Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] wymiana kilku rzeczy eksploatacyjnych


Gość pawel_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no kurcze czekamy na wykresik z hamowni :)

Powodzenia !

 

Ps. jakby trzeba było coś w wydechu zrobić to dogadaj się z Maćkiem z kwasu ci wylepi cudeńko któe z pewnością dodatkowo odmuli twojego Power Diselka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z polecenia Coobcia zapłaciłem 50 pln. Na pewno w okolicach Katowic jest jakaś hamownia.

50 zł to tanio jak barszcz, najbliższe które znalazłem to Kraków i tam wołali 200 zł.

 

Pozdro

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s

Dla zainteresowanych podaję kilka szczegółów dotyczących napraw poczynionych w ostatnim miesiącu. Ten wątek zaczął się od listy napraw zaproponowanych przez ASO i ich wyceny. Dla przypomnienia:

1. Osłony amortyzatorów tył 96.62pln/szt. wymiana 100pln

2. Osłony przegubów zewnętrzne 168.64pln + 129.58pln wymiana 200pln

3. Krzyżak lewarka zmiany biegów (przy skrzyni) 339,50pln - wymiana 50pln

4. Uszczelniacz silnika przedni 34,20pln

5. Rozrząd 1100pln - wymiana razem z uszczelniaczem silnika 540pln

6. Wahacze górne 674,36pln/szt. - wymiana 100 pln

7. Amortyzatory przednie 359pln/szt. - wymiana 150 pln

8. Przewody hamulcowe przednie elastyczne 157.93pln/szt - wymiana 150pln

9. Przepływomierz 273,21pln - wymiana 50

 

W sumie daje to skromne 5960,95pln.

Zacznę od tego co było zdetekowane przez ASO jako usterka na "wyrost":

 

1. Wahacze górne lewy i prawy

2. Amortyzatory przednie

3. Przewody hamulcowe

 

ad. 1.

Zero luzów, żadnych stuków - po co wymieniać? Nie wiem chyba tylko po to, żeby zarobić.

 

ad. 2.

Byłem na badaniu amorków, takim profesjonalnym na shocktesterze ;) i wyszło, że przód ma przyczepność 69% lewy i 63% prawy i po prostu jest zajefajnie. Natomiast tył to już inna para kaloszy 37% lewy i 43% prawy. Też nie było tragedii, ale czułem przy przejeździe przez torowisko że mi tył trochę ucieka więc postanowiłem wymienić razem z osłonami - słuszenie zakwalifikowanymi do wymiany :D

 

ad. 3.

Faktycznie trochę obruszone, ale bez tragedii. Coobcio powiedział, że są obliczane na 20 lat. Mechanik mnie utwierdził w tym przekonaniu mówiąc, że do pierwszego montarzu daje się cześci z najwyższej półki i te trochę obruszone mogą wytrzymać znacznie dłużej niż nowe - więc zostały będę kontrolował ich stan.

 

Po zakupie wymieniłem tylko olej w silniku. Lubię wiedzieć na czym stoję, więc wymieniłem pozostałe płyny eksploatacyje:

 

- olej w skrzyni biegów

- olej w układzie wspomagania kierownicy

- płyn chłodniczy

- płyn hamulcowy

 

Oto kosztorys części i robocizny:

1. Rozrząd

- napinacz paska pompy 74.70 pln

- napinacz paska rozrządu 92.96 pln

- rolka prowadząca paska rozrządu 185.09 pln

- pasek rozrządu 50 pln

- pasek pompy 50 pln

- uszczelniacz przedni 7.47 pln

- wymiana 250 pln

Co razem daje 710.22 pln

 

2. Przepływomierz 273.31 pln - wymieniłem sam 4 śruby i cybant ;) dałem radę.

 

