Gość 17Nowy Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam! mam p12 19dci i odnoszę wrażenie jakby bardzo powoli temperatura silnika wzrastała, nadmuch w srodku też opornie nagrzewa. w końcu osiąga temperaturę ale i tak grzanie jest niemrawe nawet przy ustawieniu 32 stopnie temp. ktoś miał takie problemy??? Witam! mam p12 19dci i odnoszę wrażenie jakby bardzo powoli temperatura silnika wzrastała, nadmuch w srodku też opornie nagrzewa. w końcu osiąga temperaturę ale i tak grzanie jest niemrawe nawet przy ustawieniu 32 stopnie temp. ktoś miał takie problemy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 U mnie w P11,144 teżsię długo nagrzewa i równie szybko traci potem temperaturę. Możesz przysłonić część chłodnicy kliszą RTG lub tekturą to wtedy będzie miał lepsze grzanie, bo nie będziesz tak wytracał temperaury podczas jazdy. Ja w te mrozy tak jeżdzę. Fotka klaty ma drutach uwiązana do chłodnicy i nie marznę, a wnętrze sybciej się nagrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 and_pec jaką powierzchnię mniej więcej Ci zakrywa ta klisza? ja dziś wsadziłem tekture międzychłodnice silnika a klimy tak ok 2:5 powierzchni po środku między wenylatorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 and_pec jaką powierzchnię mniej więcej Ci zakrywa ta klisza? ja dziś wsadziłem tekture międzychłodnice silnika a klimy tak ok 2:5 powierzchni po środku między wenylatorami. Przy takich mrozach to spokojnie można i 3/4 chłodnicy zasłonić. Różnica w szybkości nagrzewania się silnika jest wyraźna, szczególnie podczas spokojnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 U mnie tak 1/3 powirzchni. Myślę że nawet połowa na nowej drożnej chłodnicy w takie mrozy i na krótkich miejskich odcinkach nie będzie powodem przegrzania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 dziś dosłoniłem chłodnice i zostawiłem nie zakrytą tak ok 1:5 powierzchni... jeżdzę mało i na krótkich trasach więc nawet prawie nie zdąży się dobrze nagrzać... w tym temacie to jest kwestia doświadczenia , zawsze w końcu można odsłonić w każdej chwili wystarczy tylko obserwować wskaźnik temperatury i obserwować wentylatory dopuki się nie załączą to nie będzie za gorąco, ale trzeba mieć pewność że te 2 elementy działają właściwie... u mnie działają... przy takich mrozach trche potrzeba ciepła żeby ogrzać wnętrze takrze nagrzewnica jest dobrą chłodnicą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rami1000 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Być może wystarczy wymienić termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 i ja dziś zasłoniłem chłodnicę 1/2 mniej więcej i zrobiłem tak z 50km wskazówka tak samo lecz jakby cieplej.Termostat wymieniłem rok temu , chłodnica (3tygodnie)nowa grubości 26mm, poprzednia 18mm była z benzyny(no i zamulona) chyba w tedy wskazówka temperatury była z pół centym wyżej jak jeżdziłem a teraz jakoś się nie dogrzewa przy tych mrozach (w sumie robię krótkie odcinki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glonix4 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 kolego sprawdz jeszcze czujnik temperatury,obroty masz normalne czy troszke wyzsze ja mialem klopot w sunny tez niemoglem silnika dogrzac wymienilem czujnik i termostat i teraz jest sii obroty mialem 1100 i chodzil na saniu palil mi jak czolg wtedy , moze silnik jest dogrzany a czujnik innaczej pokazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lik10 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 kolego jak srodek niemrawo Ci sie nagrzewa to sprawdz sobie jeszcze filtr kabinowy bo moze jest zapchany caly i wtedy jakbys na niego nie dmuchal to nic to nie da, a jak sie ma wskaznik temp silnika, nagrzewa sie cos czy ani drgnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 17Nowy Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 wskaźnik temp. powoli ale dochodzi i utrzymuje się w pozycji na połowie wskaźnika temp. mam starego vw i dużo szybciej i mocniej grzeje niż nissanek. ale dzięki za podpowiedź. kolego jak tam spalanie wygląda w twoim nissanku? mój spala ok. 8l/100km. i zastanawiam się czy to dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lik10 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 jeśli chodzi o spalanko na chwilę obecną mam spalanie 6,1/100km typowo po miescie ostatnio jezdze. W trasie spada do ok 5,4-5,6 zalezy jak traktuje pedał gazu predkosć w granicach 120kmh. Mój rekord 4,6 l/100km, ale to doslownie muskałem gazik. Jeśli chodzi o nagrzewanie to w mgnieniu oka dosłownie, przejedzie sie z 5kilosow i cieplutko w srodku mam, temp na polowie leży, też mam vw i przy tych mrozach jak je porownywałem to vw nie chcial mi dojsc do 90 stC a nyska bez problemów to robiła. Jakiś typowym defektów nie posiadam,na bieżąco wymiany i wszystko idealnie hula, na silnik nie narzekam jak co niektorzy na forum pisza ze to szajs, ja leje i jeżdze . Poobserwuj jak przy tych odwilżach z nagrzewaniem jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 17Nowy Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 to tylko pozazdrościć. mój tez dochodzi do 90 stopni ale chyba dłużej teraz bedę miał porównanie, co do spalania to tez kiedyś na trasie miałem wyniki poniżej 5l ,wymieniałem przepływomierz i turbinę na nowa bo padła przy 120 tyś. i teraz jak włączam nawet informację o średnim spalaniu to czesto utrzymuje się na 8,5l choć cliwię po gazie. nie wiem czy wjazd na kompa coś by dał? po zamontowaniu tych elementów w warsztacie komp. pokazał bez usterek. jak masz jakies pomysły to proszę o porady. pozatym autko wdzięczne fajnie chula i nie zamieniłbym za jakieś inne typu mondeo... pozdro... i jeszcze co do grzania to nawet po dojściu do90 stopni jak dam na temp. 32 stopnie to niema szału w środku, wysłużony vw. by stopił tapicerkę , masz jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś48 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Zamiast przesłaniać kartonami lub plastikami zacząłbym od ... wymiany termostatu. Na Allegro w granicach 85 do 120 zeta, pasuje od scenic, laguny 1,9 dci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Zamiast przesłaniać kartonami lub plastikami zacząłbym od ... wymiany termostatu. Na Allegro w granicach 85 do 120 zeta, pasuje od scenic, laguny 1,9 dci. Przepraszam, a po co wymieniać termostat wcale nie mając pewności, że jest niesprawny ? Oczywiście, jeśli termostat nie działa prawidłowo, należy go wymienić w pierwszej kolejności. Jeśli natomiast jest sprawny, to w duże mrozy przysłonięcie wlotu powietrza wiele pomaga, i to wcale nie dlatego, że przysłaniamy chłodnicę. Chłodnica i tak jest zimna dopóki silnik się nie nagrzeje. Chodzi jednak o to, że przy bardzo niskich temperaturach pęd powietrza podczas jazdy odbiera od silnika, poprzez jego ścianki, znaczącą ilość ciepła, przez to silnik dłużej się nagrzewa... i na to sprawny termostat nic nie pomoże. Dlatego właśnie przysłanianie chłodnicy (a dokladniej wlotu powietrza do komory silnika) ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Ja naprawdę nie mogę narzekać na ogrzewanie, również polecam sprawdzenie termostatu i pewnie wymianę. Tektury to półśrodki, nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.