Gość Latarnik Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam spotkał mnie irytujący problem mianowicie brzęczący drążek zmiany biegów szczególnie a 4 lub 5 biegu szczególnie jak samochód jest delikatnie obciążony ja jest mocno to wibracje zanikają chyba że czy mam rękę na lewarku to jest cisza .Powiedzie mi koledzy cz jest na to jakaś rada bo smarowanie lewarka nic nie daje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam spotkał mnie irytujący problem mianowicie brzęczący drążek zmiany biegów szczególnie a 4 lub 5 biegu szczególnie jak samochód jest delikatnie obciążony ja jest mocno to wibracje zanikają chyba że czy mam rękę na lewarku to jest cisza .Powiedzie mi koledzy cz jest na to jakaś rada bo smarowanie lewarka nic nie daje. Pozdrawiam witam problemem jest sprężynka stabilizująca lewarek zmiany biegów , taka mała upierdliwa rzecz do ktorej dość ciężko się dostać. Najprawdopodobniej spadła lub pękła. W celu wymiany tej sprężynki musialbyś wejść pod auto , odkręcić lub odgiąć rurę z katalizatorem . Następnie odkręcić metalową blachę // osłonę katalizatora trzymającą się na 3 śrubach a przykręconą do nadwozia auta . Jak już to wszystko poodkręcasz to trzeba założyć nową sprężynkę... Niestety nie mam zdjęć gdzie to powinno byc zamocowane. ja mam tak u siebie juz pare miesięcy , ale ogrom pracy którą bym musiał włożyć w wymiane tej sprężynki chwilowo mnie przerasta , zimno na dworze i nie chce mi sie tego robić... acha , jeżeli wajcha od zmiany biegów lata luźno na prawo i lewo a nie wraca do pozycji jakby na "środku" to jest to na 100% ta sprężynka, to tak w celu diagnozy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Latarnik Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 witam problemem jest sprężynka stabilizująca lewarek zmiany biegów , taka mała upierdliwa rzecz do ktorej dość ciężko się dostać. Najprawdopodobniej spadła lub pękła. W celu wymiany tej sprężynki musialbyś wejść pod auto , odkręcić lub odgiąć rurę z katalizatorem . Następnie odkręcić metalową blachę // osłonę katalizatora trzymającą się na 3 śrubach a przykręconą do nadwozia auta . Jak już to wszystko poodkręcasz to trzeba założyć nową sprężynkę... Niestety nie mam zdjęć gdzie to powinno byc zamocowane. ja mam tak u siebie juz pare miesięcy , ale ogrom pracy którą bym musiał włożyć w wymiane tej sprężynki chwilowo mnie przerasta , zimno na dworze i nie chce mi sie tego robić... acha , jeżeli wajcha od zmiany biegów lata luźno na prawo i lewo a nie wraca do pozycji jakby na "środku" to jest to na 100% ta sprężynka, to tak w celu diagnozy:) Niestety lewarek wraca na pierwotną pozycje a dalej brzęczy.Trzeba będzie faktycznie zanurkować po micre i zobaczyć co tam się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Tzn lewarek nawet z peknieta sprężynką bedzie wracać , ale nie tak "dynamicznie" jak ze sprężynką... Trudno mi opisać jak ma sie on zachowywać , ja odczuwam różnice , ale tylko dlatego że kiedyś podczas jazdy mi pękła ta sprężynka. Jeżeli auto kupiłeś już z uszkodzoną tą sprężynką to niestety nie bedziesz za bardzo wiedzieć o czym mówie ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tibia Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 u mnie brzeczy tylko czasami-na 5, ew na 3. rok temu przy wymianie sprzegla prosilam polecanego tutaj mechanika o diagnoze owej sprezynki-powiedzial, ze sprezynka jest ok, tylko powycieraly sie od uzywania jakies plastikowe prowadnice, ktore tworza miejsca na odpowiednie polozenie drazka przy kolejnym biegu. w kazdym razie-u mnie brzeczy. ale tylko czasem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 u mnie brzeczy tylko czasami-na 5, ew na 3. rok temu przy wymianie sprzegla prosilam polecanego tutaj mechanika o diagnoze owej sprezynki-powiedzial, ze sprezynka jest ok, tylko powycieraly sie od uzywania jakies plastikowe prowadnice, ktore tworza miejsca na odpowiednie polozenie drazka przy kolejnym biegu. w kazdym razie-u mnie brzeczy. ale tylko czasem Mi tez brzeczy, ale tylko na 5 biegu. Domyslam sie, ze sprezynka jest w porzadku, bo przy wychyleniu lewarka w lewo lub prawo w polozeniu neutralnym, drazek natychmiast wraca na srodek i jest to naprawde szybki ruch. Wiec raczej sprezynka ok. Jak dla mnie sprawa nie jest irytujaca, bo drazek brzeczy na 5 biegu w zakresie predkosci 80-90 km/h, a wystarczy polozyc na nim reke i jest cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chachor23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Hmm mi drążek brzęczał od 3 do 5 i w końcu skróciłem drążek o pare centów i nagwintowałem na nowo zamocowałem kopułke i cisza jak makiem zasiał drążek krótszy i automatycznie wygoda większa przy zmianie biegów:) Nie trzeba 3mać drążka żeby nie brzęczał i ręka tak bardzo nie boli. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Latarnik Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam spotkał mnie irytujący problem mianowicie brzęczący drążek zmiany biegów szczególnie a 4 lub 5 biegu szczególnie jak samochód jest delikatnie obciążony ja jest mocno to wibracje zanikają chyba że czy mam rękę na lewarku to jest cisza .Powiedzie mi koledzy cz jest na to jakaś rada bo smarowanie lewarka nic nie daje. Pozdrawiam Zadziwiające ale jak wymieniłem olej w skrzyni brzęki ustały dodam że zrobiłem to pierwszy raz po 110000km i 12lat jazdy wiec wnioskuje że przepracowany olej mam wpływ na wibracje drążka. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Zadziwiające ale jak wymieniłem olej w skrzyni brzęki ustały dodam że zrobiłem to pierwszy raz po 110000km i 12lat jazdy wiec wnioskuje że przepracowany olej mam wpływ na wibracje drążka. pozdrawiam Hmm, nie do konca. Ja zmienialem olej w skrzyni przy okazji roboty ze sprzeglem i nie zauwazylem, zeby brzeczenie ustalo. Ale moze to moje brzeczenie ma swoje zrodlo w czyms innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.