3. Płyny eksploatacyjne i inne

- olej skrzyni biegów 156.44 pln

- płyn hamulcowy DOT 5 38.25 pln

- płyn chłodniczy 47.76 pln

- olej do układu wspomagania Dexron II 37.30 pln

- osłony przegubów zewnętrzne 2 szt. 55.78 pln

- amortyzatory tył gazowe Kayaba 2 szt. 440 pln

- osłony amortyzatorów tył Sachs 2 szt. 100 pln

- robocizna 370 pln

Co razem daje 1245.53 pln

 

Wszystko kosztowało mnie zatem 2229.06 pln. Zaoszczędziłem 3731.89 pln pozstawiając sprawne części na miejscu i wymieniając dodatkowo resztę płynów eksploatacyjnych.

 

Zapytacie pewnie co z krzyżakeim lewarka zmiany biegów. Ano na razie zostanie, ale mechanik mi powiedział, że jak będą miał chwilkę to się to rozbierze i dorobi/dobierze samą wyrobioną tulejkę - koszt 20 - 30 pln :D

 

Tak jak już wcześniej pisałem wizytę w ASO polecam tylko gdy kupujecie samochód i chcecie zbić duuuużo z ceny ;)

 

Byłem również po wymianie przypływki na hamowni. Jak zeskanuję nowy wykres to go tu wrzucę i opiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s

Zatem pociągnijmy temat tuningu :D

 

Byłem przedwczoraj na hamowni. Oto wykres jaki uzyskałem po zmianie przepływki:

 

-na czerwono stary wykres - uszkodzona przepływka

-na niebiesko nowy - działająca przepływka

 

hamownia2.jpg

 

Od razu widać, że jest lepiej, ale może być jeszcze lepiej. Dokładnie 10 kucywkó więcej (74.7KM przed i 84.7KM po) oraz 22Nm więcej (137Nm przed i 159.1Nm po).

 

Koleś, który hamował autko pokombinował trochę z ciśnieniem doładowania i raz nawet doszliśmy prawie do serii - 89KM i 176Nm. Niestety potrzebny jest do tego taki specjalny zaworek, który tymczasowo został wyjęty z innego samochodu. W przyszłym jestem umówiony na dalsze dostrajanie - tym razem już na stałe.

 

Jak już wcześniej pisałem w innym wątku jestem już praktycznie zdecydowany na dołożenie InterCoolera do mojego TD. Przy tym samym zużyciu paliwa powinienem uzyskać okło 10% wzrost mocy. IC przez zchładzanie powietrza doładowania zwiększa sprawność silnika. Zobaczę jak samochód będzie jeździł po tym zabiego i zobaczę może zrobię jeszcze chipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s

Co do kosztów montażu to wypowiem się w przyszłym tygodniu po regulacji ciśnienia doładowania. Przy okazji regulacji porozmawiam o tym ile by wzięli za założenie IC. Koszt samego IC to jak mi mówił mechanik to jakieś 350 - 400 pln (taki od fiata marea JTD). Nie duży ale wystarczy dla takiego silnika. Ja mam nadzieję kupić trochę (a może nawet znacznie) taniej używany od kumpla, który jeździ toledo TDI. W przyszłym tygodniu wymienia sobie turbinę i IC na większe i stary mu zostanie na zbyciu. Myślę, że ze mnie nie zedrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje!! moze odstapie od mysli sprzedania primerki TD :D/ =D>

i tez sie wezme do rzeczy

nie kapuje tylko w ktore miejsce sie potem wlacza IC - nie trzeba wtedy stroic komputera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej
gratulacje!! moze odstapie od mysli sprzedania primerki TD :D/ =D>

i tez sie wezme do rzeczy

nie kapuje tylko w ktore miejsce sie potem wlacza IC - nie trzeba wtedy stroic komputera??

