Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czujnik temp. zewnętrznej


Gość andsto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki nietypowy problem- nissan maxima rocznik 2001, 3,0V6 manual:)- zostawiam autko w garażu gdzie temp. jest około 15 stopni, teraz na dworzu jest około 0 stopni i jak odpalam autko po dłuższym postoju np. 2- 3 godzinach- to wskazanie temp. dalej jest 0 stopni (a powinno być dużo więcej bo do tej pory tak było), czyżby czekała mie wymiana czujnika? będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi co trzeba zrobić, dzięki i pozdr. as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam podobny problem w tym samym modelu Maximy (A33), z tym że u mnie jest tak że jeśli temp. zewnętrzna jest na plusie to jest ok. W momencie gdy spada poniżej 0 czyli od -1 to mój termometr pokazuje najczęściej -7 i tak jest zawsze czasami tylko się "naprawia". najdziwniejsze jest to że poniżej -7 pokazuje już normalnie i powyżej 0 też nie ma problemu.

Proszę o jakieś porady. Dziś założyłem czujnik od Primery P11 ale chyba nie rozwiązało problemu czy to możliwa usterka komputera czy czujnik nie pasuje ??

pozdrawiam

GrzMi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie chyba jest tak, ale nie jestem pewien czy ten algorytm jest prawidłowy: jeżeli autko stawiam w garażu z tem. 0 lub - to musi minąć sporo czasu aby czujnik zaczął mierzyć temp. na nowo (napewno powyżej 2 godzin) dlatego że po nocy jak wyjeżdżam z rana to pokazuje prawidłową temp. dziś np. 14 stopni (tyle ile było w garażu) ale jeżeli wjeżdżam na krótki postój- to wskazanie zostaje zachowane z ostatniego pomiaru (może i to ma sens ostrzegawczy przy szybkim wyjeździe aby mieć świadomośc że tem. na zewnątrz jest "niebezpieczna")- ale nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to powinno działać od razu. Wczoraj kupiłem czujnik od Primery i jak wziąłem go do domku przemierzyłem miernikiem to szybko zmieniał oporność zarówno w domu jak się zagrzewał oraz na balkonie jak mu się zimno robiło. Dziś przemierzę oryginał z samochodu. Mam nadzieje że to tylko czujnik choć z drugiej strony nie zapłacę w serwisie 570 zł za ten czujnik może znajdę gdzieś jakiś zamiennik lub oryginał działający z rozbitej Maximy bo ten od Primery pokazuje jeszcze 2 stopnie mniej niż oryginał.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chłodnicą, jak otworzysz maskę po lewej stronie między chłodnica a zderzakiem, widać tez przez wlot pod zderzakiem wielkości kciuka dorosłego mężczyzny, u mnie w kolorze czarnym.

 

no i d*pa, czujniki od primery czy almery maja inna oporność i wskazania po podłączeniu takiego są sporo niższe około 4 stopni niższy wczoraj przy temperaturze około -4 pokazywał -9.

jak nie trafie oryginału na szrocie to będę jeździł z tym co mam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to obawiam się, że masz ten sam defekt co ja, współczuję niby nic a jednak mnie denerwuje i to jak. Ja wczoraj pomierzyłem ten czujnik z Primery oraz mój oryginał i okazało się że mają różne oporności (a temperatura była taka sama dla obu) w związku z czym wnioskuje, że nie pasuje ten czujnik z Primery. :(

Zapuściłem wici w Dublinie, siostra ma mi sprawdzić ile taki czujnik kosztuje w servisie. Jeśli nie więcej niż 50 euro to chyba się skuszę. Musze jeszcze do kumpla w stanach się odezwać, może on znajdzie jeszcze taniej. W USA maja części tanie jak barszcz. Jak będę coś wiedział to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki będę czekał na dobre wieści- mój kolega który pracuje w serwisie powiedział żeby go przeczyścić (styki zaśniedziałe, przemyć kontaktem i powinno pomóc- ale ja nie jestem pewnien)ten czujnik jest przykręcony czy włożony na styk w kostkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w mojej a33 jest podobnie jak jest -3 pokazuje -7 poza tym minimalne spalanie mam 17L na 100 silnik 2.0 z tym spalaniem podejrzewam że to wina przepływomierza na zimnym szarpie i niema mocy na ciepłym jakoś jedzie ale biegi zmieniają się w spowolnionym tempie muł i jeszcze raz muł. Wie ktoś może gdzie dostane dobą przepływkę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogło. Kupiłem "nowy" (używkę) i testuję, problem polega na tym że mój w temp. poniżej -8 pokazuje dobrze. Dziś wjadę do garażu w pracy, zobaczę jak wyjadę na zewnątrz to będzie się oziębiał i pokazywał po kolei 0, -1, -2, -3, -4 itd to znaczy że jest dobrze, jeśli nie to może być problem z urządzeniem odczytującym. a wtedy to kicha straszna bo tylko service mnie ratuje chyba.

