwa, sprawdź też działanie zaworka zwrotnego na przewodach vacuum witam ale gdzie znajduje się ta pompa vacum i ile ma byćtego płynu namaxa czyli pod wskaźnik max czy pog sam korek bo płyn jest ale pomiędzy minimum a maximum chyba że patrzę na zły zbiorniczek wktórym konkretnie miejscu jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 (edytowane) Pod max nawet leciutko nad Pod korek nie może być bo płyn podczas hamowania się nagrzewa i zwiększa nieznacznie swoją objętość. Podczas naciskania hamulca też sporo wtłaczasz w układ i dlatego zapala się lampka jest jak niski poziom w zbiorniczku Na rysunku na czerwono zaznaczyłem miejsce pompy próżniowej (jakoś jej nie narysowali, przewody jedynie ) Na niebiesko przewody, a zielono zawór recyrkulacji spalin EGR. Sterowany jest podcisnieniem i też należy sprawdzić te cienkie przewody Edytowane 13 Grudnia 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzciej05 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Pod max nawet leciutko nad Pod korek nie może być bo płyn podczas hamowania się nagrzewa i zwiększa nieznacznie swoją objętość. Podczas naciskania hamulca też sporo wtłaczasz w układ i dlatego zapala się lampka jest jak niski poziom w zbiorniczku Na rysunku na czerwono zaznaczyłem miejsce pompy próżniowej (jakoś jej nie narysowali, przewody jedynie ) Na niebiesko przewody, a zielono zawór recyrkulacji spalin EGR. Sterowany jest podcisnieniem i też należy sprawdzić te cienkie przewody dzięki dziś to sprawdzę ale zapomniałem jeszcze wspomnieć żę podczas jazdy jak pryśpieszałem to lampka gasł a włączała się akażdym razem jak puściłem pedał gazu i chamowałem silnikiem wtedy się świecił czyli jechałem gasła puściłę nogę z gazu i świeciła ale najbardziej jak redukowałem na niższe biegi czym niższy tym bardziej świeciła a jak dawałem an lu to się wyłączała w sekundzie no i tamte obiawy były co wspominałem wceśniej cyli gwałtowne ruszanie na wstecznym i jak wiechałem w dołki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 (edytowane) Poziom płynu jest najważniejszy Jak masz przewody nieszczelne to musisz mocniej wciskać pedał bo jest słabe wspomaganie, co za tym idzie, to i więcej płynu wciskasz. Ze zbiorniczka ubywa i czujnik reaguje. Podczas gwałtownego ruszania płyn się przemieszcza w zbiorniczku i też czujnik reaguje PS nie cytuj mnie za każdym razem Poniżej masz guzik (zielony) do podawania odpowiedzi bez cytatu Edytowane 13 Grudnia 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 kolego mzciej05 na fotce zamieściłem co gdzie jest, zanim zaczniesz sprawdzać czy wina leży po stronie pompy Vacuum lub też któryś przewód jest nieszczelny, zacznij od odpięcia złącza przy czujniku podciśnienia jest opisane na zdjęciu, pojeździj tak troche i jak się lampka będzie zapalała to szukaj gdzie indziej przyczyny, natomiast jak się nie będzie zapalała to należy szukać nieszczelności w układzie podciśnienia lub też może być walnięty ten czujnik albo pompa szfankuje chociaż pompa raczej nie powinna paść...no ale... Zacznij od przejrzenia przewodów tych cienkich, najlepiej zdejmuj pojedyńczo z jednej strony przytrzymaj palcem z drugiej dmuchaj i wyginaj na wszystkie strony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzciej05 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 słuchajcie wszystko sprawdziłem płyn jest na 100% na maxa te przewody teżsprawdziłem są szczelne na moje oko ale zauważyłem że brakuje mi płybu we wspomaganiu kierownicy jest jakoś 1 cm pod minimum tam jest wlany czerowny płyn wie ktoś jak się nazywa może to ma jakiś wpływ z tym wykrzyknikiem dzis zapaliłem auto i zauważyłem jak bym chciał ruszać na biegu i wtym czasie wcisnął chamulec to świeci czyli jednoczesne ruszanie i delikatne wciśnięci pedału chamulca świeci niewiem już co to ma być sprubuje jak będę jechał dopracy rozpiąć tą kostkę co kolega wspominał jak będzie rozpięta to niema prawa świecić wykrzyknik a może on jest powiązany z jakąś awarią silnika może dziać się coś innego nisz chamulce żebym przypadkiem niezniszczył silnika albo czegoś innego bo chamowanie mam płyn jest awięć oto się nieboję a pozatym tak jeszcze wspomnę bo może mechanik zemnie żaden ale te nissany to lipa już bym nigdy niekupił raz że nieekonomiczne jak inni piszą do francuza bo miałem wczesniej to nawet porównania nie ma nawet o 10 lat starszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 ta lampka nie ma nic wspólnego z silnikiem ani ze wspomaganiem kierownicy, są trzy możliwości zapalenia się kontrolki... 