A doszedłeś już do ładu z regulacją obrotów na biegu jałowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię wiedzieć na czym stoję, więc wymieniłem pozostałe płyny eksploatacyje:

 

- olej w skrzyni biegów

- olej w układzie wspomagania kierownicy

- płyn chłodniczy

- płyn hamulcowy

 

 

3. Płyny eksploatacyjne i inne

- olej skrzyni biegów 156.44 pln

- płyn hamulcowy DOT 5 38.25 pln

- płyn chłodniczy 47.76 pln

- olej do układu wspomagania Dexron II 37.30 pln

 

 

A gdzie wymieniałeś olej w skrzyni, w układzie wspomagania i płyn chłodniczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s

Też nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że IC umieszcza się w układzie pomiędzy turbiną a silnikiem, żeby silnik był ładowany jak najchłodnieszym (najgęstszym) powietrzem. Idalen miejse dla IC u mnie to pod zderzakiem za zaślepką halogena. Nie mam takowego, ale teraz to nic mi nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s
A gdzie wymieniałeś olej w skrzyni, w układzie wspomagania i płyn chłodniczy?

 

U takiego bardzo miłego mechanika na Modlińskiej. Wujek kolesia, który hamował mi primerkę - mieszkają obok siebie. Zresztą on też wymieniał mi rozrząd. Jak chcesz konkretny adres i telfon to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dot.: Andrzej ...A doszedłeś już do ładu z regulacją obrotów na biegu jałowym?..

 

nie mam problemow z wolnymi obrotami, jedynie zapalajaca sie raz na czas check engine - czujnik w pompie (koszt ok600zl), ale de fakto nie ma to wpywu na jazde, wiec nie wymieniam na razie i jezdze

 

??JAK POSTĘPY W TUNINGU??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U takiego bardzo miłego mechanika na Modlińskiej. Wujek kolesia, który hamował mi primerkę - mieszkają obok siebie. Zresztą on też wymieniał mi rozrząd. Jak chcesz konkretny adres i telfon to daj znać.

 

Podaj mi kontakt :) A paski klinowe też można u niego wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się, że to jest normalny warsztat? Dzięki za namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem pociągnijmy temat tuningu :D

 

Byłem przedwczoraj na hamowni. Oto wykres jaki uzyskałem po zmianie przepływki:

 

-na czerwono stary wykres - uszkodzona przepływka

-na niebiesko nowy - działająca przepływka

 

hamownia2.jpg

 

Od razu widać, że jest lepiej, ale może być jeszcze lepiej. Dokładnie 10 kucywkó więcej (74.7KM przed i 84.7KM po) oraz 22Nm więcej (137Nm przed i 159.1Nm po).

 

Koleś, który hamował autko pokombinował trochę z ciśnieniem doładowania i raz nawet doszliśmy prawie do serii - 89KM i 176Nm. Niestety potrzebny jest do tego taki specjalny zaworek, który tymczasowo został wyjęty z innego samochodu. W przyszłym jestem umówiony na dalsze dostrajanie - tym razem już na stałe.

 

Jak już wcześniej pisałem w innym wątku jestem już praktycznie zdecydowany na dołożenie InterCoolera do mojego TD. Przy tym samym zużyciu paliwa powinienem uzyskać okło 10% wzrost mocy. IC przez zchładzanie powietrza doładowania zwiększa sprawność silnika. Zobaczę jak samochód będzie jeździł po tym zabiego i zobaczę może zrobię jeszcze chipa.

 

 

I co, dołożyłeś już intercooler? Jakieś efekty?

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co, dołożyłeś już intercooler? Jakieś efekty?

