Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] 19dci powoli dogrzewa sie silnik


Gość 17Nowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam p12 19dci i odnoszę wrażenie jakby bardzo powoli temperatura silnika wzrastała, nadmuch w srodku też opornie nagrzewa. w końcu osiąga temperaturę ale i tak grzanie jest niemrawe nawet przy ustawieniu 32 stopnie temp. ktoś miał takie problemy???

 

Witam! mam p12 19dci i odnoszę wrażenie jakby bardzo powoli temperatura silnika wzrastała, nadmuch w srodku też opornie nagrzewa. w końcu osiąga temperaturę ale i tak grzanie jest niemrawe nawet przy ustawieniu 32 stopnie temp. ktoś miał takie problemy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w P11,144 teżsię długo nagrzewa i równie szybko traci potem temperaturę. Możesz przysłonić część chłodnicy kliszą RTG lub tekturą to wtedy będzie miał lepsze grzanie, bo nie będziesz tak wytracał temperaury podczas jazdy. Ja w te mrozy tak jeżdzę. Fotka klaty ma drutach uwiązana do chłodnicy i nie marznę, a wnętrze sybciej się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec jaką powierzchnię mniej więcej Ci zakrywa ta klisza? ja dziś wsadziłem tekture międzychłodnice silnika a klimy tak ok 2:5 powierzchni po środku między wenylatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec jaką powierzchnię mniej więcej Ci zakrywa ta klisza? ja dziś wsadziłem tekture międzychłodnice silnika a klimy tak ok 2:5 powierzchni po środku między wenylatorami.

Przy takich mrozach to spokojnie można i 3/4 chłodnicy zasłonić. Różnica w szybkości nagrzewania się silnika jest wyraźna, szczególnie podczas spokojnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak 1/3 powirzchni. Myślę że nawet połowa na nowej drożnej chłodnicy w takie mrozy i na krótkich miejskich odcinkach nie będzie powodem przegrzania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś dosłoniłem chłodnice i zostawiłem nie zakrytą tak ok 1:5 powierzchni... jeżdzę mało i na krótkich trasach więc nawet prawie nie zdąży się dobrze nagrzać... w tym temacie to jest kwestia doświadczenia , zawsze w końcu można odsłonić w każdej chwili wystarczy tylko obserwować wskaźnik temperatury i obserwować wentylatory dopuki się nie załączą to nie będzie za gorąco, ale trzeba mieć pewność że te 2 elementy działają właściwie... u mnie działają... przy takich mrozach trche potrzeba ciepła żeby ogrzać wnętrze takrze nagrzewnica jest dobrą chłodnicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja dziś zasłoniłem chłodnicę 1/2 mniej więcej i zrobiłem tak z 50km wskazówka tak samo lecz jakby cieplej.Termostat wymieniłem rok temu , chłodnica (3tygodnie)nowa grubości 26mm, poprzednia 18mm była z benzyny(no i zamulona) chyba w tedy wskazówka temperatury była z pół centym wyżej jak jeżdziłem a teraz jakoś się nie dogrzewa przy tych mrozach (w sumie robię krótkie odcinki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz jeszcze czujnik temperatury,obroty masz normalne czy troszke wyzsze ja mialem klopot w sunny tez niemoglem silnika dogrzac wymienilem czujnik i termostat i teraz jest sii obroty mialem 1100 i chodzil na saniu palil mi jak czolg wtedy , ;) moze silnik jest dogrzany a czujnik innaczej pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak srodek niemrawo Ci sie nagrzewa to sprawdz sobie jeszcze filtr kabinowy bo moze jest zapchany caly i wtedy jakbys na niego nie dmuchal to nic to nie da, a jak sie ma wskaznik temp silnika, nagrzewa sie cos czy ani drgnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik temp. powoli ale dochodzi i utrzymuje się w pozycji na połowie wskaźnika temp. mam starego vw i dużo szybciej i mocniej grzeje niż nissanek. ale dzięki za podpowiedź.

 

kolego jak tam spalanie wygląda w twoim nissanku? mój spala ok. 8l/100km. i zastanawiam się czy to dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o spalanko na chwilę obecną mam spalanie 6,1/100km typowo po miescie ostatnio jezdze. W trasie spada do ok 5,4-5,6 zalezy jak traktuje pedał gazu predkosć w granicach 120kmh. Mój rekord 4,6 l/100km, ale to doslownie muskałem gazik. Jeśli chodzi o nagrzewanie to w mgnieniu oka dosłownie, przejedzie sie z 5kilosow i cieplutko w srodku mam, temp na polowie leży, też mam vw i przy tych mrozach jak je porownywałem to vw nie chcial mi dojsc do 90 stC a nyska bez problemów to robiła. Jakiś typowym defektów nie posiadam,na bieżąco wymiany i wszystko idealnie hula, na silnik nie narzekam jak co niektorzy na forum pisza ze to szajs, ja leje i jeżdze ;). Poobserwuj jak przy tych odwilżach z nagrzewaniem jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko pozazdrościć. mój tez dochodzi do 90 stopni ale chyba dłużej teraz bedę miał porównanie, co do spalania to tez kiedyś na trasie miałem wyniki poniżej 5l ,wymieniałem przepływomierz i turbinę na nowa bo padła przy 120 tyś. i teraz jak włączam nawet informację o średnim spalaniu to czesto utrzymuje się na 8,5l choć cliwię po gazie. nie wiem czy wjazd na kompa coś by dał? po zamontowaniu tych elementów w warsztacie komp. pokazał bez usterek. jak masz jakies pomysły to proszę o porady. pozatym autko wdzięczne fajnie chula i nie zamieniłbym za jakieś inne typu mondeo... pozdro...

 

i jeszcze co do grzania to nawet po dojściu do90 stopni jak dam na temp. 32 stopnie to niema szału w środku, wysłużony vw. by stopił tapicerkę , masz jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zamiast przesłaniać kartonami lub plastikami zacząłbym od ... wymiany termostatu. Na Allegro w granicach 85 do 120 zeta, pasuje od scenic, laguny 1,9 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast przesłaniać kartonami lub plastikami zacząłbym od ... wymiany termostatu. Na Allegro w granicach 85 do 120 zeta, pasuje od scenic, laguny 1,9 dci.

Przepraszam, a po co wymieniać termostat wcale nie mając pewności, że jest niesprawny ? Oczywiście, jeśli termostat nie działa prawidłowo, należy go wymienić w pierwszej kolejności. Jeśli natomiast jest sprawny, to w duże mrozy przysłonięcie wlotu powietrza wiele pomaga, i to wcale nie dlatego, że przysłaniamy chłodnicę. Chłodnica i tak jest zimna dopóki silnik się nie nagrzeje. Chodzi jednak o to, że przy bardzo niskich temperaturach pęd powietrza podczas jazdy odbiera od silnika, poprzez jego ścianki, znaczącą ilość ciepła, przez to silnik dłużej się nagrzewa... i na to sprawny termostat nic nie pomoże. Dlatego właśnie przysłanianie chłodnicy (a dokladniej wlotu powietrza do komory silnika) ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja naprawdę nie mogę narzekać na ogrzewanie, również polecam sprawdzenie termostatu i pewnie wymianę.

 

Tektury to półśrodki, nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...