Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Nie odpala na paliwie P10


Gość lordwater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lordwater

Witam

 

Mam problem z odpaleniem w mojej Primerze 1,6 LPG . Auto kręci normalnie ale nie zaskakuje, wymienilem filtr paliwa i świece i odpalił mi na "Auto Stracie" psikanym do przepustnicy ale zaraz gasł. Sądziłem ze to pompa paliwa i ja wymieniłem na nową. Pierwsze przekręcenie kluczyków ja uruchomiło jednak auto nadal nie odpalało i kolejne przekręcanie kluczyka nie uruchamiało juz pompy. Odkręciłem węzyk wylotowy paliwa z filtra paliwa, palwio w filtrze widac ale jak znowu próbowałem odpalic to nie bylo podawane dalej ( nie wylatywalo z filtra- kilka próB), Sprawdzałem iskre na świecach i jest ok. Panowie co może byc przyczyną?? proszę o pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś z rana tez byłem wściekły bo po raz pierwszy w tym roku autko nie odpaliło-kręciło rozrusznikiem ale słabiutko

aku doładowałem i jest git pali ze strzału!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lordwater

Witam

 

Paliwa jest 1/3 baku, bezpieczniki patrzyłem, akumulator naladowany, dziś zajmę się sprawdzeniem przewodu pompki.

Edytowane przez lordwater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Paliwa jest 1/3 baku, bezpieczniki patrzyłem, akumulator naladowany, dziś zajmę się sprawdzeniem przewodu pompki.

jestem ciekaw co u Ciebie wyjdzie - też mam 1.6 na gaźniku + LPG i parę tygodni przestał przełączać się na paliwo; paliwo w filtrze jest, bezpieczniki zdrowe, elektrozawór wstawiony przez gazowników w przewód paliwowy elektrycznie sprawny... co jeszcze?

 

już wiadomo: trzeba sprawdzić pompę paliwa, która jest napędzana mechanicznie przez wałek rozrządu.

Edytowane przez e-gen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lordwater

jestem ciekaw co u Ciebie wyjdzie - też mam 1.6 na gaźniku + LPG i parę tygodni przestał przełączać się na paliwo; paliwo w filtrze jest, bezpieczniki zdrowe, elektrozawór wstawiony przez gazowników w przewód paliwowy elektrycznie sprawny... co jeszcze?

 

już wiadomo: trzeba sprawdzić pompę paliwa, która jest napędzana mechanicznie przez wałek rozrządu.

 

 

ja mam pompe paliwa elektryczna w baku. jak pisalem wyzej wymienialem ja i ciagle nie wiem co to moze byc;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pompe paliwa elektryczna w baku. jak pisalem wyzej wymienialem ja i ciagle nie wiem co to moze byc;/

sorry, coś mi się pomerdało że Twoja P10 też jest na gaźniku a wtedy pompa jest mechanicznaprzy głowicy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawdzie ja mam silnik benzynowy ale chyba będzie tak samo. Dojście do pompy jest pod tylną kanapą. Podnosi sie ją za takie taśmy-uchwyty od strony oparcia. Musisz między siedzisko a oparcie wsunąć rękę i szukać tego i pociągnąć do góry. Bezpiecznik od pompy jest tam gdzie pozostałe, pod regulacją lusterek, przyciemniania deski itp. przy lewym kolanie kierowcy:) Oznaczony jest FUEL PUMP

Edytowane przez Peter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm P10 2.0Diesel i pompka paliwa w baku a to ciekawe przecież to diesel na pompie wtryskowej a nie na elektronicznej w baku tak wiec nie ma takiej pompki w baku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie ma pompy drugiej?! bez jaj... nie wierze...

