Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z zaworami przy rozruchu


Gość wisniazio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam taki problem, że nie potrafię zrozumieć jak można oczekiwać odpowiedzi, zadając pytanie bez podania żadnych informacji - choćby jakiego silnika, w którym modelu samochodu to pytanie dotyczy.

Sorry za ten ironiczny ton, ale nie potrafię pojąć, jak można nie skumać, że nie da się odpowiedzieć na tak ogólnie postawione pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ma na to też wpływ olej jakiego się używa do silnika. I tak im gęstszy olej tym wolniej silnik po uruchomieniu osiągnie odpowiednie ciśnienie robocze stąd to klekotanie zaworów. Według mnie masz w silniku zalany inny olej niż zaleca producent (NISSAN). Ja tez tak kiedyś miałem u siebie ale po zmianie oleju na zalecany i odpowiedni filtr oleju problemy zniknęły jak ręką odjął. Sprawdź jaki olej masz zalany do silnika !!! B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,0 benzyna ma jedynie zawory hydrauliczne. Reszta to szklanki. Nie ma znaczenia jakie one są przy rozruchu. Olej zawsze ścieknie przez noc do miski, zwłaszcza jeśli w filtrze nie ma zaworu zwrotnego. Temperatura zewnętrzna i klasa oleju wpływa na jego gęstość i zanim dotrze on kanałami do zaworów to słychać ten metaliczny stukot. Jeśli występuje on także na ciepłym silniku benzynowym to zawory do regulacji (oprócz SR20DE) W dieslu najczęściej są to lejące wtryski i występuje dodatkowo czarna zasłona dymna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalalem taki

http://moto.allegro.pl/item844075840_castrol_gtx_high_mileage_15w40_15w_40_4l_rzeszow.html

bo auto mam niedlugo i poprzedni własciciel taki wlasnie olej lal.Moze mozna zmienic na cos bardziej odpowiedniego?

Czyli masz zalany olej mineralny do silnika a powinien być półsyntetyk jakiś minimum czyli w oznaczeniu powinien mieć nie 15W40 tylko 10W... jeśli masz nieduży przebieg auta spokojnie możesz zmieniać na półsyntetyk nawet ostatnio w AŚ podawali że jest nieprawdą że jak się ma w silniku zalany olej mineralny nie można go wymienić na półsyntetyk. Kiedyś twierdzono że jak się zmieni z syntetyka lub półsyntetyka na mineral to jest to już ostateczność i z powrotem nie da się zmienić na oleje syntetyczne. A Auto Świat pisze że jest to nieprawda i że można. Poza tym oleje syntetyczne są przy rozruchu szybciej rozprowadzane po silniku bo są rzadsze od mineralnych.

:P

Najlepiej pojedź do salonu NISSAN'a i spytaj jakie oleje rekomendują do swoich silników i tyle .

Edytowane przez Bodzió
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO ma tylko (przy najmniej Lublin) pełny syntetyk, a ceny u nich są kosmiczne, tak że osobiście odradzam jazdę tam. Jeśli tego sam nie umiesz zrobić klamką do okien (zamiast klucza do korka) to jedź na jakąś normalną stację gdzie sprzedają oleje z wymianą gratis, lub kup sam i zapłać te 20-30 za wymianę u każdego jednego mechanika lub stacji obsługi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2,0 benzyna ma jedynie zawory hydrauliczne. Reszta to szklanki. Nie ma znaczenia jakie one są przy rozruchu. Olej zawsze ścieknie przez noc do miski, zwłaszcza jeśli w filtrze nie ma zaworu zwrotnego. Temperatura zewnętrzna i klasa oleju wpływa na jego gęstość i zanim dotrze on kanałami do zaworów to słychać ten metaliczny stukot. Jeśli występuje on także na ciepłym silniku benzynowym to zawory do regulacji (oprócz SR20DE) W dieslu najczęściej są to lejące wtryski i występuje dodatkowo czarna zasłona dymna

Zawory regulowane hydraulicznie mają wszystkie silniki diezla w nissanie primerze tak dla przypomnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam,

mam podobny problem tyle tylko że u mnie słychać metaliczny stukot w zasadzie cały czas tzn. głównie na wolnych obrotach.W czasie jazdy już tak bardzo nie ale nadal cos tam słychać. Czy to mogą być zawory czy coś innego?? Czy w silnikach GA16DE zawory są regulowane hydraulicznie czy trzeba je ustawiać ręcznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...