Gość waldemarus65 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 (edytowane) W moim nissanie w czasie mrozów włącza się samoczynnie klimatyzacja - zapala się A/C (klimat. autom.) Po wyłączeniu ręcznie A/C i tak po około 5 min. włącza się. Czy to jest normalne ?. Edytowane 20 Grudnia 2009 przez waldemarus65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Klimatyzacja włącza się przy wybraniu trybu auto, trybu nawiewu na przednią szybę, trybu nawiewu na przednią szybę i nogi oraz przy włączeniu nawiewu w ogóle. Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby klimatyzacja włączyła się samoczynnie, bez żadnej ingerencji z mojej strony, bez żadnego wciśnięcia jakiegokolwiek przycisku. Jest jednak tak, że przy zimnym silniku nawiew niezależnie od tego co się świeci na panelu - działa w ograniczonym zakresie. Dopiero po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury nawiew samoczynnie się "rozkręca" przechodząc w zadany tryb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +2qq_komar Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Witam, Dokładnie jest tak jak Synkro pisze. W Nissanie i nie tylko nawiew jest na tyle "inteligentny" i nie włącza się zaraz po uruchomieniu silnika a to dlatego, żeby nie wiać zimnym. Klima czy nawiew sam z siebie ciepła nie bierze tylko z ciepła silnika. Jak ma z czego brać to zaczyna działać. A tak jak Synkro pisze klima nie wyłącza się ani nie włącza sama z siebie. Trzeba przyłożyć palucha do guzika . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Dokładnie, ale trzeba przyznać, że 2.0l dCi w zimie to koszmar. Ciepło wieje dopiero po 3-4km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemarus65 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 W moim 1,6 też muszę przejechać parę kilometrów zanim będzie ciepło. A co do włączania się AC to może coś wcisnąłem bo dzisiaj nic takiego nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +2qq_komar Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Czy 2.0 dCi czy bena to w zimie musi mieć czas na rozgrzanie się. Chop siup nie działa . Tym bardziej jak autko stoi na mroziku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek1957 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Nie wiem dokładnie na jaka temperaturę ustawić ,żeby temperatura wnętrza była około 21-22 stopni. przy ustawieniu na 21 stopni temperatura wydaje się dużo wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Nie wiem dokładnie na jaka temperaturę ustawić ,żeby temperatura wnętrza była około 21-22 stopni. przy ustawieniu na 21 stopni temperatura wydaje się dużo wyższa. Jeżeli ustawiasz temperaturę to zwróć uwage aby włączona była klimatyzacja , poniewaz jeżeli temperatura na zewnatrz jest wyższa od zadanej na wyświetlaczu to należy ręcznie włączyć A/C lub przestawić w pozycję auto. Najlepij sprawdza sie auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Jak włączyć górny nawiew? Po naciśnięciu przycisku górnego nawiewu powietrze wydostaje się nawiewami środkowymi i bocznymi. Trzeba zamknąć te nawiewy aby uzyskać górny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Jak włączyć górny nawiew? Po naciśnięciu przycisku górnego nawiewu powietrze wydostaje się nawiewami środkowymi i bocznymi. Trzeba zamknąć te nawiewy aby uzyskać górny? Nikt nie odpowiedział, a eksperymentowałem podobnie jak Ty ... zamykałem klapki od nawiewów. Wydaje mi się że nie ma opcji aby wiało tylko i jedynie z górnego nawiewu. Podpytam również czy u Was w trybie auto dosyć mocno wieje z dołu na stopy ??? Teraz kiedy stopy są gołe odczuwam właśnie mocne dmuchanie na stopy ... dodam że nie mam włączonej opcji tego nawiewu a tryb auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Podpytam również czy u Was w trybie auto dosyć mocno wieje z dołu na stopy ??? Teraz kiedy stopy są gołe odczuwam właśnie mocne dmuchanie na stopy ... dodam że nie mam włączonej opcji tego nawiewu a tryb auto. Ja bez gołych stóp to odczuwam:) Rzeczywiście tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taaatooo Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 powiedzcie mi proszę o co chodzi z siłą nadmuchu jak ustawię na LO wiadomo dmucha pełną parą z minimalną temperaturą, natomiast zauważyłem pewną zależność że ustawiając z LO wyższą temperaturę siła nadmuchu systematycznie maleje, 17 - prawie max, 18 - troszkę słabiej , 19 - średni nadmuch itd itd. natomiast zastanawia mnie jeszcze tryb AUTO, który np. na 24 stopniach raz dmucha pełną parą a innego dnia na dwie kreski .... każda zmiana siły nadmuchu oczywiście wyłącza tryb AUTO, a nie chciałbym żeby mi podtrzymywał zadaną temperaturę zwiewając grzywki pasażerów na tylnych siedzeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgd Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 powiedzcie mi proszę o co chodzi z siłą nadmuchu jak ustawię na LO wiadomo dmucha pełną parą z minimalną temperaturą, natomiast zauważyłem pewną zależność że ustawiając z LO wyższą temperaturę siła nadmuchu systematycznie maleje, 17 - prawie max, 18 - troszkę słabiej , 19 - średni nadmuch itd itd. natomiast zastanawia mnie jeszcze tryb AUTO, który np. na 24 stopniach raz dmucha pełną parą a innego dnia na dwie kreski .... każda zmiana siły nadmuchu oczywiście wyłącza tryb AUTO, a nie chciałbym żeby mi podtrzymywał zadaną temperaturę zwiewając grzywki pasażerów na tylnych siedzeniach Na końcu deski, w rogach pod szybą masz czujniki temperatury. Na zewnątrz może być gorąco jak cholera, ale niebo będzie zachmurzone, to tryb auto będzie dmuchał słabiej. Jeśli tylko wyjdzie słońce i zacznie grzać w szybę, wtedy auto dmucha bardziej. Po prostu słońce bardzo szybko nagrzewa wnętrze i klima musi się bardziej męczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 powiedzcie mi proszę o co chodzi z siłą nadmuchu Tryb Auto stara się utrzymać temperaturę we wnętrzu na zadaną na pokrętłach, przy czym czujniki są na podszybiu, obok głośników wysokotonowych. Jeśli są one mocno nagrzane (np. samochód stał na słońcu), to klima zaczyna dmuchać z dużą siłą, a po ochłodzeniu wnętrza siła powinna się zmniejszyć. Jeśli w samochodzie jest już chłodno, to nie dmucha od razu tak mocno, tylko z siłą wyliczoną przez elektronikę w celu utrzymania temperatury. Jeśli rezygnujesz z trybu Auto, to klima dmucha stale z zadaną mocą i zadaną temperaturą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Wydaje mi się, że tak właśnie powinna działać klimatyzacja automatyczna. Komputer stara się w możliwie najkrótszym czasie uzyskać zadaną temperaturę. Dlatego im niższą temperaturę ustawisz, tym wyższa jest siła nadmuchu, która spada przy zbliżaniu się do zadanej temperatury. To, że przy ustawieniu 24 st. raz dmucha mocniej, a raz słabiej zależy od temperatury jaka panuje we wnętrzu, a dokładniej na czujniku temperatury. Żeby nie dmuchało za mocno należy stopniowo zmniejszać ustawioną temperaturę i na jakiś czas włączyć zamknięty obieg powietrza, żeby szybciej schłodzić wnętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Koledzy poproszę o poradę ... od jakiegoś czasu kiedy włączam klime pojawia się dziwny zapach ... taka stęchlizna. Czy po okresie 8 miesięcy zakończył swój żywot filtr (ten co wymieniamy przy pedele gazu) ?? Klima raczej nie wymaga nabicia bo to za krótki okres, a do przedlądu (czerwiec) nie będe czekał z wymianą