 

Kurde nie ma tej pompy w baku... ja pier... a już myślałem że to jest powód czemu moja primerka nie pali:/ a jeszcze mam jedno pytanko, jakie powinno być napięcie na wtrysku, na tej kostce? u mnie wyszło 0,38V troszke małe nie? dodam że to 2.0D i mierzyłem na włączonym zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie kolegi z 1,6 lpg, ja taki sam problem mialem rok temu, jezeli masz paliwo wszystkie bezpieczniki ok , to sprobuj zakrecici zawor na butli z gazem i wtedy sprobuj zakrecicna beznynce, opcja jest tego typu , ze samochod moze dostawac po przekreceniu stacyjki i benzyne i gaz, moze sie na parowniku zawieszac elektrozawor, lub po prostu parownik tez ma juz swoej 100000km zrobione, jak sie zaworek zawiesza na parowniku to wtedy moze ci samochod zalewac gazem wtedy gdy ty go odpalasz na benzynie, masz pare opcji

 

1.albo odpalic auto na gazie tylko podgrzej parownik , tzn wylej na niego z czajnika wrztaek,zeby ten gaz ktory w nim jest zmienil stan z postaci plynnej w gazowa, nie iwem ile musisz wylac ale dosyc sporo tej wody

2 .opcja jak juz pisalem ,zakrecic zawor na butli, pare razy poprzekrwecac stacyjek, zeby resztka gazu bedaca w przewodach od butli do parownika wybila w atmosfere, i wtedy sprobuj odpalic na paliwie :)

3.moze byc tez tak ze mozesz miec w bardzo zlym stanie przeowdy WN i tez ani na tym ani na tym Ci nie zatrybi

 

Mam nadzieje ze troszke pomoglem :) Npisz mi Pw co to bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak po pierwsze sprawdz czy nie jest zapchany smok w baku wiadomo różne syfy sie tam osadzaja i moze go zapchały. Jeżeli tak to masz dwa sposoby na odetkanie możesz go po prostu wyciągnąć i wyczyscic ale przy tym jest kupa roboty ale za to bedziesz miał wszystko czyste i zrobione tak jak nalezy. Drugi sposob jest doraźny jeżeli nie chcesz wyciagać baku , po prostu pożycz sobie od kogos spręzarke zdejmij przewód z pompy paliwa i podłącz do tego od spręzarki nastepnie włącz spręzarke poczekaj chwile az wytworzy sie cisnienie a nastepnie odkreć korek od wlewu paliwa ( troche parsknie benzyna ) nastepnie sprawdz czy powietrze swobodnie przepływa przez przewód paliwowy jezeli pomoże to koniecznie tankuj tak aby nie zapalala sie rezerwa bo wtedy wciagnie te syfy spowrotem z dna zbiornika i bedzie to samo. Druga możliwosc to po prostu woda w ukladzie paliwowym kup sobie denaturat wlej ze 200-250 ml na 10 litrów benzyny. C2H5OH zawarty w dynksie jest silnie hydroskopijny czyli pochlania wode nastepnie po czym miesza sie z benzyna trafia to wszystko do cylindrów gdzie jest spalane i wydalane głównie w postaci Co2 i niewielkich ilości pary wodnej. Można to lać do wszystkich benzyniaków i starszych dieseli ale nie tych na common railu bo tam wtryski sa wrazliwe na jakosc paliwa. A no i dzieki temu ze jest tam wlasnie alkohol przewody paliwowe ci nie zamarzna w zimie :) . Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do wątku, paliwo nie jest podawane jak włączysz zapłon/kręcisz.

Bezpieczniki sprawne,

przekaźnik sprawny, po wyjęciu przekaźnika w kosce przy włączonym zapłonie zgodnie ze schematem na przekaźniku 2 wtyki to + i -, pozostałe 2 to wejście i wyjście łącząc ostatnie 2 na włączonym zapłonie poinieneś uruchomić pompe, taki test pomogłby ustalić z której strony tego układu szukać usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Silent_Killer

Witam.

 

Mam Primerę P10 2.0 16 V.

 

Ja mam niby problem podobny. Gdy nadchodzą mrozy i ogólnie zimniejsza temperatura mam problem z odpaleniem zarówno na benzynie jak i na LPG. Czasem problem powstaje również przy ciepłym silniku. Silnik na chwile zaskoczy, po czym gaśnie i tak kilka bądź kilkanaście razy, aż w końcu silnik zaskoczy.

 

Paliwo jest podawane, dzisiaj sprawdziłem kopułke i ją przeczyściłem. Nowe przewody i świece zapłonowe.

 

Ma ktoś jakieś rady/zalecenia?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez KrzysiekTarnów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Silent_Killer

No tylko że jak przekręcam kluczyk to za każdym razem po "wciśnięciu" tego ustrojstwa kontrolki się zapalają bez problemu, czyli check, ABS, olej, ładowanie aku, poduszka itd itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...