Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z odpaleniem 2,2 Di


Gość gac17
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam taki problem z moją almerką!

Jak było ciepło to odpalała elegancko! teraz gdy temperatura spadła do około 0 stopni to nie można jej odpalić! a jak wstawię do ogrzewanego garażu to od razu zapali! Ale zapaliła się kontrolka check engine! Sprawdzałem świece i wszystkie są ok, prąd też dostają , wymieniony filtr paliwa, odpowietrzony, pompa paliwa sprawna.

Wiem że jest podobny temat na forum ale nie ma tam odpowiedzi na moj prblem.

 

jak ma ktoś jakiś pomysł co to moze byc to dajcie znać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam...

Przyłanczam się do zapytania... U mnie bywało tak samo aż do przedwczoraj. Po chlodnej nocy nie chcial odpalic, kręciłem aż padł akumulator ( był kiepski), myślałem że to kwestia słabego aku więc wymieniłem na nowy. Ale i tak nie chce zapalić choć dzis było +11st... Psikałem łatwopalnym specyfikiem pod filtr powietrza i tylko ten specyfik wypalał i gasł. Stwierdzam że auto nie dostaje paliwka... nie wiem z jakich przyczyn...

Bateria ok, świece ok, paliwo jest, wymieniony filtr paliwa i oleju...

Odstawiłem do mechanika. zobaczyły co bedzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam taki problem z moją almerką!

Jak było ciepło to odpalała elegancko! teraz gdy temperatura spadła do około 0 stopni to nie można jej odpalić! a jak wstawię do ogrzewanego garażu to od razu zapali! Ale zapaliła się kontrolka check engine! Sprawdzałem świece i wszystkie są ok, prąd też dostają , wymieniony filtr paliwa, odpowietrzony, pompa paliwa sprawna.

Wiem że jest podobny temat na forum ale nie ma tam odpowiedzi na moj prblem.

 

jak ma ktoś jakiś pomysł co to moze byc to dajcie znać!

 

 

Woda albo syf w filtrze paliwa ( mimo, że wymieniony ) z kiepskiej jakości ropy, stąd ten check silnika.

 

witam...

Przyłanczam się do zapytania... U mnie bywało tak samo aż do przedwczoraj. Po chlodnej nocy nie chcial odpalic, kręciłem aż padł akumulator ( był kiepski), myślałem że to kwestia słabego aku więc wymieniłem na nowy. Ale i tak nie chce zapalić choć dzis było +11st... Psikałem łatwopalnym specyfikiem pod filtr powietrza i tylko ten specyfik wypalał i gasł. Stwierdzam że auto nie dostaje paliwka... nie wiem z jakich przyczyn...

Bateria ok, świece ok, paliwo jest, wymieniony filtr paliwa i oleju...

Odstawiłem do mechanika. zobaczyły co bedzie....

 

Być może paliwo się cofa. Przed odpaleniem, spróbuj podpompować pompką na filtrze paliwa ( aż stwardnieje ) i wtedy odpal. Jeżeli zadziała, to możesz założyć zaworek zwrotny przeciw cofaniu ( w dziale Tino ) jest do dokładnie opisane przez użytkowniak Rob083 zdaje się.

Moje zdanie jest takie, że gdyby zaworek miał tam być, to producent by go umieścił, a sprawne auto powinno odpalać bez problemu.

Edytowane przez herson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Jestem tu nowy, bo jestem nowym posiadaczem almery jak w tytule.

Kupując ją zdziwiło mnie ze kiedy przekrecilem rozrusznikiem odpalala, ale kiedy puscilem kluczyk od razu gasla.. Sprzedawca powiedzial ze ona tak ma, ze trzeba przy odpalaniu dodac gazu i wtedy bedzie OK. Rzeczywiście, przekrecam kluczyk do końca, auto odpala, dodaje gazu dopiero puszczam kluczyk i chodzi juz ladnie jak w zegarku. Jak przekrece kluczyk do konca i silnik odpali (nie dodajac gazu)to chodzi ladnie na niskich obrotach, ale kluczyk trzymam dalej przekrecony!, bo kiedy go puszczę to od razu silnik gaśnie. Gorzej kiedy silnik jest zimny. Zwykle za 3-5 razem odpala. Pojechalem z tym do znajomego na komputer i wyskoczył błąd NATS MALFUNCTION.

Co to może byc? Ktos miał podobny przypadek?

Jeszcze jedno pytanie.Czy mozna trzymac kluczyk przekrecony na max (tzn na rozruszniku) kiedy silnik zaskoczy i pracuje? Rozrusznik automatycznie sie nie wyłącza? bo po uruchomieniu silnika nie słysze rozrusznika a dopóki trzymam kluczyk przekrecony do końca silnik pracuje. Trzymam go tak kilka sekund by sie rozgrzal a potem juz latwo za drugim razem odpala, tylko musze odpalac "z gazem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nats malfunction to jest błąd immobilajzera fabrycznego, ja bym zaryzykował wymiane kostki stacyjki (chodzi o odpalanie) a trzymanie kluczyka po odpaleniu silnika spowoduje uszkodzenie rozrzusznika a nawet jego zatarcie.