filtra, jeżeli to on "śmierdziucha" Proszę o info czy dobrać się właśnie do niego ... według instrukcji która mamy na forum w jednym z tematów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 dubik77 a w zimę wyłączałeś klimatyzacje? Może instalacja Ci się zagrzybiła? zwróc uwagę czy śmierdzi także w momencie kiedy masz wyłączoną klimatyzacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Koledzy poproszę o poradę ... od jakiegoś czasu kiedy włączam klime pojawia się dziwny zapach ... taka stęchlizna. Czy po okresie 8 miesięcy zakończył swój żywot filtr (ten co wymieniamy przy pedele gazu) ?? Klima raczej nie wymaga nabicia bo to za krótki okres, a do przedlądu (czerwiec) nie będe czekał z wymianą filtra, jeżeli to on "śmierdziucha" Proszę o info czy dobrać się właśnie do niego ... według instrukcji która mamy na forum w jednym z tematów. Mój filtr po 11 miesiacach był brudny/ prawie czarny/ i suchy do wymiany / przebieg 23k/ , ale nie śmierdzący. Ja mam zawsze włączoną klimę na auto i temperaturę 20 st C i nic nie śmierdzi. Auto garażowane w suchym ciepłym garażu /dom/. A w Twoim przypadku tylko wymiana filtra i czyszczenie kanałów w serwisie klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 dubik77 a w zimę wyłączałeś klimatyzacje? Może instalacja Ci się zagrzybiła? zwróc uwagę czy śmierdzi także w momencie kiedy masz wyłączoną klimatyzacje. Klima może nie codziennie ale raz - dwa razy w tygodniu była włączna. Kiedy jest wyłączona nic nie śmierdzi ... i co więcej ten zapach pojawia się przy właczeniu klimy przez chwil parę a potem jest okej. Mój filtr po 11 miesiacach był brudny/ prawie czarny/ i suchy do wymiany / przebieg 23k/ , ale nie śmierdzący. Ja mam zawsze włączoną klimę na auto i temperaturę 20 st C i nic nie śmierdzi. Auto garażowane w suchym ciepłym garażu /dom/. A w Twoim przypadku tylko wymiana filtra i czyszczenie kanałów w serwisie klimatyzacji. Moje autko również stoi w ciepłym suchym garażu i jak pisałem klima co jakiś czas chodziła. Więc jak na dziś dzień to chyba wymienie dla spokoju wspomniany filtr i ewentualne czyszczenie kanałów zostawie na potem. Przy okazji jak często nabijacie klime i ją serwisujecie ? Przy przeglądach okresowych w ASO czy gdzie indziej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 (edytowane) Klima może nie codziennie ale raz - dwa razy w tygodniu była włączna. Kiedy jest wyłączona nic nie śmierdzi ... i co więcej ten zapach pojawia się przy właczeniu klimy przez chwil parę a potem jest okej. Moje autko również stoi w ciepłym suchym garażu i jak pisałem klima co jakiś czas chodziła. Więc jak na dziś dzień to chyba wymienie dla spokoju wspomniany filtr i ewentualne czyszczenie kanałów zostawie na potem. Przy okazji jak często nabijacie klime i ją serwisujecie ? Przy przeglądach okresowych w ASO czy gdzie indziej ? Żeby pozbyć się smrodu samemu,wystarczy kupić pojemnik spray typu cool weather(lub inny dostępny np.w real)za ok.20-30zł - jeżeli jest wyjąć filtr kabinowy pojazdu - ustawić wewnętrzny obieg powietrza - ustawić kanały wentylacyjne na najczęściej używane - ustawić 1 bieg wentylatora (włączyć zapłon by pracował) - zamknąć szyby w samochodzie - wcisnąć klawisz na sprayu (środek zacznie się wydostawać) - postawić spray na wycieraczce pasażera z przodu lub z tyłu za siedzeniem kierowcy (siedzenie położyć na max) - zamknąć drzwi (trwa to ok.10 min) - po zakończeniu wietrzyć wnętrze przez 15 minut Co do serwisu klimy to ja np.w micrze córki nie uzupelnialem czynnika 3 lata a działa doskonale(czy uzupełniasz czynnik w lodowce???)jeśli nie ma żadnych uszkodzeń to nie powinno być problemów.Oczywiście sprawdzam ilość czynnika.Nie polecam sprayów które się wtryskuje w kratki ,kiepski efekt i rozwiązanie. Edytowane 12 Lutego 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Jeździłem N16 5 lat i nigdy klimy nie nabijałem- co roku na wiosnę tylko filtr kabinowy i odgrzybianko kanałów A klima u mnie chodziła i teraz w QQ chodzi sporadycznie w zimie a w lato non stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 (edytowane) Klimy należy używać cały rok(zima przynajmniej raz na 2 tyg.przez minimum 10 min.