Gość andsto Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Witam, mam taki nietypowy problem- nissan maxima rocznik 2001, 3,0V6 manual:)- zostawiam autko w garażu gdzie temp. jest około 15 stopni, teraz na dworzu jest około 0 stopni i jak odpalam autko po dłuższym postoju np. 2- 3 godzinach- to wskazanie temp. dalej jest 0 stopni (a powinno być dużo więcej bo do tej pory tak było), czyżby czekała mie wymiana czujnika? będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi co trzeba zrobić, dzięki i pozdr. as Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam Też mam podobny problem w tym samym modelu Maximy (A33), z tym że u mnie jest tak że jeśli temp. zewnętrzna jest na plusie to jest ok. W momencie gdy spada poniżej 0 czyli od -1 to mój termometr pokazuje najczęściej -7 i tak jest zawsze czasami tylko się "naprawia". najdziwniejsze jest to że poniżej -7 pokazuje już normalnie i powyżej 0 też nie ma problemu. Proszę o jakieś porady. Dziś założyłem czujnik od Primery P11 ale chyba nie rozwiązało problemu czy to możliwa usterka komputera czy czujnik nie pasuje ?? pozdrawiam GrzMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 u mnie chyba jest tak, ale nie jestem pewien czy ten algorytm jest prawidłowy: jeżeli autko stawiam w garażu z tem. 0 lub - to musi minąć sporo czasu aby czujnik zaczął mierzyć temp. na nowo (napewno powyżej 2 godzin) dlatego że po nocy jak wyjeżdżam z rana to pokazuje prawidłową temp. dziś np. 14 stopni (tyle ile było w garażu) ale jeżeli wjeżdżam na krótki postój- to wskazanie zostaje zachowane z ostatniego pomiaru (może i to ma sens ostrzegawczy przy szybkim wyjeździe aby mieć świadomośc że tem. na zewnątrz jest "niebezpieczna")- ale nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 wg mnie to powinno działać od razu. Wczoraj kupiłem czujnik od Primery i jak wziąłem go do domku przemierzyłem miernikiem to szybko zmieniał oporność zarówno w domu jak się zagrzewał oraz na balkonie jak mu się zimno robiło. Dziś przemierzę oryginał z samochodu. Mam nadzieje że to tylko czujnik choć z drugiej strony nie zapłacę w serwisie 570 zł za ten czujnik może znajdę gdzieś jakiś zamiennik lub oryginał działający z rozbitej Maximy bo ten od Primery pokazuje jeszcze 2 stopnie mniej niż oryginał. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 to napisz jak podmienisz czujnik czy wskazanie temp. jest ok? czy może to komp pokładowy durnieje (a w któym dokładnie miejscu jest ten czujnik?) pozdr. as Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 przed chłodnicą, jak otworzysz maskę po lewej stronie między chłodnica a zderzakiem, widać tez przez wlot pod zderzakiem wielkości kciuka dorosłego mężczyzny, u mnie w kolorze czarnym. no i d*pa, czujniki od primery czy almery maja inna oporność i wskazania po podłączeniu takiego są sporo niższe około 4 stopni niższy wczoraj przy temperaturze około -4 pokazywał -9. jak nie trafie oryginału na szrocie to będę jeździł z tym co mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 no mi dzis też po raz pierwszy zwariował, najpierw pokazywał prawidłową temp. podczas jazdy koło 0 a potem zdurniał i wskazał -7 no i d*pa a maksymalnie było -3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 No to obawiam się, że masz ten sam defekt co ja, współczuję niby nic a jednak mnie denerwuje i to jak. Ja wczoraj pomierzyłem ten czujnik z Primery oraz mój oryginał i okazało się że mają różne oporności (a temperatura była taka sama dla obu) w związku z czym wnioskuje, że nie pasuje ten czujnik z Primery. Zapuściłem wici w Dublinie, siostra ma mi sprawdzić ile taki czujnik kosztuje w servisie. Jeśli nie więcej niż 50 euro to chyba się skuszę. Musze jeszcze do kumpla w stanach się odezwać, może on znajdzie jeszcze taniej. W USA maja części tanie jak barszcz. Jak będę coś wiedział to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 oki będę czekał na dobre wieści- mój kolega który pracuje w serwisie powiedział żeby go przeczyścić (styki zaśniedziałe, przemyć kontaktem i powinno pomóc- ale ja nie jestem pewnien)ten czujnik jest przykręcony czy włożony na styk w kostkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 on jest mocowany na zatrzask we wsporniku od pasa dolnego, i złącze ma na kostkę. zaraz go zdemontuje i wyczyszczę może pomoże. jak co dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamrob Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam w mojej a33 jest podobnie jak jest -3 pokazuje -7 poza tym minimalne spalanie mam 17L na 100 silnik 2.0 z tym spalaniem podejrzewam że to wina przepływomierza na zimnym szarpie i niema mocy na ciepłym jakoś jedzie ale biegi zmieniają się w spowolnionym tempie muł i jeszcze raz muł. Wie ktoś może gdzie dostane dobą przepływkę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 cześć i jak GrzMi? przeczyściłeś ten czujnik? pomogło coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Nie pomogło. Kupiłem "nowy" (używkę) i testuję, problem polega na tym że mój w temp. poniżej -8 pokazuje dobrze. Dziś wjadę do garażu w pracy, zobaczę jak wyjadę na zewnątrz to będzie się oziębiał i pokazywał po kolei 0, -1, -2, -3, -4 itd to znaczy że jest dobrze, jeśli nie to może być problem z urządzeniem