1.Niski poziom płynu lub coś z czujnikiem tego poziomu 2.Słabe podciśnienie w układzie wspomagania(vacuum ,serwo) może być nieszczelność lub też wadliwie działający czujnik podciśnienia lub masowanie przewodu elektrycznego dochodzącego do tego czujnika. 3.Hamulec postojowy mianowicie coś z czujnikiem hamulca postojowego lub masowanie przewodu dochodzącego do tego czujnika. Jak sprawdzisz te trzy punkty to myśle że dojdziesz co jest nie tak. W naszych autach nie ma czujników klocków hamulcowych więc ta opcja odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzciej05 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 wszystkie płyny uzupełniłem dalej się świeci i miga jutro wszystko posprawdzam dokładnie a niemogę wypiąć tej kostki od czujnika tego podciśnienia tam się coś wciska czy tylko pociągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 od strony kabiny powinno się wciskać obejrzyj dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzciej05 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 już wszystko gra czyli panowie sytuacia wygląda tak dolałem płyn do wspomagania kierownicy i problem znikł czyli wydocznie możę wykrzyknik świecić i migać jak jest minimum płynu do wspomagania kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 widocznie możę wykrzyknik świecić i migać jak jest minimum płynu do wspomagania kierownicy. W jaki sposób przecież tam nie ma żadnego czujnika. Jakoś nie widzę związku, Może to chwilowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 też nie widze związku... zobacz pod dźwignie hamulca ręcznego czy przewód nie spadł z czujnika i nie dotyka do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Może inaczej, gdzie widzisz w komorze silnikowej zbiornik wspomagania kierownicy ? Po lewej stronie auta (siedząc w samochodzie) masz dwa zbiorniczki. Jeden od hamulców drugi od hydraulicznego sprzęgła. Wspomaganie masz po prawej stronie auta (siedząc w samochodzie) i nawet gdybyś spuścił cały płyn to nic się nie zaświeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzciej05 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 faktycnie panowie to było chwilowe disiaj rano odnowa kontrolka mi się zapaliła i wariowała odpiąłem ten kabeklk od czujnika odrazu problem znikł prestało mrugać czyli co gdieś jest układ nieszczelny niby wężyki sprawdzałem i były ok. najwyżej kupię nowe a jescze jeno pytanie jak przekręcę zapłon to teraz niewyświetla mi się lampka wykrzyknika która gasła po zapaleniu silnika ale jak pociągnę ręczny to świeci czyli to są dwa osobne czujniki i tak ma być na tym wuświetlacu nie ma pokazywać wykżyknika jak ściągnąłem ten wtyk od podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 (edytowane) tak ma być bo ten czujnik jest załączony jak przekręcisz zapłon i kontrolka powinna się świecić gdy pracuje pompa to tworzy się podciśnienie i rozłącza czujnik . podobna zasada jest w czujniku ciśnienia oleju , czujnik ciśnienia oleju rozłączany jesy przez ciśnienie a ten czyjnik przez podciśnienie. te czujniki działają na zasadzie zwierania z masą kabelka ,który idzie do kontrolki, jeżeli nie ma odpowiedniej wartości ciśnienia lub podciśnienia żarówka ma połączenie z masą i się świeci. Edytowane 14 Grudnia 2009 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmooon Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Miałem to samo jakiś czas temu dolałem płynu tak jak być powinno zgasło potem znowu się świeci okazało się, że sygnalizowało to zapieczenie tylnego zacisku i delikatny przeciek w przewodzie hamulcowym radze to wszystko sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo1966 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Witam! Przerobiłem ten temat kilka m-cy temu wszystko sprawdzone wg. opisów na forum niestety nic nie pomogło, okazało się że zwarcie przewodów, troche rozbierania przez elektryka i dopiero pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaskola Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 temat przerobiłem dziś, okazało się że należało wymienić tylko gumowe wężyki doprowadzające powietrze pod klapą dzięki wszystkim którzy się tu wypowiedzieli bo pewnie w warsztacie skasowali by mnie na gruby hajs pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.