Adam

 

Jeszcze nie mam tego IC. Mam nadzieję, że w tym tygodniu już będę miał. Jak założę to na pewno dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem IC od kumpla. To są jego stare płucka od Seata Toledo 1.9 TDI. Seryjnie miał 110KM więc chyba i do nyski się nada. W najbliższej wolnej chwili jadę przymierzyć i jak będzie pasował to od razu zakładam. Mam nadzieję, że będzie to jeszcze w tym tygodniu :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był przedziwny dzień. Silnik mi się zagrzał, a mój zapał do założenia IC został ostudzony :(

 

Problemem nie jest miejsce, w którym można umieścić IC, takowe się zawsze znajdzie. Jeden z pomysłów obejmuje nawet wycięcie wlotu powietrza w masce :D

 

Problemem jest to, którędy poprowadzić przwody z powietrzem. Pomijam to że rurka łącząca trubinę z kolektorem ssącym jest mikroskopijnych rozmiarów i tam też trzeba będzie wykonać niezłą rzeźbę, żeby się podłączyć. Po prostu nie ma fizycznie jak poprowadzić przewodów bez ingerencji w oryginalną strukturę silnika, a właściwie klimatyzacji. Trzeba by trochę poprzesuwać trochę niektóre rurki od klimy. Średnio mi się podoba ten pomysł, bo układ mam w tej chwili na prawdę szczelny i nieźle chłodzi (jak na P11) a do tego podnosi to koszt całej operacji o conajmniej kwotę potrzebną na nabicie rozszczelnionej klimy.

 

Może podjadę jeszcze w tym tygodniu do magika, który wstawiał większy IC do toledo mojego kumpla. Może on zaproponuje coś mniej inwazyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie mam nic :P tzn klimy itd. mam full luzu i tylko szukam ic,najlepiej z vw golf tdi (czerwone i),mysle tez nad czipem i wycieciem kata,jak sie zmieszcze w max 2200 pln to we wrzesniu kucykow przybedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był przedziwny dzień. Silnik mi się zagrzał, a mój zapał do założenia IC został ostudzony :(

 

Problemem nie jest miejsce, w którym można umieścić IC, takowe się zawsze znajdzie. Jeden z pomysłów obejmuje nawet wycięcie wlotu powietrza w masce :D

 

Problemem jest to, którędy poprowadzić przwody z powietrzem. Pomijam to że rurka łącząca trubinę z kolektorem ssącym jest mikroskopijnych rozmiarów i tam też trzeba będzie wykonać niezłą rzeźbę, żeby się podłączyć. Po prostu nie ma fizycznie jak poprowadzić przewodów bez ingerencji w oryginalną strukturę silnika, a właściwie klimatyzacji. Trzeba by trochę poprzesuwać trochę niektóre rurki od klimy. Średnio mi się podoba ten pomysł, bo układ mam w tej chwili na prawdę szczelny i nieźle chłodzi (jak na P11) a do tego podnosi to koszt całej operacji o conajmniej kwotę potrzebną na nabicie rozszczelnionej klimy.

 

Może podjadę jeszcze w tym tygodniu do magika, który wstawiał większy IC do toledo mojego kumpla. Może on zaproponuje coś mniej inwazyjnego.

 

wg mnie IC z wlotem na masce nie jest najlepszym rozwiązaniem, przede wszystkim ze względu na wydajność chłodzenia. Trzeba dobrze odizolować IC od komory silnika żeby się nie grzał od dołu. A ponadto trochę szkoda maski...

Pomijam już moje subiektywne odczucie: jak widzę auto osobowe z wlotem na masce to zawsze myslę że tam musi być min 150 koników, a tu... niecała stówka i to przy dobrym wietrze...

A nie da się wężami z IC powędrować do turbiny dołem, pod osłonami silnika?

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Fajny Ic dla Ciebie ale sprzedalem go, poszukaj na allegro mozna coś wyrwac w dobrej cenie, nie potrzebujesz niczego duzego...

 

MBC bo o tym mowa (zaworek) mozna kupic w sklepie z pneumatyką... koszt ok. 50zł, mozna ew. zrobić go samemu.

 

U Ciebie myślę że sporo by dalo odetkanie wydechu, Maicek ktory hamowal twoje auto jest w tym naprawde dobry, mysle ze zworek + wydech i IC spokojnie podniosą moc twojego diselka do 100kni przy zmniejszonym apetycie na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...