Gość czmiggler Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Witam. Jako samochód firmowy - do jazdy po budowie, skapnął mi się nissan patrol 2,8 ; 1996r. modyfikowany przez extreme. Jako, że nigdy wcześniej nie jeździłem terenówkami - mam kilka pytań. O sprzęgiełkach przełączanych przy kolach troche poczytałem - ale dalej nie wiem czy mogę jeździć z przełączonymi na lock jak jest ślisko - po mieście. Ktoś powiedział mi, że nie powinno się skręcać - bo coś tam się zepsuje - nie mam pojęcia czy to prawda - dlatego pytam o radę specjalistów - jeździć 4x4 z pozycją lock przy kołach po mieście gdy jest ślisko - czy coś zepsuję??? A drugie pytanie natury technicznej... MIalem problem z biegami - lało się po butach z pompki sprzęgłowej - naprawiłem to reparaturką i działa wszystko super z jednym wyjątkiem. 3 bieg strasznie zgrzyta podczas włączania, (piątka tez czasem) - muszę zmniejszyć obroty do minimum i wtedy go włączać - co może być tego przyczyną.? Zaznaczam ,że nie znam się bardzo na mechanice - zwłaszcza takich "czołgowych pojazdów". Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Ze sprzęgiełkami na LOCK możesz jeździć ... nie możesz jeździć z napędem 4x4 po twardym podłożu Patrol nie ma centralnego mechanizmu różnicowego Odpowietrzyłeś układ wysprzęglik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czmiggler Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Czyli przełączniki na lock i napęd na tył może być? Ale przełączniki na lock i napęd na 4H też nie może być? Odpowietrzałem to cholerstwo już kilka razy i nic. A Przy wrzucaniu 3 biegu sprawia wrażenie jakby nie było to zsynchronizowane chrupie - tak jak kiedyś w maluchach chciało się jedynkę wrzucić - tak to mogę wyjaśnić bieg wchodzi ale ten zgrzyt jest okrutny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Wymień olej w skrzyni ... Polecam Mobil HD Czyli przełączniki na lock i napęd na tył może być? Ale przełączniki na lock i napęd na 4H też nie może być? Na lock możesz jeździć na samym tyle ... Nie może być na podłożu bez poślizgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 W Y60 padają synchronizatory. Zapytaj jaka cena ale usiądź zanim zapytasz i później naucz się jeździć jak w starze na dwa sprzęgła lub lekka przygazówka. Nieraz i tak coś chrupnie, ale długo pojeździsz. Nie opłaca się robić, za jakiś czas znowu będzie zgrzytać. Ten typ tak ma i to właśnie na 3 biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojo1112 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Wymień olej w skrzyni ... Polecam Mobil HD Cześć. Mam dokładnie ten sam problem (zgrzytająca trójka) w moim y60 2,8td Proszę Cię, napisz czemu akurat polecasz Mobila HD - ten olej to GL5 85W90, podczas gdy producent poleca GL4 80W90. Chciałbym zalać olejem, który ktoś już próbował w aucie z podobnym problemem. Czy na pewno taki zalać? Jeszcze pytanie - ile go wchodzi do skrzyni w 2,8td? Dziękuję bardzo za odpowiedź i pozdrawiam, Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Do skrzyni tylko GL4. GL5 do mostów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moku Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 tylko na wiekszosci opakowan masz napisane klasa GL4 i GL5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.