Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozrząd w Notesie 1,6


ulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie

Mam pewne pytanie odnośnie rozrządu w Notesiku 1,6. Z tego co wiem tam jest łańcuch rozrządu i teraz pytanie co ile go sie wymienia i czy sie go wymienia. I jeśli nie to co z resztą. To mój pierwszy samochód z takim oprzyrządowaniem.Stąd moje pytanie. W zwykłym aucie pasek rozrządu wymienia sie co iles km a tu.??

No i drugie pytanuie jak go użytkować aby szybko nie zużyć:).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Nie ma jednoznacznego zalecanego przebiegu po którym należy wymienić łańcuch rozrządu. W przeciwieństwie od pasków nie grozi mu zerwanie, problemem jest wydłużanie się z czasem pracy, jak już zaczyna się tłuc to znak że najwyższy czas wymienić. A zdarza się to przeważnie po 200-300tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje pytanie w serwisie o wymianę łańcucha,pan zrobił duuuuże oczy,a później grzecznie poszperał w papierach i odpowiedział że generalnie nie powinno się wymienić,gdyż ma służyć przez cały żywot auta.Ale jednak przebieg ok300 tys,jest tym wskaźnikiem do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o przypadkach przedwczesnego zużywania się elementów rozrządu np w Micrach i wtedy jego wymiana jest co najmniej równie kosztowna jak rozrządu napędzanego paskiem ( łańcuch, koła zębate, hydrauliczny napinacz itp) ale to przypadki ekstremalne. Przy normalnym traktowaniu silnika ( mam tu na myśli sprawy podstawowe: spokojną jazdę tuż po uruchomieniu pozwalającą na stopniowe rozgrzanie motoru, stosowanie przewidzianych specyfikacją olejów silnikowych,terminową wymianę ich, filtra powietrza i świec zapłonowych) to nie będzie z pewnością Twój problem :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o przypadkach przedwczesnego zużywania się elementów rozrządu np w Micrach i wtedy jego wymiana jest co najmniej równie kosztowna jak rozrządu napędzanego paskiem ( łańcuch, koła zębate, hydrauliczny napinacz itp) ale to przypadki ekstremalne. Przy normalnym traktowaniu silnika ( mam tu na myśli sprawy podstawowe: spokojną jazdę tuż po uruchomieniu pozwalającą na stopniowe rozgrzanie motoru, stosowanie przewidzianych specyfikacją olejów silnikowych,terminową wymianę ich, filtra powietrza i świec zapłonowych) to nie będzie z pewnością Twój problem :rolleyes2:

Łańcuch nie lubi zbyt niskich obrotów(ecodraiving mu nie służy).Nie lubi też olei z bardzo niską lepkością.lubi 10w-40.10w60.co do żywotności to bardzo różnie,w mojej N15 wymienili na gwarancji po 45000km(wlaściwie nie wiem dlaczego ,bo nie dawał żadnych niepokojących obiawów),a wymieniony już przejechał 145000km.często pada w mikrach(zbyt delikatna jazda na niskich obrotach.normą jest tu 100000km ale nierzadko 50000km.ale są modele ktore przelatują i po 250-300kkm.nie ma reguły.odpowiedni olej+nie obciążanie silnika-(jazda na zbyt niskich obrotach) i będzie dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix,zależy jaki łańcuch ,z tego co wiem na temat tych łańcuchów to jest to tytanowy sznurek :D i jeśli tak jest faktycznie to można spać spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix,zależy jaki łańcuch ,z tego co wiem na temat tych łańcuchów to jest to tytanowy sznurek :D i jeśli tak jest faktycznie to można spać spokojnie.

w końcu to zupelnie nowa konstrukcja,to może będzie wreszcie tak jak było w sunny,dozgonnie miło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...