(czynnik zawiera substancje smarujace) Edytowane 12 Lutego 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 (edytowane) Klima może nie codziennie ale raz - dwa razy w tygodniu była włączna. Kiedy jest wyłączona nic nie śmierdzi ... i co więcej ten zapach pojawia się przy włączeniu klimy przez chwil parę a potem jest okey. Moje autko również stoi w ciepłym suchym garażu i jak pisałem klima co jakiś czas chodziła. Więc jak na dziś dzień to chyba wymienie dla spokoju wspomniany filtr i ewentualne czyszczenie kanałów zostawie na potem. Przy okazji jak często nabijacie klime i ją serwisujecie ? Przy przeglądach okresowych w ASO czy gdzie indziej ? W poprzednich autkach średnio co 2 sezony regenerowany czynnik przeważnie przy okazji przeglądów i wymian olejowych w ASO, a filtr obowiązkowo corocznie a nawet częściej.Nie przypominam sobie aby coś śmierdziało. Jednak nie zapobiegło to wymianom sprężarek klimy. W Toyocie Corolli po 5 latach sprężąrka po prostu "eksplodowała" z wielkim hukiem -popękała obudowa i była wymiana częściowo sponsorowana przez ASO. W Opelk-u Merivie przed upływem 2 -letniej gwarancji wymiana bezpłatna , bo łożyska hałasowały. Obserwuję wśród znajomych,że jednak klima to jedna z bardziej zawodnych instalacji w aucie a jednocześnie najbardziej przyjazna kierowcy. W QQ zawsze stosuję nawiew na górną /odsunięta podsufitka/ szybę i tryb auto - chyba ,że włączony tryb na szyby. Po wjeżdzie do garażu przeważnie zostawiam uchylone wszystkie drzwi i wycieram te nieszczęsne gumy na dole pod którymi zbiera się woda i błoto.A propo spinki do ich mocowania do drzwi / nietypowe nie spotkałem jeszcze podobnych/ są nieosiągalne osobno a tylko w komplecie z gumą w ASO za 140zł/dla 1 drzwi!. Absurd do potęgi . Edytowane 13 Lutego 2011 przez JACEK1952 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechu11 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam. Czy w czasie przegladów gwarancyjnych są przewidzaine czynności ( platne ) zwiazane z czyszczeniem i odgrzybianiem klimatyzacji ? Czy moze w/w czynności robi sie tylko na życzenie i koszt własciciela pojazdu. Zwracam sie do szanownych kolegów z tym pytaniem, ponieważ mam dobrą ofertę ( obejmuje nabicie klimatyzacji, odgrzybienie, czyszczenie, napełnianie i sprawdzenie szczelności klimatyzacji ) ale nie wiem czy mimo tego że skorzystam z tej oferty przy przegladzie gwarancyjnym po 2 latach i tak nie bedę musiał powtórzyć tego samego i za to ponownie zaplacić. Proszę o informacje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekA Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Za przegląd - robociznę - płacisz ryczałtowo , niezależnie czy Ci zrobia czy nie chcesz zeby robili wszystkich czynności wynikających z przeglądu. W ramach wymiany filtra kabinowego jest czyszczenie, ale skasują Cie i za filtr i za środek do odgrzybiania ( filtr jak pamiętam chyba 120 , środek ok 80 zł). Nie wiem jak w ASO wygląda sprawdzenie szczelności - ale watpię , raczej sprawdzenie działania i oględziny. Według mnie jak masz dobra oferte i solidny warsztat to warto skorzystać Bo niestety ASO to ... tak średnio zrobi i oby nie zepsuło czegoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.