Wykasuj błąd natsa i za jakiś czas znowu sprawdz czy się pokazał natomiast ten błąd może wskoczyć jak silnik nie chce odpalić wtedy samochód odbera to jako prube kradziezy samochodu i uaktywnia właśnie immobilajzer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cyklonit

No i przy temperaturze 0 stopni praktycznie nie pali. Jak jest ciepło lub silnik rozgrzany, to pali na dotyk. Zawór zwrotny założony, filtr wymieniony i to na taki bez pompki, co eliminuje ewentualnie rozszczelnienie pompki i zapowietrzanie. Sterownik świec dobry - grzałem świece bezpośredni z akumulatora. Świece niby dobre, ale ..... sprawdzane tylko na prostowniku i niby dobrze się nagrzewają. Jak nie świece to co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej i ciężkiej drodze z moją almerką udało się ją naprawić. Była chyba u 4 mechaników komputer wyświetlał że to pompa lecz większość mechaników z którymi rozmawiałem że raczej nie! W końcu jak nikt nie widział co to może być poza pompą odstawiłem do fachmana od pomp! Naprawa miała kosztować od 2 do 3 tysięcy pln. Lecz nagle miła niespodzianka fachman znalazł przyczynę nieodpalania i wcale to nie pompa, ani cofające się paliwo, ani syf ani nic z tych rzeczy. Okazało się że moja almerka miała założonego w niemczech power boxa i to on był przyczyną! Po jego wyjęciu samochodzik odpala na dotyk ostatnio było w nocy -5 i nie było problemu z odpaleniem gdzie prędzej temperatura 3 stopni i juz nie odpalił! A naprawa kosztowała 100 zł zamiast 3 tysi:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cyklonit

Czegos takiego nie posiadam, więc ponawiam moje pytanie:

 

No i przy temperaturze 0 stopni praktycznie nie pali. Jak jest ciepło lub silnik rozgrzany, to pali na dotyk. Zawór zwrotny założony, filtr wymieniony i to na taki bez pompki, co eliminuje ewentualnie rozszczelnienie pompki i zapowietrzanie. Sterownik świec dobry - grzałem świece bezpośredni z akumulatora. Świece niby dobre, ale ..... sprawdzane tylko na prostowniku i niby dobrze się nagrzewają. Jak nie świece to co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno jest coś takiego jak czujnik przestawienia kąta zapłonu który przy przy niskich temperaturach ma zmienić dawke paliwa czy coś ja sie dokładnie nie znam ale warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przy temperaturze 0 stopni praktycznie nie pali. Jak jest ciepło lub silnik rozgrzany, to pali na dotyk. Zawór zwrotny założony, filtr wymieniony i to na taki bez pompki, co eliminuje ewentualnie rozszczelnienie pompki i zapowietrzanie. Sterownik świec dobry - grzałem świece bezpośredni z akumulatora. Świece niby dobre, ale ..... sprawdzane tylko na prostowniku i niby dobrze się nagrzewają. Jak nie świece to co ?

Zobacz jaki prąd pobiera każda ze świec, powinno to być bodajże 4 lub 8A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wspomniałem wyżej moja alma podobnie sie zachowywała... Zman już przyczynę... Jakiś błąd immobilajzera! Po przekreceniu kluczyka immo nie rozpoznawał kostki w kluczyku, działo sie to stopniowo, na poczatku dawał sie odpalić z trudem az w koncu wogole nie chcial odpalic bo natychmiast odcinal doplyw paliwka. Zupełnie jakby sterownik pompy padł. U dobrego elektromechanika podpiecie +robocizna (20sekund klepania w klawiature) 250zł... Swoja droga nauczylem sie sprytnie oszukiwac immobilajzer i odpalałem auto bez większego problemu - to ma być zabezpieczenie przed zlodziejami...!? Litości...

 

Objawy mojego defektu:

-cieżko odpalał przy niskiej temperaturze(na początku),

-wcale nie chcial palic nawet po przepompowaniu pompka (po jakims czasie),

-po uruchomieniu rozrusznika zapala sie czerwone autko z kluczykiem na zegarach, auto nie odpala.

 

Przyczyna:

-słaby akumulator, kilkukrotne rozładowanie akumulatora, odłączenie akumulatora na kilka godzin. (prawdopodobnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten problem w tym tygodniu. Wszystko opisałem w poscie "N16 2.2 Di problem z odpaleniem" autorstwa GAC. Nie polecam serwisów nissana bo za samo podpiecie chcą 250zł. Znajdz dobrego elektromechanika ktory Ci odblokuje immo... U mnie przyczyną był słaby akumulator...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cyklonit

No i przy temperaturze 0 stopni praktycznie nie pali. Jak jest ciepło lub silnik rozgrzany, to pali na dotyk. Zawór zwrotny założony, filtr wymieniony i to na taki bez pompki, co eliminuje ewentualnie rozszczelnienie pompki i zapowietrzanie. Sterownik świec dobry - grzałem świece bezpośredni z akumulatora. Świece niby dobre, ale ..... sprawdzane tylko na prostowniku i niby dobrze się nagrzewają. Jak nie świece to co ?

