Gość profa Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Mam problem z D22.Mam nadzieje że jakiś specialista pomoże mi naprawić tą usterkę. Opis usterki: Na wolnych obrotach ogrzewanie słabo grzeje, ale przy ok. 1200 zaczyna działać dobrze. Mam nadzieje że naprawa nie przysporzy dużych problemów. Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi bo temperatura za oknem jest coraz niższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 No niestety, myśle że padła uszczelka pod głowicą ale najpierw sprawdz czy jest płyn chłodzący jeżeli jest to czy przypadkiem po jeździe i rozgrzaniu silnika nie przybywa płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym lub czy go nie wyrzuca z pod korka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Ja miewam problem z przybywającym płynem raz na jakiś czas tylko w navarze d40. Michal801 wiesz co to może być? Serwis rozkłada ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Chyba w Pathfinderze mam to samo - stałem na -15 st ok 0,5h pod sklepem na właczonym silniku + radio + światła. Po 10 min z wlotów wioneło zimnym powietrzem. Jak ruszyłem ciepełko też znowu sie pojawiło! Czy to silnik na postoju wytwarza za mało ciepła??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profa Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Chyba w Pathfinderze mam to samo - stałem na -15 st ok 0,5h pod sklepem na właczonym silniku + radio + światła. Po 10 min z wlotów wioneło zimnym powietrzem. Jak ruszyłem ciepełko też znowu sie pojawiło! Czy to silnik na postoju wytwarza za mało ciepła??? może termostat jest uszkodzony lub coś z wydajnością pompy wodnej na wolnych obrotach No niestety, myśle że padła uszczelka pod głowicą ale najpierw sprawdz czy jest płyn chłodzący jeżeli jest to czy przypadkiem po jeździe i rozgrzaniu silnika nie przybywa płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym lub czy go nie wyrzuca z pod korka. poziom płynu po rozgrzaniu OK ,nawet węże wodne nie są zbyt twarde od ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Em u ciebie może być uszczelka pod głowicą miałem kiedyś coś podobnego czyli nie zawsze podnosił się płyn chłodzący w zbiorniczku zazwyczaj podnosił się pod sam korek po jaździe jak dostał troche w piec, przy normalnej jeździe bardzo zadko natomiast pzy gazowaniu nigdy po wymianie uszczelki pod głowicą problem zniknoł. Tylko pytanie jest takie jak bardzo podnosi sie płyn bo po ozgrzaniu zawsze troche się podniesie. A jeszcze jedno jak spuściłem płyn u siebie to miał takie jakby opiłki po zalaniu nowego też te opiłki się pokazały. Profa spróbuj przeczyścić nagrzewnice może jest troche przytkana i na wolnych obrotach niema dobrego obiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomcio15 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 (edytowane) Koledzy a może rozwiazanie jest proste - po prostu nasze silniki do diesle o dobrej sprawności cieplnej i na wolnych obrotach wytwarzają zbyt mało ciepła, pompa wody pracuje powoli. Sami piszeme że po zwiększeniu obrotów wszystko wraca do normy! Proponuję test dopóki jest zimno - postój 5 minut z nawiewem na 22st aż do chwili kiedy zacznie lecieć zimne powietrze. Potem wciskamy przycisk Heat Up co zwiększa obrotu do ok 1,5 tysia i czekamy na ciepło. Czekam na opinie testerów. Edytowane 21 Grudnia 2009 przez tomcio15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacerek10 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 kolega tomcio15 ma rację, ja z tym problemem byłem w serwisie, wymienili mi termostat, po wymianie sytuacja była identyczna, na wolnych obrotach temp spada do 51 stopni C powiadomili mnie że silnik navary tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profa Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Problem rozwiązany!!!Nagrzewnice wypłukałem-była czysta.Przyczyną słabego ogrzewania był pieniący się płyn chłodniczy zokupiony w TESCO ok.16zł/5l-tonie dziadostwo. Wymieniłem na eco borygo i jest wszystko O.K. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabs666 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 kolega tomcio15 ma rację, ja z tym problemem byłem w serwisie, wymienili mi termostat, po wymianie sytuacja była identyczna, na wolnych obrotach temp spada do 51 stopni C powiadomili mnie że silnik navary tak ma Hmmm... mam ten sam problem...Ostatnio wymieniłem termostat i teraz przynajmniej nie spada mi temp. płynów, jak jest zimno i silnik chodzi na niskich obrotach. Niestety nadal zionie chłodem do kabiny, dopiero powyżej 1000 obr/min czuć ciepełko.Po nowym roku jadę do serwisu i zobaczymy czy też mi takiego kita wstawią (NAVKI TAK MAJĄ).Jescze nigdy nie miałem samochodu, w którym wszystko było sprawne, silnik nagrzany, a do kabiny leciało zimne powietrze.Dzwoniłem też do kolegi, który ma D40 w automacie i ma ten sam problem, przy niskich obrotach.Na czerwonym, w korku tylko przycisk "HEAT", obok sterowania lusterkami, ratuje sytuację. Pozdrawiam : OBY DO WIOSNY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.