Gość wisniazio Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Witam, mam taki problem, przy rozruchu zawory wydają głośny dźwięk, czym jest to spowodowane. Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 A ja mam taki problem, że nie potrafię zrozumieć jak można oczekiwać odpowiedzi, zadając pytanie bez podania żadnych informacji - choćby jakiego silnika, w którym modelu samochodu to pytanie dotyczy. Sorry za ten ironiczny ton, ale nie potrafię pojąć, jak można nie skumać, że nie da się odpowiedzieć na tak ogólnie postawione pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 U mnie przy rozruchu tez slychac zawory tak z 1-2 sek(na cieplym silniku nie).Primerka P11 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość myrdek Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Luz zaworów w tych silnikach jest automatycznie regulowany przy każdym uruchomieniu silnika. Ta chwila klekotania spowodowana jest brakiem ciśnienia oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Ok dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Wydaje mi się, że ma na to też wpływ olej jakiego się używa do silnika. I tak im gęstszy olej tym wolniej silnik po uruchomieniu osiągnie odpowiednie ciśnienie robocze stąd to klekotanie zaworów. Według mnie masz w silniku zalany inny olej niż zaleca producent (NISSAN). Ja tez tak kiedyś miałem u siebie ale po zmianie oleju na zalecany i odpowiedni filtr oleju problemy zniknęły jak ręką odjął. Sprawdź jaki olej masz zalany do silnika !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość myrdek Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Ja mam Elf 10W40 półsyntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 2,0 benzyna ma jedynie zawory hydrauliczne. Reszta to szklanki. Nie ma znaczenia jakie one są przy rozruchu. Olej zawsze ścieknie przez noc do miski, zwłaszcza jeśli w filtrze nie ma zaworu zwrotnego. Temperatura zewnętrzna i klasa oleju wpływa na jego gęstość i zanim dotrze on kanałami do zaworów to słychać ten metaliczny stukot. Jeśli występuje on także na ciepłym silniku benzynowym to zawory do regulacji (oprócz SR20DE) W dieslu najczęściej są to lejące wtryski i występuje dodatkowo czarna zasłona dymna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Ja zalalem taki http://moto.allegro.pl/item844075840_castrol_gtx_high_mileage_15w40_15w_40_4l_rzeszow.html bo auto mam niedlugo i poprzedni własciciel taki wlasnie olej lal.Moze mozna zmienic na cos bardziej odpowiedniego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 (edytowane) Ja zalalem taki http://moto.allegro.pl/item844075840_castrol_gtx_high_mileage_15w40_15w_40_4l_rzeszow.html bo auto mam niedlugo i poprzedni własciciel taki wlasnie olej lal.Moze mozna zmienic na cos bardziej odpowiedniego? Czyli masz zalany olej mineralny do silnika a powinien być półsyntetyk jakiś minimum czyli w oznaczeniu powinien mieć nie 15W40 tylko 10W... jeśli masz nieduży przebieg auta spokojnie możesz zmieniać na półsyntetyk nawet ostatnio w AŚ podawali że jest nieprawdą że jak się ma w silniku zalany olej mineralny nie można go wymienić na półsyntetyk. Kiedyś twierdzono że jak się zmieni z syntetyka lub półsyntetyka na mineral to jest to już ostateczność i z powrotem nie da się zmienić na oleje syntetyczne. A Auto Świat pisze że jest to nieprawda i że można. Poza tym oleje syntetyczne są przy rozruchu szybciej rozprowadzane po silniku bo są rzadsze od mineralnych. Najlepiej pojedź do salonu NISSAN'a i spytaj jakie oleje rekomendują do swoich silników i tyle . Edytowane 19 Grudnia 2009 przez Bodzió Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 ASO ma tylko (przy najmniej Lublin) pełny syntetyk, a ceny u nich są kosmiczne, tak że osobiście odradzam jazdę tam. Jeśli tego sam nie umiesz zrobić klamką do okien (zamiast klucza do korka) to jedź na jakąś normalną stację gdzie sprzedają oleje z wymianą gratis, lub kup sam i zapłać te 20-30 za wymianę u każdego jednego mechanika lub stacji obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Wymiana to zaden problem nawet dziecko to potrafi tylko napiszcie mi dokladnie jaki olej kupic i juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 10w 40 półsyntetyczny a firma to już jaka tam ci się podoba i na jaką cie stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asaf Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 2,0 benzyna ma jedynie zawory hydrauliczne. Reszta to szklanki. Nie ma znaczenia jakie one są przy rozruchu. Olej zawsze ścieknie przez noc do miski, zwłaszcza jeśli w filtrze nie ma zaworu zwrotnego. Temperatura zewnętrzna i klasa oleju wpływa na jego gęstość i zanim dotrze on kanałami do zaworów to słychać ten metaliczny stukot. Jeśli występuje on także na ciepłym silniku benzynowym to zawory do regulacji (oprócz SR20DE) W dieslu najczęściej są to lejące wtryski i występuje dodatkowo czarna zasłona dymna Zawory regulowane hydraulicznie mają wszystkie silniki diezla w nissanie primerze tak dla przypomnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Dzieki za 8000km wleje takie cos jak mowicie.Mam sentyment do valvoline wiec pewnie to wybiore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drone Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 witam, mam podobny problem tyle tylko że u mnie słychać metaliczny stukot w zasadzie cały czas tzn. głównie na wolnych obrotach.W czasie jazdy już tak bardzo nie ale nadal cos tam słychać. Czy to mogą być zawory czy coś innego?? Czy w silnikach GA16DE zawory są regulowane hydraulicznie czy trzeba je ustawiać ręcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.