 

Witam w mojej a33 jest podobnie jak jest -3 pokazuje -7 poza tym minimalne spalanie mam 17L na 100 silnik 2.0 z tym spalaniem podejrzewam że to wina przepływomierza na zimnym szarpie i niema mocy na ciepłym jakoś jedzie ale biegi zmieniają się w spowolnionym tempie muł i jeszcze raz muł. Wie ktoś może gdzie dostane dobą przepływkę ???

 

A w rzeczywistości ile pali?? Bo może to tez być problem z z sondą OBD tą od komputera. Jeśli jesteś z Warszawy to mogę ci podać namiar na magazyn z używanymi częściami i tam dostaniesz wszystko lub możesz szukać w JapanCARS.

Edytowane przez GrzMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dokłądnie ten sam problem co Ty, od -8 pokazuje dobrze (nie ma temp. -1,-2,.. -6) napisz skąd masz używkę i czy pomogło bo zastanawiam się nad kupnem nowego czujnika, wkurza mnie jak coś nie działa poprawnie :) dzięki i pozdr. as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety nie działa, tzn działa ale źle, tzn tak samo jak działało czyli jest -5 a pokazuje -8. Zdzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że naprawią za 400 zł. Ja się jednak zastanawiam bo to musi być jakiś problem z elektroniką skoro oni wiedzą bez większego tłumaczenia, że da się naprawić i za ile, może styki ale przekaźników lub bezpieczników. Za czyszczenie tego nie dam tyle kasy bo to przesada, a poza tym lubię sobie czasem pogrzebać przy samochodzie chyba, że nie dojdę sam co i jak albo nie znajdę schematu żeby wiedzieć gdzie są styki od tego ustrojstwa. Strasznie mnie denerwuje jak coś nie działa jak należy. STASZNIEEEEEEE!!!

Andsto pisałeśwcześniej, że masz kolegę w serwisie, może on powie gdzie trzeba dotknąć żeby zadziałało???

Edytowane przez GrzMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wysłałem mu całe formu niech poczyta to może poradzi, mam nadzieję że da znać, jedno jest pewne przeczyściłem czujnik i d*pa, ale jeżeli w serwisie wiedzą co jest nie tak to znaczy że to "banalna" sprawa znając nasze serwisy ...

będę coś wiedział będę pisał pozdr. as

 

ps mnie też wkurza i to BARDZOOOOOO jak coś nie działa poprawnie :{

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka

 

niestety nie ma żadnrj odpowiedzi od kumpla, ale powiem że dziś stał się "cud", wczoraj wyciągnąłem ten czujnik i popsikałem go tym kontaktem i dziś podczas drugiej jazdy po mieście zaczął mierzyć temp. prawidłową tzn. startował od -8 (na dworzu było góra -3) i zaczął schodzić -7, -6, -5,-4,-3 i pyk z powrotem do -8 potem jechałem drugi raz i to samo a potem jechałem 3 raz i zatrzymał się na -2 i nie wrócił do -8 :) jutro sprawdze czy działa poprawnie i nie przeskoczy znowu do -8, ale wg mnie przeciścił te styki ten kontakt i oproność wróciłą do normy (zrób jeszcze raz to samo co ja z czujnikiem i tą kostką, weź tam popryskaj sporo tego płynu, poskrob trochę śrubokrętem i sprawdź za dzień)

pozdr. as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbowałem zrobić jak napisałeś i niestety :( na początku myślałem że zadziała bo temperaturę pokazywał jak trzeba przy -1 i -2 ale potem zrobiło się -4 na dworze a ja miałem na czujniku -7. Przeczyściłem jeszcze raz i znowu tak samo z pół dnia pokazywało dobrze a potem znowu -7, tak próbowałem jeszcze ze cztery razy aż w końcu się poddałem. Myślę że problem jest z tą końcówką ale ja nie mam garażu a na dworze za zimno na takie roboty. Musze podjechać do kumpla do garażu aby sprawdzić tą końcówkę. Może nawet ją utnę, oczyszczę i przylutuje ponownie, sprawdzę dokąd ten kabel idzie i wymienię aż do pierwszej kostki. Może to jakoś pomoże. Napisz co tam u Ciebie czy pokazuje dobrze czy tez głupieje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Też mam podobny problem w tym samym modelu Maximy (A33), z tym że u mnie jest tak że jeśli temp. zewnętrzna jest na plusie to jest ok. W momencie gdy spada poniżej 0 czyli od -1 to mój termometr pokazuje najczęściej -7 i tak jest zawsze czasami tylko się "naprawia". najdziwniejsze jest to że poniżej -7 pokazuje już normalnie i powyżej 0 też nie ma problemu.

Proszę o jakieś porady. Dziś założyłem czujnik od Primery P11 ale chyba nie rozwiązało problemu czy to możliwa usterka komputera czy czujnik nie pasuje ??

pozdrawiam

GrzMi

Ciekawe u mnie w Maximie A33 też bardzo często jest nagle -7 stopni...:) Na szczęście na zewnątrz:) Zastanawiam się gdzie jest ten czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin1973/115

Ciekawe u mnie w Maximie A33 też bardzo często jest nagle -7 stopni...:) Na szczęście na zewnątrz:) Zastanawiam się gdzie jest ten czujnik

 

 

Witam,

Czujnik jest między chłodnicą a zderzakiem z lewej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...