odczytującym. a wtedy to kicha straszna bo tylko service mnie ratuje chyba. Witam w mojej a33 jest podobnie jak jest -3 pokazuje -7 poza tym minimalne spalanie mam 17L na 100 silnik 2.0 z tym spalaniem podejrzewam że to wina przepływomierza na zimnym szarpie i niema mocy na ciepłym jakoś jedzie ale biegi zmieniają się w spowolnionym tempie muł i jeszcze raz muł. Wie ktoś może gdzie dostane dobą przepływkę ??? A w rzeczywistości ile pali?? Bo może to tez być problem z z sondą OBD tą od komputera. Jeśli jesteś z Warszawy to mogę ci podać namiar na magazyn z używanymi częściami i tam dostaniesz wszystko lub możesz szukać w JapanCARS. Edytowane 21 Grudnia 2009 przez GrzMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 ja mam dokłądnie ten sam problem co Ty, od -8 pokazuje dobrze (nie ma temp. -1,-2,.. -6) napisz skąd masz używkę i czy pomogło bo zastanawiam się nad kupnem nowego czujnika, wkurza mnie jak coś nie działa poprawnie dzięki i pozdr. as Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 (edytowane) No i niestety nie działa, tzn działa ale źle, tzn tak samo jak działało czyli jest -5 a pokazuje -8. Zdzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że naprawią za 400 zł. Ja się jednak zastanawiam bo to musi być jakiś problem z elektroniką skoro oni wiedzą bez większego tłumaczenia, że da się naprawić i za ile, może styki ale przekaźników lub bezpieczników. Za czyszczenie tego nie dam tyle kasy bo to przesada, a poza tym lubię sobie czasem pogrzebać przy samochodzie chyba, że nie dojdę sam co i jak albo nie znajdę schematu żeby wiedzieć gdzie są styki od tego ustrojstwa. Strasznie mnie denerwuje jak coś nie działa jak należy. STASZNIEEEEEEE!!! Andsto pisałeśwcześniej, że masz kolegę w serwisie, może on powie gdzie trzeba dotknąć żeby zadziałało??? Edytowane 21 Grudnia 2009 przez GrzMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 właśnie wysłałem mu całe formu niech poczyta to może poradzi, mam nadzieję że da znać, jedno jest pewne przeczyściłem czujnik i d*pa, ale jeżeli w serwisie wiedzą co jest nie tak to znaczy że to "banalna" sprawa znając nasze serwisy ... będę coś wiedział będę pisał pozdr. as ps mnie też wkurza i to BARDZOOOOOO jak coś nie działa poprawnie :{ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 no i co?? no i co ?? no i co ?? Bo zaczynam się denerwować !! Wie czy nie wie co mamy zrobić?? bo znowu temperatura podrosła, jest -3 a ja mam -7 kurza d..a, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andsto Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 hejka niestety nie ma żadnrj odpowiedzi od kumpla, ale powiem że dziś stał się "cud", wczoraj wyciągnąłem ten czujnik i popsikałem go tym kontaktem i dziś podczas drugiej jazdy po mieście zaczął mierzyć temp. prawidłową tzn. startował od -8 (na dworzu było góra -3) i zaczął schodzić -7, -6, -5,-4,-3 i pyk z powrotem do -8 potem jechałem drugi raz i to samo a potem jechałem 3 raz i zatrzymał się na -2 i nie wrócił do -8 jutro sprawdze czy działa poprawnie i nie przeskoczy znowu do -8, ale wg mnie przeciścił te styki ten kontakt i oproność wróciłą do normy (zrób jeszcze raz to samo co ja z czujnikiem i tą kostką, weź tam popryskaj sporo tego płynu, poskrob trochę śrubokrętem i sprawdź za dzień) pozdr. as Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzMi Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Próbowałem zrobić jak napisałeś i niestety na początku myślałem że zadziała bo temperaturę pokazywał jak trzeba przy -1 i -2 ale potem zrobiło się -4 na dworze a ja miałem na czujniku -7. Przeczyściłem jeszcze raz i znowu tak samo z pół dnia pokazywało dobrze a potem znowu -7, tak próbowałem jeszcze ze cztery razy aż w końcu się poddałem. Myślę że problem jest z tą końcówką ale ja nie mam garażu a na dworze za zimno na takie roboty. Musze podjechać do kumpla do garażu aby sprawdzić tą końcówkę. Może nawet ją utnę, oczyszczę i przylutuje ponownie, sprawdzę dokąd ten kabel idzie i wymienię aż do pierwszej kostki. Może to jakoś pomoże. Napisz co tam u Ciebie czy pokazuje dobrze czy tez głupieje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adyjan Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam Też mam podobny problem w tym samym modelu Maximy (A33), z tym że u mnie jest tak że jeśli temp. zewnętrzna jest na plusie to jest ok. W momencie gdy spada poniżej 0 czyli od -1 to mój termometr pokazuje najczęściej -7 i tak jest zawsze czasami tylko się "naprawia". najdziwniejsze jest to że poniżej -7 pokazuje już normalnie i powyżej 0 też nie ma problemu. Proszę o jakieś porady. Dziś założyłem czujnik od Primery P11 ale chyba nie rozwiązało problemu czy to możliwa usterka komputera czy czujnik nie pasuje ?? pozdrawiam GrzMi Ciekawe u mnie w Maximie A33 też bardzo często jest nagle -7 stopni... Na szczęście na zewnątrz:) Zastanawiam się gdzie jest ten czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1973/115 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ciekawe u mnie w Maximie A33 też bardzo często jest nagle -7 stopni... Na szczęście na zewnątrz:) Zastanawiam się gdzie jest ten czujnik Witam, Czujnik jest między chłodnicą a zderzakiem z lewej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.