Wymieniłem akumulator (na 77 Ah), który okazał się do wyrzucenia i jest 1000 razy lepiej ! Jednak dalej muszę grzać świece aż do usłyszenia przekaźnika. Po takim grzaniu raz pali na dotyk, a raz kręci z 10 razy. Zobaczę jak będzie w mrozy. Czy ktoś znający się na rzeczy może powiedzieć, że na 100 % świece do wymiany ? (sprawdzane na prostowniku - sprawne). 80 zł za sztukę - nie uśmiecha mi się w ciemno kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak trochę masz pojęcia o samochodach i mechanice, to wykręć wszystkie świece i sprawdz każdą oddzielnie.Proste-kawałek przewodu zakręcasz na tym małym gwincie drugi koniec przewodu dotykasz do + akumulatora,a świecę do - ,i czekasz kilka sekund,powinna się rozgrzać końcówka świecy(na czerwono),czyli ten cienki koniec.Jeśli nie zacznie się nagrzewać lub będzie się nagrzewać w połowie,to jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przy temperaturze 0 stopni praktycznie nie pali. Jak jest ciepło lub silnik rozgrzany, to pali na dotyk. Zawór zwrotny założony, filtr wymieniony i to na taki bez pompki, co eliminuje ewentualnie rozszczelnienie pompki i zapowietrzanie. Sterownik świec dobry - grzałem świece bezpośredni z akumulatora. Świece niby dobre, ale ..... sprawdzane tylko na prostowniku i niby dobrze się nagrzewają. Jak nie świece to co ?

A sprawdzales czy do swiec zarowych napiecie dochodzi ? moze to przekaznik swiec zarowych ,ja tak mialem ,przeczyscilem styki i teraz odpala na dotyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj akumulator się rozładował, auto nie odpaliło (było -9). Zauważyłem że po przekręceniu na pozycję ON kontrolki zapalają się z dużym opóźnieniem(około 30 sekund!)Spokojnie czekam az wszystko się włączy. Im cieplej tym kontrolki włączają się szybciej. Jak silnik się rozgrzeje problemy ustępują.

Może problem z immo rzeczywiście leży po stronie akumulatora. Kiedy go wymontowałem z auta by w ciepłym pomieszczeniu go podłączyc do prostownika zauważyłem że ma pojemnosc 60 Ah, to chyba trochę za mało?

Jutro będę u dobrego elektromechanika, zobaczę co powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2.2 Di preferowany aku to 72Ah.... Miałem wcześniej 55 ktory okazał sie być przy tym nowym jak bateria od zegarka. Nie polecam odłaczania na dłuższy czas akumulatora bo immobilajzer świruje. Też myśałem nad usunieciem immo ale nie był fachowca ktory umiałby to zrobić lub chciał za godziwe pieniadze usunąć. Nawet w serwisie nissana odmówiono. Lepiej wykasować bład u elektromechanika i gotowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pierwszym objawem było to że nie zadziałał centralny. Na początku, że to jest związane ze słabym akumulatorem jednak to nie było to.

W Oddysseju zrobili praktycznie mi to w 2 dni wiązało się to z wymianą anteny od imo. Było to z rok temu.

Wczoraj objaw powrócił inny tzn. na początku nie kręcił i nie zapalał sądziłem, że winny aku jednak nic nie dało odpalanie kablami.

W serwisie Nissana w Kielcach powiedzieli, że to błąd NATSa zresetowali błąd (i odpalił) jednak powiedzieli że to jest winna całego modułu imo i że raczej trzeba go wymienić, że niby to jest losowe jego działanie. Raz zadziała raz nie...

Kosztu całego modułu to z 1500... czy jakieś inne rozwiązania ?

Może ktoś jeszcze się spotkał z taką awarią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zrobione.Przyczyna - kostka stacyjki. Czesc wymieniono i błąd zniknął. Ciekawe ze jak byl zimny silnik(po nocy - 10) po przekreceniu kluczyka w pozycje ON kontrolki zapalały się po dłuższej chwili, nawet po minucie. Teraz tego problemu nie ma. Zimne auto pali bez problemu i bez dodawania gazu itp. Nie zapala sie tez autko z kluczykiem symbol immo po przekreceniu na ON.

Za diagnoze robote i kostke w sumie dałem 410 zł.

Ale akumulator i tak musze zmienic. Lepiej 74 czy 72 Ah?Ma to jakies znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zmieniałem akumulator i mam 74, rozruch 720. Myślę, że między 72 a 74 nie ma wielkiej różnicy. Z tego co pamiętam to dla tego silnika zaleca się 72, ale jak masz full opcję, klimkę i inne bajery to możesz wziąć 74. Ja jednak wybrałbym ten, który ma większy prąd rozruchowy (czy jakoś tak). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...